چگونه بهترین سئو را بین رقبا داشته باشید؟

چگونه بهترین سئو را بین رقبا داشته باشید؟

امروزه سئو یکی از ابزارهای بازاریابی آنلاین است که می‌تواند کسب و کار شما را به سطح بالاتری ارتقا دهد؛ بنابراین اگر تاکنون به این فکر می‌کردید که برای افزایش ترافیک آنلاین یا دستیابی رتبه بهتر در نتایج جستجو چه کاری انجام دهید، پاسخ شما در مفهوم استراتژی سئو قرار دارد.

سئو و یا همان بهینه‌سازی موتورهای جستجو یک استراتژی بلند مدت برای افزایش ترافیک آنلاین به سمت وبسایت شماست. نحوه عملکرد آن به طراحی وبسایت و استراتژی بازاریابی دیجیتال شما بستگی خواهد داشت.

برای این که بالاترین رتبه را در صفحه نتایج موتور جستجو کسب کنید، به حداکثر سرعت تبدیل در وبسایت خود برسید و بیشترین ترافیک به وبسایت شما هدایت شوند لازم است از استراتژی سئو بهره‌مند شوید.

مطمئناً در این مسیر همپوشانی‌هایی وجود دارد، با این حال ابتدا باید تصمیم بگیرید که هدف شما برای استفاده از سئو چیست؟

مهم‌ترین  کار شما در طراحی وبسایت، ایجاد محتوای جذاب و با کیفیت برای پاسخ به نیاز کاربران است. شما و رقبا اهداف یکسانی دارید، با این حال مشتریان کسی را انتخاب می‌کنند که مزایای رقابتی بیشتری ارائه دهند و به عبارتی حرف بهتری برای گفتن داشته باشند.

برای اینکه بتوانید بهترین سئو را در بین رقبا داشته باشید باید به این نکات توجه کنید.

1. بررسی سلامت سئو

به یاد داشته باشید که حتی بهترین تاکتیک‌ها نمی‌تواند به سرعت در بهینه‌سازی یک وبسایت عمل کند. روش‌هایی وجود دارد که به کمک آن می‌توانید مشکلات را شناسایی کرده و با برطرف کردن آن‌ها اطمینان حاصل کنید که سئو شما در مسیر درستی در حرکت است.

برای بررسی مسیر سئو شما نیاز به متخصصان و افرادی دارید که در این زمینه از تجربه کافی برخوردار هستند و با استفاده از تحلیل و بررسی سایت می‌توانند به شما بگویند که استراتژی شما برای دریافت نتیجه بهتر باید چگونه عمل کند.

2. بارگیری صفحه وب

آنچه مسلم است این است که سرعت بارگذاری صفحات وب در رتبه‌بندی آن تاثیر می‌گذارد. به طور خلاصه هر چقدر که مخاطب مدت زمان بیشتری برای مشاهده وبسایت شما منتظر بماند، احتمال بیشتری وجود دارد که از آن خارج شود.

به طور متوسط اگر بارگذاری صفحه بیش از 3 ثانیه طول بکشد، 40 درصد از مخاطبان سایت را رها کرده و به سراغ رقبای شما خواهند رفت.

هنگام بارگذاری صفحه شما امکان خطا نخواهید داشت. در صورت عدم توجه به این مسئله ممکن است به یکی از بزرگ‌ترین  چالش‌ها برای هر وبسایت دچار شوید. اگر سایت شما از زمان بارگیری ضعیفی رنج می‌برد، برای شناسایی این مسئله و مشکل آن به این موارد توجه داشته باشید:

– استفاده بیش از حد از ابزارک‌ها و بخش‌های متحرک فانتزی فشار زیادی را بر روی سرور وارد می‌کند.

– تبلیغات و پاپ آپ بیش از حد نیز موجب کند شدن سرعت صفحه می‌شود.

– قالب وبسایت می‌تواند تاثیر قابل توجهی در سرعت بارگیری داشته باشد.

– تصاویر بهینه نشده بیش از حد بزرگ نیز می‌تواند یکی دیگر از دلایل آن باشد.

هر چند نکات دیگری نیز وجود دارد که می‌تواند در کند بودن سرعت وبسایت شما تاثیر داشته باشد، اما با بررسی تک تک این موارد می‌توانید به بهبود روند بارگیری کمک کنید.

بارگیری صفحه وب

3. صفحات وب بهینه شده در موبایل

یکی از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند به بهبود سئو کمک کند همین مسئله است. از آنجایی که تعداد مخاطبینی که با استفاده از تلفن همراه خود به صفحات وب مراجعه می‌کنند بسیار زیاد است و در آینده نیز افزایش می‌یابد، بسیار مهم است که وبسایت‌های شما برای مشاهده در تلفن‌های همراه بهینه شده باشند. این کار کمک می‌کند تا سئوی سایت به خوبی انجام گیرد و شما بتوانید در صفحات اول موتورهای جستجو مشاهده شوید.

تقریبا نیمی از ترافیک اینترنت از طریق یک دستگاه تلفن همراه قابل دسترسی است. اگر وبسایت شما رابطه خوبی با تلفن همراه ندارد و حجم زیادی از کاربران و مخاطبین خود را از دست داده و نسبت به رقبای پیشگام در این موضوع عقب می‌مانید.

برای اطمینان از اینکه از این روش به درستی بهره‌مند می‌شوید این موارد را بررسی کنید.

– اطمینان حاصل کنید که وبسایت شما در انواع دستگاه‌های تلفن همراه قابل بارگیری می‌باشد.

-‌ به سرعت بارگیری صفحات وبسایت در موبایل نسبت به دسکتاپ توجه داشته باشید.

– وضوح و کیفیت وبسایت در دسکتاپ، لپ تاپ تبلت و تلفن‌های همراه بسیار مهم است و باید برای هرکدام تنظیم شده باشد.

از آنجا که صفحات تلفن همراه نسبت به لپ تاپ و دسکتاپ کوچک‌تر است باید به فوت متن‌ها دکمه‌ها و روند پیمایش صفحه در تلفن همراه توجه داشته باشید.

4. تفاوت میان HTTP و HTTPS

شاید به نظر برسد که تفاوتی بین این دو گزینه وجود ندارد اما گوگل وبسایت‌هایی که با HTTPS همراه هستند را ترجیح می‌دهد. از این رو طبیعی است که یک وبسایت معتبر و مطمئن از رتبه‌های بالاتری نسبت به همتای غیر مجاز خود برخوردار باشد. احتمالاً درباره گواهینامه‌های SSL شنیده‌اید.

آن‌ها به عنوان لایه‌ای از رمزگذاری‌ها و داده‌ها محافظت می‌کنند و حفظ اطلاعات مشتری را تضمین می‌نمایند؛ بنابراین زمانی که مشتری نماد قفل را در بالای صفحه وب مشاهده کند، می‌تواند با اطمینان بیشتری به خرید خود ادامه دهد. این یک الگوریتم کلی است که نقش روانشناختی زیادی بر روی ذهن مشتری دارد و می‌تواند یک عامل متمایز بین شما و رقبا باشد.

صفحات وب بهینه شده در موبایل

5. پاک کردن لینک‌ها

اگر لینک‌هایی در وبسایت شما وجود دارد که ممکن است مخاطب را به یک صفحه اشتباه هدایت کند و یا خطای 404 را نمایش دهد، لازم است هر چه سریع‌تر برای پاکسازی این لینک‌ها اقدام کنید. به این دلیل که می‌توانند در رتبه شما تاثیر داشته باشند.

حتی اگر مایل هستید از پیوندهای داخلی در صفحات و مقاله‌های خود استفاده کنید، باید حتما با موضوعات شما مرتبط و برای خواننده مفید باشند. در غیر اینصورت توسط گوگل علامت‌گذاری می‌شوند و رتبه سئوی شما را کاهش می‌دهند.

قرار دادن غیرطبیعی لینک‌ها که به محتوا ربطی ندارد نوشتن مطالب تکراری و قرار دادن این مطالب تکراری در یک صفحه از آدرس وبسایت خودداری کنید به این دلیل که گوگل آن‌ها را بررسی کرده وجود این مسئله می‌تواند تاثیر منفی در سئو وبسایت شما داشته باشد.

با توجه و رعایت این نکات ساده می‌توانید اطمینان داشته باشید که به بهینه‌سازی وبسایت خود کمک کرده‌اید و به نتیجه دلخواه دست خواهید یافت.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.