اسرار شگفت انگیز بازاریابی در صنعت بازی‌ های کامپیوتری

اسرار شگفت انگیز بازاریابی در صنعت بازی‌ های کامپیوتری

بازاریابی در صنعت بازی‌های کامپیوتری در عصر جدید بسیار پرطرفدار و مورد استقبال کاربران قرار گرفته است.

در سال‌های گذشته، گیمرها شبیه حیاط مدرسه، رویاپردازان خجالتی و مزرعه داران تنها جلوه داده می‌شدند و سعی می‌کردند تا در دنیای واقعی جایگاهی به دست آورند.

در حال حاضر تمامی کلیشه‌های قدیمی از بین رفته‌اند. اکنون از افراد میانسال تا کودکان، ورزشکاران تا حسابداران همه از بازی‌های رایانه‌ای لذت می‌برند.

امروزه دنیا به سرعت در حال تبدیل شدن به بهشتی برای گیمرها است؛ تفاوتی نمی‌کند چه با هوش مصنوعی (AI)، واقعیت افزوده (AR) و رشد بازاریابی موبایلی.

کارشناسان در این صنعت پیش بینی می‌کنند که صنعت بازی تا سال 2025 به 257 میلیارد دلار خواهد رسید.

در یک فضای خاصی که درآمد با تاریخ انتشار بازی‌های اصلی وابسته بود؛ بازاریابی در صنعت بازی به صورت سنتی یک سرمایه گذاری غیرقابل پیش بینی و کسل کننده بوده است.

مهم‌ترین سوالی که برای بازاریابان وجود دارد این است که چگونه می‌توانید از آن برای به حداکثر رساندن دید برند خود در صنعت بازی‌های رقابتی بهره بگیرید؟

در واقع پاسخ این سوال در اینفلوئنسر‌های بازی نهفته است.

اینفلوئنسر‌های بازی صرفا در اطراف بازی نمی‌کنند

اینفلوئنسر مارکتینگ مخفی نیست، به این خاطر که در تمامی صنایع برند‌های بزرگ به معروفیت افراد نامدار رسانه‌های اجتماعی در پلتفرم‌های مختلف می‌رسند تا کاربران بیشتری جذب کنند.

برای اینکه محصول شما در مسیر استراتوسفر قرار گیرد نیاز است شما با یک بازیکن مرتبط مورد نیاز همکاری مناسبی ایجاد کنید.

ممکن است برایتان جالب باشد که بدانید اینفلوئنسر‌های اجتماعی تنها با قرار دادن یک پست میتوانند هزاران دلار درآمد کسب کنند و افرادی که مخاطبان زیادی دارند می‌توانند 250000 دلار یا حتی بیشتر از آن درآمد کسب کنند.

این موضوع به خصوص در مورد تاثیرگذاران بازی درYouTube و Twitch صدق می‌کند.

بزرگ‌ترین اینفلوئنسر‌های صنعت بازی مشابه هر نوجوان گیمر معمولی شروع به کار کردند با توجه به اعتراض والدینشان تا پاسی از صبح همچنان به بازی ادامه می‌دادند.

تصور برخی از افراد از گیمرها این است که آن‌ها افرادی تنبل هستند و باید به دنبال یک شغل واقعی باشند؛ به همین دلیل زمانی که نوشیدنی انرژی Red Bull پرطرفدارترین اینفلوئنسر بازی در دنیا Tyler Ninja Blevins همکاری کرد تا نسخه محدودی از آن را به اشتراک گذاشت، کاملا مناسب بود قوطی نینجا ردبول.

 بازی‌ های کامپیوتری

احتمالا عاملی که می‌تواند نشان‌دهنده این باشد که چرا آن‌ها اینقدر ضعیف عمل می‌کنند.

بزرگ‌ترین گام برای اینفلوئنسرها در صنعت بازی، پلتفرم پخش بسیار محبوب Twitch است.

در این برنامه افراد می‌توانند کنسول، رایانه یا تلفن هوشمند خود را برای پخش ویدیوی زنده خود در حین بازی وصل کنند.

در صورتی که بعضی از اینفلوئنسرها همیشه حضور دارند همانند Ninja Shroud و PewDiePie رقابت تنگ و تنگی وجود دارد.

اینفلوئنسرها با مخاطبان جهانی بازی می‌کنند و نبردی مستمر برای برتری فرصت‌های بازاریابی را ارائه می‌دهد.

5 تکنیک برای استفاده از بازاریابی مدرن در صنعت بازی

مطابق با نظرسنجی‌هایی که در مورد بازی‌های ویدیویی در سال 2021، بر روی 227 میلیون آمریکایی انجام شد علت اثرات همه گیری این بیماری افزایش یافته است.

با توجه به اینکه این عامل به جریان اصلی تبدیل شده است.

بیشتر بازاریابان برای برقراری ارتباط با مردم دچار مشکل هستند؛ لذا با این همه تفاسیر مسئله پیچیده‌ای نیست.

برای ایجاد تعامل با مردم نیازی به راهکار‌های جدید نیست تنها بایستی از آنچه که قبلا در خصوص بازاریابی مدرن بعد از کرونا می‌دانید استفاده کنید.

5 عامل اصلی برای رشد صنعت بازی که می‌توان رشد بازاریابی دیجیتال را در کل مشاهده نمود.

 بازی‌ های کامپیوتری

زمانی که این ارتباط را درک کنید استفاده از قابلیت‌های صنعت بازی بسیار ساده‌تر و راحت‌تر خواهد بود.

  1. دنیای موبایل دیوانه است
  2. حضور پرشور بانوان در صنعت بازی
  3. محتوای ویدیویی پادشاه است
  4. برای محاسبات ابری، آسمان حد است
  5. یکپارچگی برند الهام بخش است

1. دنیای موبایل دیوانه است

یکی از 5 تکنیک بازاریابی در صنعت بازی‌های کامپیوتری، دنیای موبایل دیوانه است.

فقط به این آمارها توجه کنید: بازی‌های موبایل مانند گو گلوب 51 درصد از کل درآمد صنعت بازی را به خود اختصاص می‌دهد.

صنعت بازی‌های موبایل MediaKix در مقایسه با کاستاریکا درآمد بیشتری دارد.

گیمر‌های آمریکایی به طور متوسط بین 18 الی 35 سال هر روز 45 دقیقه بازی‌های موبایلی متنوعی انجام می‌دهند.

در واقع این یک بازار بزرگ و راحت برای کمپانی‌ها است.

با همکاری یک اینفلوئنسر که متناسب با برند و محصولات شما است ارتباط برقرار کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن اطلاعات خود را از برندتان افزایش دهید.

 بازی‌ های کامپیوتری

یک نمونه عالی تحت عنوان Brawl Stars است. 

تولیدکنندگان سوپرسل، با همکاری 10 اینفلوئنسر موفق شدند تا بازی را پیش از انتشار تبلیغ کنند و با کمک کردن به آن‌ها از اعلام تاریخ انتشار، برای 5 میلیون ثبت نام کنند.

از آن زمان تاکنون این بازی با استفاده از اینفلوئنسر‌های دیگر پوشش داده شد و در حال حاضر این بازی از پربازیگرترین بازی موبایل در یوتیوب محسوب می‌شود.

2. حضور پرشور بانوان در صنعت بازی

هنگامی که یک گیمر معمولی ممکن است پسری مستعد آکنه در زیرزمین داشته باشد؛ حال شبیه به یک زن میانسال است.

در حال حاضر حدوداً 45 درصد گیمرها زن و دختر هستند. استقبال زنان میانسال از بازی‌های موبایلی بسیار زیاد است.

این خبر بسیار خوبی است برای برند‌هایی که قصد دارند بازاریابی را در صنعت بازی آغاز کنند.

شرکت‌هایی همچون Gen Xers و Millennials با شرکت‌هایی شریک هستند که درآمد‌های قابل توجهی دارند.

3. محتوای ویدیویی پادشاه است

محتوای ویدیویی پادشاه است یکی از 5 تکنیک بازاریابی در صنعت بازی‌های کامپیوتری است.

ظهور بازاریابی ویدیویی با رشد صنعت بازی همراه است. محتوای ویدیویی با کاربران بیشتری تعامل برقرار می‌کند.

محتوای ویدیویی تا سال 2022 تحت تاثیر Smart Insights بیشتری قرار گرفت.

 بازی‌ های کامپیوتری

تحقیقات و مطالعات صورت گرفته 82 درصد از کل ترافیک داده در دنیا را تشکیل می‌دهد.

در شبکه جهانی یوتیوب بیشتر گیمرها ساعات طولانی در حال تماشای بازی‌های ویدیویی هستند.

از همین رو پلتفرم‌های زمان بیشتری را صرف تماشای بازی Twitch با سایرین می‌کنند.

لازم به ذکر است که گیمرها تنها تماشا نمی‌کنند بلکه آن‌ها قصد دارند اینفلوئنسرهای بازی را دنبال کنند.

گیمرها می‌توانند از تاثیرگذاران برتر پیروی کنند و نکاتی را بیاموزند، بازی‌های جدید را کشف و به صورت عمقی دوستدار بزرگ‌ترین وسواس خود شوند.

4. برای محاسبات ابری، آسمان حد است

آمازون در سال 2014 راه اندازی شد این شرکت Twitch را به قیمت 970 میلیون دلار خریداری کرد. 

افراد زیادی از اینکه این بازی چگونه با برنامه‌های حف بزوس برای تسخیر جهان مطابقت دارد متعجب شدند.

پیدایش بازاریابی ویدیویی همسو با رشد صنعت بازی است.

محتوای ویدیویی تعامل بسیاری با مشتریان دارد و آن‌ها را تحت تاثیر بسزایی قرار می‌دهد.

مطالعات و بررسی‌های Smart Insights نشان‌دهنده محتوای ویدیویی تا سال 2022 تقریبا 82 درصد از کل ترافیک داده جهان را شامل می‌شود.

5. یکپارچگی برند الهام بخش است

هنگامی که Social Point Games قصد داشت بازی Monster Legends را تبلیغ کند، تصمیم گرفتند با برند فیشباخ، ملقب به یوتیوبر آمریکایی شریک شوند.

پیشینه استفاده از نفوذ او برای همیشه، با چندین شرکت پخش زنده که هزاران نفر را برای اهداف نیازمند جمع آوری کرد از قبیل Save the Children. بیش از 30 میلیون مشترک، او قطعا ویژگی یک تاثیرگذار را دارد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.