ساخت یک تیم  UX (بخش دوم) 

تیم ux 2

مطالعه ساخت یک تیم  UX (بخش اول)

هنگام ساخت یک تیم، این مهم است که تیم شامل افرادی که به شیوه های گوناگون به دنبال حل مشکلات طراحی هستند، نباشد. این موضوع زمانی اهمیت بیشتری پیدا می کند که ما افزایش تولید محصول دیجیتال را در نظر می گیریم.برای ساخت یک محصول دیجیتال موفق، مهم است که موارد زیر را در نظر بگیرید.

 

محققان طراحی

کسانی که طراحی مبتنی بر تحقیق کاربر را انجام می دهند و درک گسترده ای از مزایای تحقیق در مورد طراحی دارند.

 

طراحان UX

افرادی که دیدگاه سطح بالایی در مورد فرایند طراحی دارند.

 

استراتژیست محتوا

کسانی که وب سایت یا تمرکز بر روی محتوای محصولات را هدایت می کنند و بوسیله محتوا که به عنوان اسکلت طراحی شناخته می شود، کنترل سایت را انجام می دهند.

استراتژیست محتوا

 

کپی رایت کنندگان

کسانی که از محتوای نوشته شده در هر دو سطح ماکرو و میکرو کپی ایجاد می کنند.

 

طراحان ویژوال

کسانی که یک رویکرد کلی بصری طراحی را ایجاد می کنند.

 

طراحان UI

کسانی که رابط کاربری بین محصول و کاربر و نیز تعاملات مختلفی که در طراحی پی ریزی می شود را طراحی می کنند.

 

طراحان نهایی

کسانی که مراحل ساخت را در سطوح مختلف، کنترل می کنند.

در نظر گرفتن این موارد که در بالا به آن اشاره شد، به پیدا کردن میزان پیچیدگی در صنعت ما کمک می کند و ما همچنان در حال پیدا کردن شرایطی برای توصیف بسیاری از نقش ها هستیم.

علاوه بر لیست فوق (که به طور گسترده طراحی شده است)، مهم است که مدیران پروژه، استراتژیست های کسب و کار و کارشناسان بازاریابی را در نظر بگیریم. این فهرست می تواند شامل موارد بیشتر هم باشد. با چنین لیست طولانی از اعضای تیم فعال، به سرعت نمایان می شود که دامنه قابل توجهی برای کار در صنعت ما وجود دارد و این یک خبر خوب برای ما است.

تبدیل شدن به یک عضو تاثیرگذار تیم، به شما کمک می کند تا خود را در بسیاری از این زمینه ها غوطه ور کنید. هرچه بیشتر در مورد رشته های مختلف و روش های مختلف کار با آنها یاد بگیرید، احساس نیاز بیشتری به آگاهی در این زمینه ها خواهید داشت.

عضو ماثر تیم

 

پیدا کردن اعضای تیم

شما ممکن است یک عضو تیم باشید که به صورت تمام وقت با تیم همکاری می کنید یا اینکه یک کارمند آزاد باشید، اما در هر صورت باید به دنبال پیداکردن هم تیمی های خوب و مناسب باشید. شما از کجا شروع می کنید و چه باید بکنید؟

اول از همه، اگر قصد دارید که تیم خود را گسترش دهید و به همکاری افراد در بلند مدت نیاز دارید، مهم است که مدت زمان بیشتری را در این مورد صرف کنید. مگر اینکه شما تمایل به استخدام افراد به صورت دائم داشته باشید.

در صورتی که در استخدام و گزینش افراد عجله کنید، ممکن است پس از گذشت زمانی اندک، از انتخاب خود پشیمان شوید. شناخت درست از افراد مختلف و بررسی عمق کار خود، نیاز به صرف وقت بیشتر دارد. انجام این کار به شما کمک می کند تا افرادی را پیدا کنید که برای فرهنگ شرکت شما مناسب تر هستند.

بدون شک، در اطراف شما سازمان ها و مجموعه هایی وجود دارند که طراحان متخصص در آنها مشغول به کار هستند. هرچند تعداد این سازمان ها اندک می باشد اما شما باید در همین موسسات به دنبال متخصصین مورد نظر خود بگردید. به دنبال این جستجو ها باید موارد زیر را نیز در نظر داشته باشید:

 

رفتار

“رفتار” یک ویژگی قابل توجه است که برای اولین بار توسط شرکت Adobe مطرح شدکه با ایجاد و پرورش متخصصان در همه صنایع، جدید ترین کارها که به صورت آنلاین انجام می شود را نمایش می دهد. “گالری های سرپرستی سایت” یک راه عالی برای کشف طراحان در زمینه های مختلف است که هرکدام از آنها خلاقیتی منحصر بفرد دارند.

شرکت adobe

 

(Dribbble)خرچنگ

Dribbble محل خوبی برای کشف طراحان است. این مکان به عنوان “جایی که طراحان شناسایی شده و استخدام می شوند” شناخته شده است و ارزش تحقیق را نیز دارد.

 

شکار محصول

شکار محصول به عنوان “محلی برای کشف علاقه مندی های خود در آینده” شناخته می شود. این مورد ممکن است در پایین لیست قرار بگیرد، اما یک روش عالی برای پیدا کردن شرکت کنندگان فعال در حوزه ی طراحی است.

هنگام مصاحبه با اعضای تیم، همیشه می خواهیم بپرسیم که آیا آنها در هیچ پروژه جانبی کار کرده اند یا خیر؟ پروژه های جانبی، شاخص خوبی برای یک فرد است که علاقمند به کار خود می باشد. آنها همچنین یک راهنمای مفید برای کمک به شما در شناسایی افرادی است که به طور مداوم در حال یادگیری هستند و مهارت های مدیریت توسعه پروژه خود را دارا می باشند.

با این حال، هر کسی نمی خواهد یک پروژه جانبی را انجام دهد. ویژگی دیگری که ارزش جستجو دارد، سهم فرد در پروژه های دیگری  مانند پروژه های منبع باز است. کسی که به طور فعال در یک مخزن GitHub منبع باز (GitHub، یک پلت فرم میزبان وب برای کنترل نسخه و همکاری ها است که اجازه می دهد شما و دیگران در هر پروژه با هم کار کنید) در حال همکاری است، کسی است که علاقمند به کارهای سخت می باشد و به یادگیری در زمینه کارهای دشوار اشتیاق دارد.

گیت هاب

همچنین برای مشاغل متعدد، اتحادیه هایی وجود دارد که این مراکز، طراحان جویای کار را به شرکت های علاقه مند به استخدام نیرو، معرفی می کنند.

 

در پایان

در ارتباط با UX، به عنوان یک رشته کامل، تعداد زیادی تخصص مختلف وجود دارد. همانطور که این عرصه رشد کرده است، فرصت های زیادی نیز بوجود آمده است. به جای استخدام یک نیروی فوق متخصص در این زمینه، یک رویکرد بهتر، ساخت یک تیم از افراد است که می توانند با هم کار کنند.

هنگام ساخت یک تیم UX، تمرکز خود را بر روی مهارت های نرم و مهارت های سخت بگذارید و به دنبال افرادی با شکل T، با تجربه کار در محیط مشترک باشید و به یاد داشته باشید، یک تیم عالی متشکل از افرادی است که به خوبی با هم کار می کنند، بنابراین فراموش نکنید که راه طولانی در پیش رو دارید. ساخت یک تیم موفق، زمان بر است اما تلاش شما باید بیشتر باشد. هرچه تیم شما کامل تر باشد، فرصت های بیشتری برای شما ارائه خواهد شد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.