تبدیل شدن به رهبر UX (بخش دوم)

تجربه کاربر

مطالعه تبدیل شدن به رهبر UX (بخش اول)

ساخت نقشه راه

نقشه راه با پیداکردن شکاف در دانش خود شناسایی می شود، مهم است که برخی از استراتژی ها را برای رفع این شکاف ها اتخاذ کنید. رهبران بزرگ می دانند که یادگیری یک فرایند مادام العمر است و تبدیل شدن به یک رهبر موفق نیازمند -ناگزیر- کسب مهارت های جدید است.

برای توسعه به عنوان یک رهبر، مهم است که شکاف دانش خود را در شیوه ای در نظر گرفته شده و منظم بررسی کنید. با کار کردن و بررسی مهارت های قبلی خود، آنچه که شما نیاز دارید روی آن کار کنید را شناسایی کنید و بر اساس آن یک برنامه آموزشی ایجاد کنید.

برای این کار شما به ناچار نیاز به درک از زمینه های مختلف دانش دارید، اما این مسیر رهبر است. مهم این است که آن را گام به گام بیاوریم و البته این اولین گام است.

نقشه راه

در حال حاضر می توانیم ابزارهای بسیار زیادی از منابعی مانند Skillshare که “دسترسی به یک پلت فرم یادگیری برای یادگیری شخصی و بر اساس تقاضا” را فراهم می کند تا منابعی مانند FutureLearn که توانایی “یادگیری مهارت های جدید، و پیشرفت کار خود را” عرضه می کند را استفاده کنیم.

به طور خلاصه، شما  همه چیزهایی را که نیاز دارید تا بتوانید حرفه خود را ارتقاء بدهید را در این مطلب خواهید آموخت.

 

این فقط تو نیستی

رهبران بزرگ درک می کنند که این امر در مورد تلاش افراد نیست، بلکه به تنهایی کار می کند. –کارجمعی- در مورد تلاش افراد است. با نگاهی دوباره به تاریخ نوآوری، می توانیم ببینیم که بیشتر (اگر نه همه) پیشرفت های بزرگ توسط تیم هایی که بوسیله ی رهبران الهام بخش انگیزه می شوند، هدایت می شوند.

توماس ادیسون تنها لامپ را اختراع نکرد. او یک “کارخانه اختراع” را در یک سری آزمایشگاه های تحقیقاتی در اختیار داشت. به طور مشابه، زمانی که ما توسعه رابط کاربر گرافیکی معاصر(GUI) را مطرح کردیم، این کار توسط کار گروهی Xerox PARC  انجام شد.( PARC یک شرکت مشهور در زمینه نوآوری می باشد که یکی از مهمترین پیشرفت های تکنولوژیکی زمان ما بوده است. این شرکت، دانشمندان، مهندسان و طراحان برجسته را به منظور ایجاد تیم های کاملا حرفه ای گردهم آورده است تا در زمینه هایی متمرکز شوند که به اعتقاد آنها آینده فناوری، علم و نوآوری است. خلاقیت و علم، مأموریت PARC برای کاهش زمان و خطرات مرتبط با نوآوری است.)

شرکت پارک

آی پاد نیز به طور مشابه این کار را انجام داد. رهبران بزرگ می دانند که این موضوع در مورد آنها نیست، بلکه در مورد تیم هایی است که آنها با هم ترکیب کرده و به آنها انگیزه می دهند و بین آنها هماهنگی ایجاد می کنند. آنها برای ایجاد و هدایت تیم هایی که به سوی خیر بزرگ تر هدایت می کنند، تواضع و فروتنی دارند.

این یکی از ویژگی های تعریف کننده ی یک رهبر بزرگ است: بیش از خودشان، اولویت و موفقیت تیم را در نظر می گیرند.

 

همه این ها در مورد تیم کاری است

رهبران واقعا بزرگ اهمیت این مطلب که تیم ها در ارائه نتایج و اهداف نقش دارند را درک می کنند. یکی از مهمترین نقش هایی که یک رهبر باید بر عهده بگیرد، این است که به عنوان کسی که در قلب یک تیم قرار دارد، شناسایی اعضای تیم جدید و موجود، پرورش آنها و کنار هم قرار دادن آنها به صورت یک تیم را انجام دهد که به طور موثر با هم کار کنند.

یک رهبر پیشرو در تفکر نه تنها بر حال حاضر تمرکز دارد، بلکه به طور فعالانه یک چشم انداز و اهداف بلند مدت برای موفقیت های آینده را توسعه می دهد. برای تحقق این دیدگاه از موفقیت های آینده، هر دو به شناسایی بالقوه اعضای تیم جدید کمک خواهند کرد، اما به همان اندازه، توسعه اعضای تیم موجود نیز مهم است که باعث باز کردن چشمان شما به جنبه های مختلف محیط کسب و کار شما می شود، شناختن تیم خود و شناسایی نقاط قوت و ضعف اعضای تیم.

به عنوان یک رهبر UX، نقش مهمی که به عهده دارید، کمک به دیگران با هدایت و راهنمایی آنها است، تا اطمینان حاصل شود که آنها به مهارت هایی که برای رشد نیاز دارند مجهز شده اند. باز هم، این جایی است که یک رهبر واقعا ازخود گذشته، با آگاهی از اینکه تیم قوی تر، نتایج قوی تری را رقم خواهد زد، دیگران را در اولویت قرار می دهد.

به عنوان یک رهبر UX، شما همچنین به عنوان یک قهرمان برای طراحی در زمینه کسب و کار گسترده عمل می کنید. شما به عنوان یک پل -و گاهی اوقات یک بافر- بین رابط کاربری مورد نیاز کسب و کار و الزامات طراحی عمل می کنید. نقش شما برای دفاع از قدرت طراحی و فروش مزایای آن، همیشه تشویق تیم خود و گاهی اوقات مبارزه از طرف آنها (اغلب بدون آگاهی آنها) است.

پل

 

هنر نمایندگی

امکان ساخت یک تیم UX بزرگ با ایجاد گروه های مختلف از افرادی که در تیم هستند وجود دارد، و یک رهبر موثر، از هیأت نمایندگان به عنوان یک ابزار توسعه موثر برای ارتقای قابلیت های تیم های خود استفاده خواهد کرد.

نماینده مجاز نیست فقط وظایفی را که شما نمی خواهید انجام دهید، انجام دهد، این در مورد توانمندسازی افراد مختلف در یک تیم است. یک رهبر واقعی این مطلب را درک می کند و وقت لازم را برای یادگیری نحوه موثر انتخاب نمایندگان و تعیین وظایف آنها صرف می کند.

نمایندگی در مورد آموزش و پرورش و گسترش مجموعه مهارت های دیگران است، و آن یک ابزار قدرتمند است که به درستی استفاده می شود. اتخاب هیئت مدیره موثر یک مهارت است، که شما باید برای رسیدن به یک نقش رهبری UX در آن پیشرفت کنید.

هنگام سپردن یک کار به یک عضو تیم، مهم است به آنها توضیح دهید که چرا نماینده این کار هستید. به عنوان یک رهبر، نقش شما این است که راهنمایی های دقیق ارائه دهید و این شامل توضیح دادن در مورد اینکه چرا یک عضو تیم را برای یک کار انتخاب کرده اید و چگونه آنها را برای دریافت وظایف محوله آنها حمایت، توسعه داده و پاداش می دهید است.

قسمت آخر بسیار مهم است: اغلب مدیرانی که مهارت های رهبری ندارند از هیئت نمایندگی به عنوان وسیله ای برای سلب وظایف و مسئولیت خود استفاده می کنند و از قدرت هیئت مدیره آگاه نیستند. برخلاف تصور، این هیئت ضعیف است و رهبری ناکارآمد دارد.

رهبری ضعیف

متأسفانه، ما همه آن را تجربه کرده ایم! یک رهبر موثر تلاش می کند که نمایندگی موفقی داشته باشد از طریق:

  • تعریف وظیفه، ایجاد نتایج و اهداف؛
  • شناسایی فرد یا تیم مناسب برای انجام این کار؛
  • ارزیابی توانایی اعضای تیم (ها) و تعیین نیازهای آموزشی؛
  • توضیح استدلال آنها، به وضوح مشخص کردن اینکه چرا فرد یا تیم را انتخاب کرده اند؛
  • بیان نتایج مورد نیاز؛
  • موافقت با مهلت واقع بینانه؛
  • ارائه بازخورد در مورد تکمیل کار.

هنگامی که رهبری به این شکل انجام شود ، روشن می شود که هیئت مدیره موثر بیش از صرفا تصویب کاری است که شما تمایلی به انجام آن ندارید. در عوض، این یک ابزار قدرتمند است که یک رهبر موثر UX از آن استفاده می کند تا اعضای تیم خود را قادر به مالکیت فرصت ها کند، در حالی که مهارت و تجربه خود را افزایش می دهند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.