مدیریت موثر حمل و نقل تجارت الکترونیک

حمل و نقل تجارت الکترونیک

هر سایت تجارت الکترونیکی مشخصات فنی و ظاهری دارد که با استفاده از همین ویژگی‌ها بررسی می‌شود، اما در واقعیت چیزی که اهمیت دارد کیفیت محصولاتی است که تحویل مشتریان می‌دهید.  اولین قدم برای اینکه در حمل و نقل تجارت الکترونیک موثر عمل کنید، شناخت فرایندهایی است که با آن‌ها سروکار دارید. شما باید از مشخصات بارزی مانند اندازه و وزن کالاهایی که می‌فروشید مطلع باشید تا بتوانید روش بسته‌بندی اصولی و صحیحی برای محتویاتی که ارسال می‌کنید انتخاب کنید. با رعایت دستورالعمل‌های خاص این اطمینان را حاصل می‌کنید که بسته در حال ارسال از استحکام کافی برای امنیت و سلامت برای رسیدن به دست مشتری برخوردار است.
برای موفقیت در حمل و نقل تجارت الکترونیک سایر اطلاعات مربوط به کالاها نیز باید در نظر گرفته شوند. به عنوان مثال برخی از کالاها شکننده، سمی، قابل اشتعال و برخی فسادپذیر یا انواعی از آن‌ها الکترونیکی هستند. به همین دلیل بسیار مهم است که در طبقه‌بندی محصولات و ارسال آن‌ها به این نکات توجه داشته باشید.
برخی از فروشگاه‌های تجارت الکترونیک محصولات گسترده و متنوعی می‌فروشند. آمازون یکی از نمونه‌هایی است که انواع و اقسام کالاها را ارائه می‌دهد. به همین دلیل اگر شما نیز محصولات متنوعی می‌فروشید باید بدانید که با چه نوع کالایی سروکار دارید تا بتوانید بسته‌بندی آن را به راحتی و طبق اصول انجام دهید.

روش بسته‌بندی در تجارت الکترونیک

در بسته‌بندی محصولات تجارت الکترونیک ابتدا بهتر است روی بسته‌بندی بیرونی و ظاهری آن کار کنید. رایج‌ترین جعبه‌ها برای بسته‌بندی کارتن‌های مقوایی و محکم هستند. شما می‌توانید به راحتی هر وسیله مانند کتاب، ابزار و وسایل مختلف را در آن قرار دهید. در واقع می‌توان گفت که کالاهای مسطح به راحتی قابل بسته‌بندی هستند و این کار برای آن‌ها به خوبی قابل انجام است.
مورد بعدی کالاهای غیر شکننده‌ای هستند که می‌توانید آن‌ها را در پاکت پیک قرار دهید و بدون نیاز به جعبه‌های بسته‌بندی اساسی برای تحویل به دفاتر پستی ارسال می‌شوند.
پس از انجام وظیفه‌بندی اصلی بیرونی لازم است که روی بسته‌بندی داخلی متمرکز شوید. اگر وقت خود را صرف بسته‌بندی مناسب داخلی و خارجی کنید اما از روش مناسب برای آب‌بندی آن استفاده نکنید محصول در نهایت خراب خواهد شد. آب‌بندی صحیح بسته به اندازه بسته داخلی و خارجی اهمیت دارد. برای این می‌توانید از نوار چسب‌های محکم استفاده کنید. برای اقلام سبک وزن، بسته مقاوم از فشار خارجی جلوگیری می‌کند.

روند تجارت الکترونیک خود را مستندسازی کنید

روند تجارت الکترونیک خود را مستندسازی کنید

برای بهترین عملکرد در تحویل محصولات لازم است فرایندهای حمل و نقل داخلی خود را تعریف کنید. برای این کار می‌توانید یک چک لیست مشخصات ایجاد کنید تا بدانید کدام جنبه‌ها از روند حمل و نقل تجارت الکترونیک فعلی به خوبی کار می‌کند یا اینکه کدام یک از روش‌ها موفقیت آمیز نیستند.

برای تکمیل سفارش نیاز به جزئیات فرایند سفارش و تایید اینکه پرداخت به صورت کامل انجام شده است خواهید داشت. علاوه بر این بسیار مهم است که محصولات موجود در انبار را بررسی کنید تا مطمئن شوید که محصول سفارشی در سبد خرید مشتری در انبار وجود دارد.

با انبار در ارتباط باشید

برقراری سریع با انبار برای تحویل کالای به نظر مشتریان بسیار مهم است و این امر می‌تواند روند حمل و نقل تجارت الکترونیک شما را بهبود بخشد. نکاتی برای موفقیت در تجارت الکترونیک وجود دارد که با رعایت صحیح آن‌ها افزایش فروش و موفقیت شما تضمینی است.  با ارتباط بهتر و موثر با انبار متوجه خواهید شد که در صورت تقاضا نیاز از کدام محصولات را وارد کنید.

استفاده از فناوری مناسب

برای بهبود فرایندحمل و نقل تجارت الکترونیک باید بتوانید مکان دقیق هر محصول را در انبار شناسایی کنید. اگر اینگونه نباشد فرایند شما شبیه به پیدا کردن سوزن در انبار کاه خواهد بود. بهترین راه برای یافتن موجودی محصولات و کالاها استفاده از فناوری‌های جدید مانند اسکنر بارکد می‌باشد که می‌تواند خطر خطای انسانی را کاهش دهد و موجب صرفه جویی در هزینه شود.

انتخاب سرویس پیک

برای پیشرفت بیشتر در روند حمل و نقل تجارت الکترونیک می‌توانید لیستی از خدمات پیک برای مشتریان خود ایجاد کنید. هر چند این خدمات بسته به این دارد که مشتریان با چه سرعتی نیاز به تحویل کالای خود دارند.

مدیریت موثر حمل و نقل در تجارت الکترونیک

برای نتیجه بهتر می‌توانید با دفاتر پستی یک قرارداد امضا کنید تا خدمات موثری را برای مشتریان ارائه دهید. به عنوان مثال بسیاری از مشتریان بالقوه پس از مشاهده هزینه حمل و نقل از خرید خود را رها می‌کنند. به همین دلیل با ارائه تخفیف یا به عنوان مثال ارسال رایگان به ازای خرید مشخص می‌توانید آن‌ها را ترغیب به اتمام فرایند خرید خود کنید.

نکات کلیدی برای مدیریت موثر حمل و نقل تجارت الکترونیک

برای مدیریت موثر حمل و نقل تجارت الکترونیک بهتر است این نکات را به خوبی رعایت کنید:

  1. نوع خدمات تحویل
  2. امنیت
  3. سرعت تحویل
  4. قابلیت اطمینان
  5. ظاهر حرفه‌ای
  6. تجربه کلی مشتری

در ادامه هر یک از موارد فوق را توضی خواهیم داد.

1. نوع خدمات تحویل

این بستگی به اندازه تعداد بسته و فرایند ارسال برای مشتری دارد. به خاطر داشته باشید که هر چه وزن کالاهای آن‌ها زیاد باشد، هزینه پست بیشتر خواهد بود.

2. امنیت

بهتر از ایمن بودن خدمات پیک اطمینان حاصل کنید. به عبارت بهتر فرایند ارسال محصول تا زمان تحویل به مشتری بسیار مهم است تا بدون نگرانی و آسیب در اختیار مشتریان قرار گیرد.

3. سرعت تحویل

بسیاری از مشاغل و تجارت الکترونیک تحویل سریع را نقطه قوت خود می‌دانند، بنابراین بسیار مهم است که گزینه تحویل سریع و یا پست سفارشی را که در دستور کار خود قرار دهید.

4. قابلیت اطمینان

بهتر از بررسی کنید که خدمات پیک انتخابی شما تا چه میزان قابل اعتماد است. هر بار که محصولات را به دست مشتریان می‌رسانید، شهرت تجارت الکترونیک خود را نیز در خطر قرار می‌دهید. به این دلیل که باید از خدمات پیک انتخاب شده اطمینان حاصل کنید تا آن‌ها در ارائه محصولات به صورت کامل و بدون آسیب به مشتریان وفادار باشند.

5. ظاهر حرفه‌ای

در کنار امنیت سرعت تحویل و قابلیت اطمینان از خدمات پیک منتخب نیز بسیار مهم است که آن‌ها ظاهر حرفه‌ای و در قالب سرویس‌های پیک داشته باشند، زیرا این مسئله در فعالیت‌های تجارت الکترونیکی شما تاثیرگذار خواهد بود.

6. تجربه کلی مشتری

مهم‌ترین چیزی که باید در نظر بگیرید تجربه کلی مشتری از تحویل محصولات است. شرکت پیک منتخب باید روابط دوستانه و خوشایندی با مشتریان شما داشته باشد. به خصوص اگر شما با این شرکت قرارداد بسته‌اید و به طور هفتگی و روزانه با آن‌ها کار می‌کنید.

 

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.