بزرگترین برند با نام لگو چگونه موفق شد؟ 

انواع لگو رنگی

بزرگترین برند با نام لگو با فراز و نشیب‌های زیادی همراه بود.

دریافت اشتباهات یک محصول و فروش بزرگ آن، در سال‌های اخیر، برای بسیاری از برند‌ها، یک سفر پر از دست انداز بوده است.

البته برند لگو، توانسته از یکسری محور و تمرکز بر روی محصول، از آجر‌های پلاستیکی، به یک اَبر قدرت در برند اسباب بازی در جهان تبدیل شود.

سازندگان برند اسباب بازی لگو، همواره خلاق و مبتکر بوده‌اند.

این افراد، در بازاریابی محتوا، برای بهره‌مندی از فیلم، محتوای تولید شده توسط کاربران، بازاریابی تاثیرگذار و با تجربیات شخصی، به طرفداران فوق العاده تبدیل شده است.

علیرغم چالش‌های موجود برای لگو، با گذشت زمان، تکامل یافته و به ارزش اصلی و اهمیت بازی پایبند بوده‌اند.

البته باید گذشته میراث لگو و در عین حال استراتژی موجود و نقش بازاریابی را در موفقیت آن مورد ارزیابی قرار داد.

در ایام قدیم، در یک کارگاه نجاری، در یک منطقه روستایی در دانمارک، کریستنسن در دهه 1920، اقدام به ساخت لوازم و خانه چوبی کرد.

قبل از رسیدن به دهه 1930 باید به سراغ تولید اسباب بازی‌های چوبی رفت.

البته جهان در حال دست و پنجه نرم کردن با ساختار‌های دیگر در اسباب بازی بود.

دریافت واژه درست از لگو، برای مردم، همواره ترکیبی از دریافت اسباب بازی به همراه پول بود.

در سال 1934 نام یک سازمان به معنی خوب بازی کردن اختراع شد.

البته فروش به شکل پیوسته افزایش یافت.

در سال 1947 در صنعت ساخت لگو چه اتفاقی افتاد؟

با شروع سال 1947، اوله کرک اولین دستگاه قالب گیری تزریق پلاستیک را از کشور دانمارک خریداری کرد.

بنابراین این شرکت، اجازه استفاده از یک ماده جدید را به خود داد.

برای تولید یکسری از اسباب بازی‌ها، با ساخت آجری، که در کنار هم قرار گرفتند.

با گذاشتن آجر در کنار هم، جداسازی آن‌ها از هم به شدت دشوار بود.

اما اندازه و فرمت‌های متفاوتی برای آن‌ها شکل گرفت.

بزرگترین برند با نام لگو  و ساخت ارزشمند آن

بهره‌مندی از چسبندگی برای قطعات، آجر‌های اولیه و سیستمی را بهم متصل می‌کرد.

البته واکنش‌های اولیه به ساختار لگو، به شدت کم و رشد آن زمانبر بود.

گسترش بین المللی آن در دهه 1960، با موفقیت خاص در شمال کشور اروپا و بریتانیا افزایش یافت.

انواع اسباب بازی لگو

ارزشمندی محصول توسط این شرکت برای برند لگو تا به امروز مشخص شد که شامل:

  • انرژی نامحدود برای بازی
  • مناسب برای دختران و پسران
  • سرگرم کننده برای هر سنی
  • مناسب برای بازی در طول سال
  • بازی سالم و بسیار آرام
  • ساعت‌های طولانی و متمادی برای بازی
  • توسعه مندی، تخیل و خلاقیت
  • افزایش تعداد لگو و ارزشمندی آن
  • کیفیت
  • وجود مجموعه‌های اضافی

بزرگترین برند با نام لگو در دهه 1960

در این دهه، برند لگو، شروع به تغییر خود به یک برند چند عمودی کرد.

در سال 1968، افتتاحیه شرکت و فصل اول بازدید کنندگان از آن بود.

البته در کشور آلمان نیز این مدل از لگو، در سال 1972 تولید و بعد از سه سال تعطیل شد.

اکنون لگو، تجارت خود را در بخش‌های متعدد افزایش داده است.

لگو، کنترل دقیق برای محصول و اسباب بازی‌های خود را همچنان حفظ کرده است.

البته بیشترین تولید هنوز نیز در کشور دانمارک انجام می‌شود.

شراکت بیشتر لگو، با گروه‌های پیشرو در صنعت مانند فرنچایزر، تجربیات مکمل و بدون خطر را برای ناشران و فیلم‌های ویدئویی ایجاد کرد.

سختی کار لگو در سال 2000

در اواسط دهه 2000 یک زمانم سخت و دشوار برای گروه لگو بود.

محصول و برند لگو، غیر مدرن و قدیمی تصور می‌شد.

بنابراین این شرکت، تلاش‌های خود را در جهت کاهش و جلوگیری از ضرر و تلفات هنگفت از نظر سود افزایش داد.

در آن زمان رادیو بی بی سی، عنوانی با نام آیا لگو در حال نابودی است؟ را منتشر کرد.

اسباب بازی با ساختار لگو

در این سال‌ها، کودکان به طور فزاینده‌ای به سرگرمی‌های دیجیتالی روی آورده بودند.

در سال 2004، این شرکت، مدیر عامل خود را از بیرون و خارج از خانواده کریستنسن منصوب کرد.

یورگن ویگ نادستورپ، که در ابتدا مشاور مدیریت مک کینزی بود وارد این تجارت بزرگ شد.

او توانست در پنج مرحله شرکت لگو را از بحران دنیای دیجیتال خارج سازد که شامل:

  • برنامه ریزی
  • هدف
  • قدم به قدم
  • مقابله با بقای محض برند
  • اخراج کارکنان

همه موارد فوق، برای بازگشت به لگو، در جهت هدف جهانی خود بود.

شرکت لگو، تمام دارایی خود را از دست داده بود.

طیف محصول و کاهش میزان آجر‌های تولیدی از 13000 تا 6500 کم شد.

تعامل با قدرتمندی جامعه و طرفداران

یک شبکه اجتماعی طرفداران بزرگسال لگو، شروع به تعامل با جامعه کرد.

بنابراین به صورت منظم و آنلاین گرد هم می‌آمدند.

همکاری لگو با ژاپن

ابتدا لگو، سطح جدید و نوینی از خلاقیت و پیچیدگی را برای برند ایجاد کرد.

اما سازمان لگو علاقه‌مندی چندانی به این فضا نداشت.

بنابراین در اواسط سال 2000، با یک سایت ژاپنی، همکاری خود را آغاز کرد.

تعداد زیادی لگو رنگی

برای دعوت و دریافت ایده‌های علاقه مندان در کشور ژاپن، شرکت لگو خود را مشتاق و علاقه مند نشان داد.

تولید مجموعه‌های اولیه به قفسه‌ها راه یافتند.

تولید فیلم‌های بازگشت به آینده، تولید یک زیردریایی زرد البته به سبک انیمیشن سینمایی بیتلز و ماژول مریخ نورد که این اقدام آخر، کنجکاوی ناسا را برانگیخت.

البته امروزه شرکت لگو، به شکل گسترده‌ای با جامعه و طرفداران خود درگیر و در ارتباط است.

بزرگترین برند با نام لگو و ایجاد کمپین جهانی

با ایجاد کمپین جهانی و گسترده، در عین حال ارزشمندی جامعه برای برند در کانون توجه قرار گرفت.

البته برند بعنوان یک پروژه مشترک، کمپین را در حوالی روز جهانی بازی، در مجموعه‌ای از ابتکارات خود قرار داد.

البته فیلم‌های تولیدی از شرکت لگو، از نظر سبک و انبوه فیلم، همگی از طرفداران خود الهام گرفته بود.

فیلم‌های تولیدی از قبل در شرکت یوتیوب انتشار یافت.

البته به صورت کامل، توسط رایانه ساخته و تولید شده بود.

با وجود سبک استاپ موشن و داستان سرایی، با کیفیت تولید فیلم، به صورت محصول فیزیکی و ثابت بود.

میزان تلاش و علاقه‌مندی در ساخت فیلم، حتی برای مشاهده کننده نیز قابل درک بود.

با پیروی از شعار لگو که تنها بهترین‌ها به اندازه کافی خوب هستند، یک فیلم عاشقانه تولید و کیفیت یک فیلم با ساختار اسباب بازی به شکل معمول را پشت سر گذاشت.

همچنین مورد توجه بسیاری از منتقدین قرار گرفت.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.