نقش نام دامنه در تجارت الکترونیک چگونه است؟

بازاریابی شبکه اجتماعی

انتخاب نام دامنه برای وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک بسیار مهم و حیاتی است زیرا این موضوع تاثیر طولانی مدتی بر افزایش و همچنین رشد چشمگیر کسب و کارتان خواهد داشت. اغلب صاحبان کسب و کارهای تجارت الکترونیک از نام دامنه تنها به عنوان یک آدرس وب برای وب‌سایت‌های خود استفاده می‌کنند با این وجود انتخاب نام دامنه برای مشاغل تجارت الکترونیک نسبت به سایر کسب و کارهای دیگر بیشتر است. نام تجاری شما با نام دامنه شما شبیه است که در بیشتر موارد باید مشابه نام تجاری شما باشد. افرادی که در mojo کار می‌کنند توصیه می‌شود برای انتخاب نام دامنه‌ی خود از دامنه‌ای استفاده کنند که غنی از کلمات کلیدی باشد تا با استفاده از آن بتوان در بسیاری از موتورهای جستجوگر ترافیک و افزایش تبدیل‌ها را ایجاد کرد.

در صورتی که نام دامنه‌ی مورد نظر شما قبلا توسط فرد دیگر ثبت شده باشد چه باید کرد؟

چنانچه که قصد دارید فروشگاه آنلاین‌‌تان را راه اندازی کنید نیاز به دامنه دارید برای این منظور لازم است که یک نام دامنه تمیز و واضح برای تجارت الکترونیک خود در نظر بگیرید. با این تفاسیر، پیدا کردن نام کوتاه، به یاد ماندنی و پر معنا و مفهوم در یک دامنه متعارف همانند پیدا کردن باران در صحرا می‌باشد که می‌تواند غیر ممکن خواند. با گذشت دهه‌های مختلف که در دسترس میلیون‌های وبسایت مانند biz، net و com. این موضوع در وهله‌ی اول به این دلیل است که دامنه‌های سنتی و قدیمی مشابه این موضوع دسترسی عمده دامنه را به یک مسئله اصلی تبدیل می‌کند و تمامی علائم این واقعیت را نشان می‌دهند که نام انتخاب شما به احتمال قوی توسط شخصی دیگر گرفته شده است، بنابراین در حال حاضر چه باید کرد؟ با وجود این شرایط جای نگرانی نیست در این گفتار به شما راهکارهایی می‌دهیم تا بدانید که چطور می‌توان با این مشکلات به خوبی کنار بیاید.

نقش تجارت الکترونیک

پیدا کردن نام و پسوندهای دامنه جدید

ضروری است که برای راه اندازی تجارت الکترونیک خود نیاید یک دامنه سنتی داشته باشید. برای احداث یک فروشگاه اینترنتی شما یک انتخاب مناسب و توصیفی را ایجاد کنید زیرا مشخص می‌کند که چه کاری انجام می‌دهید و مردم در زمان ورد به وبسایت شما چه انتظاراتی دارند مسلما انتظار آن‌ها از یک فروشگاه اینترنتی نسبت به یک سوپر مارکت بیشتر است. بر این اساس نام پسوند جدید دامنه موردنظرتان باید صاف و مشخص باشد.

پسوند دامنه store چیست؟

دامنه store پسوندی است که به خاص برای راه اندازی کسب و کار و علامت تجاری که در حال فروش آنلاین است طراحی شده است. ممکن است دامنه store تاثیرگذارترین روش برای برقراری ارتباط بین وبسایت شما با یک فروشگاه آنلاین باشد. به کار بردن افزونه دامنه store این امر بیشتر بر حسب این واقعیت است با توجه به اینکه کلمه فروشگاه همیشه با مفهوم فروش یا محل خرید همراه بوده است، اما موجب شده است تا فضای فروشگاه‌های آنلاین مطلوب تر باشند. بسیار مهم است که نام دامنه یی که انتخاب می‌کنید مختصر، تمیز و در خاطر ماندگار باشد.

تنظیم خلاقانه

در صورتی که نام دامنه‌ی شما در دامنه‌های معمولی و همچنین پسوندهای دامنه جدید در دسترس عموم نیست، می‌توانید با تغییر دادن این گزینه یک تنظیم خلاقانه برای بهتر نشان دادن وبسایت‌تان در نظر بگیرید. به عنوان نمونه در صورتی که می‌خواهید به عنوان فروشگاه پا تبدیل شوید بهتر است چنانچه که دامنه www.thefeet.com در دسترس ندارید، تلاش کنید در www.thefeet.store برند خود را بسازید. توصیه می‌شود که به صورت هوشمندانه تغییرات جزئی و کوچک را تجربه کنید تا هنگامی که بهترین نخسته از نام خود را که در دسترس است برای شما قابل قبول است پیدا کنید. احتمال دارد که این دامنه بهتر است انتخاب اصلی شما باشد.

تهیه نام مورد نظر خود

به احتمال بسیار قوی برای به دست آوردن نام مورد نظرتان حتی در صورت که وجود دارد، اما چگونه می‌توان این کار را انجام داد؟ بیشتر افراد نام دامنه جذاب را صرفاً برای فروش مجدد برای خریدهای آینده‌های خود انجام می‌دهند، یا اینکه بر اساس برای اهداف دیگری در نظر می‌گیرند، البته این احتمال نیز وجود دارد که نام دامنه توسط صاحب آن نیز مورد استفاده قرار نگیرد. با مواجه شدن با هر کدام از موارد فوق می‌توانید با مالک آن تماس بگیرید و از او درخواست خرید دامنه مورد نظر را داشته باشید. روش‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید با مراجعه کردن در وب‌سایت‌های طبقه بندی حراج آنلاین جستجو کنید یا توسط یک کارگزار نام دامنه آنلاین مورد نظرتان را از صاحب آن خریداری کنید، لذا در صورتی که نام دامنه توسط یک کسب و کار یا شخصی مورد استفاده قرار بگیرد، احتمال باریک بودن نام دامنه وجود دارد.

اهمیت تجارت الکترونیک

اعلام کنید، آنچه برای شما مناسب است

آیا می‌دانید که طبق قانون علائم تجاری، نخستین فردی که از یک علامت تجاری بر روی یک نام استفاده کرده است، صاحب حق این نام است یعنی متعلق به او است و کسی نمی‌تواند بدون کسب اجازه از آن نام مشابه‌ای برای نام تجاری خود بگذارد، بنابراین در صورتی که قصد دارید که نام تجاری خود را به عنوان نام دامنه خود انتخاب کنید در صورت داشتن نام تجاری از نام تجاری خود استفاده کنید، در ضمن می‌توانید صاحب نام دامنه را به چالش بکشید و به وضوح آنچه که در اصل نام شما است اعلام کنید. سازمان بین المللی غیر انتفاعی در سراسر جهان مسئولیت تمام ثبت نام‌های دامنه ICANN را برعهده دارد و از سوی دیگر، می‌توانید برای مداخله و از بین بردن راهکارهای موجود این اختلافات و مشکلات را در UDRP به عنوان یک پروسه اختصاصی برای مقابله با موضوعات نامگذاری با عنوان سیاست حل اختلاف نام دامنه ICANN کنید.

نتیجه‌گیری

از آنجایی که انتخاب نام دامنه یک سرمایه‌گذاری طولانی مدت است به همین علت در انتخاب آن باید دقت و توجه ویژه‌ای داشته باشید. در صورت امکان حداقل دامنه اصلی را به مدت 5 سال خریداری کنید. دامنه اصلی مهم‌ترین عامل در رتبه‌بندی وبسایت شما است که به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا شما را به عنوان یک تجارت الکترونیکی معتبر و مطمئن به مخاطبان و کاربران نشان دهد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.