همه چیز درباره استراتژی تجارت الکترونیکی

استراتژی تجارت الکترونیکی

در استراتژی تجارت الکترونیکی یا تجارت آنلاین، کلیه انواع تجارت در اینترنت با هم هرچند از طریق تلفن‌های هوشمند یا مستقیم از طریق رایانه و لپ تاپ، در اینترنت صورت می‌گیرد. ما نگاهی دقیق‌تر به آنچه باید هنگام راه‌اندازی تجارت الکترونیکی خود داشته باشید، چه فرصت‌ها و خطرات مربوط به تجارت آنلاین با آن ایجاد می‌کند و چگونه می‌توانید از طریق خرید آنلاین مردم از طریق فروشگاه اینترنتی خود و برای بازاریابی خود از رفتار خرید مردم استفاده کنید. این همان چیزی است که امروزه در انتظار شماست.

تجارت الکترونیکی چیست؟

برای مدت کوتاهی و تجارت به مصرف‌کننده یا تجارت آنلاین می‌تواند به بخش‌های تجاری به مشاغل یا کوتاهی تقسیم شود و شامل کلیه فعالیت‌های تجاری است که در اینترنت صورت می‌گیرد؛ بنابراین واژه کاملا گسترده است که جای تعجب هم ندارد، زیرا از این گذشته، تجارت الکترونیکی نه تنها برای مدت طولانی تأسیس شده است، بلکه به سرعت در حال پیشرفت است.

یک خرده‌فروش آنلاین چیست؟

اگر یک فروشگاه آنلاین یا بستر اینترنت را که از طریق آن می‌توانید خدمات یا کالاهای خود را برای سفارش در دسترس قرار دهید به شما به عنوان یک خرده‌فروش آنلاین معرفی می‌شود. به طور خاص، خرده‌فروش آنلاین اغلب به عنوان یک خرده‌فروش اینترنتی شناخته می‌شود؛ اما یک خرده‌فروش نیز وجود دارد که هم فروشگاه ثابت و هم یک فروشگاه آنلاین را همزمان کار می‌کند.

خرده‌فروش آنلاین چیست؟

بازار تجارت الکترونیک

منشی تجارت الکترونیک هنوز یک شغل نسبتاً جوان است. فقط از آگوست سال 2018 امکان آموزش در آنجا وجود دارد. پس از مدت کوتاهی مشخص شد که این آموزش بسیار خوب پذیرفته‌شده و تقاضای زیادی دارد. در مورد مدارک تحصیلی برای پذیرش در آموزش به عنوان یک تاجر شرایط خاصی وجود ندارد. فقط نمرات خوبی در ریاضیات، آلمانی و اقتصادی پیش‌بینی می‌شود. علاوه بر این، مهارت‌های تفکر انگلیسی و تحلیلی یک مزیت است. آموزش دوگانه 3 سال به طول می‌انجامد.

مترادف‌های تجارت الکترونیک

اصطلاح تجارت الکترونیکی اغلب به عنوان مترادف تجارت الکترونیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اما بین این دو اصطلاح تفاوت آشکاری وجود دارد. به عنوان تجارت الکترونیکی که آن را ابتکار عمل می‌نامند، فن‌آوری‌های اطلاعات با توافق و توسعه فرآیندهایی که ارزش‌افزوده و کمک به حساب می‌آیند در نظر گرفته شده است. برخلاف این، در حوزه تجارت الکترونیکی شما روی فرآیندهای معامله الکترونیکی متمرکز هستید. این فرایندها به عنوان تجارت آنلاین شناخته می‌شوند.

مزایا و مضرات تجارت الکترونیکی

این تغییر بازاریابی اینترنتی بیش از پیش بر صنعت‌هایی تأثیر می‌گذارد که نمی‌توانند از ارائه محصولات و خدمات خود در تجارت آنلاین جلوگیری کنند.

مزایای تجارت الکترونیکی

استراتژی تجارت الکترونیکی مزایای زیادی دارد، فروشگاه‌های آنلاین به صورت شبانه‌روزی در دسترس هستند، قیمت‌ها را می‌توان شفاف و در زمان واقعی مقایسه کرد، حمل و نقل معمولا رایگان است و اغلب در مسیرهای کوتاه. معمولا فقط از یک سفارش تا دریافت کالا، یک یا سه روز طول می‌کشد. اگر محصولی در این کشور وجود نداشته باشد، به سادگی در سطح بین‌المللی سفارش داده می‌شود. با تشکر از روش‌های پرداخت آنلاین و فروشگاه‌هایی با حمل و نقل در سراسر اروپا به هیچ یک از این مشکلات وجود نمی‌آید.

از منظر تجارت، تمام آن نکاتی که برای مصرف‌کنندگان به عنوان مزیت به آن معرفی شده‌اند لزوماً فایده‌ای هم ندارند، اما حداقل آن‌ها فرصت‌هایی را ارائه می‌دهند. شفافیت قیمت برای برخی از شرکت‌ها می‌تواند مشکل‌ساز باشد، اما برای سایرین ایده آل است. عامل تعین‌کننده در اینجا موقعیت‌یابی شماست؛ آیا می‌خواهم ارزان‌ترین ارائه دهنده باشیم یا این که می‌توانیم با سرویس ویژه امتیاز بگیریم و بدین ترتیب به یک قیمت بالاتر بازار دست یابم؟

تجارت الکترونیکی چیست؟

مضرات تجارت الکترونیکی

در آنجا که نور وجود دارد، سایه نیز وجود دارد و بنابراین در حوزه تجارت آنلاین نیز مضرات وجود دارد، از نظر شرکت، بزرگ‌ترین کاستی نرخ بازده است، یعنی تعداد محصولاتی که بازگردانده می‌شوند. هزینه‌های بالای هزینه پستی می‌تواند سرعت حاشیه سفارشات را پایین بیاورد. در صورت لزوم، کالاها باید کاملا تمیز شوند و چالش‌های لجستیکی همه جا باشد. از دیدگاه مصرف‌کننده از طرف دیگر، در اکثر اپراتورهای مغازه غیرقابل‌اعتماد فردی که بتوانند هزینه و زمان و اعصاب خود را داشته باشند و این که مغازه‌هایی در شهر که آن یک نفر زندگی می‌کند، کم و کمتر می‌شوند از نظر مصرف‌کننده به سختی وجود دارد.

تجارت الکترونیکی در مقابل تجارت ثابت

خرده‌فروشی آنلاین، یعنی تجارت الکترونیکی، این مزیت را نسبت به خرده‌فروشی ثابت دارد که می‌توانید در هزینه پرسنل و هم در فضای خرده‌فروشی صرفه‌جویی کنید؛ اما مشتری همچنین در مقایسه با خرده‌فروشی ثابت از تجارت الکترونیکی سود می‌برد. وی نیازی به توجه به ساعات کاری ثابت فروشگاه ندارد هر زمان و هر مکانی را بخواهد سفارش می‌دهد.

تجارت الکترونیکی

تجارت الکترونیکی

همانطور که در خرده‌فروشی آجر و ملات، به شکل آنلاین تفاوت‌های قابل توجهی وجود دارد، به این بستگی دارد که آیا محصولات و خدمات ارائه شده به افراد یا شرکت‌های خصوصی مربوط می‌شود. فروشگاه‌ها معمولا به دنیای واقعی تجربه افراد خصوصی تبدیل می‌شوند. به منظور ایجاد نگرش خاصی به زندگی، منطقه فروشگاه با فیلم‌ها و مقالات وبلاگ گسترش یافته است.
از سوی دیگر، تمرکز بر بهینه‌سازی فرآیندهای خرید از شرکت‌های دیگر است. سکوهای ساده‌ای که امکان B28 در حوزه سفارش محصولات لازم را فراهم می‌کند، سایر شرکت‌ها را قادر می‌سازد که به شیوه‌ای صرفه‌جویی در منابع فعالیت کنند. بسته به صنعت، پیش نیازها و الزامات، به طور خاص متفاوت هستند.

به طور کلی شما می‌توانید با استفاده از تجارت الکترونیک کسب و کار خود را تا اندازه‌ای رونق دهید که شاید هیچگاه یک تجارت فیزیکی و سنتی نتواند چنین پیشرفتی داشته باشد؛ چرا که شما می‌توانید با افراد سراسر جهان تجارت کنید بدون آنکه بخواهید به مکانی سفر کنید و یا هزینه‌ی زیادی را پرداخت کنید. در واقع شما می‌توانید از کشور خود محصولی را به دورافتاده‌ترین مناطق معرفی کرده و آن را در اختیارشان قرار دهید.

فروشگاه آنلاین، سیستم‌ها و گزینه‌ها

اگر می‌خواهید یک فروشگاه آنلاین را راه‌اندازی کنید، باید چند تصمیم بگیرید. ابتدا درباره اندازه تقریبی تجارت آنلاین خود شفاف باشید. بسته به این مسئله، شما می‌تواند تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید سیستم مستقلی داشته باشید که خود برای این شرکت مناسب باشد یا اینکه می‌خواهید از سیستم‌های مدولار موجود استفاده کنید یا خیر!

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.