مزایا و مضرات تجارت الکترونیکی

مضرات تجارت الکترونیکی

مغزه‌های آنلاین مانند قارچ در حال به وجود آمدن هستند. در حال حاضر به صورت دیجیتالی کلیه محصولات خود را ارائه می‌کنند. در حالی که در گذشته تنها محصولات یک سایت معتبر و مشهور می‌توانست از طریق اینترنت خریداری شود، بازیگران جهانی مدت‌هاست که مزایای تجارت الکترونیکی را می‌شناسند و بازار را غنی‌سازی می‌کنند. جای تعجب نیست، زیرا مزایای فروش سنتی در مغازه‌ها یا از طریق فروشگاه بسیار زیاد است. با این حال، شما نباید از این امر نابینا شوید، زیرا تجارت الکترونیکی به طور طبیعی دارای معایبی است که باید قبل از راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی از آن‌ها آگاه باشید.

پیشنهادات تجارت الکترونیک مدرن بسیار بیشتر از یک فروشگاه دیجیتالی با پیشنهادات یک شرکت خاص است. با گذشت زمان، گزینه‌های بیشتری برای فروشندگان ایجاد شده است، به طوری که برخی از ارائه‌دهندگان فقط کالاها و خدمات خود را به صورت آنلاین ارائه می‌دهند. بزرگ‌ترین مزیت تجارت الکترونیک به شرح زیر می‌باشد:

شما می‌توانید وسایل مورد نیاز خود را به تعداد دلخواه خود عرضه کنید و دیگر نیازی نیست خود را با فضای محدود و فروش و ذخیره‌سازی فروشگاه‌های خود انتخاب کنید. یک انبار کالا و ارسال در خارج از مراکز پرمشغله شهر ارزان است و تمام فروش را در یک مکان جمع آوری می‌کند.

شما می‌توانید به مشتریان خود اطلاعات مفیدی در مورد محصولات خود در اینترنت، به اشکال مختلف ارائه دهید. از یک کتابچه راهنمای دستور العمل مکتوب گرفته تا تصاویر مربوط به محصولات و یک فیلم شبیه‌سازی‌شده، هیچ محدودیتی در خلاقیت شما وجود ندارد.

تجارت الکترونیک مشتریان شما می‌توانند از بررسی محصولات سایر خریداران برای جهت‌گیری خود استفاده کنند و سپس زمان خود را برای تصمیم‌گیری در مورد مناسب‌ترین کالاها انتخاب کنند.

مشتریان شما می‌توانند از بررسی محصولات سایر خریداران برای جهت‌گیری خود استفاده کنند و سپس زمان خود را برای تصمیم‌گیری در مورد مناسب‌ترین کالاها انتخاب کنند. به عنوان یک فروشنده، شما می‌توانید ظرف چند دقیقه محصولات یا مشخصات جدید را به محدوده محصولات خود اضافه کنید و لازم نیست منتظر باشد تا فروشگاه‌ها بعدی یا مجموعه جدید ظاهر شود.

شما می‌توانید به سرعت تعیین کنید که چه کالاهایی را دوست دارند مشتریان خود را به صورت ترکیبی خریداری کنند و این ترکیب را به سایر مشتریان پیشنهاد دهید و به آن‌ها ارزش‌افزوده ارائه دهید و از این طریق حجم فروش خود را افزایش دهید.

بدون شک مزایای بسیاری برای فروش کالاها یا خدمات شما در اینترنت وجود دارد، اما همچنین مزایایی وجود دارد که باید هنگام فروش پیشنهاد خود در شبکه جهانی وب از آنگاه باشید.

بسیاری از مشتریان هنوز سفارش محصولات گران ‌قیمت مانند اتومبیل را در اینترنت دشوار می‌دانند، در بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین، مشتریان می‌توانند وسایل اضافی و همچنین وسایل نقلیه رویایی خود را به صورت جداگانه در کنار هم قرار دهند، اما اگر می‌خواهند آن را تست کنند یا جزئیات تجهیزات خاص را مشاهده کنند، سفر به یک فروشنده ثابت با یک نمایشگاه و مدل‌های نمایشی ضروری است.

به همین ترتیب، علیرغم افزایش بازار فروش، بسیاری از مردم هنوز از خرید کفش و لباس در اینترنت خودداری می‌کنند؛ زیرا نمی‌توانند موارد مورد نظر را امتحان کنند. منظور رد خریدهای بد، بسیاری از مشتری‌های شلوار یا کفش خود را در اندازه‌های مختلف سفارش می‌دهند و سپس کالاهایی را که بسیار کوچک یا خیلی بزرگ هستند، ارسال می‌کنند از آنجا که اکثر خرده‌فروش‌ها به مشتریان خود بازپرداخت رایگان می‌دهند، این سرویس که بسیاری از مشتریان اکنون حتی به آن احتیاج دارند، با هزینه‌های بالای خرده‌فروش برای حمل و نقل برگشتی و پردازش مجدد کالاهایی که در آن مورد آزمایش قرارگرفته‌اند همراه است.
این سرویس همچنین می‌تواند منجر به بروز مشکلات در سیستم فروشگاه شود، اگر در بعضی موارد مشتریان حداکثر 100 روز فرصت دارند کالاهایی را که سفارش داده‌اند بازگردانند، پیش‌بینی چگونگی توسعه سهام دشوار است.

قرار دادن فروشگاه اینترنتی در نتایج موتورهای جستجو می‌تواند مشکل دیگری باشد. اگر مغازه شما در یکی از مکان‌های برتر آنجا قرار دارد، همه کارها را درست انجام داده‌اید، اگر فقط در صفحه 2 ظاهر شود، به سختی بازدیدکنندگان می‌توانند راه خود را به صفحه شما بیابند. مطالعات کنونی تصور می‌کنند که 84 درصد از کلیک‌ها در سه نتیجه اول جستجوی گوگل قرار دارند، 99.1 درصد از کاربران روی یکی از 10 نتیجه اول جستجوی گوگل خود کلیک می‌کنند.

ویژگی های تجارت الکترونیک

با داشتن وبسایت و سئو سایت می‌توانید اطمینان حاصل کنید که در لیست بالاتر قرار، همیشه رقابتی هستند.
در تجارت الکترونیکی محصولات ساده‌ای نیز به دست می‌آید. به همین دلیل هم دیگر نیازی نیست تا شما برای خرید کوچک‌ترین محصولات، وقت زیادی را برای پیدا کردن آن‌ها بگذارید به راحتی می‌توانید آن‌ها را در سایت‌های موجود بیابید و بدون هیچگونه اتلاف زمان، آن‌ها را خریداری کنید.

گزینه تحویل نیز می‌تواند تسکین‌دهنده باشد. کمد سنگین که در غیر این صورت مجبورید از فروشگاه مبلمان به داخل ماشین مانور دهید و سپس داخل آپارتمان شوید، می‌توانید با درخواست یک پیک به راحتی آن را درب منزل تحویل بگیرید.

اما همه جنبه‌های تجارت الکترونیکی به طور خودکار نیست. هرچند که در این فضا مشکلاتی وجود دارد؛ اما به طور کلی امروزه مشاغل شما بدون تجارت الکترونیک، نمی‌تواند به خود اعتبار ببخشد. به همین دلیل هم افراد زیادی توانسته‌اند در این فضا به سوددهی بالایی برسند.

تجارت الکترونیک توانسته است روز به روز رشد و گسترش یابد. در چند سال اخیر چندین میلیارد یورو برای تجارت الکترونیک هزینه شده است. تجارت الکترونیک نه تنها انتخاب عظیمی را به همه مشتریان ارائه می‌دهد بله فرصت خرید در هر زمان را نیز فراهم می‌کند.

اما آیا تجارت الکترونیکی فقط با مزایا مشخص می‌شود یا در این فضای مناسب مضراتی نیز وجود دارد؟ قطعاً جواب ما مثبت است؛ اما این نکته را نیز نباید فراموش کرد که شما با تجارت الکترونیک می‌توانید کسب و کار خود را در سطح فرا منطقه‌ای پیش ببرید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.