بهترین ایده برای بازاریابی ارزان

 بهترین ایده برای بازاریابی ارزان

بهترین ایده برای بازاریابی ارزان به شما کمک خواهد کرد تا توسط مشتریان خود معرفی شوید و سمت کسب‌وکار شما جذب شوند. برخی از این ایده‌ها عمومیت دارند و شاید قبلاً هم به آن‌ها فکر کرده باشید. در این گفتار ما قصد داریم تا شما را با 6 تا از بهترین ایده‌های بازاریابی ارزان آشنا کنیم پس با پایان ما را همراهی کنید.

 6 ایده برای بازاریابی ارزان

  1. ایجاد فرصت‌هایی برای پست مهمان
  2. ارتباط با جامعه
  3. دادن هدایای تجاری به صورت آنلاین
  4. همکاری با سایر مشاغل محلی
  5. استفاده از مطالب قبلی
  6. افزایش مشارکت مشتریان

1. ایجاد فرصت‌هایی برای پست مهمان

یکی از بهترین ایده برای بازاریابی ارزان، وبلاگ نویسی است. شما می‌توانید در سایر سایت‌های دیگر وبلاگ بنویسید این کار باعث افزایش ترافیک برند تجاری شما کمک می‌کند.

بهترین قسمت آن این است که این کار کاملاً رایگان است. صرفاً چیزی که صرف خواهید کرد. زمان برای بررسی در مورد فرصت‌های وبلاگ نویسی مهمان و نوشتن مقالات باکیفیت برای وبلاگ مهمان است.

وبلاگ نویسی مهمان از سوی فردی از شرکت شما است که مقاله یا وبلاگ خود را می‌نویسد سپس آن را در یک سایت مرتبط و قابل‌اطمینان انتشار می‌دهد.

2.  بهترین ایده برای بازاریابی ارزان، ارتباط با جامعه

یکی از مهم‌ترین و بهترین ایده برای بازاریابی ارزان، ارتباط با جامعه است. این مسئله برای کسب‌وکارهای کوچک بسیار مهم و ضروری است. نام تجاری شما بایستی در جامعه فعال حضور مستمری داشته باشد. این نه صرفاً شامل آشنایی با افراد جامعه هدف است بلکه موجب برقراری روابط معنادار و مشارکت پایدار با آن‌ها خواهد بود که با گذشت زمان منجر به رشد کسب‌وکار شما می‌شود. یکی از آسان‌ترین روش‌های ورود به جامعه و دیدار با افرادی که در مجاورت شما قرار دارند و کار می‌کنند، شرکت در رویدادهای حضوری است. در واقع این رویداد به صورت معمول از لحاظ ماهیت، حرفه‌ای است به این صورت که کاملاً پذیرفتنی بوده و انتظار می‌رود که در خصوص کسب‌وکار شما و اینکه چه نوع محصولاتی یا خدماتی را ارائه می‌کنید با آن‌ها صحبت کنید.

خوب است تعدادی کارت ویزیت همراه داشته باشید با این کار می‌توانید اطلاعات تماس را با افرادی که با آن‌ها ارتباط برقرار کرده‌اید تبادل کنید. یک روش دیگر برای برقراری ارتباط با جامعه از سوی خیرین یا کمک‌های داوطلبانه است.

باید بدانید که آیا تجارت شما تصمیم دارد که محصولات یا خدمات خود را به یک موسسه خیریه محلی اهدا کند. این کار باعث ایجاد یک شخصیت و افزایش اعتبار در جامعه است.

3. دادن هدایای تجاری به صورت آنلاین

اغلب کسب‌وکارها، کمپین‌های مشخصی دارند. در زمان برآورده شدن فاکتورهای مشخص توسط اینترنت درخواست کنید.

زمانی که شرکت‌های مختلف، کسب‌وکار شما را با جوایز تشویق می‌کنند، می‌توانید در محیط‌های جدید به صورت آنلاین مورد استفاده قرار دهید. شرکت‌ها با اعطای جوایز، بیشتر اطلاعات شما را در سایت خود و شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارد. سپس اقدام به فاش کردن کسب‌وکار شما در مقابل مخاطبان جدید می‌کند.

بازاریابی ارزان

شرکت‌های مرتبط با تجارت شما، صرفاً محیط‌هایی نیستند که می‌توانید برای درخواست جوایز خود اقدام کنید بلکه شرکت‌های خاصی در بین شرکت‌های تجاری و صاحبان مشاغل پیدا کنید که موفق باشند تا بتوانند به نحوی به جامعه شما کمک کنند.

وب سایت‌هایی از قبیل  Angie’s List و Better Business Bureau برای تجارت‌هایی که بر روی خدمات مشتریان یا محصولات با کیفیت شما تأکید می‌کنند، جوایز ویژه‌ای ارائه می‌نمایند. قرار دادن جوایز در سایت به کاربران نشان می‌دهد که سازمان شما معتبر است. البته بعد از کسب این جوایز اطمینان حاصل کنید که آیا از آن‌ها به خوبی استفاده می‌کنید یا خیر.

با روش‌های زیر می‌توانید جوایزی را برای بازاریابی شغل خود استفاده کنید:

  • در صورتی که این جوایز با نشان ویژه‌ای همراه است، بهتر است این نشان را در سایت خود قرار دهید.
  • یک محتوا در وبلاگ در مورد برنده شدن در این جایزه بنویسید.
  • یک اعلامیه مطبوعاتی آنلاین با  اعلام جوایز بنویسید. سپس به اشتراک بگذارید.
  • اعلامیه را در شبکه‌های اجتماعی و وبسایت‌ها منتشر کنید.

علاوه بر قراردادن جوایز برای کسب‌وکار خود می‌توانید به صورت آنلاین هم تجارت خود را توسعه دهید. هر چقدر اطلاعات مفیدتری در خصوص کسب‌وکار خود به صورت آنلاین ارائه دهید باعث افزایش اعتبار شما خواهد شد. جوایز اعتبار شرکت شما را افزایش می‌دهد و باعث افزایش اعتمادبه‌نفس به مخاطب هدف شما می‌شود و سپس نرخ تبدیل را با گذشت زمان ارتقا می‌دهد.

4. همکاری با سایر مشاغل محلی

یکی از بهترین ایده برای بازاریابی ارزان برای کسب‌وکارهای کوچک، همکاری با سایر مشاغل محلی است. تفاوتی ندارد چه با یک شغل مشابه با یک هدف مشترک یا تنها برای تبلیغ متقابل یکدیگر تلاش کنید. این دست از مشارکت‌ها می‌تواند برای کسب‌وکار کوچک شما در هزینه‌های بازاریابی مقرون‌به‌صرفه باشد.

زمانی که تصور می‌کنید که با کدام مشاغل محلی همکاری داشته باشید باید به کسب‌وکارهایی فکر کنید که احتمال دارد به کار شما مرتبط باشند. برای اینکه بهتر متوجه شوید در ادامه مثالی می‌زنم اگر شما یک کافی‌شاپ داشته باشید ممکن است نیاز داشته باشید که با یک قنادی هم مشارکت کنید این دو نوع کسب‌وکار می‌توانند با یکدیگر همکاری خوبی داشته باشند. زمانی که با یک شغل محلی دیگر شریک می‌شوید می‌توانید از این طریق مشتریان خود را  افزایش دهید. زمانی که آن‌ها کالاها یا خدمات شما را تبلیغ می‌کنند در واقع یک تبلیغات رایگان برای شرکت شما انجام می‌دهند.

5.  بهترین ایده برای بازاریابی ارزان، استفاده از مطالب قبلی

در صورتی که سرمایه و منابع کافی برای ایجاد مطالب جدید به صورت منظم در اختیار ندارید. تکرار کردن مطالب قبلی یک روش مناسب برای ایجاد یک مخاطب بیشتر است که شما دارید. در صورتی که یک گروه برای تولید محتوای جدید ایجاد کنید می‌توانید محتواهای قبلی خود را دوباره با  انجام تغییراتی بر روی آن‌ها مورد استفاده قرار دهید.

6. افزایش مشارکت مشتریان

افزایش مشارکت مشتریان، بهترین ایده برای بازاریابی ارزان است. در صورتی که تمایل دارید از تمایل آن‌ها برای افزایش برند خود استفاده کنید، به آن‌ها انگیزه دهید تا سایر افراد دیگر به سازمان شما مراجعه کنند یا یک بررسی و تجربه مفید را برای شما به ارمغان بیاورند. صرفاً این معرفی‌ها از سوی مشتریان راهکاری ارزان برای ایجاد کردن نتایج جدید است این قابلیت وجود دارد که باعث افزایش درآمد شما گردد، زیرا مشتریان جدید از قبل علاقه‌مند به محصولات یا خدمات شما بوده‌اند.

بازاریابی ارزان

در ضمن مشتریان فعلی شما پیش از این با معرفی شما به دوستان و آشنایان خود در خصوص فعالیت‌های سودمندی که شما به آن‌ها ارائه کرده‌اید، صحبت کرده‌اند. در واقع آن‌ها مهم‌ترین بخش کار را برای شما انجام داده‌اند.

با اجرای ایده‌های بازاریابی ارزان از طرف مشتریان علاوه بر اینکه می‌تواند باعث کاهش زمان خرید شما گردد نرخ تبدیل را نیز بهبود می‌بخشد.

یک روش ایده‌آل برای بالا بردن تعداد مشتریان؛ داشتن یک برنامه ارجاع است. مشخصات برنامه به صورت کامل بر عهده شما است. این روش بسیار مقرون‌به‌صرفه است و می‌تواند نتایج مؤثری را برای شما رقم بزند. با این حال اگر قصد دارید که مشتریان با شما مشارکت و تعامل بیشتری داشته باشند باید خدماتی و اقداماتی را ارائه دهید که با ارزش و مفید باشند.

7. روش‌های افزایش مشارکت مشتریان

بعد از هر مشتری قدیمی، تعداد مشتریان جدید به شما معرفی می‌شوند به آن‌ها تخفیف دهید. برای مشتریانی که جدیدترین افراد را به شما معرفی می‌کنند هدیه‌ای در نظر بگیرید. بعد از اینکه تعداد معینی از مراجعه‌کنندگان خود را به مشتری تبدیل کرده‌اید محصولات یا خدماتتان را به صورت رایگان ارائه دهید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.