بهترین استراتژی‌های بازاریابی تجاری کدامند؟ 

بهترین استراتژی‌های بازاریابی تجاری کدامند؟ 

استراتژی‌های بازاریابی تجاری معمولا بر رروی فروش به کسب و کارها تمرکز دارد. در این نوع بازاریابی می‌توانید محصولات را بین خرده فروشان و عمده فروشان تقسیم کنید، سپس به بازار ارائه نماید تا بتوانید آن محصولات را به مصرف کنندگان نهایی بفروشید. در ادامه قصد داریم در مورد 7 تا از استراتژی‌های بازاریابی تجاری بپردازیم و در پایان معایب این روش را بیان می‌کنیم.

فرایند استراتژی‌های بازاریابی تجاری

برنامه استراتژیک بازاریابی تجاری برای فروش محصولات به خرده فروشان است تا از محصولات شما در فروشگاه خود نگهداری کند، سپس آن‌ها را به دست مشتریان هدف برساند. با انجام استراتژی‌های مختلف بازاریابی برای آنکه محصولات شما قابل مشاهده باشد بایستی میزان درخواست محصولات شما در بازار افزایش یابد.

استراتژی بازاریابی ترید مارکتینگ مراحلی شبیه به دیگر استراتژی‌های بازاریابی است اعم از:

  1. برندسازی
  2. انجام دادن تحقیقات بازار
  3. شناخت روند فعلی بازار
  4. محصولات خود را طراحی و توسعه دهید
  5. ساخت برند
  6. آماده‌سازی گزاره محصولات خود
  7. اجرایی کردن برنامه‌های خود

برندسازی

نخستین و در عین حال بهترین استراتژی‌های بازاریابی تجاری برندسازی یا برندینگ است. در واقع برندسازی بسیار ضرورت دارد. این کار باعث هویت بخشیدن به محصولات شما می‌شود.

انجام دادن تحقیقات بازار

مهم‌ترین و نخستین مرحله بازاریابی تجاری، تحقیق و بررسی بازاری که می‌خواهید به آن وارد شوید.

این یک ایده بسیار خوبی است که می‌توانید پیش از اینکه سرمایه خود را در آن قرار دهید با عمق بازار آشنا شوید، به خوبی نیازهای و خواسته‌های مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید.

به خوبی متوجه شوید که رقبای شما مستقیما با چه افرادی هستند و در مورد محصولات و استراتژی‌های آن‌ها اطلاعاتی را کسب نماید.

شما از این طریق می‌توانید به برنامه‌های خود و تصمیم گیری در خصوص قیمت بازار محصول خود استفاده کنید.

با انجام دادن فرایند تحقیقات دقیق درباره بازار می‌توانید در خصوص فرصت‌های شغلی موجود در بازار برای منافع خود استفاده و اطلاعاتی را کسب نماید.

شناخت روند فعلی بازار

مرحله بعدی ایجاد یک استراتژی بازاریابی تجاری، آگاهی از فرایند فعلی بازار است.

در خصوص رفتار خرید مخاطبان مورد نظر خود یاد بگیرید کمی نوآوری داشته باشید تا محصولاتتان از سایر محصولات دیگر متمایز تر جلوه کند.

البته این مرحله بسیار حائز اهمیت است و نبایستی از آن صرف نظر کرد، زیرا شناخت آخرین فرایند بازار احتمال شکست را به حداقل می‌رساند.

محصولات خود را طراحی و توسعه دهید

زمانی که شما تمامی اطلاعات مهم از بازاری که می‌خواهید به وارد جدیدترین فرایندهای آن بازار شوید، داشته باشید.

استراتژی بازاریابی تجاری

سپس مرحله طراحی و توسعه شما است. نکات مهمی که در هر دو مرحله فوق یاد گرفته‌اید را در نظر داشته باشید.

مطمئن شوید که محصولات شما نیاز مردم را به خوبی برطرف می‌کنند و همچنین می‌توانید در بین تمامی محصولات مشابه موجود در بازار بهترین انتخاب را برگزینید.

در واقع طراحی محصولات شامل تصمیمات مرتبط به شکل و بسته‌بندی محصولات می‌باشد.

ساخت برند

در عصر حاضر نکته‌ای بسیار مهمی که وجود دارد این است که یک شرکت به قدری مهم است که شرکت‌ها حاضر هستند میلیون‌ها دلار بابت برندسازی هزینه کنند.

به همین دلیل شما به هیچ عنوان برای سرمایه‌گذاری برند خود پشیمان نخواهید شد.

خرده فروشان محصولات شما را در صورت داشتن یک نام برند شیک و منحصر به فرد در فروشگاه خود نگهداری می‌کنند.

علاوه بر آن امروزه مردم تصمیمات خرید خود را مطابق با تصمیم یک برند اتخاذ می‌کنند.

با فروش نام برند و محصولات خود، محصولات فروش خود را آماده کنید. با وجود یک تصویر مناسب از برند، برتری سریع شما را نسبت به دیگر رقبا به نمایش خواهد گذاشت.

آماده‌سازی گزاره محصولات خود

گزاره محصولات خود را می‌توانید به خرده فروشان و عمده فروشان بدهید.

با یک برنامه ریزی صحیح می‌توانید فرایند ریاضیات خود را پیش از ارائه پیشنهادات به خرده فروش یا عمده فروشان انجام دهید.

این مرحله به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید سود خود را به دست آورید همچنین بتوانید رضایت خرده فروشان و عمده فروشان را فراهم کنید.

ایجاد برنامه تبلیغاتی

با تنظیم دستور کار تبلیغات و روابط عمومی شما موظف خواهید شد تا بتوانید تبلیغات صحیحی از محصولات خود انجام دهید تا افراد زیادی در مورد محصولات شما بدانند.

از خرده فروشان و عمده فروشان درباره محصول خود سوال کنید.

بازاریابی تجاری

نیازی نیست که درصد باشید تا خرده فروشان را تشویق کنید تا محصولات شما را در فروشگاه خود نگه دارند بلکه آن‌ها می‌دانند که محصولات شما برای تحقق خواسته‌های مشتریان است.

برای آنکه بتوانید جایگاه و رتبه خود را بازار پیدا کنید بهتر است به نمایشگاه‌های تجاری سری بزنید یا با کمپین‌های مختلف بازاریابی اجرا کنید.

اجرایی کردن برنامه‌های خود

آخرین فرایند بازاریابی تجاری، اجرایی کردن این طرح است. برنامه خود را اجرا نماید و منتظر بمانید که براساس نیاز در پروژه خود تغییراتی ایجاد نماید.

معایب بازاریابی تجاری

مضرات بازاریابی تجاری عبارتند است از:

  • حداقل حاشیه سود
  • بازده کم نسبت به دیگر روش‌های بازاریابی

حداقل حاشیه سود

معمولا خرده فروشان در صورت ارائه حاشه‌های کلان بر روی نرخ فروش محصولات، آماده فروش و تبلیغ محصولات شما به مشتریان هستند، زیرا آن‌ها قصد دارند تا با فروش محصولات شما در فروشگاه خود سهم سود خود را به دست آورند. عدم ارتباط مستقیم با مشتریان

فروش با استفاده از بازاریابی تجاری نمی‌تواند بین شما و مشتری ارتباط مستقیم برقرار کند.

در ضمن شما نمی‌توانید نیازها و خواسته‌های آن را برآورده کنید. بلکه برای یادگیری شکایات مشتریان خود همیشه بایستی به خرده فروش وابسته باشید.

بازده کم نسبت به دیگر روش‌های بازاریابی

در واقع بازاریابی تجاری برخلاف دیگر روش‌های بازاریابی بر روی جمعیت کثیری از خرده فروشان منفرد تمرکز دارد، علاوه بر آن در استفاده از بازاریابی تجاری شما وظیفه دارید تا حاشیه قیمت‌های زیاد را به فروشندگان ارائه نماید تا موجب کاهش حاشیه سود شما گردند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.