چگونه می‌توانیم بازاریابی دیجیتالی را شروع کنیم؟

دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی دیجیتالی در حقیقت برای رشد و توسعه انواع (Disbulive) بازاریابی دیجیتالی بهترین گزینه برای هر نوع کسب و کاری است که در آن به کار می‌رود از‌ هایپر مارکت‌های بزرگ تا دانشگاه‌ها معتبر بین المللی گرفته و فراتر از آن نیز رفته است و باعث شده است که تبلیغات آنلاین نیز روز به روز زیباتر و چشمگیر‌تری از قبل جلوه کند. اگر بدانید که چطور می‌توانید هدف‌گذاری کنید. می‌توانید دیجیتال مارکتینگ را به عنوان هدف قرار دهید و در هر مکانی که نیاز داشته باشید آن را مورد استفاده قرار دهید.

با توجه به اینکه افراد بسیاری هستند که از تبلیغات دیجیتالی استفاده می‌کنند می‌توانید با یک مرور کردن سریع به شرکت‌های تجاری این اجازه را دهید تا با مشاهده کردن استراتژی‌هایی که برای شرکت‌های تجاری خود به عنوان مصرف‌کننده هستند بتوانند کسب و کار بسیاری خوبی ایجاد کنند.

چگونه می‌توانیم بازاریابی دیجیتالی را شروع کنیم؟

کسب و کارهایی که به صورت دیجیتالی انجام می‌شوند بسیار راحت و آسان هستند. بیشتر سیستم عامل‌های تبلیغاتی آنلاین در حال حاضر مانند ثبت نام به صورت آنلاین انجام می‌گیرد.

روش‌های مختلف بازاریابی دیجیتالی شامل:

  • تبلیغات جستجوی پرداخت شده
  • سئو سایت
  • تبلیغات رسانه‌ای پرداخت شده
  • بهینه‌سازی نرخ تبدیل
  • بازاریابی با استفاده از رسانه‌های اجتماعی
  • بازاریابی محتوا
  • بازاریابی ایمیلی

برای دستیابی به موفقیت بازاریابی دیجیتالی از ارکان اصلی هر کمپین است که علاوه بر استراتژی‌های که برای استفاده انتخاب یا شروع بازاریابی دیجیتالی انجام می‌دهید می‌بایستی پیش از هر اقدامی‌ این سوالات را نیز از خود بپرسید.

روش‌های مختلف بازاریابی دیجیتالی

چقدر می‌خواهید بسازید؟

ممکن است برای شما هم این سوال مطرح شده باشد که برای بازاریابی دیجیتالی چه چیزی باید هزینه کنید، نخست باید اهداف خود را به خوبی مشخص کنید با نزدیک شدن به بازاریابی دیجیتالی می‌توانید با توجه به هدف نهایی خود که همان کلیک کردن، تبدیل یا هدایت، فروش و درآمد یا سرمایه‌گذاری خاص بازده باشد نیز می‌تواند تا حدودی متفاوت باشد. از این رو نیز با در نظر گرفتن هزینه بازاریابی دیجیتال شما ROI است هنگامی ‌که به حق خود دست پیدا کردید بهتر است که از هر تلاشی در این راستا برای رسیدن به درآمد که منجر به سودآوری شود دست برندارید. کلیک کردن و یا تبلیغات بسیار خوب است، اما شرکت شما درآمد خود را با کلیک کردن به دست نمی‌آورد.

نخستین عاملی که پیش از تصمیم‌گیری در مورد بودجه بازاریابی خود در نظر می‌گیرد تصمیم‌گیری کردن در خصوص میزان درآمدهای شما از رانندگی است زمانی که شما این را می‌دانید و از اطلاعات آن استفاده می‌کنید تا مشخص کنید که هزینه تبلیغ برای رسیدن به آن هدف درآمدی چه میزانی است.

به چه کسی بازاریاب می‌گویند؟

زمانی که می‌دانید که بازاریابی دیجیتالی چقدر می‌تواند بر روی درآمد کسب و کار شما تاثیر بگذارد و چه کسی بازاریابی را انجام دهد این مسئله بسیار مهمی ‌است. زیرا خصوصیات و ویژگی‌های خریداران در بازاریابی با توجه به نیازشان مختلف است و مهم‌تر از آن نیز خریداران به انواع مختلفی از خریداران تبدیل می‌شوند.

در صورتی که فردی خریداران خود را به خوبی درک نکند قادر نخواهد بود که یک روش بازاریابی موثر دیجیتالی ایجاد کند. چنانچه که شما تیم فروش دارید می‌توانید با ایجاد و برقراری ارتباط با خریداران که یکی از سریع‌ترین راهکارها برای جمع کردن یک شخص خریدار مناسب و مطلوب است. با صحبت کردن و برقراری ارتباط با تیم فروش و انجام دادن تحقیقات و بررسی‌ها جزیی کافی نخواهد بود که شما بتوانید به جزییاتی هر چند ناچیز برای تهیه یک برنامه بازاریابی دیجیتالی موثر دست پیدا کنید خوب است برای انجام دادن این کار از وسیله‌ای مانند تلفن استفاده کنید و با مشتریان واقعی و زنده  صحبت کنید.

در حین مکالمه از آن‌ها سوال کنید که چگونه شما را پیدا کردند دلیل اینکه آن‌ها تبدیل شده‌اند چه بوده و چه عامل آن‌ها را متقاعد کرده است که به شما پرداخت کنند. کلیه این اطلاعات به شما این نگرش را می‌دهد که چطور بتوانید روند بازاریابی و فروش را به خوبی طی کنید که بتوانید از آن‌ها برای بهبود عملکرد تبلیغات خود استفاده کنید و بودجه‌ای را برای بازاریابی خود در نظر بگیرید.

ارزشمند بودن مشتریان 

در واقع به صورت عادی مردم به خریدار به عنوان روشی مناسب برای پیشبرد یک استراتژی موثر بازاریابی نگاه می‌کنند. افرادی که باید به عنوان خریدار مختلف مورد هدف قرار دهید از جمله:

  • “استیو” تجارت کوچک
  • “مندی” تجارت میان بازار
  • “ادوار” شرکت تجاری

با کمک گرفتن از تجارت‌های کوچک مانند “استیو” می‌توانید نیازهای هر چند کوچک و ساده‌تری را که به نسبت به ادوارد یا مندی دارد را با توجه بسته استارت را انتخاب کنید، مندی احتمالا بسته حرفه‌ای را نیاز دارد و ادوارد بسته مشتری را نیاز دارد. با توجه به اینکه استیو، مندی و ادوار نیز به صورت منظم و پیوسته در طول 14 ماه، 4 سال و 9 سال بچرخند مجاز به خرید 5، 20 یا 100 مجوز نیز خواهید شد.

بازاریابی دیجیتال

چه مدت برای دستیابی به اهداف‌تان باید هزینه بپردازید؟

به صورت متوسط سفارش خردی و تعداد متوسط خرید خود استفاده کنید، CAC در این مرحله مواد بسیار ساده است تنها کافی است که شما از یک ماشین حساب کمک بگیرید و مدل اشتراک، میانگین و طول عمر هر شخص را از این طریق به یکدیگر متصل کنید.

تفاوت‌های بازاریابی دیجیتال در گوشی همراه

ممکن است شما نیز تصور کنید که بازاریابی دیجیتال روی گوشی همراه با بازاریابی دیجیتال روی سیستم عامل بسیار متفاوت است. در سال‌های اخیر این اختلافات و مشکلات کم رنگ‌تر نیز شده است چرا که با ورود تلفن‌های هوشمند که جزء وسایل اصلی مردم است که بتوانند از آن به عنوان ارتباط برقرار کردن از طریق اینترنت کمک بگیرند. تقریبا نزدیک به 60 درصد افراد از طریق موبایل فعالیت‌های اینترنتی خود را انجام می‌دهند که تاثیر بسزایی بر روی بازاریابی دیجیتالی گذاشته است.

از طریق تبلیغات نواری که در کنار صفحات نتایج خود وجود دارد می‌توانید یک تجربه بی نظیر بین موبایل و دسکتاپ به وجود بیاورید در سال‌های اخیر تبلیغاتی که در فیس بوک انجام می‌دهند آگهی‌های نوار کناری را در دسکتاپ برای شما به نمایش می‌گذارد شما می‌توانید با انجام دادن تبلیغات داخلی که به وسیله‌ی موبایل انجام می‌شود را می‌توانید مشاهده کنید.

نتیجه‌گیری

بازاریابی دیجیتال به عنوان بازاریابی آینده نیز شناخته شده است. که شما می‌توانید علاوه بر مزیت‌هایی که دارد همچنین با توجه به روش‌ها و نتایج سودآوری را تولید کنید و هر کدام را که نیاز دارید را برحسب نیاز خود مورد استفاده قرار دهید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.