4 روش در بازاریابی محتوا برای بهبود بازاریابی آنلاین

بهبود بازاریابی آنلاین

احتمالا در زمان تحقیق برای تنظیم استراتژی‌های بهبود بازاریابی آنلاین درباره بازاریابی و تولید محتوا نیز مطالبی را شنیده‌اید. بسیاری از مشاغل موفق در حال حاضر بخش اعظمی از زمان و منابع خود را برای ایجاد پست‌های با کیفیت در وبلاگ، پادکست، محتوای ویدیویی، اینفوگرافیک و سایر مطالب مفید در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده‌اند و این موضوع به یک تاکتیک مناسب برای بهبود بازاریابی آنلاین تبدیل شده است.

اگر صاحب کسب و کارهای متمرکز بر نتایج هستید و این امر برای شما بسیار مهم است، بهتر است روی کانال‌هایی سرمایه‌گذاری کنید که نرخ بازگشت سرمایه آن‌ها قابل توجه است. به همین دلیل زمانی که می‌خواهید استراتژی بازاریابی محتوا را برای تجارت خود آغاز کنید، این سوال بسیار مهم است که آیا این امر منجر به ایجاد نتیجه خواهد شد و یا خیر؟

هر چند پاسخ این سوال مثبت است. به این دلیل که تجربه نشان داده است که ایجاد محتوای قوی باعث می‌شود که شما بتوانید مخاطبان هدف را به سمت کسب و کار خود جذب کنید و بخش زیادی از آن‌ها را به مشتریان واقعی تبدیل نمایید.

بازاریابی محتوا چگونه کار می‌کند؟

ساده‌ترین روش آن این است که شما اطلاعات مفیدی را در وبسایت خود به کاربران ارائه دهید. این مسئله در بهبود بازاریابی آنلاین بسیار موثر خواهد بود. زمانی که از مقالات، اینفوگرافیک، فیلم و موارد دیگری استفاده کنید، متوجه خواهید شد که نتایج بهتری دریافت می‌نمایید. با استفاده از این روش نرخ بازگشت سرمایه شما افزایش یافته و منجر به جذب مخاطبان بیشتری به سمت سایت خواهد شد.

در ادامه به روش‌های مختلف در جذب مخاطب توسط بازاریابی محتوا اشاره خواهیم کرد.

تولید محتوا

1. جذب ترافیک واجد شرایط

محتوای با کیفیت خاصیت جداناپذیر در روش تجارت الکترونیک می‌باشد، هر چند ترافیک مهم‌ترین معیار برای موفقیت سایت نیست، با این حال ترافیک ارگانیک و واجد شرایط داستان متفاوتی دارد.

منظور از ترافیک واجد شرایط، بازدیدکنندگانی هستند که بیشتر از سایرین شرایط تبدیل شدن به مشتری را دارند. برخلاف مخاطبان عمومی که ممکن است تنها یک پست یا صفحه خاص از سایت شما را مشاهده نمایند، آن‌ها به محصولات و خدمات‌تان علاقه زیادی نشان می‌دهند که همین مسئله شانس تبدیل آن‌ها را افزایش می‌دهد.

شاید فکر کنید که در بازاریابی اینترنتی تنها راه برای جذب مخاطبان هدف، این است که روی بخش زیادی از مخاطبان متمرکز شوید و امیدوار باشید که با توجه به این تعداد، گروه قابل توجهی از آن‌ها به محصولات و خدمات شما علاقه نشان دهند. شاید در بازاریابی سنتی این روش استفاده می‌شد، با این حال در بازاریابی آنلاین، ایجاد محتوا برای مخاطبانی انجام می‌شود که برای مشاغل شما ارزشمند هستند و به نوعی بازار هدف شما محسوب می‌شوند. هنگامی که این افراد از سایت بازدید کنند، با توجه به علاقه‌ای که نسبت به محصولاتتان دارند، تبدیل کردن آن‌ها به مشتری کار آسان‌تری خواهد بود.

2. محتوا، نشان دهنده تخصص شماست

اکثر ترافیکی که از طریق بازاریابی محتوا جذب سایت شما می‌شوند، از طریق موتورهای جستجو مثل گوگل و به منظور یافتن اطلاعات درباره اصطلاحاتی است که مخاطبان به دنبال آن هستند. زمانی که آن‌ها این اصطلاحات را جستجو می‌کنند، به این دلیل است که به دنبال چیزی در رابطه با صنعت شما هستند و هر آن چیزی که هست، موظف می‌باشید آن را تهیه کرده و در اختیار مخاطبان قرار دهید.

به سوالات ایشان از طریق محتوای مناسب پاسخ دهید، راه حل ارائه کنید و حتی در صورت لزوم آموزش گام به گام آن را به شکل تصویری و یا ویدیویی عرضه کنید. زمانی که بخش زیادی از مشکلات و سوالات مخاطبان هدف برطرف شود، به احتمال بیشتری به مشتریان شما تبدیل می‌شوند. این نوع از بازاریابی محتوا باعث می‌شود که تخصص و اقتدار خود را در صنعتی که به آن مشغول هستید، نشان دهید. اینکه به شکل واضح و با زبان ساده با مخاطبان خود صحبت کنید، بسیار اهمیت دارد.
حتی اگر برخی از این کاربران در اولین بازدید از سایت شما آماده تبدیل شدن به مشتری را نداشته باشند، محتوای با کیفیت می‌تواند تصویری ایده آل از شما در ذهن ایشان ایجاد کند و این مقدمه‌ای برای آغاز اعتماد خواهد بود.

تولید محتوا

3. چگونه خدمات شما مفید خواهند بود؟

یکی دیگر از مزایایی که محتوا در استراتژی بازاریابی آنلاین دارد، این است که به دیگران نشان می‌دهد چگونه خدمات و محصولات شما برای آن‌ها مفید و مناسب است.
اگر اکثر مطالبی که در سایت منتشر می‌کنید، آموزنده و سرگرم‌کننده باشند و به مخاطبان کمک کنند تا مشکلات خود را در رابطه با سوالی که برای ایشان به وجود آمده است برطرف کنند، به احتمال بسیار زیاد فروش شما افزایش می‌یابد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بازاریابی محتوا این است که می‌توانید ضمن معرفی و تبلیغ خدمات و محصولات خود، مطالب آموزنده و با کیفیتی را به خوانندگان ارائه دهید.

به عنوان مثال اگر شما یک تعمیرگاه مکانیک خودرو دارید، می‌توانید استراتژی محتوای خود را بر اساس کمک به صاحبان اتومبیل و به منظور نگهداری اساسی تنظیم کنید. به عنوان مثال راهنمایی گام به گام برای خارج کردن یک لاستیک سوراخ و جایگزینی آن با لوازم یدکی مربوطه، برای بسیاری از رانندگان مفید خواهد بود.

در پایان مقالات خود می‌توانید به خوانندگان یادآوری کنید که لاستیک‌های یدکی به معنای استفاده ابدی از آن‌ها نیست و لازم است که در اسرع وقت به یک مکانیک متخصص مراجعه کنند. این کار باعث می‌شود تا آن‌ها را ترغیب به برقراری تماس کنید.
هر چند تمام استراتژی‌های محتوا به این شکل نیست و اطلاعاتی که ارائه می‌دهید به صنعت شما بستگی دارد. بهترین راه برای تشخیص اینکه چه چیزی برای کسب و کار شما مفید است، تمرین و بررسی روش‌های موثر است.

4. برجسته‌سازی موفقیت‌های گذشته

بازاریابی محتوا علاوه بر اینکه به مشتریان بالقوه نشان می‌دهد که کسب و کار شما چگونه می‌تواند به ایشان کمک کند، یک استراتژی بازاریابی آنلاین قدرتمند برای نشان دادن موفقیت‌های شما در گذشته می‌باشد.

شما می‌توانید این کار را با استفاده از نشان دادن مطالعات موردی و توصیفات مشتریان قبلی عرضه کنید. در نتیجه کاربران جدید می‌توانند با دیدن بازخوردهای مثبت از خریداران قبلی، اعتماد بیشتری به شما داشته باشند.
اگر هنوز در سایت خود هیچ بخشی را برای نقد و بررسی نظرات مشتریان درباره محصولات و خدمات خود ندارید، بهتر است که با تنظیم آن یک راه عالی برای افزایش نرخ تبدیل خود فراهم کنید. این امر نه تنها استراتژی بازاریابی محتوا را بهبود می‌بخشد، بلکه به شما نشان می‌دهد که چگونه می‌توانید در فضای رقابتی بازاریابی آنلاین رشد کنید.

 

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.