آنچه در مورد هیت مپ به شما نمی‌گویند؟ 

آنچه در مورد هیت مپ به شما نمی‌گویند؟ 

هیت مپ یک نمایش گرافیکی از داده‌ها است که از یک سیستم کدگذاری رنگ به منظور نمایش مقادیر مختلف استفاده می‌کند. بیشترین کاربرد هیت مپ برای نمایش دادن رفتار کاربر در صفحات وب استو

این نقشه حرارتی یک نمایش بصری از چگونگی تعامل بازدیدکنندگان با هر عنصر در وب سایت شما است.

در واقع نشان می‌دهد که کدام قسمت بیشترین کلیک را دارد و توجه بازدیدکنندگان را به سمت خود جلب می‌کند.

با تست کردن چگونگی قرار گیری دکمه‌ها و عناصر خاص در وب سایت این قابلیت را برای شما ایجاد می‌کند تا بتوانید عملکرد سایت خود را مورد بررسی قرار دهید همچنین میزان تعامل و حفظ کاربر را بالا ببرید.

استفاده از هیت مپ برای آنالیز کردن سایت خود

هیت مپ سایت یکی از پرطرفدارترین عناصری است که با استفاده از رنگ‌های گرم و بخش‌های نامناسب را با رنگ‌های سرد نمایش می‌دهد.

محتوای صفحه وب سایت شما از طریق رنگ‌ها در مقیاسی از قرمز تا آبی مورد ارزیابی و بررسی قرار می‌گیرد.

چه افرادی از هیت مپ استفاده می‌کنند؟

معمولا نقشه‌های حرارتی برای تحلیلگران، طراحان یووکس، مشاوره دیجیتال مارکتینگ، بازاریابان، متخصصان رسانه‌های اجتماعی برای هر کسب و کار اینترنتی مناسب است، زیرا کمک می‌کند تا دید عمیق‌تری از رفتار کاربر در سایت را داشته باشید.

با دریافت رفتار کاربر در بخش‌های مختلف سایت با استفاده از نقشه‌های حرارتی، بررسی و ارزیابی داده‌ها بسیار راحت‌تر انجام می‌شود.

در واقع هیت مپ با نشان داده شیوه ارتباط کاربران با سایت شما و اینکه بیشتر بر روی کدام صفحات کلیک می‌کنند به چه بخش‌های بیشتر توجه می‌کنند یا اینکه به چه بخش‌هایی اصلا علاقه نشان نمی‌دهند.

چه افرادی از هیت مپ استفاده می‌کنند؟

فرایند بهینه‌سازی سایت و صفحه محصول برای تعامل و ارتباط و در نهایت فروش بیشتر بسیار کمک کننده است.

با استفاده از این نقشه‌های حرارتی می‌توانید متوجه شوید که دلیل اینکه کاربران از کال تو اکشن یا cta، اطلاعات تماس یا فرم‌ها استفاده نمی‌کنند، چیست. با بررسی این نقشه و تغییراتی محدود در نحوه چیدمان عناصر می‌توانید کاربر را به مشتری تبدیل کنید.

7 مورد از مهم‌ترین کاربردهای هیت مپ

از مهم‌ترین کاربردهای هیت مپ یا نقشه حرارتی می‌ توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. آشنایی با هدف کاربران
  2. طرح‌بندی وب سایت مناسب را پیدا کنید
  3. یک هدف واحد انتخاب کنید
  4. عناصر منحرف کننده را حذف کنید
  5. کمک به بهینه‌سازی صفحه فرود یا لندینگ پیج
  6. بهینه‌سازی تصاویر در صفحه
  7. بهبود استراتژی لینک‌های داخلی

آشنایی با هدف کاربران

از کاربردهای بسیار مهم هیت مپ شناخت در مورد نحوه رفتار کاربران در وب سایت شما است.

دریافت این اطلاعات می‌توانید فعالیت‌های آینده سایت خود را به بهتر و بهینه‌تر به سرانجام برسانید.

با مشاهده نقشه حرارتی به راحتی متوجه خواهید شد که کدام بخش‌های سایت کاربران را بیشتر درگیر می‌کند یا اینکه کدام بخش‌های سایت برای کاربران جذابیتی ندارد.

طرح‌بندی وب سایت مناسب را پیدا کنید

در صورتی که یک طراح هستید احتمالا صدها طرح را برای سایت خود امتحان کرده اید. مخرب‌ترین بخش‌ها این است که همواره به صورت 100% اطمینان نیافتید که چیدمان نهایی خوب است. با استفاده از نقشه‌های حرارتی به راحتی می‌توانید بر این مشکل فائق آیید.

در واقع با استفاده از هیت مپ می‌توانید مشاهده کنید که بازدیدکنندگان کدام بخش‌ها را کلیک می‌کنند و کجا اصلا کلیک نمی‌کنند.

با کمک گرفتن از این اطلاعات می‌توانید طراحی وب سایت خود را تغییر دهید و عناصر مهم را شناسایی و طراحی سایت خود را سئو کنید تا بازخورد بیشتری دریافت نماید.

یک هدف واحد انتخاب کنید

برخی از مواقع بیشتر از یک فراخوان برای اقدام به cta در سایت خود قرار می‌دهیم این کار باعث گج شدن کاربران خواهد شد.

عناصر منحرف کننده را حذف کنید

از دلایل بسیار مهم دیگری که هنگام استفاده از هیت مپ وجود دارد این است که نقشه‌های حرارتی به شما کمک می‌کنند که آیا بازدیدکنندگان شما روی عناصر غیر قابل کلیک، فضاهای سفید و تصاویر کلیک می‌کنند؟ یا اینکه کاربران بخش‌هایی را که باید روی آن‌ها تمرکز بیشتری داشته باشند را از دست می‌دهند؟

این اطلاعات می‌تواند به صورت کلی بر روی میزان بازخورد کاربران با سایت شما اثر بگذارد، به این دلیل که عناصر غیر ضروری را حذف نماید، لینک‌ها را در جایی که لازم است اضافه کنید، اقدام به طراحی فضاهای سفید کنید و بازدیدکنندگان را به مکان‌های مناسب هدایت نماید.

کمک به بهینه‌سازی صفحه فرود یا لندینگ پیج

از عواملی که در سئو لندینگ پیچ یا صفحه ورد بسیار اهمیت دارد شیوه قرارگیری تگ‌های مربوط به عنوان، استفاده بهینه از فضاهای خالی و غیره است.

مهم‌ترین کاربردهای هیت مپ

مناسب‌ترین و مرسوم‌ترین روش برای لندینگ پیج‌ها استفاده از cta یا دکمه فراخوانی است. میزان کلیک کردن کاربران و مخاطبان بر روی cta مورد بررسی قرار می‌گیرد. با کمک نقشه‌های حرارتی می‌توانید به سهولت تشخیص دهید که فرایند قرارگیری cta در صفحه صحیح است یا خیر. مناسب‌ترین مکان برای دکمه فراخوانی را می‌توانید پیدا کنید.

بهینه‌سازی تصاویر در صفحه

از دیگر کاربردهای بسیار مهم هیت مپ سئو تصاویر در صفحه است. با ارزیابی و تحلیل این قسمت می‌توانید تمرکزتان را بر روی عناصر مهم بالا ببرید.

بهبود استراتژی لینک‌های داخلی

براساس نقشه سایت اطلاعات مورد نیاز در مورد محل کلیک کاربران در دسترس شما قرار می‌گیرد و شما می‌توانید بهترین مکان را برای استفاده از لینک‌ها مشخص کنید با این کار می‌توانید ترافیک را بر روی صفحات موردنظرتان افزایش دهید.

از دیگر کاربردهای نقشه حرارتی سایت

با استفاده از نقشه حرارتی سایت می‌توانید از اطلاعات و داده‌های بدست آمده برای چیدمان عناصر در صفحه استفاده کنید. با کمک هیت مپ عناصر مهم سایت خود را در بخش‌های پربازدید قرار دهید تا سریع‌تر به هدف مدنظرتان دست یابید.

شما با استفاده از تبلیغات متوجه خواهید شد که دکمه سبد خرید، پرداخت، پیشنهادات ویژه و غیره را در کدام قسمت قرار دهید تا بیشترین بازخورد را داشته باشید.

با ایجاد ساختار مطلوب برای هدایت مشتری، کمک به تعیین تعداد کلمات بهینه، پاسخگویی به سوالات در گوگل آنالیتیکس و غیره از دیگر کاربردهای هیت مپ می‌باشد.

البته نقشه‌های حرارتی در طراحی اپلیکیشن نیز بسیار کارآمد هستند و شما می‌توانید از آن‌ها به راحتی کمک بگیرید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.