بدترین اشتباهاتی که باعث شکست بازاریابی محتوا می‌شود

بدترین اشتباهاتی که باعث شکست بازاریابی محتوا می‌شود

بدترین اشتباهاتی که باعث شکست بازاریابی محتوایی می‌شود به شما کمک خواهد کرد که جلوی آن را بگیرید و یک بازاریابی محتوایی قدرتمند و تاثیرگذاری را در کسب و کار خود داشته باشید.

منظور از شکست بازاریابی محتوایی چیست؟

زمانی که در مورد شکست بازاریابی محتوایی صحبت می‌کنیم این است که شما بعد از هزینه‌های سنگین نتوانید به هدف خود از بازاریابی محتوا دست پیدا کنید.

هدف شما می‌تواند در بازاریابی محتوایی افزایش تعداد بازدیدکنندگان باشد و در صورتی که آن را به دست نیاوردید شکست بخورید یا اینکه قصد داشته باشید که مشتریانتان را از آپشن‌های محصولات خود آگاه کنید و فروش خود را افزایش دهید در صورتی که با این کار بدتر از تعداد مشتریان‌تان کاسته خواهد شد.

عوامل شکست بازاریابی محتوا

اقداماتی که باعث شکست بازاریابی محتوا می‌شود:

  • اطلاع نداشتن از مخاطبان
  • تولید محتوای بی‌کیفیت
  • رعایت نکردن اصول ویرایشی و نگارشی‌
  • عدم استفاده مجدد از محتوا
  • تهیه کردن ویدیو یا اسلایدی از دل مقالات آموزشی
  • محتواهای قدیمی و پرطرفدار را با اعضای جدید وبسایت خود به اشتراک بگذارید
  • عدم فراخوان عمل

اطلاع نداشتن از مخاطبان

اطلاع نداشتن از مخاطبان یا پرسونای خرید یکی ازبدترین اشتباهاتی که باعث شکست بازاریابی محتوایی می‌شود.

چنانچه که برای شناخت مخاطبان خود زمان لازم را صرف نمی‌کنید. چگونه متوجه خواهید شد که مخاطبان‌تان به چه چیزهایی علاقه‌مند هستند؟

یکی از شیوه‌های منحصر به فردی که برای دریافت اطلاعات بیشتر در مرود کاربران وجود دارد شناخت پرسونای خوانندگان است، علاوه بر پرسونای خرید باید به خوبی بدانید که تمامی خوانندگان محتوای شما خریداران شما نخواهند بود.

مطالبی که در وبلاگ‌های خود می‌نویسید، به اهدافی بستگی دارد که شما قصد دارید به آن‌ها دست پیدا کنید.

بازاریابی محتوا

برای بیشتر سازمان‌ها وبلاگ فرصتی است که شما برای آموزش و پرورش مشتریان بالقوه خود و سرانجام هدایت آن‌ها به داخل قیف فروش انجام می‌دهید.

در خصوص کاربران خود و تقسیم‌بندی بهتر آن‌ها سوال‌های زیر را از خود بپرسید:

  • بازه‌ی سنتی آن‌ها چقدر است؟
  • نوع کسب و کارشان چیست؟
  • شرایط مالی‌شان چگونه است؟
  • میزان تحصیلاتشان چقدر است؟
  • سرگرمی‌شان چیست؟

تولید محتوای بی‌کیفیت

مهم‌ترین هدف اصلی در بازاریابی محتوا جمع آوری اطلاعات با کیفیت برای خوانندگان و خریداران آتی است. برای بکر و جدید نگه داشتن محتوا و خوانایی خوب آن‌ها باید به صورت مستمر و منظم مطلب نوشته شود.

در صورتی که مدت زمان زیادی بگذرد و در طول آن نوشتارهای وبلاگی پست نشوید موجب خواهد شد تا خوانندگان یا کاربران دیگر از وبسایت شما بازدید نکنند.

در صورت امکان منسجم و مرتب محتوا تولید کنید و سعی کنید که محتوایی با کیفیت و مرغوب منتشر کنید.

اگر فقط می‌توانید هفته‌ای یک محتوا منتشر کنید مشکلی نیست؛ لذا بر کیفیت، بیش از کمیت تمرکز کنید. زمانی که یک محتوای بی‌کیفیت در وبلاگ خود داشته باشید ممکن است کاربران و مشتریان احتمالی را از دست بدهید.

در نظر داشته باشید که با توجه به الگوریتم‌های سرچ گوگل، تولید محتوای با کیفیت که به صورت پیوسته بهبود می‌یابد؛ بهترین شیوه قابل اعتماد برای دیده شدن و دریافت رتبه است.

رعایت نکردن اصول ویرایشی و نگارشی

برای تمامی افرادی که به دستور زبان و اصول نگارش فارسی اهمیت می‌دهند.

مسلما یکی از بدترین اشتباهاتی که باعث شکست بازاریابی محتوایی می‌شود عدم رعایت این مسئله است.

ممکن است در حال خواندن یک مطلب باشید و متوجه غلط املایی یا اشکالات ویرایشی حتی کوچک شوید.

بازاریابی محتوا

در حالی که بسیاری از خوانندگان بر روی این مسائل بسیار حساس هستند؛ بنابراین بایستی قبل از انتشار مطالب حتما آن‌ها را با دقت ویرایش کنید و غلط‌های تایپی، املایی یا دستور زبانی را اصلاح نمایید.

لذا خوب است که قبل از انتشار مطلب‌تان را در اختیار یکی از همکاران خود قرار دهید تا او نیز به عنوان یک مخاطب و کاربر معمولی در صورت نیاز اصلاحات نهایی را بر روی نوشته شما انجام دهد. عدم استفاده مجدد از محتوا

چنانچه که شرکت شما مدتی است که محتوا تولید می‌کند ممکن است صدها مطلب در خصوص موضوعات مختلف منتشر کرده باشد شما می‌توانید مطالب و محتوا‌هایی که تولید شده‌اند را مجددا تکرار کنید.

البته با یک زبان و نگرش متفاوت‌تر که مطلب کپی به نظر نرسد.

عدم استفاده مجدد از محتوا

از بدترین اشتباهاتی که باعث شکست بازاریابی محتوایی می‌شود، عدم استفاده مجدد از محتوا است. در صورت داشتن گزارش می‌توانید آن را به چندین مقاله وبلاگی تقسیم‌بندی کنید.

تهیه کردن ویدیو یا اسلایدی از دل مقالات آموزشی

در آوردن مطالب صوتی و تصویری خود به صورت نوشتاری

از محتوای موجود استفاده کنید و نکات مشخصی را به هم ربط دهید، سپس ایده‌های جدید را بیان کنید.

محتواهای قدیمی و پرطرفدار را با اعضای جدید وبسایت خود به اشتراک بگذارید

  • هیچ فردی تمایل ندارد که شما چرخ را از اول اختراع کند و هر بار محتوایی جدید تولید کند.

بازاریابی محتوا

  • یک روش خوب برای انتشار کتاب‌های الکترونیکی این است که بخش‌هایی از آن کتاب را به صورت مقاله وبلاگی در دسترس کاربران بگذارید.
  • فقط از یاد نبرید که در انتهای مقاله وبلاگی یک درخواست انجام کار قرار دهید تا کاربران مشتاق شوند که کل کتاب شما را دانلود کنند. برای دانلود کردن کل کتاب نیاز است که هزینه آن پرداخت شود؛ از همین رو توجه داشته باشید که تمامی زحمات گذشته‌تان بر باد نرود.
  • از آنچه که از قبل اندوخته‌اید پیوسته استفاده کنید؛ سپس در ساختارهای جدید‌تر در دسترس کاربران‌تان قرار دهید.

عدم فراخوان عمل (Call To Action)

بسیاری از افراد فراموش می‌کنند که محتوایی که تولید می‌شود حتما بایستی یک یا چند فراخوان عمل داشته باشد؛ زیرا یک مخاطب ممکن است اطلاع نداشته باشد که بعد از مطالعه محتوای با کیفیت و کاربر پسند شما اقدام بعدی چیست؟

در کجا می‌تواند اطلاعات بیشتری کسب کند؟ اگر علاقه‌مند به خرید شد باید به کجا برود؟ مطالب جذاب دیگری که در این باره است کجا است؟ از همین رو لازم است که حتما از یک فراخوان عمل مشخص برای مخاطبان محتوا استفاده کنید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.