آیا بازاریابی محتوا فروش آنلاین را افزایش می‌دهد؟

فروش آنلاین

زمانی که صحبت از روش‌های بازاریابی می‌شود، صاحبان مشاغل امروز گزینه‌های بیشتری برای انتخاب، نسبت به گذشته در اختیار دارند. صدها تاکتیک، استراتژی و کانال‌های ارتباطی مختلف وجود دارد که بر اساس کسب و کار خود می‌توانید آن‌ها را امتحان کنید و در بسیاری از آن‌ها به موفقیت برسید. با این حال یکی از محبوب‌ترین آن‌ها در حال حاضر بازاریابی و تولید محتوا می‌باشد.

هر چند که می‌توان بازاریابی اینترنتی را یکی از استراتژی‌های مربوط به بازاریابی آنلاین دانست، با این حال خود هویت مستقل و منحصر به فردی دارد که آن را شاخص کرده است. به همین دلیل است که انتشار محتوا اکنون به جز لاینفک استراتژی‌های بازاریابی در بسیاری از شرکت‌ها تبدیل شده است. با این وجود هنوز هم برخی از صاحبان مشاغل در رابطه با اجرای آن دچار تردید هستند، به این دلیل که مطمئن نیستند که بتواند باعث افزایش فروش شود.

این نگرانی منطقی به نظر می‌رسد. با این حال بهتر است به جای آنکه در روش‌هایی سرمایه‌گذاری کنید که نتیجه‌ای حاصل نمی‌کند، با توجه به آمار و نتایجی که از بازاریابی محتوا حاصل شده است، یک بار برای همیشه به آن اعتماد کنید.

نکات مهم برای افزایش فروش آنلاین به کمک بازاریابی محتوا

مهم‌ترین مزایا و ویژگی‌های بازاریابی محتوا که منجر به افزایش فروش آنلاین می‌شود، شامل این موارد است:

  1. افزایش ترافیک وبسایت
  2. پاسخ به سوالات مشتریان بالقوه
  3. کمک به افزایش نرخ تبدیل

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

بازاریابی محتوا

1. افزایش ترافیک وبسایت

اولین قدم برای افزایش فروش آنلاین به کمک محتوا، آگاهی مشتریان بالقوه از وجود کسب و کار شماست. در گذشته با استفاده از بازاریابی سنتی مثل بیلبوردها، آگهی‌های تبلیغاتی، روزنامه و مواردی از این دست، شرکت‌ها اقدام به آگاه‌سازی مخاطبان می‌کردند. اگرچه این روش‌ها موثر بودند، با این حال نتایج آن‌ها قابل اندازه‌گیری نبود.
از این رو بازاریابی آنلاین به مرور وارد میدان شده و از روش‌های سنتی پیشی گرفت. شیوه جدید به این صورت است که شرکت‌ها دیگر با تبلیغات میدانی منتظر واکنش مخاطبان نیستند، به این دلیل که خود مخاطبان به طور فعال و از طریق اینترنت اقدام به یافتن مشاغل مورد نیازشان می‌کنند و کسانی که از مزایای بازاریابی آنلاین بی بهره باشند، بدون شک این بخش از بازار هدف را نمی‌توانند به دست آورند.

در بسیاری از موارد به کمک موتورهای جستجو مانند گوگل، فرایند جستجو آغاز می‌شود. هر چند برخی از کاربران به دنبال مارک‌ها و محصولات خاصی هستند، با این حال بخش زیادی از آن‌ها اطلاعات عمومی بیشتری می‌خواهند.

به عنوان مثال اگر یک شرکت بیمه هستید، فردی که عباراتی مثل “چگونه یک طرح بیمه مناسب را انتخاب کنیم؟” یا “هزینه بیمه اتومبیل چقدر است؟” را جستجو می‌کند، بدون شک مشتری بالقوه شماست. از این رو اگر سایت شما دارای صفحات بهینه شده‌ای باشد، می‌تواند به راحتی شما را بیابد.

این موارد همگی از مزایای بازاریابی آنلاین است، از طرفی زمانی که برای مخاطبان هدف محتوای مناسب ایجاد کنید و از کلمات کلیدی متداول و مربوط استفاده کنید، شانس ظاهر شدن سایت شما در نتایج موتور جستجو افزایش می‌یابد و با احتمال بیشتری می‌توانید بازدیدکنندگان زیادی را به آن جذب کنید.
این امر نه تنها باعث افزایش ترافیک سایت شده، بلکه باعث می‌شود که افراد واجد شرایط یعنی کسانی که به احتمال زیاد مشتریان واقعی هستند، از سایت بازدید کنند. 8 نکته برای افزایش ترافیک وب‌سایت تجارت الکترونیک وجود دارد که یادگیری آن‌ها به افزایش ترافیک و نهایتا فروش آنلاین شما کمک می‌کند.

2. پاسخ به سوالات مشتریان بالقوه

هنگامی که محتوای شما به صورتی باشد که مخاطبان هدف را به سایت جذب کند، لازم است که حتما مطالبی را در راستای پاسخ به سوالات مشتریان باشد. اگر اطلاعاتی را که می‌خواهند به آن‌ها ارائه دهید، شغل شما به عنوان یک منبع مفید و متخصص در صنعتی که به آن مشغول هستید، شناخته می‌شود. با رفع مشکلات کاربران در رابطه با یک موضوع خاص و مربوط به صنعت خود، می‌توانید آن‌ها را آماده تبدیل شدن به مشتریان بالقوه کنید. در نتیجه حتی اگر آماده خرید نباشند، می‌دانند که کجا باید پاسخ سوالات خود را بیابند.

بازاریابی محتوا

با توجه به اینکه 80% از مخاطبان ترجیح می‌دهند که اطلاعات یک شرکت را از مقالات و محتوای آن به دست بیاورند و نه تبلیغات، اکثر آن‌ها بر این باورند که محتوای این شرکت‌ها به ایشان کمک کرده است تا تصمیمات بهتری در رابطه با محصولاتی که به آن نیاز دارند، بگیرند. اگر سایت شما به شکلی طراحی شده باشد که همواره آماده پاسخگویی به سوالات مشتریان بالقوه باشد، این کار باعث می‌شود که بتوانید روابط موثری را با آن‌ها برقرار کنید.

هر چقدر که مشتریان بالقوه آگاه‌تر باشند، اطمینان بیشتری برای خرید از شرکت شما خواهند داشت. در نتیجه می‌توانید زمان کمتری را برای پاسخ دادن به سوالات اساسی هر یک از آن‌ها صرف کنید، چرا که از قبل بخش زیادی از این پرسش‌ها را پاسخ داده‌اید.

3. کمک به افزایش نرخ تبدیل

زمانی که استراتژی‌های بازاریابی آنلاین را برای سایت خود طراحی کردید، لازم است که هدف خود را برای ایجاد یک مدل از قیف فروش برای مخاطبان بالایی، میانی و انتهایی قیف تعیین نمایید. ارائه اطلاعات متناسب با مراحل مختلف این قیف به این معنی است که با توجه به تحقیقاتی که در بازار برای شناخت مخاطبان هدف انجام داده‌اید، می‌توانید طیف گسترده‌ای از مشتریان بالقوه را جذب کنید.

روش‌های زیادی وجود دارد که بر اساس چشم‌انداز بازاریابی آنلاین شرکت و تحقیقاتی که انجام داده‌اید، می‌توانید از تاکتیک‌های مختلف برای مخاطبان هر مرحله اتخاذ کنید تا آن‌ها را به بخش انتهایی قیف و در نتیجه قطعی شدن خرید نزدیک نمایید.

به یاد داشته باشید که به کمک استراتژی‌های صحیح، بازاریابی محتوا می‌تواند یک راه عالی برای جذب ترافیک، پاسخ به سوالات مشتریان، قرار گرفتن در صدر نتایج موتور جستجو و افزایش نرخ تبدیل باشد. از این رو حتی اگر به تنهایی نمی‌توانید تمام تاکتیک‌های مناسب برای تجارت خود را بشناسید و از آن‌ها استفاده کنید، بهتر است که از آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ و متخصصانی که از تجربه و دانش کافی در این زمینه برخوردار هستند، کمک بگیرید. آن‌ها به کمک بررسی کسب و کار شما و برنامه و اهدافی که برای آن در نظر دارید، می‌توانند بهترین گزینه را پیشنهاد دهند. با این حال به یاد داشته باشید که بازاریابی محتوا همواره به صورت پویا به حیات خود ادامه می‌دهد، شاید تغییراتی در ظاهر آن ایجاد شود، با این حال همچنان هویت خود را حفظ می‌کند و از این رو می‌تواند به شما در رسیدن به اهداف در بازاریابی آنلاین کمک نماید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.