5 دلیلی که به نفع تجارت آنلاین صحبت می‌کند

تنظیم برنامه بازاریابی

تجارت الکترونیک در اواسط دهه 1990 آغاز شد. برای اولین بار امکان خرید و فروش محصولات را از EBay همه این‌ها با تأسیس آمازون و طریق اینترنت فراهم شد. با پیشرفت روزافزون دیجیتالی شدن، دنیای تجارت آنلاین نیز متنوع‌تر شده است. با این حال، بسیاری از خرده‌فروشان هنوز تمایلی به سرمایه‌گذاری در تجارت الکترونیکی ندارند.

تجارت الکترونیکی چیست؟

تجارت الکترونیکی که به عنوان تجارت آنلاین یا الکترونیکی نیز شناخته می‌شود، به فروش و توزیع کالا از طریق اینترنت اشاره دارد. بازارهای دیجیتالی یا سیستم‌های فروشگاهی خاص خود یک خریدار را قادر می‌سازد که به صورت شبانه‌روزی خرید کند. یک فروشگاه ثابت با مناطق فروش برای تجارت الکترونیکی ضروری نیست.

تجارت الکترونیکی یا تجارت آنلاین چه زمانی به وجود آمده است؟

پایه و اساس تجارت الکترونیکی امروز در سال 1995 زمانی که اینترنت در دسترس عموم قرار گرفت، گذاشته شد. با این حال شروع تجارت آنلاین با کند بودن خطوط اینترنت، تعداد کمی از کاربران و خطوط داده گران‌قیمت تجارت آنلاین را دشوار کرده است. علاوه بر این، حباب در مارس ترکید. بسیاری از سرمایه‌گذاران با معرفی اینترنت و تلفن‌های همراه با روحیه خوش‌بینی روبرو بودند و انتظار داشتند سود بالایی از شرکت‌های جدید فناوری داشته باشند. پس از آن که قیمت‌ها کاهش یافت و حباب در حال ترکیدن بود، به نظر می‌رسید تجارت اینترنتی فعلاً از بین رفته است. در نتیجه، شرکت‌هایی که مدل تجاری آن‌ها غیرقابل‌تحمل است از بازار ناپدید شدند.

تجارت الکترونیکی یا تجارت آنلاین چه زمانی به وجود آمده است؟

آمازون و EBay که از سال 1995 در بازار حضور داشتند، توانستند با وجود بحران، خود را تأسیس کنند. با توسعه روزافزون فناوری‌های جدید، گشت و گذار در اینترنت مقرون به صرفه‌تر شده است. با معرفی فناوری‌های جدید تعرفه‌های مناسب، فروشگاه‌های آنلاین بیشتر و حرفه‌ای‌تری ایجاد کرده‌اند. در ابتدا مغازه‌های صنعت مسافرتی و رسانه‌ای عمدتاً نمایندگی می‌شدند؛ اما با گذشت زمان مقولات بیشتر و بیشتری از نساجی، رسانه‌ها، الکترونیک تفریحی، رایانه‌ها، اقلام سرگرمی و صنایع مبلمان اضافه می‌شد. از آن به بعد، تجارت آنلاین با سرعت بی‌نظیری توسعه یافت.

تجارت الکترونیکی و تجارت ثابت

تجارت آنلاین سال‌ها است که رونق دارد، فروش در تجارت الکترونیکی همه ساله به طور پیوسته در حال افزایش است و افراد نیز هنگام صحبت مشغول کار هستند.
کلاه‌برداری از درآمد در سال‌های اولیه تجارت آنلاین در آلمان هنوز 6.4 میلیارد دلار است. یورو سالانه تا سال 2016 به 44.2 میلیارد رسید! بنابراین رشد مطلق چهار میلیارد یورو در سال همچنان بالاست. از دیدگاه صنعت، نیمی از فروش از مد و الکترونیک حاصل می‌شود.

تغییر رفتار مصرف‌کننده

با پیشرفت دیجیتالی، رفتار مصرف‌کننده به‌ طور چشمگیری تغییر کرده است. مصرف‌کنندگان عادت دارند که بتوانند از دستگاه‌های مجهز به اینترنت برای به دست آوردن اطلاعات برای آماده‌سازی خرید در هر زمان استفاده کنند. به ویژه، راحتی اینجا بیشتر می‌شود. برای این منظور، کانال‌های مختلف برای دستیابی به اطلاعات مانند مغازه‌ها، رسانه‌های چاپی، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، ایمیل، سئو سایت و موبایل به عنوان یک کمک تصمیم‌گیری به یکدیگر مرتبط می‌شوند. افزایش روزافزون خریداران چند کانال افزایش فروش در خرده‌فروشی‌های ثابت که قبل از تهیه اطلاعات آنلاین انجام‌شده است، همچنین حاکی از اهمیت لینک کانال است.

رشد خرده‌فروشی آنلاین منجر به از دست رفتن فروش در خرده‌فروشی آفلاین می‌شود. حتی اگر فروش در بیشتر بخش‌های خرده‌فروشی همچنان رشد ناچیز نشان دهد، رشد به طور فزاینده‌ای به طور ناموزون بین کانال‌های آنلاین و آفلاین توزیع می‌شود. به عنوان مثال، صنعت الکترونیک در سال 2016 افزایش فروش 910 میلیون یورویی را در کانال آنلاین ایجاد کرد.

مزایای تجارت الکترونیکی

مزایای تجارت آنلاین در یک نگاه

آیا در حال حاضر به فکر فعال شدن در تجارت آنلاین هستید؟ اگر هنوز مردد هستید، به یک نگاه به 5 مزیت تجارت الکترونیکی نگاهی بیندازید:

  1. افزایش میزان دسترسی و آگاهی از برند
  2. می‌توان گروه‌های هدف را با دقت بیشتری تعریف کرد
  3. اطلاعات مشتری را همیشه در دسترس قرار دهید
  4. هزینه‌های عملیاتی پایین
  5. افزایش سود و فروش از طریق افزایش رقم تبدیل

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. افزایش میزان دسترسی و آگاهی از برند

شما می‌توانید از طریق خرده‌فروشی‌های ثابت به یک گروه هدف بسیار بزرگ‌تر برسید. از این طریق توجه مشتریان بین‌المللی را به محصول خود جلب کنید و بدین ترتیب آگاهی و دستیابی به برند خود را افزایش می‌دهید. این همچنین نمی‌تواند به نفع تجارت ثابت شما باشد. به طور خاص در صنعت مبلمان و اثاث‌کشی، تعداد کلیک و جمع‌آوری در اینترنت همچنان رو به افزایش است.

2. می‌توان گروه‌های هدف را با دقت بیشتری تعریف کرد

امکان ارزیابی اطلاعات از سیستم‌های فروشگاه و محل‌های بازار به شما این امکان را می‌دهد تا گروه هدف خود را دقیق‌تر تعیین کنید. این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا تبلیغات هدفمندی را انجام دهید و با بازاریابی آنلاین و آفلاین خود به چشم‌اندازهای خوبی برسید.

تجارت الکترونیکی یا تجارت آنلاین

3. اطلاعات مشتری را همیشه در دسترس قرار دهید

شما می‌توانید به همان میزان که می‌خواهید در یک وبسایت تجارت الکترونیکی ارائه دهید. مشتریان شما از آن قدردانی می‌کنند. از توضیحات محصول گرفته تا دستورالعمل و هزینه حمل و نقل، شما می‌توانید تمام اطلاعات مورد نیاز خود را برای تصمیم‌گیری در مورد خریدار مبتنی بر اطلاعات، چشم‌انداز ارائه دهید. همچنین لازم نیست از پرسنل استفاده کنید تا به همه این سوالات به صورت جداگانه پاسخ دهید. این زمان بیشتری را برای کارهای دیگر باقی می‌گذارد.

4. هزینه‌های عملیاتی پایین

یک فروشگاه تجارت الکترونیک هزینه کمتری دارد. با استفاده از یک سیستم مدیریتی مبتنی بر وب، می‌توانید مدیریت موجودی را خودکار کنید و هزینه‌های مرتبط را کاهش دهید. علاوه بر این، در یک فروشگاه تجارت الکترونیک خالص، هیچ هزینه سربار دیگری که باید در یک فروشگاه خرده‌فروشی متحمل مورد نیاز با افزایش دامنه جبران می‌شود.

5. افزایش سود و فروش از طریق افزایش رقم تبدیل

با استفاده از بازارهای دیجیتال مارکتینگ می‌توانید بارها و بارها بیشتر از خرده‌فروشی ثابت به مشتری برسید. در نتیجه، معمولا فروش بیشتری دارید. از نقاط مثبت بازار خرده‌فروشی این است که مشتریان می‌توانند از طریق سیستم‌ها رتبه‌بندی از آن خارج شوند؛ و حتی اگر بازخورد منفی هم وجود دارد، می‌توانید به آن واکنش نشان دهند، وارد گفتگو شوند و آن را بهبود دهند. به این ترتیب، مشتریان شما احساس می‌کنند که جدی گرفته می‌شوند. در نتیجه، شما وفاداری مشتری را از یک طرف تقویت می‌کنید و طرف‌های علاقه‌مند محصولات خود را راحت‌تر از طرف دیگر متقاعد می‌کنید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.