طراحی سایت ریسپانسیو

طراحی سایت ریسپانسیو

با توجه به افزایش روز افزون گوشی‌های همراه، در حوزه‌ی طراحی سایت یکی از چالش برانگیزترین موضوعات، طراحی سایت ریسپانسیو است که حتما برای موفقیت باید به آن رسیدگی شود. استفاده از گوشی‌های هوشمند باعث می‌شود کاربر تجربه متفاوتی داشته باشد.
بنابراین روند طراحی سایت متغییر است. پس در نتیجه می‌توانید با این نوع طراحی کاری کنید که کاربر از هر دستگاه که وب سایت شما را مشاهده می‎کند، یک تجربه مشابه داشته باشد و شما با استفاده از این طراحی خود را با کاربر هماهنگ می‌کنید.
بنابراین اگر کاربران بخواهند از تبلت، موبایل، لپ تاپ و دیگر وسایل ارتباطی از سایت شما دیدن کند با مشکلی روبرو نمی‌شوند. به ‎عنوان مثال، سرعت بارگذاری سایت در دو حالتی که کاربر از تلفن همراه و رایانه استفاده می‌کند متفاوت است در حالی که با استفاده از طراحی ریسپانسیو این مسئله حل می‌شود.

مزایای طراحی سایت ریسپانسیو

توسط گوگل توصیه شده

همانگونه که قبلا گفته شد، گوگل برای رتبه‍‎‌دهی به سایت شما، از خزنده‌های خود برای ارزیابی و جدید بودن محتوای سایت شما استفاده می‌کند. وقتی که از طراحی ریسپانسیو استفاده می‌کنید، محتوای داخل رایانه و تلفن همراه دارای یک آدرس یا URL است. اما اگر طراحی را برای رایانه یا تلفن همراه به صورت جداگانه انجام دهید، محتوای هر دو یکی است در حالی که URL متفاوتی به سایت شما تخصیص یافته است. بنابراین گوگل برای چک کردن محتوای یکسان مجبور می شود خزنده‌های خود را به دو URL مختلف ارسال کند. اما اگر URL یکی باشد کاربران به راحتی می‌توانند اشتراک‌گذاری مطالب را انجام دهند.

تجربه کاربری بهتر

وقتی که طراحی سایت شما ریسپانسیو کار کند به‌عنوان مثال دیگر نیازی نیست که کاربر برای مشاهده عکس و متن سایت از زوم کردن استفاده کند. بنابراین با استفاده از طراحی سایت ریسپانسیو، تجربه کاربری خوبی برای کاربرانتان ایجاد می‌کند. همینطور می‌تواند باعث افزایش بازدید از سایت شما و بالا رفتن فروشتان شود.

سازگاری با انواع دستگاه‌ها

اگر طراحی سایت خود را ریسپانسیو کنید، دیگر نیازی نیست که نگران سازگاری با دستگاه‌های مختلفی مانند لپ تاپ، تبلت، موبایل و … باشید. زیرا این نوع طراحی با همه‌ی دستگاه‌ها سازگاری دارد.

مقرون به صرفه

از دیگر خصوصیات این طراحی این است که طول عمر بیشتری نسبت به یک سایت معمولی دارند هر چند که احتمالا زمان بیشتری را برای طراحی نیاز دارد. پس این طراحی برای شما در طول زمان بسیار مقرون به صرفه است زیرا پشتیبانی، نگهداری و به‌روز رسانی آن بسیار ساده است.

فقط یک تولید محتوا

 همان‎طور که می‌دانید عدم استفاده از طراحی ریسپانسیو موجب می‌شود که شما هم برای تلفن همراه و هم برای رایانه سایت خود محتوای جداگانه طراحی کنید که این کار ساده‌ای نیست و همین‎طور موجب افزایش دو برابری هزینه خواهد شد.

نگهداری آسان

همان‌گونه که گفته شد نیازی نیست شما برای نسخه‌های مختلف بروزرسانی‌های مختلفی انجام دهید، در این طراحی، پشتیبانی و بروزرسانی به‌راحتی انجام می‌گیرد که همگی منجر به صرفه‌جویی در زمان و هزینه می‌شود.

پیشرو و یکه تاز در عرصه رقابت

تقریبا اکثر صاحبان سایت به موضوع طراحی سایت ریسپانسیو نمی‌پردازند، زیرا این موضوع از مباحث جدید است. علاوه‌بر این با این طراحی تعداد بازدید‌کنندگان و کاربران شما بیشتر می‌شود و گوگل به‌طور ویژه‌تری با شما رفتار می‌کند و همه این‌ها به شما کمک می‌کند که در میدان رقابت با رقبا بهتر و کارآمدتر عمل کنید.

جدیدترین مقالات مرتبط با دنیای تکنولوژی

نقش هوش مصنوعی برای اتوماسیون فروش چیست؟

/
نقش هوش مصنوعی برای اتوماسیون فروش وفاداری و نقش ارتباطات آن را به سادگی در یک مقیاس ایجاد می‌کند. علاوه بر استفاده از کمپین‌های مورد نیاز برای یک ایمیل، در ابتدا باید از نرم افزار‌های مورد نیاز برای اتوماسیون فروش استفاده کرد. بنابراین دریافت برنام…

نقش هوش مصنوعی با اتوماسیون بازاریابی آنلاین چیست؟

/
نقش هوش مصنوعی با اتوماسیون بازاریابی آنلاین یک ابزار به واسطه استفاده از هوش مصنوعی با سرعت در آینده است. البته برای بازاریابان، روند استفاده از هوش مصنوعی، با مشکلات زیادی همراه است. بنابراین ابزار‌های زیادی نیز برای دریافت و کسب بینش بیشتر از سمت مشتریا…

به ما ایمیل بفرستید

آژانس دیجیتال مارکتینگ کاردان سیستم می‌تواند در حوزه‌ی استفاده از طراحی سایت ریسپانسیو به شما مشاوره دهد. با ما در ارتباط باشید.