نقش بازاریابی محتوا در تجارت آنلاین

نقش بازاریابی محتوا

دلایل زیادی وجود دارد که امروزه بسیاری از صاحبان مشاغل در بازاریابی اینترنتی به سمت بازاریابی و تولید محتوا روی آورده‌اند و معتقدند که به کمک آن قادر خواهند بود اهداف خود را در توسعه برند و شناخت بیشتر آن به ثمر برسانند. دلایل زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد بازاریابی محتوا در این راستا به شکل موفق و موثری عمل کرده است. برخی از این دلایل شامل مواردی که در ادامه به آن می‌پردازدیم.

نقش بازاریابی محتوا در تجارت آنلاین

نقش بازاریابی محتوا در تجارت آنلاین بسیار پر رنگ است و دلایل اهمیت نقش بازاریابی محتوا در تجارت آنلاین شامل موارد زیر است:

  1. راه عالی برای تعامل با مشتریان بالقوه
  2. تجارت خود را از رقبا متمایز کنید
  3. بازاریابی محتوا برای رشد مداوم تجارت مهم است
  4. گوگل؛ موثر در برقراری ارتباط با کاربران
  5. به کمک بازاریابی محتوا مشتریان خود را بهتر درک می‌کنید

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

تیم تولید محتوا

1. راه عالی برای تعامل با مشتریان بالقوه

چیزی که بازاریابی محتوا شناخته می‌شود، راهی است که سازمان‌ها می‌توانند با استفاده از آن کانال‌های ارتباطی دو طرفه‌ای با مشتریان خود ایجاد کنند. منظور از ارتباط دو طرفه به این معنی است که مشتریان بالقوه می‌توانند با استفاده از ارسال نظرات، انتشار پست‌های اجتماعی، ارسال پیام و مواردی مانند آن با شما ارتباط برقرار کنند. بدون بازاریابی محتوا این ارتباط امکان پذیر نیست، زیرا یا نوع اشتباهی از محتوا را منتشر می‌کنید و یا آن را به سمت مخاطبان هدف اشتباه سوق می‌دهید و یا نسبت به بازخورد و نتایجی که از طرف کاربر دریافت می‌کنید، اندازه‌گیری و نظارتی نخواهید داشت. تاثیر بازاریابی محتوا بر روی مخاطبان بسیار زیاد است.
بازاریابی محتوا کمک می‌کند که تمام فرایندهای مذکور با معیار، ابزار و روش‌های بهینه‌سازی به منظور اندازه‌گیری مشارکت کاربر با محتوای شما به روشنی تعریف شود.

2. تجارت خود را از رقبا متمایز کنید

اگر بازاریابی محتوا را به درستی انجام دهید، می‌تواند به شما کمک کند تا نسبت به رقبای خود متمایز شوید. مصرف‌کنندگان با استفاده از ابزارهایی که وجود دارد مانند گوگل یا رسانه‌های اجتماعی مثل فیس‌بوک به راحتی می‌توانند به کمک مطالب ارزشمند، برندهایی که به صورت جدی برای ارزش آفرینی مخاطب تلاش کردند را شناسایی کنند.

آمار نشان می‌دهد که مردم انتظار دارند برندها محتوای سرگرم‌کننده یا راه حل‌هایی برای برطرف کردن مشکلات آن‌ها ارائه دهد. علاوه بر این ۹۱ درصد از مصرف‌کنندگان حاضر هستند تا برای برندهایی که از اصالت و کیفیت برخوردار هستند، تبلیغ کنند و البته که این کار به صورت بازاریابی دهان به دهان انجام می‌شود.
نمونه‌هایی از ۷۰ درصد از مصرف‌کنندگان وجود دارند که ترجیح می‌دهند در مورد محصولات و خدمات یک شرکت از طریق محتوا به جای تبلیغات اطلاعات به دست آورند.

اگر مخاطبان شما افرادی هستند که ارتباط جدی با محتوا نداشته‌اند، این به عنوان شانسی برای شما به منظور جلب توجه آن‌ها از این طریق و تمایز برند خواهد بود. هر چند اگر افرادی وجود دارد که با محتوا آشنایی دارند، می‌توانید سایر کمپین‌ها را تحلیل کنید تا نقاط قوت و ضعف را بیابید و مطالبی را به مخاطب ارائه دهید که بهتر و با ارزش‌تر می‌باشد.

شاید این مسئله ذهن شما را درگیر کرده است که اینترنت پر از مطالب و محتوای جدید و به روز است، در نتیجه مطالب شما خوانده نمی‌شود. با این حال به یاد داشته باشید که همه مطالب مفید نیستند. از آنجایی که در این فضا شکاف وجود دارد، شما می‌توانید برای بهبود آن با تولید محتوای با کیفیت و ارزشمند اعتماد مخاطب را به دست آورید.

تیم تولید محتوا

3. بازاریابی محتوا برای رشد مداوم تجارت مهم است

یکی از بهترین راه‌ها برای توسعه تجارت از طریق بازاریابی آنلاین، نوشتن وبلاگ با محتوای همواره سبز است. راه‌اندازی وبلاگ وبسایت تجارت الکترونیک موضوع مهمی است و در افزایش فروش و بر روی سئو سایت شما تاثیر می‌گذارد. منظور از محتوای سبز نمونه‌ای از مطالبی است که مربوط به یک دوره زمانی خاص نیست و افراد در سال‌های آینده نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. محتوا می‌تواند به شکل بلاگ، فیلم، پادکست، تصاویر و اینفوگرافیک و یا ترکیبی از تمامی موارد ارائه شود. اهمیت اینفوگرافیک در بازاریابی را نادیده نگیرید. ارائه و انتشار مطالب سبز در نهایت باعث می‌شود که رابطه‌ای بالاتری در موتورهای جستجو به دست بیاورید و ترافیک بیشتری کسب کنید. از این رو نه تنها در سایت بلکه در رسانه‌هایی مانند یوتیوب، فیس‌بوک و توییتر دنبال‌کننده‌های بیشتری خواهید داشت.

ترکیبی از این موارد در نهایت منجر به افزایش نرخ تبدیل شما می‌شود. در نتیجه فروش شما به طور موثر افزایش پیدا خواهد کرد. سازمان‌هایی که برنامه‌ای مشخص برای بازاریابی محتوا دارند و از انواع ابزارها برای اندازه‌گیری اثربخشی مطالب خود استفاده می‌کنند. می‌توانند با دقت بالا پیش‌بینی کنند که انتشار مطالب بیشتر چه تاثیری در ترافیک و فروش آن‌ها خواهد داشت.

4. گوگل؛ موثر در برقراری ارتباط با کاربران

بازاریابی محتوا به این دلیل اهمیت دارد که از طریق آن می‌توانید تجارت خود را به عنوان یک منبع معتبر در اختیار مخاطب قرار دهید. منابع معتبر سایت‌هایی هستند که در زمینه کاری خود متخصص شناخته می‌شوند. این امر به ایجاد اعتماد بین گوگل، وبسایت و کاربر منجر می‌شود. هنگامی که این مهم حاصل شود، نه تنها رتبه وبسایت افزایش پیدا می‌کند، بلکه فروش شما بیشتر خواهد شد.

با انتشار مطالب باکیفیت، بی طرفانه، آموزنده و مبتنی بر حقایق که توسط کارشناسان متخصص در زمینه‌های مرتبط با اهداف شما نوشته شده است، می‌توانید وبسایت خود را به عنوان یک منبع معتبر برای محصولات و خدماتی که ارائه می‌دهید معرفی کنید.

5. به کمک بازاریابی محتوا مشتریان خود را بهتر درک می‌کنید

در بازاریابی آنلاین با استفاده از ابزارهایی که وجود دارد شما قادر هستید تا جزئیات بیشتر و دقیق‌تری را در مورد مشتریان خود بیاموزید. با استفاده از تحقیقات می‌توانید مخاطب مورد نظر را شناسایی کنید تا بتوانید محتوای مناسبی را برای آن‌ها ارائه دهید. 5 روش موثر برای بازاریابی و تولید محتوا وجود دارد که اجرا کردن آن برای کسب و کار شما سودمند است. تمام این فرایندها برای فعالیت‌های بازاریابی آنلاین شما با ارزش خواهند بود. به این دلیل که با دسته‌بندی مشتریان می‌توانید نتایج بهتری کسب کنید و همچنین هنگام سنجش اثربخشی کمپین بازاریابی محتوا در مورد نیاز مشتری آن چیزی که بیشتر از سایر موارد پسندیده است یا مواردی که علاقه‌ بیشتری به آن نشان داده، اطلاعات زیادی کسب خواهید کرد و به شما کمک می‌کند تا مسیر موفقیت و ارتقا را طی کنید.

 

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.