پیدا کردن شرکت کنندگان در تحقیق UX (بخش اول)

تحقیقات

برای تیم های طراحی و طراحان UX، پژوهش به همراه ذینفعان و کاربران بسیار مهم است. با این حال، دسترسی به افراد برای مشارکت در تحقیق، آسان به نظر نمی رسد. برای هر دو محقق حرفه ای و آماتور، پیدا کردن افراد برای شرکت در مطالعات می تواند یک کار بسیار سخت باشد. ما معمولا در مورد مطالعات و یافته های آنها می شنویم، اما اغلب در مورد اینکه چگونه محققان، شرکت کنندگان در مطالعه را استخدام می کنند، نمی شنویم.

محققان می توانند از روشهای مختلف برای پیدا کردن شرکت کنندگان استفاده کنند. عوامل بسیاری در تعیین بهترین روش نقش دارند که شامل منابعی مانند زمان و پول، روش تحقیقاتی که شما استفاده می کنید، نوع یا ویژگی های شرکت کنندگان که می خواهید استخدام کنید و دسترسی به این نوع شرکت کنندگان. در این مطلب، برخی از رمز و رازها را حذف کرده ایم و کسانی که علاقه مند به استخدام شرکت کنندگان برای مطالعات کیفی UX هستند را هدایت می کنیم.

موفقیت در هدایت

 

انگیزه

شما می توانید از فاکتور انگیزه استفاده کنید تا احتمال مشارکت در هر یک از روش های استخدام را افزایش دهید. استفاده از انگیزه معمولا یک انتخاب شخصی است. ما هیچ مشکلی با ارائه انگیزه نداریم. انگیزه می تواند یک علامت کوچک قدردانی باشد (کارت هدیه 5 دلاری) یا چیز دیگری (200 دلار یا بیشتر بسته به زمان مورد نیاز و نوع شرکت کنندگان). ما در هر روش بر حسب تجربه، با کمک گرفتن از ویژگی انگیزه، راهنمایی های خود را ارائه می کنیم.

 

شناسایی و مصاحبه با صاحبان اصلی و کلیدی

در هنگام مصاحبه با همکاران کلیدی، مشتریان و سایر سهامداران مرتبط با یک پروژه، نسبت به آنها بینش به دست آورید. به ویژه در آغاز یک پروژه. این یک فرصت عالی برای درک نقش هر فرد، چشم انداز و امیدهای آنها برای یک پروژه یا محصول است و شما نیز می توانید در این راستا، تجربیات خود را افزایش دهید. شما می توانید خرید محصول را افزایش دهید. ما به طور گسترده، برای توصیف افرادی که علاقه مند به یک محصول یا پروژه هستند و به نوعی به سازمان شما و یا محصول مرتبط هستند، از کلمات کلیدی استفاده می کنیم. بسیاری از این ذینفعان اصلی، ممکن است کاربران محصولی باشند که در مورد آن با افراد مصاحبه می کنید.

 

چه زمانی آن را استفاده کنید

شما همیشه می توانید فرصت هایی برای مصاحبه با ذینفعان و همکاران، برای کسب اطلاعات بیشتر داشته باشید. این کار به خصوص در آغاز یک پروژه مفید است. شما می توانید انتظارات یک محصول را بشناسید، اطلاعاتی از اقدامات  قبلی که به وضعیت فعلی پروژه منجر شده است را بدست آورید و اهداف و امیدها برای آینده پروژه را بشناسید. همفکری با ذینفعان در سراسر یک پروژه، آنها را از پیشرفت کارها آگاه می کند و به شما اجازه می دهد تا نکات قابل توجهی را دریافت کنید. ما متوجه شدیم که این امر برای ایجاد اعتماد در ذینفعان مفید است و باعث می شود احساس کنند که در این فرآیند حضور دارند.

جلسه با ذینفعان

 

چگونه می توانید این کار را انجام دهید

شما اغلب می توانید مصاحبه های خود را با ذینفعان اصلی که درون شرکت شما هستند انجام دهید. در ابتدا مشخص کنید که آیا این فرد به پروژه شما مربوط هست، از اعضای تیم پروژه است، و سپس آن را به مصاحبه دعوت کنید. شما می توانید برای برنامه ریزی یک زمان جهت مصاحبه، با افراد تماس برقرارکنید یا اینکه با استفاده از پلت فرم تقویم شرکت خود (به عنوان مثال، Outlook یاG Suite ) به آنها اطلاع رسانی کنید. باید قبل از فرا رسیدن زمان مصاحبه، مشخص کنید که چه مدت زمان لازم دارید و چگونه با شرکت کننده مصاحبه می کنید (مصاحبه حضوری یا از راه دور) تا بتوانید بر حسب زمانبندی مورد نظر خود، مصاحبه را مدیریت کرده و همه اطلاعات مورد نیاز را بدست آورید.

در صورتی که شما برنامه ریزی نداشته باشید، شناسایی و مصاحبه با ذینفعان پیچیده تر می شود. اگر تیم شما بخشی از یک سازمان بزرگتر باشد، ممکن است نیاز باشد از همکاران در بخش های دیگر بخواهید که در شناسایی افراد و برنامه ریزی برای مصاحبات به شما کمک کنند. اگر در پروژه ای هستید که با شرکای خارجی همکارید یا با ذینفعان خارجی سر و کار دارید، اغلب به شخصی نیاز خواهید داشت تا شناسایی و برنامه ریزی مصاحبه ها را برای شما آسان تر کند. ما برخی از چالش های استخدام افراد را از طریق مشتریان خود که در بین شرکت کنندگان هستند شناخته و پوشش می دهیم.

 

جنبه های مثبت

برنامه ریزی سریع و با کمترین هزینه و آگاهی از نقش ها، زمینه ها و تاریخ مشارکت افراد در یک موضوع، می تواند از راه دور و یا به صورت حضوری انجام شود. صحبت با ذینفعان که می توانند هم نقش مشتری داشته باشند و هم نقش کاربر، ممکن است بینشی در مورد آنچه کاربران در مورد یک محصول فکر می کنند را فراهم بکند.

 

جنبه های منفی

شناسایی کسی که مایل به استخدام آن هستید دشوار است، ممکن است افرادی را در سطوح بالا قرار دهید که به سختی می توانند کار کنند، سعی کنید همیشه بهترین افراد را برای سطوح بالا انتخاب کنید، بسیاری از سهامداران بیش از حد با محصول خود آشنا و روی آن حساس هستند.

جنبه های منفی

 

انگیزه

معمولا انگیزه ای برای ذینفعان داخلی در ساعات کاری وجود ندارد.

 

مطالعه موردی

یک محقق، در پروژه ای با یک بانک کار می کرد و می خواست یک تجربه آنلاین در اختیار مشتریان جدید قرار دهد. آنها نیاز داشتند آنچه در حال حاضر (غیر دیجیتال) در حال پردازش بود را درک کنند و می خواستند از منابع موجود استفاده کنند تا بتوانند تجربه خود را افزایش دهند. در نهایت، آنها به شرکایی نیاز داشتند تا بتوانند در بدست آوردن تجربه موفق به آنها اعتماد و بر تجربه بدست آمده تکیه کنند.

ابتدا با نزدیکترین افراد صحبت کردیم و از آنها پرسیدیم که چه کسانی را می شناسند که برای مصاحبه به ما معرفی کنند . ما با مردم مختلف، از راه دور و حضوری صحبت کردیم و توانستیم در طی سه هفته با 30 نفر مصاحبه کنیم (این پروژه ای نبود که تمام وقت، روی آن کار کنیم). گاهی اوقات ما با افرادی صحبت می کردیم که هیچ ارتباطی با هدف مورد نظر ما نداشتند ولی دو دلیل کلیدی برای ما در این کار وجود داشت:

  • آنها مدیران سطح بالایی بودند که در مورد آنچه که ما در حال بررسی بودیم، آگاهی کمی داشتند.
  • افرادی که به آنها مراجعه می کردند، در مورد کارشان آگاهی نداشتند یا اینکه کارشان را به نحو درست و مطابق انتظار مدیرشان انجام نمی دادند.

مصاحبه با افراد

ما متوجه شدیم که مشکلات رایج ما در برنامه ریزی بود. سعی داشتیم یک ساعت از وقت خود را برای صحبت با افرادی که بیشتر زمان خود را صرف مسافرت و جلسات می کنند اختصاص دهیم. بسیاری از آنها برای برنامه ریزی زمان های خود، مدیر برنامه داشتند. بعضی از آنها چند هفته بعد از درخواست اول ما برای مصاحبه، به درخواست ما پاسخ دادند. اکثر مردم نمی خواستند زمانی را قراردهند و با ما صحبت کنند. آنها پروژه ما را به عنوان یک پروژه که اهمیت استراتژیک بالایی دارد و می تواند باعث موفقیت درازمدت شرکتشان شود شناختند. ما همچنین برای درگیری های پیش بینی نشده که نیازهای مشتری را برآورده می کنند، برنامه ریزی کرده بودیم و توانستیم یک تصویر واضحتر از تجارب بانکی را به تصویر بکشیم و منابع را در دسترس داشته باشیم.

ما توانستیم کمبود هایی که در تجربه فعلی ما وجود داشت را پیدا کنیم و آنها را برای رسیدن به تجربه ای بی نقص و کامل در آینده، برطرف کنیم. ما قادر به شناسایی شکاف در دانش بودیم که نیاز به پژوهش و آموزش در آینده داشت. ما با طرفداران داخلی ارتباط برقرار کردیم که به درک بهتر و قدردانی از تجربه ما منجر شد. ما نمی توانستیم این نتایج را از طریق نظرسنجی و یا ابزارهای دیگر برای استخدام شرکت کنندگان، به دست آوریم.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.