نکاتی برای بهبود تجربه‌ های بازاریابی دیجیتال

تجربه‌ های بازاریابی دیجیتال

با ورود دیجیتال مارکتینگ به دنیای اجتماعی، تجربیات آن به جبران فقدان و کمبودهای فرصت‌های آفلاین کمک شایانی کرد. هدف بسیاری از آن‌ها برآورده کردن مطالبات بالای مصرف‌کنندگان بود. با توجه به پیشرفت دنیای بازاریابی اینترنتی انتظار می‌رود که تجربه‌های مشتریان در بخش‌های مختلف به مرور افزایش یابد. از طرفی با توجه به تاثیر این مفهوم در دنیای آنلاین، بسیاری از کسب و کارها بخش چشمگیری از بودجه خود را صرف استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال می‌کنند.

استراتژی های بازاریابی دیجیتال

چگونگی حرکت مدیران و رهبران مشاغل می‌تواند تعیین‌کننده شرایط آن‌ها در آینده باشد. برخی از بهترین تجربه‌ های بازاریابی دیجیتال که می‌توانید برای استراتژی بازاریابی دیجیتال خود انجام دهید، شامل این موارد است:

  1. با نام تجاری خود صادق باشید
  2. تعیین بهترین فرصت‌ها
  3. پشتیبانی پروژه‌های دیجیتالی از اهداف تجاری

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. با نام تجاری خود صادق باشید

چه چیزی شما و برندتان را منحصر به فرد می‌کند؟ این سوالی است که باید در تنظیم استراتژی‌های خود بپرسید. روش‌های متعددی وجود دارد که با به کارگیری آن‌ها می‌توانید به جلب توجه مشتریان بیشتر کمک کنید.
فضای آنلاین فرصت خوبی را برای بسیاری از مشاغل فراهم کرده است تا با برقراری ارتباط با یکدیگر، بتوانند به اهداف خود دست پیدا کنند. اگر استراتژی‌ها و برنامه‌های مشخصی ایجاد کنید، تجربیات شما در این زمینه بهبود می‌یابد.

2. تعیین بهترین فرصت‌ها

برای یافتن فرصت‌های خوبی که بیشترین تاثیر را در تجربه مشتری و معیارهای تجاری دارند، لازم است که شرکت‌ها برنامه‌های بازاریابی دیجیتال خود را با تجزیه و تحلیل وب، برنامه‌ها و داده‌های عملی شروع کنند. اگر هر کسب و کاری نسبت به بهسازی رویکردهای خود برنامه‌ای جدی داشته باشد، می‌تواند یک فرایند کاربردی شامل تحقیق، تجزیه و تحلیل، ایده پردازی، نمونه‌گیری و آزمایش شروع کند که به پیشرفت آن‌ها منجر خواهد شد. برای نتیجه بهتر می‌توان از انواع آژانس‌های تحقیقاتی و بازاریابی دیجیتال نیز کمک گرفت.

بررسی نتایج

3. پشتیبانی پروژه‌های دیجیتالی از اهداف تجاری

به منظور به حداکثر رساندن بودجه دیجیتال و اطمینان از بودجه‌ای که در حال استفاده است، شرکت‌ها موظف هستند تا تکنیک‌هایی را به کار بگیرند که با ویژگی‌های اصلی برند آن‌ها هماهنگ باشد و از اهداف تجاری مانند صرفه‌جویی در هزینه، تولید درآمد و ایجاد وفاداری پشتیبانی کند. برای این کار می‌توانید یک تجربه یکپارچه برای مشتریان خود فراهم کنید.

چرا تجزیه و تحلیل گزارش‌ها مهم است؟

متخصصان ارتباط و تجربه مشتریان بر این باورند که ارتقا تجربه مشتریان آن‌ها بسیار مهم است. پیشرفت‌هایی که در بازاریابی آنلاین انجام می‌شود، حائز اهمیت خواهد بود. می‌توان از سایت‌ها، تلفن‌های همراه، رسانه‌های اجتماعی و بسیاری از گزینه‌های دیگر برای اطمینان از پشتیبانی تجربه مشتریان استفاده کرد.

راه حل‌های مناسب برای بهبود تجربه‌ های بازاریابی دیجیتال

هر چقدر که تعامل شرکت‌ها با مخاطبان خود بیشتر شود، راحت‌تر می‌توانند نیاز مشتریان خود را تشخیص داده و به روش‌های آسان موارد مورد نیازشان را ارائه دهند.
به جای آنکه از تکنیک‌هایی استفاده کنید که تاثیری بر روی مشتریان شما ندارند، بهتر است استراتژی‌های جدیدتری را به کار ببرید.
موارد زیادی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید تا سرمایه‌گذاری انجام شده در بازاریابی دیجیتال را به بیشترین بهره‌وری برسانید.

برخی از این تکنیک‌ها شامل این گزینه‌ها می‌باشد:

  1. تحلیل داده‌های عملیاتی
  2. بررسی رفتار مشتریان واقعی
  3. میزان استفاده مشتریان از موبایل و تبلت
  4. بررسی رفتار مشتری از طریق کانال‌های ارتباطی
  5. هدف‌گیری لحظات مهم
  6. دسترسی به مشتریان واقعی

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. تحلیل داده‌های عملیاتی

داده‌های کمی که از سیستم عامل‌های تجزیه و تحلیل به دست می‌آید، به طور چشمگیری در بهبود تجربیات شرکت‌ها نقش دارند، چرا که به کمک آن‌ها می‌توانید تجربه بهتری را برای مشتریان خود فراهم کرده و تلاش‌های خود را بر روی اهداف مهم‌تر متمرکز کنید.

2. بررسی رفتار مشتریان واقعی

یکی دیگر از مواردی که به شما کمک می‌کند تا فرایند بازاریابی دیجیتال خود را بهبود دهید، استفاده از نرم افزارهایی است که رفتار بازدیدکنندگان وبسایت شما را بررسی می‌کند. این مورد مهمی است، زیرا باعث می‌شود تا در برخورد با مشتریان جدیدتر نیز تجربه و دانش بیشتری در اختیار داشته باشید.

3. میزان استفاده مشتریان از موبایل و تبلت

درست شبیه به تعامل در وبسایت‌ها، رفتار مخاطبان در استفاده از موبایل و تبلت بسیار مهم و قابل اندازه‌گیری است. به این دلیل که به شما کمک می‌کند تا هنگام برخورد با آن‌ها از روش‌های بهتری استفاده نمایید.

استراتژی

گوگل آنالیتیکس، امروزه ابزاری است که به بسیاری از مشاغل کم می‌کند تا بتوانند با ارزیابی عملکرد خود، مسائلی که باعث عدم موفقیت ایشان می‌شود را شناسایی کنند. بررسی و شناخت این چالش‌ها به عملکرد و تجربه کاربری می‌افزاید. کشف نیازها و خواسته‌های مصرف‌کنندگان باعث می‌شود تا شما نیز بتوانید بهتر عمل کنید. بدیهی است که این امر به افزایش ارتباط شما با مخاطبان منجر خواهد شد.

4. بررسی رفتار مشتری از طریق کانال‌های ارتباطی

برای درک کامل فرصت‌های دیجیتالی، لازم است با نیاز و سوالات متداول مشتریان خود آشنا باشید. می‌توانید سوالات آن‌ها را در قالب یک مقاله، فیلم آموزشی، اینفوگرافیک و یا پست‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی می‌گذارید پاسخ دهید. این کار باعث جلب توجه بیشتر آن‌ها شده و همچنین به تجربه مشتری کمک می‌کند تا با برند شما ارتباط بهتری برقرار کنند.

5. هدف‌گیری لحظات مهم

همه تعاملاتی که با مخاطبان انجام می‌گیرد، به یک اندازه مهم نیستند. به همین دلیل بهتر است که یک چارچوب ساده برای بخش‌هایی که لازم است توجه مشتریان را به آن معطوف کنید در نظر بگیرید. برای نتیجه بهتری می‌توانید از داده‌های عملیاتی نیز استفاده کنید تا مشتریان را تحت تاثیر قرار دهید. تجزیه و تحلیل با اولویت‌بندی برای سرمایه‌گذاری قابل انجام خواهد بود و باعث می‌شود که فعل و انفعالات بیشتری را با مخاطبان خود برقرار کنید.

6. دسترسی به مشتریان واقعی

شما به تمام افرادی که صدای برند شما را می‌شنوند نیاز ندارید، زیرا مخاطبان هدف و افراد واجد شرایط در اولویت هستند و بهتر است که در قدم اول روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنید تا به مشتری تبدیل شوند. نظرسنجی، تجزیه و تحلیل بازخوردها و نتایج می‌تواند به شما درباره برنامه‌های خاصی که در استراتژی بازاریابی دیجیتال خود پیاده می‌کنید، کمک کند.

مسئله‌ای که در این فرایند بسیار اهمیت دارد، مخاطبان و تجربه‌ای است که در تعامل با کسب و کار شما به دست می‌آورند. به همین دلیل است که برای بهبود تجربه‌های خود در زمینه بازاریابی، نیاز به شناخت بهتر و بیشتر بازار هدف دارید. هر چند که عوامل متعدد دیگری نیز وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کنید و میزان تاثیرگذاری هر یک را در نظر بگیرید تا در نهایت بتوانید به هدفی که ترسیم کرده‌اید، دست یابید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.