8 عنصر استراتژی سئو برای ایستادگی در بازار رقابت

8 عنصر استراتژی سئو برای ایستادگی در بازار رقابت

استراتژی سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو، یک فرایند پیچیده با قطعات به هم پیوسته‌ای است که شناخت و درک آن تأثیر قابل توجهی در کسب و کار شما خواهد داشت. اگر بر روی استراتژی‌های سئوی خود تمرکز کامل داشته باشید می‌توانید به موفقیت در بازاریابی آنلاین دست پیدا کنید.

برای پاسخ به این سوالات که مشتریان در تجارت آنلاین چگونه باید شما را پیدا کنند و یا بهترین راه ایستادگی در بازار رقابت چیست.

لازم است به الگوریتم‌ها و تاکتیک‌های مربوط به سئو رجوع کنید تا با یادگیری آن‌ها شاهد افزایش مشتری‌های جدید باشید.

1. بررسی ویژگی‌های سئو

اولین چیزی که لازم است بدانید این است که کسب و کار شما در کجا قرار دارد؟ اندازه‌گیری میزان بهبود وبسایت شما در رتبه‌بندی سئو کار دشواری است، به خصوص زمانی که از موقعیت و شرایط برند خود در بازار اطلاعی نداشته باشید.

شناخت موقعیت سایت و برند شما در بازار یک عنصر مهم در ایجاد استراتژی سئو می‌باشد، زیرا به شما کمک می‌کند تا درک اساسی از کاری که قرار است انجام دهید داشته باشید.

با بررسی وبسایت و جایگاه آن قبل از سئو متوجه می‌شوید که آیا طراحی وبسایت به شکل کاربرپسند انجام شده است.

آیا مشکلی در سرعت و بارگیری سایت وجود دارد و یا خیر، پیوندها به درستی کار می‌کنند و کاربران را به صفحات صحیحی هدایت می‌کنند و یا کلمات کلیدی مناسبی انتخاب شده است، همه و همه باعث می‌شود تا روند سوی شما به خوبی قابل اجرا باشد.

زمانی که سایت خود را بررسی کنید و گزارش‌هایی از بازخورد آن دریافت کنید متوجه می‌شوید که در چه زمینه‌هایی می‌توانید پیشرفت کنید. با استفاده از این نقشه راه، تنظیم استراتژی‌های سئو نیز آسان‌تر خواهد بود.

ابزارهای زیادی برای تجزیه و تحلیل گزارش‌های وبسایت وجود دارد که به صورت رایگان این کار را برای شما انجام می‌دهد تا شما را نسبت به وضعیت وبسایت مطلع کند.

 بررسی ویژگی‌های سئو

2. انتخاب کلمات کلیدی مناسب

فرایند انتخاب کلمات کلیدی پیچیده به نظر می‌رسند اما وجود آن‌ها به شکل صحیح لازم خواهد بود.

به عبارت بهتر زمانی که کلمات کلیدی سخن به میان می‌آید، منظور عبارات و کلماتی هستند که مشتریان بالقوه برای دریافت خدمات و محصولات مد نظر خود به صورت آنلاین از آن‌ها استفاده می‌کنند.

با استفاده از کلمات کلیدی پیدا کردن وبسایت شما برای موتورهای جستجو راحت‌تر خواهد بود،  به همین دلیل برای انتخاب کلمات کلیدی در استراتژی سئو باید ارتباط با مشتریان، میزان تقاضا و رقابت را در نظر بگیرید.

لازم است کلماتی را انتخاب کنید که مشتریان بالقوه بیشتر به دنبال آن هستند. گاهی ممکن است ترجیح دهید کلمات را با رقابت کمتر مورد هدف قرار دهید تا بتوانید سریع‌تر و آسان‌تر به رتبه‌های بالاتر گوگل دست پیدا کنید.

برای رسیدن به این هدف نیاز است که از کلمات کلیدی محلی و واژه‌های دم بلند استفاده کنید.

منظور از کلمات محلی عباراتی است که محدود به مناطق نزدیک به شما می‌باشد تا در این شرایط مخاطب هدف شما بخش خاصی از جامعه باشد.

3. تولید محتوای با کیفیت

استراتژی سئو نیاز به تولید محتوای عالی و با کیفیت دارد. علاوه بر این باید محتوای وبسایت مانند وبلاگ‌ها دارای کلمات کلیدی باشند که ممکن است مشتریان شما به دنبال آن باشند.

برای تولید محتوا بهتر است آن‌ها حاوی مطالب آموزشی و مرتبط با محصولات و خدمات شما باشد، سوالات مصرف کنندگان را در رابطه با محصولات پاسخ دهند.

راه حلی برای مشکلی که ممکن است آن‌ها تجربه کرده باشند ارائه دهد و به طور کلی اطلاعات بیشتری درباره یک محصول یا رویداد به آن‌ها بدهد.

به طور کلی محتوا برای بهبود استراتژی سئو بسیار عالی است.

اگر مطالبی که به اشتراک می‌گذارید برای مخاطب جالب و ارزشمند باشد، آن را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارد.

این مسئله می‌تواند ابزار قدرتمندی برای شما باشد، بنابراین محتوای خود را جذاب کنید تا مخاطبان شما بقیه کارها را انجام دهند.

تولید محتوای با کیفیت

4. وبسایت‌های موبایل دوستانه

بررسی‌ها نشان داده است که تعداد کاربرانی که از تلفن‌های هوشمند استفاده می‌کنند تا پایان سال 2020 به بیش از 4.7 میلیارد خواهد رسید.

بنابراین لازم است که وبسایت شما برای استفاده در موبایل بهینه شده باشد. این نکته را در نظر بگیرید که بیش از نیمی از کل ترافیک جهانی با استفاده از دستگاه‌های تلفن همراه انجام می‌گیرد. بنابراین برای توجه به الگوریتم‌های گوگل لازم است وبسایت‌های بهینه شده برای موبایل را در اولویت‌بندی خود قرار دهید.

در این راستا لازم است که وبسایت شما در موبایل به سرعت بارگیری شود. متن‌ها متناسب با صفحه نمایش تلفن همراه تنظیم شود و از تصاویر بهینه شده برای تلفن همراه استفاده شود.

5. از بک لینک استفاده کنید

منظور از بک لینک یک پیوند قابل کلیک است که در وبسایت شما قرار دارد، اما کاربران را به صفحات دیگری هدایت می‌کنند. استفاده از منابع قدرتمند در صفحات وبسایت قدرت شما را تقویت می‌کند.

از آنجایی که مورد تایید الگوریتم‌های گوگل است، می‌تواند تاثیرات بسیار قابل توجهی در صفحات نتایج گوگل به همراه داشته باشد.

این کار می‌تواند در استراتژی شما بسیار موثر باشد به این دلیل که به بهبود رتبه موتورهای جستجو و هدایت ترافیک به سایت و تجارت شما کمک می‌کند.

باید این پیوندها سالم و معتبر باشند به این دلیل که پیوندهای نامعتبر به اعتبار وبسایت شما آسیب می‌رساند.

6. دریافت گواهینامه‌های SSL

امروزه مشتریان نسبت به امنیت سایبری بیش از گذشته نگران هستند. به همین دلیل امنیت داده‌ها و اطلاعات آن‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

با توجه به این موارد جای تعجبی وجود ندارد که چرا برخی از مشتریان برای مراجعه به یک وبسایت مردد هستند.

با این حال سایت‌هایی که اقدامات لازم را برای بهبود نتایج خود در گوگل انجام داده‌اند می‌توانند قابل اطمینان باشند.

امروزه گواهینامه‌های SSL برای صاحبان مشاغل یک گام قابل قبول در استراتژی سئو می‌باشد.

این یک مرحله مهم برای هر شغلی است که داده‌های حساس را مانند گذرواژه و اطلاعات کارت اعتباری به صورت آنلاین جمع‌آوری می‌کند.

SSL اعتبار سایت شما را افزایش می‌دهد و سیگنال‌هایی را برای موتورهای جستجو و مشتریان به این منظور که وبسایت شما قانونی است، ارسال می‌کند.

در نهایت به شما و مشتریان آرامش خاطر می‌دهد که اطلاعات آن‌ها در اختیار هکرها قرار نمی‌گیرد‌

7. URL دوستانه برای سئو

شاید URL شما ساده به نظر برسد، اما یک عامل مهم در استراتژی صحیح است‌. به این دلیل که اطلاعات بسیاری در این کاراکتر‌های کوچک خلاصه شده است.

برای مثال لازم است که دامنه سایت حاوی کلماتی باشد که مربوط به کسب و کار و اهداف شما می‌باشد.

به این دلیل که حروف و اعداد تصادفی یا کلمات طولانی ممکن است مشتریان بالقوه را از بازدید از سایت شما منصرف کند و به رتبه نتایج شما آسیب بزند.

با استفاده از آدرس وبسایت خود این زمینه را به مخاطبان می‌دهید که باید انتظار چه‌ چیزی را در صفحه‌های وبسایت شما داشته باشند، بنابراین تا جایی که امکان دارد آن را مختصر و جذاب کنید.

8. اندازه‌گیری و پیگیری پیشرفت

در پایان بهتر است بدانید که پس از اجرای استراتژی نیاز دارید که روند را به طور مداوم بررسی کنید تا بتوانید تلاش‌های خود را همواره در راستای ارتقای کسب و کارتان را بهبود دهید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.