چرخه بازاریابی آنلاین

چرخه بازاریابی آنلاین

بازاریابی یکی از فاکتور‌های بسیار مهم در رابطه با درصد فروش می‌باشد، به همین خاطر باید این نکته را در نظر داشت که با توجه به این که میزان فروش خود یکی از اصلی‌ترین موارد در تولید محصول است باید برای فروش بیشتر نیز دقت زیادی را به خرج داد و روش‌های متنوعی را پیش رو گرفت.
در هر حال باید گفت که روش‌های متنوعی که در بازاریابی اینترنتی وجود دارد می‌تواند خود برای فروش بیشتر موثر باشد.
گذشته از این که بازاریابی آنلاین خود دارای چرخه گردشی بسیار خوبی است، چرخه بازاریابی آنلاین توانسته است افرادی را که به تازگی با این روش آشنا شده‌اند را در بهترین حالت ممکن قرار دهد.

مراحل اصلی برای بازاریابی آنلاین

چهار مرحله اصلی برای به دست آوردن بازاریابی آنلاین وجود دارد که باید نسبت به آن‌ها دقت کرد با توجه به این نکته مراحلی که برای بازاریابی آنلاین وجود دارد شامل:

  • تهیه و تدارک
  • ارتباط
  • نقل و انتقال
  • خدمات پس از فروش

مرحله‌ای که در بالا به عنوان تهیه و تدارک شناخته شده است یکی از مراحل اولیه و اساسی برای فروش بهتر محصول می‌باشد. برای این که بتوان از محصولات بهره‌مند شد ابتدا سازمان‌هایی که محصولات مورد نظر خود را تولید می‌کنند باید بتوانند ابتدا تمامی نیاز‌های اولیه‌ای را که برای هر فرد وجود دارد را در نظر بگیرند در غیر این صورت به هیچ عنوان نمی‌توان به فروش خوبی دست یافت.

بازاریابی آنلاینتجزیه و تحلیلی که برای نیاز‌های مشتری به وجود می‌آید بسیار ارزشمند است زیرا باعث می‌شود که به هدف نهایی نزدیک‌تر شد. برای این که بتوان تجزیه و تحلیل درستی از نیاز‌های مشتری را به دست آورد ابتدا باید این مطلب را در نظر داشت که از چه راه‌هایی برای این کار می‌توان بهره‌مند شد.
روش‌هایی که می‌توان برای تفکیک نیاز‌های مشتری انجام داد شامل:

  • بررسی مشتری
  • رفتار‌های متفاوت
  • ارتباط موثر
  • نقل و انتقالات

این که بتوان مشتری را مورد بررسی قرار داد به این شکل است که ابتدا نیاز‌های آن مورد ارزیابی قرار داده می‌شود نیاز‌های مشتری می‌تواند منجر به این شود که بتوان محصولات را به درستی مورد بهره‌مندی قرار داد و دست به انتخاب خوبی زد. در هر صورت نکته ارزشمندی که باید به آن توجه نمود رفتار‌هایی است که برای هر مشتری متفاوت است.
رفتار‌هایی که برای هر مشتری وجود دارد خاص مشتری می‌باشد و بستگی به میزان شرایط خانوادگی و اجتماعی آن خواهد داشت. امکان دارد در این مرحله نیاز به شگرد‌هایی از روانشناسی داشته باشید که بتوانید مشتریان خود را بررسی کنید؛ البته میزان بررسی‌هایی که انجام می‌شود بیشتر برای نیاز‌های آنان خواهد بود و در کمترین مورد آن است که رفتار مشتری مورد ارزیابی قرار داده می‌شود.

شکل گیری ارتباط با مشتری

برای این که بتوان با مشتری ارتباط درستی را انجام داد و هم این که نقل و انتقالاتی است که برای در اختیار قرار دادن محصول به دست مشتری می‌باشد. بنابراین تعاملی که بین مشتری و همین طور سازمان مربوطه صورت می‌گیرد به این شکل خواهد بود که باید نکاتی را برای مشتری مشخص کنند و نگرانی‌هایی را که مشتری در رابطه با دسترسی خود به محصول دارد را از وی بکاهند.

بازخورد از مشتری

یکی از نکات دیگری که در بازاریابی آنلاین باید به آن توجه نمود بازخوردی است که از مشتری به دست می‌آید به همین جهت در میان تعاملی که بین مشتری و همین طور صاحب محصول ایجاد می‌شود بازخورد‌هایی نیز رد و بدل می‌شود که بیشتر این بازخورد‌ها از جانب مشتری می‌باشد.
مشتری علاوه بر این که می‌تواند بازخورد‌های خود را هدفمند شده ارائه دهد در میزان فروش نیز تاثیر می‌گذارد.
اگر بازخورد‌هایی که از جانب مشتری ایجاد می‌شود در راستا تمجیداتی باشد که در رابطه با محصول و کیفیت آن بیان می‌شود بسیار ارزشمند است؛ اما اگر بازخورد‌های ایجاد شده درباره نکات منفی محصول باشد باید بررسی‌های بیشتری را برای محصول به کار برد؛ زیرا بازخورد منفی در میزان فروش بسیار تاثیر می‌گذارد و نمی‌توان به شکل درستی به فروش مطلوب دست یافت.

بازاریابی آنلاینگاهی بازخورد‌هایی که از طرف مشتری ایجاد می‌شود انعکاسی فراتر خواهد داشت و به دست افراد دیگر نیز می‌رسد. این مطلب در قسمت‌هایی که برای محصول قرار داده شده است در رابطه با کامنت‌ها می‌باشد.
کامنت‌هایی که از مشتری دریافت می‌شود قابل به مشاهده می‌باشند با توجه به این موضوع باید تمامی فاکتور‌ها را برای بازخورد مشتری در دست داشت.

ایجاد اعتبار و رضایت مشتری

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین فاکتور‌هایی که برای یک محصول وجود دارد میزان اعتبار و همین طور رضایتی است که برای مشتری می‌توان به دست آورد. به همین خاطر نکته ارزشمندی که باید در رابطه با آن دقت زیادی را انجام داد ایجاد اعتبار و رضایت است که هر دو این‌ها در ارائه محصول وجود دارد.
اگر محصول به درستی ارائه شود و تمامی نکاتی که در رابطه با آن بیان شده است نیز به صورت واقعی و صادقانه باشد می‌تواند در مرحله اول رضایت مشتری را برآورده سازد. مرحله دیگری که رضایت مشتری می‌تواند به وجود آورد میزان اعتمادی است که به همراه رضایت برای مشتری حاصل می‌شود.
بنابراین تمامی این فاکتور‌ها مانند زنجیره در دست هم قرار دارند و می‌توان به شکل درستی از آن‌ها استفاده کرد. اگر این زنجیره در یک مرحله پاره شود تمامی مراحلی که برای رسیدن به سود پیموده شده است از بین می‌رود.

  • نکته

در رابطه با تبلیغاتی که در بازاریابی آنلاین نیز صورت می‌گیرد باید گفت که ابتدایی‌ترین تبلیغاتی که نسبت به محصولات انجام شد در رسانه‌های جمعی بود. رسانه‌های جمعی اولین ابزار‌هایی بودند که توانسته‌اند از تبلیغات به شکل گسترده استفاده کنند.
بعد از این که رسانه‌های جمعی جایگاه ویژه‌ای را در بین دسته‌های تبلیغاتی به خود اختصاص دادند؛ ابزار‌های دیگری نیز وارد بازار شدند که این وسایل بسته به فناوری‌های روز به وجود آمده بودند. بنابراین بیشترین استقبال کنندگان از رسانه‌های جمعی کارخانجاتی بودند که تمایل به معرفی بیشتر محصولات خود داشتند. با این حال بازاریابی آنلاین توانست حالت دیگری را به خود اختصاص دهد و از ابزار‌هایی که تولید شده بود حالت بهتری را برای بازاریابی با هزینه کم و همین طور در دسترس بودن آن برای تمامی کسب و کار‌ها چه کوچک و چه بزرگ باشد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.