تبدیل شدن به رهبر UX (بخش سوم)

هدایت ux

مطالعه تبدیل شدن به رهبر UX (بخش دوم)

موفقیت و قبول ناکامی

یک رهبر عالی و موفق، ازخودگذشته است. آنها برای موفقیت هر تیم از اعتبار خود استفاده می کنند و مسئولیت هرگونه خرابی را به تنهایی می پذیرند.

یک رهبر واقعی باعث موفقیت تیم می شود، این اطمینان را حاصل می کند که -هنگامی که پیروزی وجود دارد- تیم برای این پیروزی جشن می گیرد. یک رهبر واقعی از جشن پیروزی تیم لذت می برد. با این حال، هنگامی که شکست می خورد، یک رهبر واقعی مسئولیت آن را می پذیرد. علامت یک رهبر واقعا بزرگ، این ازخودگذشتگی است.

به عنوان یک رهبر، شما مسیر را تعیین می کنید و تیم را پرورش می دهید، به همین دلیل است که  اگر اشتباهی رخ دهد، شما باید جوابگو باشید. این درک -که شما باید موفقیت را بپذیرید و شکست را قبول کنید- چیزی است که رهبران بزرگ را از مدیران میانجی جدا می کند.

مدیران ضعیف به دنبال “نقض کردن سرزنش” هستند، به دنبال کسی هستند که مسئولیت اشتباهات و شکست ها را با او تقسیم کنند. رهبران موفق آگاه هستند که در پایان روز، آنها مسئول تصمیمات و نتایج به دست آمده هستند؛ هنگامی که همه چیز  اشتباه است آنها مسئولیت را می پذیرند.

رهبری ux-2

اگر شما واقعا به دیگران الهام ببخشید و آنها را برای رسیدن به اهداف عالی هدایت کنید، مهم این است که این تمایز بین مدیران و رهبران را به یاد داشته باشید. با موفقیت و قبول شکست، وفاداری شدیدی را در تیم خود ایجاد خواهید کرد.

 

رهبری با مثال

رهبران بزرگ متوجه اهمیت رهبری هستند. به عنوان مثال، عمل به عنوان چراغ برای دیگران است. به راستی الهام بخشیدن به یک تیم، کمک می کند تا با تیم ارتباط برقرار کنید و خودتان را مجزا ندانید. آستین های خود را بالا ببرید و کار را انجام دهید. به ویژه در زمانی که مهلت ها فشار می آورند و زمان اندک است این یک راه عالی برای نشان دادن این است که ارتباط شما با خط مقدم قطع نشده است.

یک رهبر بزرگ متوجه می شود که موفقیت -همیشه- یک تلاش تیمی است و یک تیم متقاعد کننده و موفق به مراتب بیشتر از مجموع اعضای آن بازدهی دارد.

همانطور که در مطالب قبلی اشاره شد: اگر در عین حال یکی از هوشمندترین اشخاص هستید، اتاق دیگری پیدا کنید. یک رهبر موثر اعتماد به نفس دارد تا خود را با سایر افراد هوشمندتر احاطه کند.

رهبری در مورد وضعیت فردی نیست و یا به عنوان با استعداد ترین فرد دیده نمی شوید. این کار در مورد کار تیمی است و می توانید از افرادی که به طور موثر با یکدیگر کار می کنند، بیشترین استفاده و بهره وری را داشته باشید.

 

از محیط خود بیرون بیایید

برای رهبری موثر، مهم است که از محیط خود خارج شوید و جهان را مثل دیگران ببینید. این بدان معنی است که همه تیم را در سراسر سازمان و در هر سطح بشناسید.

اغلب رهبرانی که خودشان را در دفاتر در گوشه لوکس خود منزوی می کنند، در تجربه ثابت شده است که رهبران ضعیف هستند (در صورتی که در واقع آنها را می توان رهبران نامید!). با فاصله گرفتن از افرادی که یک سازمان را تشکیل می دهند و یک تیم کاری هستند، خطر واقعی از دست دادن کنترل عملکرد تیم بوجود می آید.

برای رهبری، از محیط خود بیرون بیایید و خودتان را با تمامیت تیم خود آشنا کنید، و اگر به دنبال رهبری هستید، وظیفه اصلی خود را برای کشف تمامی جنبه های کسب و کار، انجام دهید.

دفتر کار مدیر

 

بخش های اره

به طور موثر، شما باید از دیگران و مهارت های مختلف خود آشنایی داشته باشید. در مطالب بعدی، در مورد ایده افرادT-shaped” “- کسانی که دارای عمق مهارت در زمینه خود هستند، همراه با تمایل و توانایی همکاری در رشته های مختلف توضیح داده می شود. رهبران بزرگ تمایل به شکل T دارند، با دیدن چیزهایی از دیدگاه دیگران شکوفا می شوند.

هر سازمان -مهم نیست که چقدر بزرگ یا کوچک است- مانند یک اره مویی منبت کاری است که توسط بسیاری از قطعات مختلف متصل است. یک رهبر موثر با درک این چارچوب آگاه می شود، آنها تلاش خواهند کرد تا تمام قطعات اره مویی را ببینند. به عنوان یک رهبر UX، شما باید با طیف گسترده ای از تیم های مختلف از جمله طراحی، تحقیق، نوشتن، مهندسی و کسب و کار آشنا شوید.

برای هدایت به طور موثر، مهم است که از منطقه راحتی خود بیرون بیایید و درباره متخصصین مختلف یاد بگیرید. این کار را بکنید و اطمینان حاصل کنید که می توانید با ذینفعان مختلف ارتباط برقرار کنید. اگر در معرض خطر از هم پاشیدگی تیمی باشید، شما می توانید مانند یک چسب باشید که اره منبت کاری را در کنار هم نگه می دارد.

 

اهمیت جزئیات

همان طور که یک طراح صنعتی معروف می گوید: “جزئیات، جزئیات نیستند، آنها محصول را تولید می کنند.”

رهبران بزرگ این مطلب را درک کرده اند. آنها به جزئیات اهمیت زیادی می دهند و تیم را تشویق می کنند و انگیزه آن را بالا می برند تا جزئیات را تحویل دهند. برای رهبری تیم، باید به نیاز به تلاش برای برتری اهمیت داد. رهبران بزرگ خوشحال می شوند که وضع موجود را قبول کنند، خصوصا اگر وضع موجود بهتر شود.

البته، این ویژگی ها را می توان آموخت، اما بسیاری از ما -خوشبختانه- آنها را  ذاتا در اختیار داریم. اندکی (اگر هر کدام) ما از بهترین ها خوشحال هستیم و در زمینه ای فعالیت می کنیم که میل به ایجاد تجربه های لذت بخش و قابل توجه کاربر را دارد، از اهمیت جزئیات و مکان آنها در طرح های بزرگ قدردانی می کنیم. این یک پایه عالی برای ایجاد مهارت های رهبری است.

اهمیت جزئیات

برای رشد به عنوان یک رهبر، مهم این است که این تمرکز را در مورد جزئیات با دیگران به اشتراک بگذارید، از فهمیدن آنها اطمینان حاصل کنید و نقش آنها در کل بازی را درک و از آن قدردانی کنید. به عنوان یک چراغ برتری عمل کنید: به عنوان نمونه؛ برای دومین بار بهترین راه حل نیست; موفقیت و شکست را قبول کنید … و تیم شما از شما پیروی خواهد کرد.

 

در پایان

همانطور که طراحی تجربه کاربر با نظم و انضباط کامل می شود، و تعداد تخصص های مختلف افزایش می یابد، رهبران نیز، برای پرورش و رشد تیم، به نظم و انضباط نیاز دارند. به عنوان یک زمینه نسبتا جدید از تخصص، فرصت های توسعه به عنوان یک رهبر UX فوق العاده است.

رهبری یک مهارت است و -مانند هر مهارت دیگر- می توان آن را آموخت. همانگونه که در این مطالب ذکر کردیم، یکی از بهترین مکان ها برای یادگیری این است که به نظم در رهبری های دیگر نگاه کنید و چارچوب های مراجع را گسترش بدهید. وقتی رهبری را در نظر می گیریم، این نظر قطعا درست است.این یک معامله ای عالی است که ما می توانیم از دنیای کسب و کار یاد بگیریم و به ما یک بینش کامل ارائه می دهد.

هیچ وقت زمان هیجان انگیز برای کار در طراحی تجربه کاربر وجود ندارد. UX بالقوه بسیاری از جنبه های زندگی را تحت تأثیر قرار می دهد و جهان برای رهبران گام بر می دارد تا مسئولیت هایشان را رهبری کنند. ما هر کس که مشتاق یادگیری و رشد است را برای انجام  مهارت تشویق می کنیم، اولین قدم سوار شدن در کشتی رهبری است. رهبری یک امتیاز است که در صورت موفقیت پاداش می دهد، و چیزی است که و چیزی است که به شدت برای کشف آن توصیه می شود.

3 پاسخ
  1. فیزیک کنکور
    فیزیک کنکور می گوید

    سلام.ممنون .خیلی خوب بود.از دست اندرکاران وبسایت به این خوبی سپاسگزارم

    پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.