5 مرحله برای بهبود صفحات محصول تجارت الکترونیک

بهبود صفحات محصول

اگر یک وبسایت تجارت الکترونیک را راه‌اندازی کرده‌اید و به دنبال فروش محصولات و خدمات خود به شکل اصولی هستید، بهتر است از شیوه‌هایی استفاده کنید که بتواند به شما کمک کند. روش‌های زیادی وجود دارد که برای ایجاد بهترین صفحات محصول در سایت‌های تجارت الکترونیک می‌تواند موثر باشد، با این حال بهتر است مراحلی را دنبال کنید که مناسب کسب و کار شما می‌باشد.

5 مرحله برای بهبود صفحات محصول تجارت الکترونیک

برای بهبود صفحات محصول تجارت الکترونیک بهتر است مراحل زیر را رعایت کنید.

  1. عناوین منحصر به فرد برای محصولات
  2. توضیحات بی نظیر برای محصولات
  3. استفاده از تصاویر مناسب برای محصولات
  4. اضافه کردن فیلم‌های تکمیلی
  5. توضیحات منحصر به فرد برای هر دسته

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. عناوین منحصر به فرد برای محصولات

هنگام بازاریابی و تولید محتوا برای سایت تجارت الکترونیک خود، لازم است که ابتدا محصولات خود را بشناسید. هر محصول از سایت شما باید یک عنوان منحصر به فرد داشته باشد که در هیچ سایت دیگر یافت نشود. اگر یک سایت سوپرمارکت یا خرده فروشی با موجودی زیاد را اداره می‌کنید، این کار چالش برانگیز خواهد بود. به همین دلیل لازم است که درباره چگونگی نامگذاری هر یک از محصولات خود سابقه‌ای دقیق تهیه کنید. می‌توانید در توضیحات محصول نام تجاری آن، رنگ و اندازه و نام عمومی کالا را ذکر کنید.

پس از آن به سراغ جزئیات متمایز کننده، مواد تشکیل دهنده و زمان ساخت آن بروید. بسیار مهم است که تمام محصولات از سایت شما عناوین واضح و منحصر به فردی داشته باشند. از این رو سعی کنید تا برای بهبود بخش فروشگاهی سایت تجارت الکترونیک متفاوت‌تر از دیگران عمل کنید. به عنوان مثال به مشتریان بگویید که محصولات شما چگونه می‌تواند به آن‌ها کمک کند.

2. توضیحات بی نظیر برای محصولات

محصول را در روش تجارت الکترونیک نباید فراموش کرد! علاوه بر عنوان منحصر به فرد هر محصول، لازم است که توضیح خوبی نیز برای آن ارائه دهید. اگر می‌خواهید برای هر محصولی که می‌فروشید صفحه‌ای جداگانه ایجاد کنید، هر یک از صفحات نیاز به توضیحات منحصر به فرد برای محصول خواهند داشت. در غیر این صورت با مشکل محتوای تکراری روبرو خواهید شد که این می‌تواند باعث مجازات توسط گوگل شود. به همین دلیل است که برای بهبود سایت تجارت الکترونیک نیاز دارید برای هر محصولی که می‌فروشید، متن توصیفی قوی و متمایزی ارائه دهید.

سایت فروشگاهی

اگر هزاران مورد کالا داشته باشید، نوشتن توضیحات منحصر به فرد برای هر یک نیاز به زمان و انرژی زیادی دارد. به همین دلیل بهتر است محصولات را گروه‌بندی کنید تا مواردی که مشابه هستند در یک گروه و یک صفحه قرار بگیرند.
به عنوان مثال اگر یک فروشگاه لوازم آرایشی هستید و مدل‌های مختلفی از رژلب دارید، می‌توانید رژلب‌ها را در یک دسته قرار دهید تا مشتریان با وارد شدن به آن بتوانند برند خود را پیدا کرده و سپس طیف رنگ آن را مشاهده کنند.

در این صورت دیگر نیازی برای نوشتن دوجین توضیحات مختلف ندارید، تنها کافی است که از یک توصیف بی نظیر برای گروهی از محصولات مشابه استفاده نمایید. هر چند که این مورد به این که چقدر وقت دارید و می‌خواهید برای هر محصول چه میزان سرمایه‌گذاری کنید، بستگی دارد. در نهایت چیزی که اهمیت دارد متفاوت بودن و منحصر به فرد بودن توضیحات محصولات است.

3. استفاده از تصاویر مناسب برای محصولات

ارزشمندی محصول در روش تجارت الکترونیک بسیار زیاد است، مورد دیگری که برای سایت تجارت الکترونیک خود باید در نظر بگیرید، تصاویر محصولاتی است که آن‌ها را می‌فروشید. تصاویر بخش بزرگی از سایت شما هستند. به یاد داشته باشید که مشتریان نمی‌توانند کالاهای موجود را از نظر جسمی لمس کنند و از نظر فیزیکی مورد بررسی قرار دهند، از این رو شما وظیفه دارید تا بهترین تجربه را به ایشان ارائه دهید. برای این کار می‌توانید تصویر محصول را از چند زاویه مختلف نشان دهید و همچنین قابلیت زوم کردن برای بررسی بیشتر را در اختیارشان قرار دهید.

تاثیر تصاویر در موفقیت بازاریابی آنلاین بسیار زیاد است، هر چه عکس‌های بیشتر و با کیفیت بالاتری در سایت قرار دهید، افراد بیشتری به شما اطمینان خواهند کرد. این امر به ویژه برای سایت‌های تجارت الکترونیک که کالاهای مصرفی ارائه می‌دهند اهمیت دارد. هر چقدر که با مشتریان خود صادق باشید، راحت‌تر می‌توانید اعتماد ایشان را جلب کنید که این باعث افزایش سود و درآمد شما و بالاتر از آن شناخته شدن برندتان می‌شود.
از طرفی در سایت‌های فروشگاهی و تجارت الکترونیک سرعت بارگذاری صفحات نیز اهمیت دارد. از این رو بهتر است تصاویر را بهینه‌سازی کنید تا تجربه شخصی کاربر را بهبود دهید.

سایت فروشگاهی

4. اضافه کردن فیلم‌های تکمیلی

تصاویر برای محصولات عالی هستند، با این حال فیلم‌ها و محتوای ویدیویی درباره آن نیز می‌تواند قدرت فروش را افزایش دهد. با استفاده از محتوای ویدیویی می‌توانید طرز استفاده صحیح، ایمن و یا نتیجه استفاده از یک محصول را نشان دهید. تا زمانی که کیفیت محصول را نشان دهید، فیلم شما مفید خواهد بود.

اگر تیم خوبی از توسعه دهندگان داشته باشید، می‌توانید محتوای ویدیویی را در کنار تصاویر قرار دهید. این کار به بازدیدکنندگان امکان دیدن فیلم‌ها و تصاویر محصول را همزمان در یک صفحه می‌دهد. علاوه بر آن می‌توانید برای جلب توجه مخاطبان در هر صفحه از محصول، یک بخش مشخص برای ویدیو و تصاویر اختصاص دهید.

بهتر است بخشی را به راهنمایی درباره استفاده، برگه مشخصات، اطلاعات مربوط به محصول قرار دهید تا مخاطبان بتوانند به راحتی آن را بارگیری کنند. روش‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید تا کاربران بتوانند به راحتی شما را پیدا کنند.

5. توضیحات منحصر به فرد برای هر دسته

اگر صفحاتی برای محصولات دارید، پس نیاز به دسته‌بندی آن‌ها نیز خواهید داشت. این صفحات به اندازه صفحات محصول دارای اهمیت هستند، زیرا می‌تواند باعث افزایش ترافیک و ترغیب به فروش شود.
برای اینکه مطمئن شوید از حداکثر پتانسیل آن‌ها استفاده کنید، باید هر صفحه محصول متن متمایز خود را داشته باشد. اگر شما از کلمات کلیدی هم استفاده کنید، این کار باعث افزایش شانس شما در رتبه‌بندی در صفحه نتایج خواهد شد، در نتیجه می‌توانید ترافیک واجد شرایط را به دست آورده و آن‌ها را به سمت سایت تجارت الکترونیک خود جذب کنید. اگر اطلاعات خوبی در اختیار داشته باشید و نیاز مخاطبان را بشناسید، می‌توانید از سایت به عنوان ابزار مناسبی برای نگه داشتن کاربران استفاده کنید. این یک راه عالی برای ایجاد اقتدار در بازار و افزایش قابلیت اطمینان خواهد بود که می‌تواند به معنی گواهینامه و مجوز گوگل برای شما باشد.
فراتر از آن، متن دسته‌بندی باعث می‌شود که صفحات سایت شما جذاب‌تر، قابل اعتماد و قابل فهم شوند. می‌توانید از کلمات کلیدی و توضیحات مفهومی که درباره یک محصول خاص وجود دارد نیز استفاده کنید. هر چقدر که مزایای رقابتی خود را در حوزه تجارت الکترونیک افزایش دهید، مشتریان بالقوه بیشتری را به سمت کار خود هدایت خواهید کرد.

 

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.