نکاتی برای بهبود وبسایت تجارت الکترونیک 

فروشگاه تجارت الکترونیک

در دهه‌های قبل از معرفی تجارت الکترونیک و ظهور آن، فروش محصولات به طور معمول شامل مدیریت یک فروشگاه فیزیکی و وجود یک مسئول فروش بود. با این حال به کمک پیشرفت الکترونیک، نیاز به یک فروشگاه آنلاین که بتواند محصولات یک کسب و کار را در سراسر جهان عرضه کند، بیش از پیش احساس شد. ایجاد وبسایت‌های تجارت الکترونیک یکی از سودآورترین مواردی بود که توانست به طور موثر در بازاریابی آنلاین به صاحبان مشاغل مختلف کمک کند. با این حال همه چیز به سهولت انجام نمی‌شود، برای موفقیت در آن نیاز به استراتژی‌هایی وجود دارد که به واسطه آن بتوان مشتریان را در سراسر جهان به سمت این وبسایت‌ها جذب کرد.

ظهور تجارت الکترونیک در سراسر جهان باعث شده است تا شرکت‌ها برای ایجاد ارزش و آگاهی افراد از برند خود، بیش از گذشته تلاش کنند. نیاز است تا برای موفقیت به یک گام فراتر از رقیبان خود رفته و مشتری‌های مناسبی برای فروش محصولاتتان انتخاب کنید.

در حال حاضر اینترنت به یک بازار رقابتی کامل تبدیل شده است. به عنوان یک کارآفرین تجارت الکترونیک، لازم است که راهکارهای مناسبی ایجاد کنید و ایده‌هایی را اجرا کنید که به شما در جذب مشتری مناسب کمک کند.

به کمک تحقیق درباره چگونگی معرفی و ارتقای محصولات یا خدمات خود، می‌توانید اطلاعات عظیمی را در اختیار مخاطبان قرار دهید.

گذر از مراحل برندسازی به شما کمک می‌کند تا در تجارت الکترونیک به شکل موثری عمل کنید.

نکاتی برای بهبود وبسایت تجارت الکترونیک 

  1. شناخت برند و ایجاد تفاوت با رقبا

برای بهره برداری موثر از ارزش برند و ارتقای آن، نیاز به توسعه فکر و تعریف دقیق از اهداف برند خود دارید. این باعث می‌شود تا کمی متفاوت‌تر از رقبای خود ظاهر شوید.

لازم است که در این زمینه به این سوالات پاسخ دهید:

– هویت برند شما چیست؟ به این معنی که سابقه و تجربه شما به عنوان کسی که در این شغل قدم گذاشته، چه بوده است و اینکه چه چیزی باعث شده تا به ارتقای برند خود در بازار فکر کنید.

– مخاطبان شما چه کسانی هستند؟ بهتر است به طور دقیق بدانید که مخاطب مورد نظر شما کیست و به چه چیزهایی علاقه‌مند است.

– چه کاری انجام می‌دهید؟ به این معنی که محصولات و یا خدماتی که مایل به فروش آن هستید، چیست.

– چالش‌هایی که تجربه کرده و از هر یک از آن‌ها عبور کرده‌اید و اینکه چگونه بر آن‌ها فائق آمده‌اید، یک عنصر مهم در تعریف شما خواهد بود.

– اهداف شغلی شما چیست؟

– چه چیزی محصولات و برند شما را متفاوت می‌کند؟

سعی کنید به این سوالات به عنوان بخشی از ابتکار عمل پاسخ دهید و اطمینان حاصل کنید که اعتماد مشتریان خود را جلب می‌کنید.

شناخت برند و ایجاد تفاوت با رقبا

  1. دستیابی به لیست محصولات

قدم بعدی افزایش آگاهی درباره محصول و بازار هدفی است که قرار است کالای خود را به آن‌ها عرضه کنید. به طور معمول چهار گروه تاثیرگذار وجود دارند که می‌توانند در این هدف شما به شکل موثر عمل کنند.

– گزارشگران متعارف که با روزنامه‌ها و برخی از نشریات ارتباط دارند.

– وبلاگ نویسانی که در صنعت شما شناخته شده هستند.

– افراد اینفلوئنسر که حضور فعالی در رسانه‌های اجتماعی دارند.

۳. معرفی کسب و کار خود به عنوان یک منبع معتبر

یک راه خوب برای به دست آوردن محبوبیت به عنوان یک کارآفرین در تجارت الکترونیک قرار گرفتن فعالانه شما به عنوان یک منبع آگاه و قابل اعتماد است. به همین دلیل بسیار مهم است که با استفاده از بازاریابی محتوا و پست‌گذاری موثر و مناسب این امکان را برای مخاطبان خود فراهم کنید که با دنبال کردن پست‌ها و مطالب شما پاسخ سوالات خود را بیابند.

۴. تاثیر گذار ظاهر شوید

پس از آنکه لیستی از مخاطبان خود در اختیار دارید، وقت آن رسیده که قدم‌های مناسبی برای کمپین تجارت الکترونیک خود بردارید. یکی از روش‌هایی که در این راه می‌تواند به شما کمک کند بازاریابی ایمیل است که همچنان یکی از روش‌های مناسب و پرطرفدار در بازاریابی آنلاین به شمار می‌آید.

برای ارسال ایمیل محتوای متنی را کوتاه و جذاب نگه دارید تا افراد به سهولت آن را بخوانند. می‌توانید در ارسال محتوا مطالبی همچون معرفی محصولات و خدمات جدید یا اخبار جالب و هیجان انگیز مربوط به کسب و کار خود را برای مخاطبان ارسال کنید.

۵. شناخت مخاطب

برای تصمیم گرفتن در مورد اینکه چه چیزی برای مخاطب مناسب‌تر است بسیار مهم است که با آن‌ها ارتباط برقرار کنید تا بتوانید علاقه و نیاز آن‌ها را به خوبی شناسایی کنید. در مورد مخاطب خود تحقیق کنید تا متوجه شوید آن‌ها در چه رده سنی هستند و در چه حرفه‌ای مشغول به کار هستند. برای برقراری ارتباط با مخاطبان می‌توانید با ارسال پست در وبلاگ یا وبسایت خود، پاسخ دادن توییت آن‌ها و یا حتی با استفاده از فیس‌بوک راهی برای ارتباط بهتر پیدا کنید.

به یاد داشته باشید که هر چقدر با مخاطبان خود ارتباط بهتری داشته باشید راحت‌تر می‌توانید به اهداف خود در این راستا دست پیدا کنید و در بازار رقابت ماندگار شوید.

۳. معرفی کسب و کار خود به عنوان یک منبع معتبر

۶. تولید محتوا برای ارتقا ارزش و سهام برند

پس از آنکه گام‌های اولیه را در این راه برداشتید بسیار مهم است که کار بازاریابی را شروع کنید. برای اینکه مخاطب برند شما را بهتر بشناسد می‌توانید با پست‌گذاری به همراه تصاویر، محتوای ویدیویی و مقالات این کار را انجام دهید، اما به یاد داشته باشید مطالبی که ارسال می‌کنید باید فوق‌العاده و به روز باشند تا توجه کاربران را به خود جلب کند.

۷. ارتباط با اینفلوئنسرها

پس از این که در نهایت با مخاطبان خود ارتباط برقرار کردید برای آنکه بهتر دیده شوید می‌توانید از اینفلوئنسرهای حوزه کسب و کار خود و یا افرادی که مخاطبان شما آن‌ها را دنبال می‌کنند و دوستشان دارند کمک بگیرید. پس از برقراری ارتباط از آن‌ها بخواهید تا محصولات‌ جدید شما را معرفی کنند و یا نقد آن را در صفحات خود به اشتراک بگذارند. برای نتیجه بهتر می‌توانید از آژانس‌های فعال در زمینه تجارت الکترونیک و بازاریابی آنلاین کمک بگیرید.

در نهایت پس از آنکه گام‌های اولیه در راه توسعه کسب و کار الکترونیک خود را انجام دادید می‌توانید با ارزش آفرینی و ایجاد مزایای بیشتر نسبت به رقبا برای مخاطبان این امکان را برای خود به وجود بیاورید که همواره مورد توجه مخاطب باشید تا در ذهن ایشان ماندگار شوید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.