چرا سئوی محلی مهم است و چگونه می‌تواند بر کسب و کار شما تاثیر بگذارد؟

چرا سئوی محلی مهم است و چگونه می‌تواند بر کسب و کار شما تاثیر بگذارد؟

اگر در فضای آنلاین مشغول به کار باشید، احتمالا در مورد یکی از مهم‌ترین جنبه‌های آن یعنی سئوی محلی اطلاع دارید. با شناخت ویژگی‌ها و اهمیت این روش حتی اگر تاکنون از آن بهره‌مند نشده‌اید، می‌توانید در ادامه با پیاده‌سازی سئوی محلی در وبسایت خود از مزایای آن استفاده کنید.

در حال حاضر مشاغل بسیار زیادی وجود دارند که در حوزه آنلاین مشغول به فعالیت هستند. برای باقی ماندن در بازار رقابت و پیشی گرفتن از رقبا، لازم است از روش‌هایی برخوردار شوید که در این مسیر شما را همراهی کرده و می‌تواند در آینده نیز برای کسب و کار شما مفید باشد.

سئوی محلی چیست؟

سئوی محلی در جهت ارتقا کسب و کار شرکت شما در جستجوهای مبتنی بر یک منطقه خاص کمک می‌کند و به منظور اطمینان یافتن از این مسئله است که وبسایت شما به صورت آنلاین توسط افرادی که در همان محدوده خاص جستجو می‌کنند یافت می‌شود. به عنوان مثال اگر کسب و کار شما محدود به شهری مانند اصفهان است، می‌توانید از کلمات کلیدی مربوط به این منطقه استفاده کنید.

این جستجوها می‌تواند محدود به منطقه‌های جغرافیای مانند شهر، با کد پستی خاص و یا یک استان خاص باشد.

اهمیت سئوی محلی از این جهت زیاد است که بسیاری از مخاطبان هدف شما با استفاده از وسایل الکترونیکی خود برای دریافت خدمات به سفارش محصولات از جستجوی محلی استفاده می‌کنند. بنابراین توجه به این بخش از مخاطبان اهمیت دارد و نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد.

کسب و کار خود محلی خود را ارتقا دهید

گوگل می‌تواند به کسب و کار شما کمک کند تا در منطقه‌ای که مایل هستید مورد توجه مخاطبان قرار بگیرید و حتی در رتبه‌های برتر نتایج موتور جستجو دیده شوید. با استفاده از روش‌هایی که در این راستا وجود دارد می‌توانید به این مهم دست پیدا کنید.

برای این کار در جستجوهای صفحه نتایج آدرس، شماره تلفن و لینک هر کدام از مشاغل مرتبط به کلمات کلیدی وارد شده در نوار جستجو به مخاطب نمایش داده می‌شود. با این حال از آنجایی که الگوریتم‌های گوگل به مرور هوشمند شده‌اند برای بهبود تجربه کاربری سه نتیجه اصلی در همان ابتدا در معرض نمایش قرار می‌گیرند که معمولاً نزدیک به منطقه مخاطب هستند.

چگونه سئوی محلی بر تجارت شما تاثیر می‌گذارد؟

مطالعات نشان داده است افرادی که از جستجوی محل استفاده می‌کنند تا 44 درصد روی یکی از این سه نتایج اولیه کلیک می‌کنند و تنها ۸ درصد از آن‌ها تصمیم به “بارگیری نتایج بیشتر” می‌گیرند. این مسئله نشان دهنده آن است که شما برای به دست آوردن ترافیک بیشتر نیاز به صحیح محلی خواهید داشت.

مبانی سئوی محلی

در سئوی محلی جستجوها مبتنی به مکان است. به این معنی که شما برای شناسایی توسط گوگل نیاز به آدرس یا مکان فیزیکی شرکت به منظور نمایش در نتایج جستجوی محلی دارید. اگر آدرس کسب و کار شما و مسیرهای آن به صورت آنلاین به روز نشده باشند، هنگامی که مشتری جستجوی محلی انجام می‌دهد و یا از کلمات کلیدی مربوط به منطقه نزدیک به خود استفاده می‌کند وبسایت شما را نخواهد یافت.

نکته بعدی که باید از آن اطمینان حاصل کنید این است که نام، آدرس و شماره تلفن وبسایت شما با الگوریتم‌های گوگل سازگار است، بنابراین بهتر است آن‌ها را به روز رسانی کنید و از دقیق بودن آن‌ها اطمینان حاصل کنید.

یکی دیگر از راه‌های بهبود سئو محلی برای کسب و کار شما از طریق استناد انجام می‌شود. به این صورت که وبسایت سومی شغل شما را به عنوان مرجع ذکر می‌کند و با آوردن نام موقعیت مکانی و اطلاعات تماس شما این اطمینان را برای مخاطب و موتورهای جستجو قرار می‌دهد که شما از اعتبار خوبی برخوردار هستید.

چگونه سئوی محلی بر تجارت شما تاثیر می‌گذارد؟

فعالیت شرکت شما می‌تواند بسیار سودآور باشد، اما اگر صاحب یک تجارت کوچک هستید با استفاده از بهینه‌سازی وبسایت و مزایای سئوی محلی می‌توانید سرعت پیشرفت خود را افزایش دهید.

سئو از طریق این موارد بر روی کسب و کار شما تاثیر خواهد داشت:

به مشتریان بالقوه کمک می‌کند تا با کسب و کار شما آشنا شوند. به عبارت بهتر می‌توان گفت که بسیاری از جستجوهای غیر محلی از روش‌های جستجوی محلی سرچشمه می‌گیرند که سرانجام می‌تواند به افزایش مخاطبان شما منجر شود.

چگونه سئوی محلی بر تجارت شما تاثیر می‌گذارد؟

با سئوی محلی شما می‌توانید اطلاعات مورد نیاز مخاطب را به آن‌ها ارائه دهید. به عنوان مثال با استفاده از آن کسب و کار شما توسط مشتریانی که به دنبال شما هستند به راحتی شناخته می‌شود.

حتی اگر مشاغل شما دارای وبسایت نباشد، سئوی محلی به تجارت شما کمک می‌کند تا شناخته شوید و در معرض دید مخاطبان قرار بگیرید. این کار با استفاده از آدرس محل کسب و کار شما و معرفی آن به گوگل امکان‌پذیر است.

همانطور که تاکنون به این نکته پی بردید 61 درصد افرادی که جستجوی محلی را انجام داده‌اند به وبسایت‌هایی که در صفحه اول گوگل برای آن‌ها به نمایش درآمده بسنده کرده‌اند. از این رو بهینه‌سازی جستجوی محلی قدرت انجام این کار را برای شما فراهم می‌کند که خود را به مشتریان بالقوه معرفی کنید و با قرار گرفتن در صفحه اول نتایج به افزایش فروش خود کمک کنید.

سئوی محلی به هدایت افراد به سمت کسب و کار شما کمک می‌کند. به همین دلیل هر چه اطلاعات بیشتری در مورد شغل شما داشته باشند، از نظر آن‌ها بیشتر قابل اطمینان خواهید بود و این به منزله ایجاد یک بستر برای ارتباط موثر شما با مخاطب می‌باشد.

اکنون که به این نکته پی بردید سئوی محلی چیست و چگونه می‌تواند به کسب و کار شما کمک کند، راحت‌تر می‌توانید حضور خود را در فضای آنلاین مدیریت کنید و مخاطب خود را شناسایی کرده و با ایشان ارتباط موثر برقرار کنید. به کمک تکنیک‌ها و ترفندهای ساده میتوانید ترافیک ارگانیک وبسایت را افزایش دهید و نسبت به رقبا متمایز عمل کنید.

با این حال برای دستیابی به نتایج بهتر می‌توانید از متخصصان و کارشناسانی که در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعال هستند و تخصص کافی در این زمینه دارند کمک بگیرید تا نتایج مطلوب را به صورت دقیق و طبق مسیری که برای شما ترسیم می‌شود به دست آورید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.