رایج‌ترین روش‌های بازاریابی آنلاین

روش‌های بازاریابی آنلاین

اگر تمایلی به ایجاد یک کمپین بازاریابی اینترنتی ندارید، به این دلیل که فکر می‌کنید بیش از حد وقت‌گیر و یا گران است، بهتر است تجدید نظر کنید. در واقع بازاریابی آنلاین روشی بسیار سازمان یافته و هدفمند است، که هماهنگی در آن کار سختی نخواهد بود. هر چقدر که درک بهتری از آن داشته باشید، بیش از پیش به مزایای آن پی خواهید برد.
این شیوه نیاز به هزینه زیادی ندارد و تنها به کمک یکی از ابزارهای آن مانند خدمات سئو سایت قادر خواهید بود ترافیک بازدید وبسایت خود را افزایش داده و میزان فروش را بیشتر کنید.
هر چند در ابتدا تحقیق و بررسی مشتری کمی طول می‌کشد، با این حال به کمک یک برنامه ریزی ساده در فضای آنلاین، قادر به اجرای آن خواهید بود.
برنامه‌های بازاریابی آنلاین شامل مراحل مختلفی است که با انجام هر یک از آن‌ها قادر خواهید بود در این مسیر وارد شوید.

رایج‌ترین روش‌های بازاریابی آنلاین

رایج‌ترین روش‌های بازاریابی آنلاین عبارت است از:

  1. تعریف بازار هدف
  2. تعیین اهداف
  3. تعیین بودجه
  4.  تولید محتوای تبلیغاتی
  5.  پیگیری و نظارت

در ادامه هر یک از موارد فوق را توضیح خواهیم داد.

1. تعریف بازار هدف

تعیین مشتریانی که نیاز است محصولات خود را به آن‌ها بفروشید، به اندازه معرفی محصول اهمیت دارد. اگر هنوز برنامه بازاریابی خود را تنظیم نکرده‌اید، لازم است که هر چه سریع‌تر برای ایجاد آن تلاش کنید.
اگر قبلا مشتری ایده آل خود را در برنامه کاریتان تعریف کرده‌اید، می‌توانید از این مرحله عبور کنید.
در هنگام شناخت آن‌ها لازم است تا این سوالات را در نظر داشته باشید.
1- چند درصد از مخاطبان شما مرد و چند درصد از آن‌ها زن هستند؟
2- آیا مشتریان شما شاغل هستند؟
3- میانگین درآمد خالص مشتریان چقدر است؟
4- سطح تحصیلاتی مخاطبان شما چیست؟
5- آیا مخاطب بودجه کافی برای پرداخت محصولات شما در اختیار دارد؟
6- مشتریان چگونه از محصولات شما استفاده کنند؟
7- آیا کاربران وقت زیادی را به صورت آنلاین صرف می‌کنند؟
پس از پاسخ دادن به این سوالات، لازم است تا یک برنامه دقیق و مناسب ایجاد کنید.

روش‌های موفقیت در بازاریابی آنلاین

2. تعیین اهداف

در این زمان لازم است تا دقیقا بدانید که کجا می‌خواهید تبلیغات خود را منتشر کنید؟ به عنوان مثال ممکن است مایل باشید تا چندین وبسایت را برای تبلیغات و چندین شبکه اجتماعی را برای انتشار پست‌های خود در نظر بگیرید.
سایت‌های مکمل می‌تواند به افزایش بازدیدکنندگان شما کمک کنند، آن‌ها برای تقویت اهداف شما عالی خواهند بود. ۸ نکته برای افزایش ترافیک وب‌سایت تجارت الکترونیک وجود دارد که با کمک آن‌ها بازدیدکنندگان سایت شما افزایش پیدا می‌کند.
مورد دیگری که به تازگی مورد توجه گرفته است پرداخت هزینه به ازای هر کلیک است. این قابلیت باعث می‌شود که فعالیت‌های شما در آزمایش و تعیین کلمات کلیدی موثر واقع شود.
در نهایت شبکه‌های اجتماعی وجود دارند که به کمک آن‌ها می‌توانید محصولات و خدمات خود را به قشر گسترده‌ای معرفی کنید.
تبلیغات در اینستاگرام، پینترست و یا توییتر از جمله اقداماتی است که می‌توانید کار خود را به واسطه آن‌ها آغاز کنید.
هنگامی که یک وبسایت، شبکه‌های اجتماعی و یا خبرنامه‌هایی را برای تبلیغات خود در نظر می‌گیرید، لازم است به عواملی همچون ترافیک بازدید سایت، بهینه‌سازی موتور جستجو و پیوند خارجی، کیفیت تبلیغات فعلی و انواع پیام‌های خود را بهبود دهید.
در این میان لازم است به این سوالات پاسخ دهید:
1- در حال حاضر رقبای شما در کجا تبلیغ می‌کنند؟
2- آیا تبلیغات یک ماهیت مکمل برای تجارت شماست؟
3- آیا تبلیغات ارتباط کاملی با حوزه شغلی شما و ترافیک وبسایت شما دارد؟
پاسخ به این پرسش‌ها سرنخی برای سنجش وضعیت شما و بهبود آن خواهد بود.
نرخ تبدیل مشتریان بالقوه به مشتری دائم یک ابزار اندازه‌گیری مهم است. لازم است دقیقا بدانید که چه چیزی را می‌خواهید اندازه بگیرید تا ارزیابی میزان موفقیت شما مشخص باشد.
نرخ تبدیل با توجه به این مسائل در نظر گرفته می‌شود که به عنوان مثال اگر صفحات شما دارای 1000 بازدید، 14 کلیک و یک فروش در روز باشد، نرخ تبدیل شما 7.1 درصد خواهد بود. این عدد بیان می‌کند که 7.1 درصد از کلیک‌ها منجر به فروش می‌شوند.
نظارت دقیق بر نرخ تبدیل، به شما خواهد گفت که چه اقداماتی موثر است و برای ادامه مسیر لازم است چه کارهایی انجام دهید.
در صورت لزوم از ایجاد تغییرات در صفحات خود اجتناب نکنید و اگر احساس می‌کنید که با این کار بازخورد بهتری از مخاطب دریافت می‌کنید، بهتر است آن را انجام دهید. در طی این فرایند تا زمانی که بهترین تناسب را بیابید، می‌توانید این کار را انجام دهید. به یاد داشته باشید که یک تبلیغ ممکن است در یک سایت فوق العاده عمل کند اما در یک سایت دیگر به این صورت نباشد.
می‌توانید برای نتیجه بهتر اکثر وبسایت‌هایی را که از نظر شما موثر هستند، مورد بررسی قرار دهید و روش آن‌ها را تحت نظر قرار دهید.

روش‌های موفقیت در بازاریابی آنلاین

3. تعیین بودجه

هر چند که بسیاری از افراد گمان می‌کنند این اولین قدم است، با این حال اگر واقع بینانه به آن نگاه کنید، متوجه خواهید شد که زمانی به آن نیاز دارید که اهداف بازاریابی آنلاین خود را به خوبی درک کرده باشید. لازم است با انواع بازاریابی آنلاین آشنا شوید.
احتمالا این نکته را در نظر دارید که چقدر می‌خواهید هزینه کنید، به همین دلیل لازم است هزینه تمام تبلیغاتی که لازم است انجام دهید را در نظر بگیرید.

4. تولید محتوای تبلیغاتی

بازاریابی آنلاین زمانی موفق می‌شود که شما بر روی دو چیز تمرکز کنید. به این معنی که ممکن است محصولات متنوعی داشته باشید، با این حال اگر یک یا دو مورد برجسته آن را برای فروش انتخاب کنید، جذابیت کاملی برای بازار هدف خود ایجاد کرده‌اید.
پس از آن لازم است از خود بپرسید که دقیقا چه چیزی می‌فروشید. پس از آن قادر خواهید بود تا در کنار محصول اصلی، محصولات پیشنهادی را نیز به مشتریان خود بفروشید.
موفق‌ترین روش‌های تبلیغاتی از کلماتی استفاده می‌کنند که مشتری را مخاطب قرار می‌دهد و محصول را متعلق به او می‌داند. کلماتی که سرگرم‌کننده، راحت، آرامش‌بخش و هیجان‌آور باشند، برای مشتری جذاب‌تر خواهند بود و در نتیجه مایل است که برای یک بار هم که شده از وبسایت شما بازدید کند.

5. پیگیری و نظارت

در بازاریابی آنلاین کار پس از ایجاد تبلیغ تمام نمی‌شود، به این دلیل که لازم است تبلیغات خود را ردیابی کنید تا واکنش‌هایی که برای موفقیت کمپین شما موثر واقع می‌شود را دریافت نمایید. ابزار متعددی وجود دارد که می‌توانید به کمک آن، این کار را انجام دهید.
هر چقدر که سعی کنید در این روش به شکل موثر عمل کنید، آنگاه می‌توانید نتایج حاصل از آن را سریع‌تر مشاهده کنید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.