نقش بازاریابی دیجیتال در هدایت مشتریان سرنخ

نقش بازاریابی دیجیتال

یکی از بزرگ‌ترین اهداف استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ تولید سرنخ جدید است که در نهایت به مشتری تبدیل خواهند شد. منظور از مشتریان سرنخ همان خریداران بالقوه هستند که در قیف فروش قرار گرفته‌اند و به نوعی به محصولات و خدمات شما علاقه دارند، حال این مشتریان جدید می‌خواهند از مرحله آگاهی تا تصمیم‌گیری را یکی پس از دیگری طی کنند تا به مشتریان واقعی تبدیل شوند. هر چند که ممکن است برخی از آن‌ها از میانه قیف همراه شما شوند، یعنی از مرحله علاقه‌مندی یا تصمیم‌گیری به خرید برسند.

این که کدام یک از روش‌ها در بازاریابی آنلاین بیشترین سود را برای شما به ارمغان می‌آورد، به اهداف و نیازهای تجاری شما بستگی دارد.

نقش بازاریابی دیجیتال در هدایت مشتریان سرنخ

با این حال برخی از مهم‌ترین تاکتیک‌های موثر که با پیاده‌سازی آن‌ها احتمال موفقیت بسیار زیاد است، شامل این موارد می‌باشد:

  1. بهینه‌سازی موتور جستجو
  2. بهینه‌سازی
  3. بازاریابی محتوا
  4. بازاریابی از طریق ایمیل
  5. رسانه‌های اجتماعی

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. بهینه‌سازی موتور جستجو

در حال حاضر یکی از موثرترین روش‌ها برای رسیدن به مخاطبان هدف این است که در معرض دید ایشان قرار بگیرید و سئو سایت به شما کمک می‌کند تا به تحقق این امر کمک کنید. این شامل بهبود رتبه وبسایت برای کلمات کلیدی و اصطلاحات خاصی است که می‌دانید بازار هدفتان با جستجوی آن به شما می‌رسند.

جذب مشتریان بالقوه

مطالعات نشان داده است که 75% از کاربران برای دیدن نتایج به صفحات دوم و سوم نمی‌روند و به منظور رسیدن به چیزی که می‌خواهند، همان صفحه اول را بررسی می‌کنند. برای استفاده از سئو به منظور جذب مشتریان جدید، لازم است که به این موارد توجه کنید.

انتخاب کلیدواژه‌ها

اولین قدم برای ایجاد استراتژی سئو، انتخاب صحیح کلمات کلیدی برای هدف‌گذاری است. شما می‌خواهید به کاربران مورد هدف خود دسترسی پیدا کنید. سئو شامل بهینه‌سازی کلمات کلیدی و عبارات خاص است. از این رو بهتر است که ابتدا تحقیقات لازم را انجام دهید تا لیستی از بهترین کلمات تهیه کنید.

بهتر است که در کنار سایر کلیدواژه‌ها روی کلمات کلیدی دم بلند نیز تمرکز کنید، به این دلیل که رقابت کمتری در آن‌ها وجود دارد و از آنجایی که خاص هستند، مشاغل زیادی از این کلمات استفاده نمی‌کنند. پس دستیابی به رتبه‌های بالاتر را برای شما آسان می‌کنند.

2. بهینه‌سازی

سئو یک فرایند در حال انجام است و اقدامات زیادی برای تقویت حضور شما در موتورهای جستجو انجام می‌شود. کاربرد سئو در بازاریابی آنلاین بسیار زیاد است.
با این حال مهم‌ترین عناصر در بهینه‌سازی شامل صفحات، ساختمان پیوند و بهبود تجربه کاربری می‌شود.

بهینه‌سازی صفحات سایت

این مورد برای زمانی که کاربر وارد سایت می‌شود، بسیار مهم است. اگر می‌خواهید که مسیر بازاریابی اینترنتی شما به خوبی پیش برود، بهتر است که به این گزینه توجه داشته باشید. اگر می‌خواهید یک کلمه کلیدی را رتبه‌بندی کنید، لازم است که به شکل موثری از آن در صفحه استفاده نمایید.
توضیحات متا، عناوین و متن می‌تواند به شما کمک کند تا این کار را به خوبی انجام دهید.

ساختمان پیوند

بسیار مهم است که لینک‌هایی که در سایت به عنوان پیوند خارجی استفاده می‌می کنید سالم و قابل اعتماد باشند تا کاربران را به نتایجی که مد نظرشان است، برساند. پیوندهای معتبر باعث افزایش اعتبار سایت شما و در نتیجه رتبه آن در صفحه نتایج می‌شوند.

بهبود تجربه کاربری

هر وبسایت به ارائه یک تجربه کاربری مثبت نیاز دارد. این مسئله در میزان بازدید‌کنندگان و مدت زمانی که در سایت سپری می‌کنند، موثر خواهد بود.

تبلیغات به ازای هر کلیک

یکی دیگر از راه‌های عالی در بازاریابی آنلاین برای تولید مشتریان جدید، تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک است. این روش شبیه به یک سیستم مناقصه کار می‌کند که در آن تبلیغ‌کنندگان مبلغ مورد نظر خود را برای هر کلیک پیشنهاد می‌دهند. بهتر است در این بخش روی کلمات کلیدی دم بلند متمرکز شوید. با توجه به آمار، PPC برای ایجاد سرنخ یک روش عالی است. این تبلیغات موثر است، زیرا به کاربران اجازه می‌دهد که پس از جستجوی عبارات خاصی که مد نظر دارند، هر چه سریع‌تر به چیزی که می‌خواهند دست یابند.

جذب مشتریان بالقوه

3. بازاریابی محتوا

یکی دیگر از استراتژی‌های مهم بازاریابی آنلاین در تولید سرنخ، این مورد است که نه تنها منجر به اعتبار بیشتری می‌شود، بلکه به شما این امکان را می‌دهد که در صنعت خود قوی‌تر ظاهر شوید.

زمانی که اصطلاح بازاریابی و تولید محتوا می‌آید، ذهن بسیاری از افراد به سمت وبلاگ نویسی می‌رود، در حالی که در کنار وبلاگ نویسی تکنیک‌های دیگری از جمله ویدیو، اینفوگرافیک و مواردی از این دست نیز وجود دارد.

تا زمانی که اطلاعات مفید و ارزشمندی ارائه دهید، می‌توانید از بازاریابی محتوا به شکل موثری و به نفع برند خود استفاده کنید. زمانی که کاربران مشاهده می‌کنند که شما اطلاعات مفیدی به آن‌ها ارائه می‌دهید، سریع‌تر به کسب و کارتان اعتماد می‌کنند. محتوا موثر است به این دلیل که کاربران راحت‌تر به اطلاعاتی که می‌خواهند دسترسی دارند. همین که مخاطبان با خواندن مطالب جذاب، زمان بیشتری را در سایت شما سپری کنند، به این معنی است که آن‌ها از مقالات و محتوای شما خوششان آمده و این سیگنال مثبتی برای گوگل است که تاثیر مثبتی در رتبه‌بندی سایت خواهد داشت. محتوای با کیفیت خاصیت جداناپذیر در روش تجارت الکترونیک است.

4. بازاریابی از طریق ایمیل

هر چند عجیب است اما ایمیل مارکتینگ از زیر مجموعه‌های بازاریابی آنلاین است که نرخ بازگشت سرمایه در آن نسبت به روش‌های دیگر بسیار قابل توجه است. ایمیل هنوز هم یکی از بهترین روش‌های کسب و رشد مشتریان بالقوه می‌باشد که دسترسی به آن‌ها را برای مشاغل راحت کرده است.

اولین قدم این است که لیستی از مشترکین بسازید تا بتوانید در مناسبت‌های مختلف یا به منظور معرفی محصولات و خدمات جدید، برای آن‌ها پیام ارسال کنید.

5. رسانه‌های اجتماعی

یکی دیگر از راه‌های موثر بازاریابی آنلاین برای ارتباط با مشتریان سرنخ، شبکه‌های اجتماعی است. هر چند سیستم عامل‌های مختلفی در حال حاضر وجود دارد، با این حال شما به گزینه‌هایی نیاز دارید که مخاطبان هدفتان بیشتر زمان خود را در آن سپری می‌کنند. به عنوان مثال در ایران، اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌ها به شمار می‌آید.

به کمک این رسانه‌ها فرصت برقراری ارتباط بیشتر با مخاطبان بالقوه خود را خواهید داشت تا به آن‌ها کمک کنید که بیشتر با برند و کسب و کارتان آشنا شوند.

درگیر نگه داشتن کاربران از طریق رسانه‌های اجتماعی آسان‌تر است، به این دلیل که تمایل بیشتری برای تعامل با شما دارند. در نهایت اگر مایل هستید که برای جذب مشتریان بالقوه جدید از طریق روش‌های بازاریابی آنلاین موفق شوید، لازم است که با استراتژی‌های مختلف آن آشنا شده و گزینه‌هایی که برای اهداف شما بهتر هستند را انتخاب کنید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.