انواع هیت مپ و 4 ابزار حرفه‌ای برای تولید هیت مپ وب‌سایت

انواع هیت مپ و 4 ابزار حرفه‌ای برای تولید هیت مپ وب‌سایت

انواع هیت مپ موجب می‌شود تا نحوه تعامل کاربران با یک وب‌سایت را به خوبی درک کنیم. در صورتی که داده‌های تعامل کاربران به صورت عدد یا کیفی باشد.

احتمالا در تحلیل و آنالیز کردن آن‌ها با مشکل روبرو می‌شوید و نمی‌توانید آن‌ها را به خوبی درک کنید.

اما زمانی که همه چیز با رنگ‌های گرم و سرد به شما نمایش داده می‌شود آنالیز آن بسیار راحت‌تر و سریع‌تر انجام می‌شود.

5 مدل هیت مپ برای آنالیز کردن وب‌سایت و نحوه عملکرد کاربران

هیت مپ‌ها در مدل‌های مختلفی وجود دارند که هر کدام از آن‌ها به بررسی یکی از رفتارهای کاربران می‌پردازند. در زیر به ۵ مورد از انواع هیت مپ‌ها می‌پردازیم:

  1. اسکرول کردن سایت (Scroll Map)
  2. کلیک کردن (Click Maps)
  3. میزان حرکت (Move Maps)
  4. بررسی سایت در دستگاه‌های مختلف (موبایل و دسکتاپ)
  5. توجه مبتنی بر هوش مصنوعی (AI-Generation Attention)

هیت مپ مربوط به بررسی اسکرول کردن سایت (Scroll Map)

یکی از انواع هیت مپ‌ها تحت عنوان بررسی اسکرول کردن سایت است که به شما نمایش می‌دهد که کاربران تا چه بخش‌های از صفحه سایت را اسکرول کرده‌اند.

در واقع این نقشه حرارتی به شما می‌گوید که کاربران تا کدام بخش از صفحه را مشاهده می‌کنند. هیت مپ به شما کمک می‌کند تا ببینید که کاربر کدام قسمت از صفحه را مشاهده می‌کنند و اینکه خوب است کدام عناصر کلیدی در قسمت صفحه ادامه پیدا کند.

هیت مپ مربوط به بررسی کلیک کردن (Click Maps)

با کمک این نوع نقشه حرارتی به راحتی می‌توانید متوجه شوید که کدام بخش از سایت تعداد کلیک بیشتری خورده و کدام بخش کمترین کلیک را خورده است.

این موضوع به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید cta، لینک‌ها و بنرهای تبلیغاتی مهم را در مکانی استفاده کنید که بیشترین کلیک را بخورند.

هیت مپ به بررسی میزان حرکت (Move Maps)

بررسی میزان حرکت از دیگر انواع هیت مپ است که نشان می‌دهد که کاربران هنگام بررسی صفحات سایت بر روی کدام صفحات بیشترین مکث را داشته اند. زمانی که شما به عنوان یک متخصص بازاریاب یا مدیر سایت بر این موضوع آگاه باشید مسلما بر روی این بخش‌های بیشتر سرمایه‌گذاری می‌کنید.

هیت مپ‌های مربوط به بررسی سایت در دستگاه‌های مختلف (موبایل و دسکتاپ)

از دیگر انواع هیت مپ، نقشه حرارتی دسکتاپ و موبایل است که به شما کمک خواهد نمود تا کارکرد وب‌سایت خود را در دستگاه‌های مختلف بررسی کنید.

انواع هیت مپ

برای مثال محتوایی که در صفحه دسکتاپ بسیار جذاب است احتمالا در صفحه گوشی جذابیت چندانی نخواهد داشت.

هیپ مپ مربوط به توجه مبتنی بر هوش مصنوعی (AI-Generation Attention)

هیت مپ توجه متنی بر هوش مصنوعی، دارای سه پارامتر اسکرول افقی، اسکرول عمودی همچنین میزان توقف کاربر را مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌دهد.

در نهایت امر کاربران بیشتر کدام بخش از سایت را مورد توجه قرار میدهند و بیشتر زمان خود را در کدام بخش اختصاص می‌دهند.

انواع ابزارهای حرفه‌ای برای تولید هیت مپ وب‌سایت

در حال حاضر ابزارهای مختلفی برای طراحی و تولید هیت مپ وب‌سایت در دسترس است.

یکی از این ابزارها به صورت رایگان است اما سایر خدمات خود را به صورت پولی به کاربران ارائه می‌کند. از جمله ابزارهای مختلف تولید هیت مپ به شرح زیر است:

  • هاتجر (hotjar)
  • کریزی اگ (Crazy Egg)
  • هیت مپ (Heatmap)
  • یوزر هیت (UserHeat)

هاتجر (hotjar)

Hotjar یکی از موفق‌ترین و مهمترین ابزارها برای آنالیز سایت می‌باشد. با استفاده از این ابزار می‌توانید اطلاعات مفیدی در مورد کاربران وب‌سایت و رفتار آن‌ها جویا شوید.

این سایت خدمات اولیه و پایه‌ای خودش را در حوزه هیت مپ به صورت رایگان به کاربران ارائه می‌کند. در حالی که برای دریافت خدمات پیشرفته‌تر باید هزینه پرداخت نماید.

کریزی اگ (Crazy Egg)

از دیگر ابزارهای مفید و حرفه‌ای در حوزه طراحی هیت مپ Crazy Egg است.

سایت کریزی اگ هیچ یک از خدماتش را در حوزه نقشه حرارتی به صورت رایگان ارائه نمی‌کند و بایستی حتما هزینه اشتراک را پرداخت نماید.

هیت مپ (Heatmap)

سایت هیت مپ از دیگر سایت‌های حرفه‌ای و درجه یک است که قابلیت سایت و تولید هیت مپ را برای وب‌سایت و کسب و کارهای آنلاین فراهم می‌نماید.

هیت مپ (Heatmap)

با استفاده از این ابزار موثر و کارآمد می‌توانید تا شش ماه به صورت رایگان از آن استفاده کنید و بعد از این مدت بایستی هزینه اشتراک را پرداخت نماید.

یوزر هیت (UserHeat)

یکی از انواع ابزارهای ساخت و طراحی هیت مپ تحت عنوان یوزر هیت نام دارد که برای سایت‌های وردپرسی، پلاگین مخصوص خودش را طراحی نموده است. لازم نیست برای استفاده از این ابزار هزینه‌ای پرداخت کنید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.