بهترین استراتژی ‌های تولید محتوا در بازاریابی آنلاین

استراتژی ‌های تولید محتوا

یکی از بهترین راه‌ها برای رشد آنلاین شرکت‌ها، استفاده از استراتژی ‌های تولید محتوا می‌باشد. به این دلیل که می‌تواند با معرفی شرکت شما به مخاطبان هدف و ترغیب آن‌ها برای کسب اطلاعات بیشتر، حضور شما در وب را به یک ابزار قدرتمند بازاریابی اینترنتی تبدیل کند.

بازاریابی و تولید محتوا بسیار موثرتر از بازاریابی سنتی عمل می‌کند. نتایج نشان داده است مشاغلی که از استراتژی‌های بازاریابی آنلاین استفاده می‌کنند، بازخورد بهتری دریافت می‌نمایند.

با توجه به این که این روش مزایای قابل توجهی دارد، برای اینکه بهتر آن را بشناسید، لازم است درباره ویژگی‌های آن آگاه شوید.

3 مزیت مهم بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا مزایای بسیار زیادی برای کسب و کار شما خواهد داشت. برخی از مهم‌ترین آن‌ها شامل این موارد است:

  1. فزایش رتبه سایت در نتایج جستجو
  2. دامنه قدرتمند
  3. افزایش آگاهی از برند

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. افزایش رتبه سایت در نتایج جستجو

هر بار که محتوای جدیدی را در وبلاگ وبسایت خود اضافه می‌کنید، خزندگان وب آن صفحات را ایندکس می‌کنند، علاوه بر این از روش‌های افزایش ترافیک وبسایت به شمار می‌آید. این کار با کیفیت بیشتر به سایت شما می‌تواند فرصت‌های بیشتری را برای کسب و کارتان در رتبه‌بندی نتایج جستجو ایجاد کند.

این مسئله بسیار اهمیت دارد، به این دلیل که هر چقدر رتبه شما در صفحه نتایج بالاتر باشد، افراد بیشتری قادر به یافتن سایت شما و کسب اطلاعات بیشتر درباره محصولات و خدماتی که ارائه می‌دهید، خواهند بود. در حقیقت سایت‌هایی که در سه رتبه اول نتایج جستجو قرار می‌گیرند، می‌توانند بیش از 50% از کل کلیک را دریافت کنند.

بازاریابی محتوا

به همین دلیل ایجاد محتوای با کیفیت باعث افزایش رتبه سایت شما می‌شود و به افراد بیشتری کمک می‌کند تا درباره شغلتان اطلاعات کسب کنند. این مسئله در نهایت باعث افزایش ترافیک وبسایت خواهد شد.

2. دامنه قدرتمند

محتوای با کیفیت خاصیت جداناپذیر در روش تجارت الکترونیک به شمار می‌آید. ایجاد و انتشار محتوای ارزشمند در بازاریابی آنلاین، باعث افزایش اقتدار سایت شما خواهد شد. به این دلیل که منابع خارجی تلاش می‌کنند تا به محتوای شما پیوند دهند. با افزایش قدرت دامنه وبسایت، می‌توانید به رتبه‌های بالاتر در نتایج جستجو برسید. این موضوع بدان معناست که افراد بیشتری قادر به یافتن شما، تماس و مایل به خرید خواهند بود.

3. افزایش آگاهی از برند

محتوای مفید همچنان می‌تواند به بهبود آگاهی و شهرت شرکت شما کمک کند. زمانی که در معرض دید مخاطبان بالقوه قرار بگیرید، آن‌ها همچنان کنجکاو هستند تا درباره کسب و کارتان اطلاعات لازم را به دست آورند. زمانی که مخاطبان هدف مطالب مفید شما را بیابند، به احتمال زیاد مایل هستند تا درباره محصولات و خدماتی که ارائه می‌دهید نیز اطلاع کسب کنند.

اگر محتوای تولید شده توسط شما مورد توجه مخاطبان قرار گیرد، این مطالب را برای خانواده و دوستان خود نیز ارسال می‌کنند. این استراتژی در بازاریابی دیجیتال، نه تنها ارزشمند است، بلکه میزان آگاهی از برندتان را افزایش می‌دهد و در نهایت منجر به افزایش شهرت و وفاداری مشتریان می‌شود.

4 استراتژی ‌های تولید محتوا

اگر به دنبال مسیرهای تازه‌ای در بازاریابی آنلاین هستید تا از طریق آن بتوانید درآمد بیشتری کسب کنید، بازاریابی محتوا همان چیزی است که به دنبالش هستید.
استراتژی ‌های تولید محتوا عبارت است از:

  1. تحقیق درباره کلیدواژه‌ها
  2. ایجاد محتوای بصری
  3. به روز رسانی محتوای قدیمی
  4. انتشار پست‌ها در رسانه‌های اجتماعی

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. تحقیق درباره کلیدواژه‌ها

بررسی و تحقیقات درباره کلمات کلیدی، اولین قدم برای ایجاد محتوای موفق خواهد بود.

ابزارهای خاصی در این زمینه وجود دارد که می‌توانید به کمک آن کلمات و عبارات کلیدی که مردم در جستجوی آن هستند را بیابید. پس از آن قادر خواهید بود تا از این واژه‌های کلیدی استفاده کنید تا موضوعات مورد علاقه مشتریان بالقوه را سفارشی‌سازی نمایید.

برای نتیجه بهتر قادر خواهید بود تا کمپین بازاریابی محتوا را حول کلمات کلیدی و عباراتی که یافته‌اید ، طراحی کنید. همچنین می‌توانید از سایر ابزارها، واژه‌های کلیدی و اصطلاحاتی که ارزش سرمایه‌گذاری دارند را بیابید و مورد هدف قرار دهید. بسیاری از این اطلاعات در تعیین ارزش بالقوه یک صفحه از سایت و ایجاد محتوای مفید و مناسب برای آن به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید بهترین نتایج را برای کسب و کار خود ایجاد کنید.

بازاریابی محتوا

2. ایجاد محتوای بصری

محتوای تصویری شامل تصاویر، اینفوگرافیک، فیلم‌ها و انواع دیگری از مطالب جذاب بصری است که با اضافه کردن آن‌ها می‌توانید تا 94% بازدید بیشتری فراهم کنید.
چندین روش وجود دارد که می‌توانید به کمک آن‌ها محتوای استراتژیک خود را تنظیم کنید:

1- برای محتوا از تصاویر مرتبط با متن استفاده کنید. بهترین عکس‌ها نمونه‌هایی هستند که به شکل مستقیم با محتوای شما در ارتباط هستند. اگر تصاویری که استفاده کنید که با محصولات و خدمات تان مرتبط باشد، احتمال جذب مخاطب بالاتر خواهد بود.

2- اهمیت اینفوگرافیک در بازاریابی بسیار زیاد است، اینفوگرافیک یک راه عالی دیگر برای محتوای شماست. اگر تجربه طراحی ندارید، می‌توانید با آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ همکاری کنید تا آن‌ها اینفوگرافیک‌های مربوط به کسب و کار شما را طراحی کنند. ایجاد گرافیک سفارشی، تجربه کاربری سایت شما را بهبود می‌دهد. این یک روش عالی برای درگیر نگه داشتن مخاطبان در سایت خواهد بود.

3- افزودن فیلم به محتوای شما می‌تواند باعث بهبود نتایج جستجو شود. در نتیجه مشتریان بیشتری به سمت سایت هدایت می‌شوند.

4- می‌توانید محتوای منحصر به فردی را برای مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. مردم زمانی به شما اعتماد می‌کنند که مطالبتان واقعی، متمایز و ارزشمند باشد.

3. به روز رسانی محتوای قدیمی

یکی از کارهایی که می‌توانید برای پیشبرد اهداف بازاریابی آنلاین انجام دهید، این است که محتوای قدیمی را به روز رسانی کنید. این مسئله برای مطالبی که پتانسیل جذب مخاطب را دارند، به شکل موثری عمل می‌کند.

4. انتشار پست‌ها در رسانه‌های اجتماعی

یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید انجام دهید تا از مزایای بازاریابی محتوا به شکل مناسبی برخوردار شوید، این است که مطالب مفیدتان را در رسانه‌های اجتماعی مثل فیس بوک، اینستاگرام و سایر سیستم عامل‌های اجتماعی منتشر کنید تا از این فرصت به نفع کسب و کار خود استفاده نمایید. همچنین می‌توانید با اینفلوئنسرهای فعال در شبکه‌های اجتماعی همکاری کنید تا آن‌ها با انتشار محتوای شما، به افزایش آگاهی برندتان کمک کنند.

در کنار تولید محتوا، بازاریابی آنلاین استراتژی‌های دیگری را نیز ارائه می‌دهد که به کمک آن‌ها، دسترسی به اهدافی که در نظر دارید، آسان‌تر خواهد بود. اگر برای این تاکتیک، یک برنامه مشخص و مناسب تنظیم کنید، می‌توانید کسب و کار خود را در صدر نتایج موتور جستجو قرار دهید تا از این طریق بتوانید نتایج بهتر و موثری کسب نمایید. علاوه بر آن به کمک متخصصان و کارشناسان فعال در این حوزه، انجام این استراتژی بهتر و راحت‌تر از گذشته قابل انجام خواهد بود.

 

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.