مزایای بازاریابی ورودی برای مشاغل کوچک

بازاریابی ورودی

بازاریابی ورودی مزایای زیادی برای بسیاری از کسب و کارها به خصوص برای مشاغل کوچک که بودجه بازاریابی محدودی دارند، ارائه می‌دهد. معمولا نرخ بازگشت سرمایه حاصل از یک استراتژی بازاریابی موفقیت آمیز بیشتر از بازاریابی بیرونی سنتی است.

بازاریابی ورودی چیست؟

این یک روش جدید نیست و اصطلاحی است که تقریبا برای یک دهه در دنیای بازاریابی در جریان است. به عبارت ساده‌تر بازاریابی ورودی از طریق محتوا، تعامل، اعتماد و رضایت کار می‌کند.

همه این عناصر یک هدف واحد دارند. برای کمک به مشاغلی که می‌خواهند به مشتریان بالقوه خود دسترسی پیدا کنند و همچنین به منظور ایجاد کانال ارتباطی دو نفره با آن‌ها که منجر به فروش بیشتر می‌شود، کار می‌کنند.

افزایش افرادی که از اینترنت برای اهداف مختلف خود (اطلاعات، محصولات، خدمات و سرگرمی) استفاده می‌کنند و رشد سریع شبکه‌های رسانه‌های اجتماعی منجر به ایجاد مدل‌های جدیدی در بازاریابی آنلاین شده است.

مولفه‌های اصلی بازاریابی ورودی چیست؟

بازاریابی ورودی مجموعه‌ای فوق‌العاده از تعدادی رشته بازاریابی دیجیتال است. به عنوان مثال وبلاگ نویسی، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی موتورهای جستجو، سئو و بازاریابی از طریق ایمیل، از جمله مراحل مختلفی هستند که بازاریابی ورودی از آن‌ها استفاده می‌کند.

مزایای بازاریابی درونی چیست؟

بازاریابی درونی از طریق تکنیک‌های مختلف برای دستیابی به مشتریان از طریق روش ارگانیک و نه به صورت مخرب استفاده می‌کند. برخی از مهم‌ترین مزایای آن شامل این موارد می‌باشد:

1. مقرون به صرفه بودن

هنگامی که درباره تجارت و مزایای آن صحبت می‌شود، اولین چیزی که به ذهن صاحب هر شغل می‌رسد، هزینه‌های مربوط به آن است. بازاریابی ورودی می‌تواند منجر به ایجاد یک استراتژی موثر به روشی ارزان شود. این مسئله به خصوص برای مشاغل کوچک اهمیت دارد، زیرا آن‌ها می‌توانند با بودجه کمی کار خود را از طریق بازاریابی داخلی آغاز کنند.

بازاریابی ورودی

2. ماندگار است

به یاد داشته باشید که مهم‌ترین هدف در بازاریابی ورودی، ایجاد ارتباط با مشتریان است. این بدان معناست که این یک رابطه یکباره نیست، بلکه چیزی است که در مدت زمان بیشتر، ادامه خواهد یافت.

به عنوان مثال می‌توانید از محبوب‌ترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال، یعنی وبلاگ نویسی و سئو را برای برنامه تجارت خود انتخاب کنید. زمانی که شروع به تولید محتوا می‌کنید و به طور مداوم مطالب عالی ارائه می‌دهید و در کنار آن از شیوه‌های سئو استفاده می‌کنید، بدون شک نتیجه آن را دریافت می‌کنید.

سئو فرایندی است که زمان می‌برد، اما پس از گذشت چند ماه رتبه وبسایت شما افزایش می‌یابد و با افزایش ترافیک به مشتریان بیشتری می‌رسید.

به عنوان مثال رسانه‌های اجتماعی را در نظر بگیرید. هنگامی که حضور گسترده‌ای در برخی از این شبکه‌ها مثل فیس بوک و اینستاگرام داشته باشید و با آن‌ها در تعامل باشید، نتیجه چه خواهد بود؟

می توانید به مخاطبان خود دسترسی پیدا کنید. هر بار که پست جدیدی در این شبکه‌ها می‌گذارید، به تقویت و استحکام روابط خود با مخاطبان بالقوه کمک کرده‌اید و این کار بدون هیچ هزینه‌ای قابل انجام است (با فرض اینکه می‌خواهید به صورت ارگانیک به مخاطبان خود برسید و نه از طریق تبلیغات پولی).

در مورد بازاریابی ایمیل و سایر ابزارها نیز همین اتفاق می‌افتد.

هنگامی که می‌خواهید مطالبی را ارائه دهید، مشتریان بالقوه می‌خواهند که ارزش افزوده‌ای از آن دریافت کنند، با این حال بسیار مهم است که اعتماد آن‌ها را به دست آورید.

3. دسترسی به بازارها و مخاطبان جدیدتر

از آنجایی که بازاریابی داخلی بسیار مرتبط به بازاریابی اینترنتی است، به شما این امکان را خواهد داد تا با اجرای انواع کمپین‌های مختلف، مخاطبان جدیدی را پیدا کنید و دسترسی خود را به آن‌ها افزایش دهید.

در بازاریابی سنتی نیز می‌توانید این کار را انجام دهید، با این حال شما نمی‌توانید به راحتی بازار هدف خود را مشخص کنید و این باعث می‌شود که بهترین سرویس‌های خدماتی را ارائه ندهید.

به کمک بازاریابی داخلی و تبلیغات به ازای هر کلیک، می‌توانید مخاطبان هدف را در شبکه‌های اجتماعی بیابید و این کار با استفاده از کلماتی که برای کمپین پرداخت به ازای هر کلیک انتخاب کرده‌اید، ممکن خواهد شد.

به طور کلی مزیتی که بازاریابی ورودی دارد این است که شما می‌توانید با جزئیات بیشتری مخاطبان هدف را شناسایی کنید و با ارائه مزایا و ویژگی‌های قابل توجه به ایشان، نرخ بازگشت سرمایه خود را نیز از این طریق افزایش دهید.

4. ارتباط بی درنگ

کسانی که به دنبال خرید محصولات به صورت آنلاین هستند، به کمک جستجو در گوگل و سایر موتورهای جستجو می‌توانند وبسایت شما را بیابند و با محصولات و خدماتی که ارائه می‌دهید، آشنا شوند. در این مرحله به کمک روش‌هایی که خدمات و محصولات خود را ارائه می‌دهید و برندتان را معرفی می‌کنید، می‌توانید اعتماد مخاطبان هدف را جلب کنید.

این امر به کمک بازاریابی ورودی به راحتی امکان پذیر است. بدون وجود آن، ممکن است ناچار به گذراندن مراحل سخت‌تری باشید که به مراتب پیچیده‌تر هستند و ارتباط در لحظه در آن‌ها وجود ندارد.

جذب مخاطب

به عنوان مثال تبلیغات رادیویی را در نظر بگیرید، کسی که در حال رانندگی و گوش دادن به رادیو است، ممکن است نسبت به محصولات و خدماتی که در آن تبلیغ می‌شود علاقه نشان دهد و یا خیر. این شخص لزوما جزئی از بازار هدف شما نیست.

حال اگر از مسیر بازاریابی ورودی اقدام کنید، آنگاه می‌توانید محصولات خود را به کسانی عرضه کنید که واقعا به آن نیاز داشته و علاقه‌مند هستند.

 

5. ایجاد قدرت و آگاهی نسبت به برند

موارد زیادی وجود دارد که شما می‌خواهید به کمک آن‌ها برند خود را بسازید و علاوه بر آن دیگران را نسبت به آن آگاه کنید. بازاریابی ورودی یک روش خاص برای این کار است که نه تنها به کمک آن می‌توانید خاص و متمایز ظاهر شوید، بلکه می‌توانید برند خود را به شکل مستقیم به بخش قابل توجهی از مشتریان سرنخ و مشتریان بالقوه معرفی نمایید.

به عنوان مثال به کمک به کارگیری شبکه‌های اجتماعی، پست‌های یک وبلاگ، سئو، پرداخت به ازای هر کلیک می‌توانید برند خود را به هزاران نفر در هزاران کیلومتر دورتر از موقعیت جغرافیایی که هستید، معرفی کنید و این مسئله برای بسیاری از مشاغل کوچک گزینه مناسب و قابل توجهی است. به این دلیل که می‌توانند همپای کسب و کارهای بزرگ در صنعت خود حرکت کنند و به اهدافی که در برنامه بازاریابی آنلاین دارند، دست یابند.

 

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.