جدیدترین بازاریابی در جهان را بشناسید؟

جدیدترین بازاریابی در جهان را بشناسید؟

یکی از نمونه‌های جدید و بروزی که امروزه در بازاریابی از آن استفاده می‌شود به نام بازاریابی عصبی‌ یا نورومارکتینگ است که در آن با استفاده از روش‌های پزشکی مثل عکسبرداری مغزی  و مطالعه کردن بر روی واکنش‌ها مغز به محرک‌های بازاریابی، به کار می‌رود. متخصصان و پژوهشگران از طریق عکسبرداری مغزی توانسته‌اند کشف کنند که افراد چگونه می‌توانند بر روی تصمیم‌های مشتریان اثر بگذارند و در کدام بخش از مغز آن‌ها تحریک ایجاد می‌شود که با صحبت‌های بازاریابان قانع می‌شوند و اقدام به خرید می‌کنند.

در سال‌های دیرین و پیش از پیدایش بازاریابی محتوا و ظهور شبکه‌های اجتماعی، احتمال این موضوع بود که مدیر برای تبلیغات بودجه بیشتری هزینه کند تا لوگویی را بر روی وسایل حمل و نقل‌ یا نیمکت‌ها و سایر مکان‌های عمومی دیگر نصب نماید، اما در عصر جدید،‌ یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌هایی که برای بازاریابان وجود دارد این است که به دلیل این که بودجه کمتری برای این حوزه در نظر گرفته می‌شود، اما نتیجه بهتری حاصل شود.

برای از بین بردن چنین نگرانی‌ها و دغدغه‌هایی در بازاریابی می‌توان با استفاده از روش نورومارکتینگ‌ یا همان بازاریابی عصبی به نتایج مطلوبی دست پیدا کرد.

به این دلیل که در حال حاضر بررسی‌ها و ارزیابی‌هایی از بازاریابی عصبی شده است تا ترجیحات مصرف کننده به خوبی شناسایی شود. زیرا که افراد در بیشتر مواقع به سوالاتی که از آن‌ها می‌شود پاسخ درستی نمی‌دهند، بازاریابان از طریق این تکنیک با علایق و خواسته‌های درونی مشتریان آشنا می‌شوند و تلاش می‌کنند تا آن‌ها را به کار بگیرند.

بازاریابی نورومارکتینگ به بازایابانی گفته می‌شود که مخاطبان آن زمانی که در معرض رنگی خاص‌ یا مدلی از بسته بندی و صدای محصول در تبلیغ‌ یا در حین استفاده نمودن از آن چه واکنشی از خود نشان می‌دهند.

به طور کلی می‌توان گفت که طبق تحقیقات و بررسی‌های صورت گرفته شده توسط کارشناسان این حوزه بازاریابی عصبی در برگیرنده علوم اعصاب است به این شکل که محرک‌ها باعث نوع خاصی از عملکرد در بین مشتریان می‌شود و تلاش می‌کنند تا این محرک‌ها را به کار ببندید و در نهایت منجر به ایجاد کمپین‌های بازاریابی می‌گردد.

نتایجی که از بازاریابی عصبی حاصل می‌شود می‌تواند کمک شایانی به مشتریان برای به کار بردن ایده‌ها و خلق کردن افکار جدید در کسب و کار خود منجر شود.

با فراگیری بازاریابی عصبی می‌توان بر روی روش‌ها و راهکارهای خود کمی تجدید نظر کرد و بازاریابی هوشمندانه‌ای را ایجاد نمود که باعث افزایش میزان تاثیرپذیری تلاش‌های شما گردد.

هدف اصلی از بازاریابی عصبی

هدفی که این تکنیک در پی دارد این است که در ابتدای کار باید با نحوه‌ی کارکرد مغز مشتری آشنا باشد و بداند که در ذهن مخاطب چه می‌گذرد درواقع ذهن خوانی بداند این تکنیک‌ها به او کمک می‌کند تا با استفاده از این روش‌های بازاریابی بر روی ذهن و مغز مشتریان اثر بگذارند و آن را قانع به خرید محصولات و کالاها و‌ یا استفاده نمودن از خدمات کند.

گسترش تبلیغات در بازاریابی

نحوه‌ی کار نورومارکتینگ

برای این که بیشتر با چگونگی و شیوه‌ی کار کردن بازاریابی نورومارکتینگ آشنا شوید دو روش اصلی و اساسی وجود دارد: FMRI و EEG الکتروگرافی نیز نامیده می‌شود. از طریق این دو روش با تصویربرداری از مغز فرد شده است متخصصان دریافته‌اند که با استفاده از‌یک محرک باعث شده است که به آن‌ها اجازه داده شود تا وارد مرکز لذت فرد شود و با استفاده از آن بازاریابان پی می‌برند که چه عملکرد و ویژگی‌های منحصر به فردی باعث تحریک افراد می‌شو. محرک‌های از این دست مانند صدا، رنگ، تصویر، بسته بندی، خصوصیات ظاهری، رایحه، چیدمان و سایر موارد دیگر به نوعی می‌توان بر روی احساسات افراد تاثیر بگذارد.

از سوی دیگر EEG مقرون به صرفه تر است از FMRI است که توسط کلاهی که الکترودهایی روی آن نصب شده‌اند موج‌های الکترونیکی تولید می‌کند و با کمک مغز آن‌ها را اندازه گیری می‌نماید و این امکان را برای محققان و پژوهشگران به وجود می‌آورد تا بتوانند هیجانات و احساسات خود را به خوبی نشان دهند، لذا چیزی که محققان و پژوهشگران بیشتر در این حوزه به آن تاکید می‌کنند این است این روش ذهن خوانی نیست و تنها اطلاعات ناخودآگاه و مشخص افراد در خصوص واکنش‌هایی که به محرک‌های متفاوت دارند را نشان می‌دهد.

مزایای بازاریابی عصبی‌ یا نورومارکتینگ

مزیت بازاریابی عصبی در زمینه‌های متنوع بازاریابی شامل:

  • تحقیقات بازار
  • قیمت گذاری محصولات
  • طراحی محصول و بسته بندی
  • گسترش تبلیغات
  • چیدمان قفسه‌های فروشگاه
  • ارائه خدمات حرفه‌ای و خاص

مزایای بازاریابی عصبی‌ یا نورومارکتینگ

تحقیقات بازار

اکثریت به اتفاق شرکت‌ها و سازمان‌هایی که از این نمونه بازاریابی عصبی استفاده می‌کنند با توجه به بازار و حرفه‌ای که در آن کار و فعالیت می‌کنند. این دست از کمپین‌ها کارشناس بررسی ارزیابی تبلیغات، تبلیغات تجاری، کالاهای جدید و همچنین اندازه گیری واکنش مخاطبان به توزیع تبلیغات و ویدیوهای تبلیغاتی خواهند بود.

قیمت گذاری محصولات

یکی از مهم‌ترین و موثرترین عواملی که باعث موفقیت محصول و‌ یا خدمات‌یک شرکت می‌شود شیوه قیمت گذاری آن است. بخش اعظمی از ارزش نورومارکتینگ در این زمینه داشتن دانش قیمت گذاری بر روی کالاها و چگونگی معرفی قیمت آن نیز بسیار مهم است.

طراحی بسته بندی محصولات

در نگاه اول محصولی که مشتریان را به خود جذب می‌کند نوع بسته بندی و طراحی آن است که این مسئله در فروش محصولات بسیار پر اهمیت است. حتی دیده شده است که برخی از محصولات از کیفیت چندانی نیز برخوردار نیستند اما به دلیل طراحی و بسته بندی شکیلی که دارند طرفداران بسیار زیادی نیز دارند و آن را خریداری می‌نمایند.

نحوه‌ی چیدمان قفسه‌های فروشگاه

در صورتی که شما‌یک کسب و کار کوچک هستید که محصولات خود را به صورت خرده فروشی توزیع می‌کنید برای این که بتوانید در کسب و کار خود موفق شوید، می‌توانید با استفاده از استراتژی‌های از این دست که با تخفیف گذاشتن بر روی بخشی از کالاهای خود آن‌ها را به مشتریان خود معرفی کنید و توجه مخاطبان خود را از این طریق جلب نمایید. همچنین خرده فروشان نیز می‌توانید با استفاده از تکنیک نورومارکتینگ استفاده کنند و به موفقیت‌های چشمگیری نیز دست پیدا کنند.

گسترش تبلیغات در بازاریابی

همانطور که می‌دانید تبلیغات حرف اول را در بازاریابی می‌زند. مسئله‌ی بسیار مهمی است برای گسترش و توسعه تبلیغات در این روش علاوه بر این که تبلیغات فرایندی خلاقانه است. با استفاده از این نوع تکنیک بازاریابی می‌توانید ارزش افزایی کنید و برای هر چه بهتر متوجه شدن مشتریان از تبلیغات استفاده کنید برای کسب نمودن و رسیدن به موفقیت داشتن تبلیغات مهم و موثر بسیار اثرگذار است. با توجه به تحقیقات و بررسی‌های صورت گرفته شده توسط کارشناسان در خصوص تبلیغات این حوزه در زمینه نورومارکتینگ تاثیر و اثر بخشی آن‌ها بر روی مشتریان، گسترش فوق العاده‌ای داشته است.

ارائه خدمات حرفه‌ای و خاص

برای ارائه نمودن خدمات حرفه‌ای به مشتریان خود نیاز به تعاملات انسانی زیادی است. این که چطور می‌توانید با استفاده از مشتری در زمینه B2B‌ یا B2C نمایان کننده کیفیت خدمت رسانی‌یک عملکرد حسی است. نورومارکتینگ‌یک روش کاملا جدید با بهترین کیفیت ادراک شده است که در بیشتر مواقع تصمیم پیش از تحقق خدمت انجام می‌گیرد و با قرار دادن تصویر مورد نظر بازاریابان، می‌توان در ذهن مشتریان رسوخ کرد و آن‌ها را متقاعد نمود که به آن‌ها توجه کنند و از این نوع برند و محصول خرید نمایند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.