افزایش فروش تجارت الکترونیک فراتر از مرزها

فروش تجارت الکترونیک

با سناریوی مثبت بازار جهانی و پیشرفت هر روزه تجارت الکترونیک، انتظار می‌رود که فروش کسانی که از این روش استفاده می‌کنند، دو برابر سریع‌تر از کسانی باشند که همچنان به روش‌های سنتی پایبند هستند.
امروزه و با افزایش وابستگی مردم به رسانه‌های اجتماعی و نفوذ دیجیتال مارکتینگ تجارت‌ها رنگ و بوی متفاوتی نسبت به گذشته به خود گرفته‌اند. با افزایش تعاملات در رسانه‌های اجتماعی، مردم قادر هستند تا بیش از گذشته دانش و اطلاعات خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.
مطالعات نشان داده است که تا سال 2022، تجارت الکترونیک 20% بیشتر از گذشته می‌تواند فراتر از مرزها برود و این روش با توسعه چشمگیری مواجه خواهد شد. با این حال این روند هنوز کمی پیچیده به نظر می‌رسد، چرا که محصولاتی وجود دارد که به راحتی به این روش قابل فروش نیست و روش‌های پرداخت متفاوتی را می‌طلبد، هر چند که این مسئله بسته به امور مالیاتی و قوانین هر کشور متفاوت است.
با توجه به تحولاتی که این سناریو ایجاد کرده است، لازم است تا خرده فروشان و یا کسانی که از شیوه تجارت الکترونیک استفاده می‌کنند، برای نوسانات و تغییرات بازار ارز همواره آماده باشند و بتوانند تا جایی که امکان دارد نیاز مردم برای پرداخت در محل را برآورده سازند.
هر چند که روش‌های پرداخت آنلاین متداول شده است، اما هنوز هم افرادی وجود دارند که استفاده از وجه نقد برای آن‌ها یک شیوه ترجیحی در معاملات است. همانطور که به آن اشاره کردیم، برای آنکه به فراتر از مرزها صعود کنید، لازم است که از قوانین و مقررات هر کشور مطلع باشید.
بزرگ‌ترین موانعی که صاحبان مشاغل تجارت الکترونیک عموما با آن‌ها روبرو هستند، حمل و نقل و زنجیره تامین است.
برای توسعه نیاز به یک فرایند لجستیک قوی است. تدارکات کارآمد نه تنها برای صاحبان کسب و کار تجارت الکترونیک، بلکه برای خرده فروشان آفلاین نیز یک مزیت قابل توجه به شمار می‌آید. با این حال ممکن است فرایندهای لجستیک پیچیده، به خصوص زمانی که لجستیک معکوس نیز شامل آن باشد، کل روند را مختل کند. هزینه‌ها، عوارض گمرکی و عوامل مرتبط با آن ممکن است مانع از تلاش آن‌ها برای ارائه لجستیک معکوس شود.

چه چیزی باعث می‌شود فروش تجارت الکترونیک به فراتر از مرزها برود؟

خرده فروشان می‌توانند با استفاده از مشاغلی که دارند، استراتژی‌های مشخصی را برای سودآوری خود اتخاذ کنند. به عنوان مثال به کمک آژانس‌های شخص ثالث، می‌توان برای تحویل کالا به مشتری در آن سوی مرزها و عملکرد بهتر، استفاده کرد. برای تنظیم قیمت‌ها و عدم افزایش ناگهانی آن‌ها، رابطه میان خرده فروشان تجارت الکترونیک و شرکا باید به اندازه کافی قوی باشد تا نیازها خواسته‌های مشتریان برآورده شود.

علاوه بر این لازم است تا خرده فروشان شریک تدارکات خود را کسی انتخاب کنند که توانایی تسهیل دسترسی بین المللی و فراهم آوردن سطح اعتماد مشتری را به خوبی بداند. این مسئله هنگام پرداخت وجه برای جلوگیری از کلاهبرداری بسیار مهم است. علاوه بر این شریک شما در هنگام تهیه اسناد مربوط به فروش و پرداخت‌های فرامرزی نیاز به پشتیبانی دارد.
راهکارهای افزایش فروش اینترنتی به سرعت رشد کرده و به صاحبان مشاغل تجارت الکترونیک که مایل به گسترش زمینه کاری خود هستند، کمک می‌کند.

کشورهای پیشرو در تجارت مرزی

نیمی از هزینه‌های تجارت جهانی مرزی در سراسر جهان توسط چین تامین می‌شود. به طوری که حجم معاملات کالاهای وارداتی خریداری شده به صورت آنلاین به 245 میلیارد دلار می‌رسد.
علی بابا، غول تجارت الکترونیک مستقر در چین، به طور فعال به دنبال کالاهای خارجی برای خود از طریق شرکت‌های چند ملیتی است. پلتفرم لجستیکی این شرکت یک سرویس خدماتی یکپارچه را برای مشاغل کوچک فراهم می‌کند.
با توجه به اقداماتی که شرکت‌های تجارت الکترونیک بزرگ دنیا انجام می‌دهند، جای تعجبی وجود ندارد که اکثر خریدهای مرزی از طریق بازارهایی انجام شود که خدمات یکپارچه‌ای را برای خرید، تحویل، مدیریت و رعایت قوانین و مقررات ارائه می‌دهند.
با این حال از آنجایی که بازده مرزی برای بسیاری از فروشندگان بسیار پرهزینه است و 8 درصد از فروش کلی آنلاین را تحت تاثیر قرار می‌دهد، یکی از مهم‌ترین دلایلی است که باعث می‌شود بسیاری از تجار به سمت فروش بین المللی نروند.
درگاه‌های پرداخت بین المللی مانند پی پال، از طریق برنامه‌های وابسته خود، برای فروشندگان تجارت الکترونیک، خدمات بازپرداخت رایگانی را ارائه می‌دهد در نتیجه، هزینه برگشت کالاهای ناخواسته پرداخت می‌شود. خریدارانی که می‌خواهند کالاهای خود را بازگردانند، می‌توانند مبلغ بازپرداخت هزینه حمل و نقل را تا یک مقدار مشخص دریافت کنند.

محتوای عالی و هدفمند

علاوه بر این پی پال یک برنامه محافظت از خریداران را ارائه می‌دهد که بر اساس آن مصرف کنندگانی که برای کالاهایی که با محصول مورد نظر آن‌ها مطابقت نداشته است، خدمات بازپرداخت ارائه شود. این امر به خریداران مرزی در صورت تردید کمک می‌کند تا از بازگشت هزینه‌های خود اطمینان حاصل کنند.

موفقیت با فروش در سراسر مرزها

در مورد ترجیحات محلی که مایل به فروش کالای خود در آن ناحیه هستید، از کالاهای لوکس گرفته تا کوچک‌ترین وسایل، بسته به کشور مورد نظر و آداب و رسوم آن‌ها، مطلع شوید.
به آداب و رسوم و فرهنگ محلی یک کشور احترام بگذارید و قوانین و مقررات آن منطقه را رعایت کنید. به این دلیل که در بسیاری از کشورها به خصوص مناطق خاورمیانه و آفریقا، این مسائل بسیار مهم و حائز اهمیت است.
برای کسانی که توانایی پرداخت هزینه‌ها را دارند، گزینه‌های تحویل و حق بیمه را پیشنهاد دهید. حمل و نقل استاندارد در خاورمیانه، آفریقا و بخش‌هایی از آسیا ممکن است کند و برای برخی غیر قابل اطمینان باشد.
اگر یک فروشنده کوچک هستید، بهتر است بازاری را انتخاب کنید که در آن توانایی عرض اندام را داشته باشید. از طرفی بهتر است آژانس‌هایی که می‌توانند در آن سوی مرزها به شما کمک کنند، را بشناسید و با آن‌ها ارتباط برقرار کنید.
این امر باعث می‌شود که روند خرید به سهولت برای مشتریان انجام شود و این احتمال که شما قوانین و مقررات گمرکی را رعایت نمی‌کنید، تا میزان قابل توجهی کاهش یابد.
مهم‌ترین اصلی که لازم است به خاطر داشته باشید این است که قبل از هر چیز تحقیقات و بررسی‌های خود را به صورت کامل و دقیق انجام دهید تا پس از آن قادر به ارائه بهترین خدمات به مشتریان خود باشید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.