7 روش پرکاربرد در بازاریابی با اینستاگرام 

بازاریابی با اینستاگرام

شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام که به صورت ماهیانه تقریباً 500 میلیون کاربر فعال دارد که به صورت روزانه به طور متوسط 95 میلیون عکس در این رسانه اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود. با توجه به اینکه اینستاگرام در مقایسه با سایر شبکه‌های اجتماعی معروف و پرکاربرد تنها شش سال است روی کار آمده است، اما در طول این مدت زمان رشد چشمگیری کرده است.
این شبکه باعث شده است که یک فرصت طلایی و خاصی برای برندهایی که محاسبات و تحلیل‌های بازاریابی با اینستاگرام را نشان می‌دهند هزینه engagement در اینستاگرام در مقایسه با شبکه‌های اجتماعی فیس بوک 58 برابر بیشتر است؛ زیرا محاسبات و تحلیل‌های بازاریابی با اینستاگرام حاکی از آن است. این نرخ نسبت به توییتر 120 برابر بیشتر است، برندهای تجاری موفق با توجه به استراتژی‌های بازاریابی حساب‌شده در این نوع از رسانه‌های اجتماعی قادر هستند به موفقیت‌های بسیاری دست پیدا کنند.
با استفاده از عکس‌ها و فیلم‌هایی که به صورت خلاقانه و دقیق تمامی موارد برندینگ در آن‌ها رعایت شده است همچنین با توجه به محتواهای تصویری که به سادگی نمایانگر داستان برند شما است. با استفاده بهینه از رسانه‌های اجتماعی اینستاگرام برای کسب و کارتان می‌بایستی هدف خود را در این شبکه و فاکتورهای سنجش میزان رشدتان را به صورت واضح مشخص کنید.

هدف خود را از بازاریابی با اینستاگرام مشخص کنید

نخستین اقدام برای تبلیغات در اینستاگرام با توجه با استراتژی‌هایی که در این باره وجود دارد به موارد زیر توجه داشته باشید. امکاناتی که اینستاگرام برای شما فراهم می‌کند تا سایر شبکه‌های اجتماعی دیگر وجود ندارد؟

هدف خود را از بازاریابی اینستاگرام مشخص کنید

هدف شما از بازار چیست؟

فعالیت‌های اینستاگرام برند شما چطور می‌تواند با سایر استراتژی‌های بازاریابی اینترنتی شما یا فعالیت‌های برند شما در دیگر شبکه‌های اجتماعی ادغام شود؟ متمرکز بودن اینستاگرام بر روی محتوای تصویر و بصری همچنین هویت موبایلی آن باعث شده است که مخاطبین بسیار راحت‌تر در این شبکه در مقایسه با شبکه‌های دیگر تعامل ایجاد کنند. با توجه به نوع صنعت، برند و شاخص‌های عملکرد، روش‌های اینستاگرام کسب و کار شما می‌تواند رسیدن به یک یا چند مورد از اهداف زیر باشد:

  1. بالا رفتن آگاهی از برند
  2. افزایش بازار هدف و مخاطبین
  3. معرفی تیم کارکنان و جذب نیروی کار جدید
  4. معرفی محصولات و خدمات
  5. به وجود آوردن ارتباط با Bloggerها
  6. اشتراک گذاشتن اخبار شرکت
  7. معرفی فرهنگ سازمانی کسب و کار
  8. افزایش engagement و وفادار سازی مشتریان
  9. بالا بردن فروش توسط معرفی شبکه‌های فروش

فراهم و گسترش استراتژی برای محتوا

اساس و لازمه‌ی ماندگاری و توسعه بازاریابی اینستاگرام محتوا است که اغلب شرکت‌ها B2C از اینستاگرام به عنوان یک طیف برای معرفی بیشتر و بهتر محصولاتشان استفاده می‌کنند در صورتی که شرکت‌های B2B از این نوع رسانه‌های اجتماعی برای نشان دادن فرهنگ سازمانی با نگرش کسب و کار بهره می‌برند. با توجه به بازار هدفتان می‌توانید برای اهدافتان برنامه منظمی آماده کنید و محتوای بصری خلاق و جذابی نیز برای مخاطبان خود تولید کنید.

ایجاد یک تیم مشخص برای تولید محتوای بصری

با توجه به اهدافی که مدنظرتان است و بر اساس فعالیت در بازاریابی اینستاگرام و هویت و شخصیت برندتان یک الگو برای محتوای بصری اینستاگرام خود مشخص کنید. بعد از آماده کردن آن فرهنگ سازمانی، محصولات و همچنین خدمات خود را به سایرین معرفی کنید. در ضمن نیز با آماده کردن عنوان یا محتواهایی برای پست‌ها، عکس‌ها و فیلم‌های اینستاگرام خود در نظر بگیرید.

مشخص کردن نوع محتوای بصری و میزان آن

فروش محصولات در اینستاگرام عالی است، با توجه به اینکه اینستاگرام یک اپلیکیشن برای اشتراک‌گذاری عکس است شما می‌توانید با انجام کارهایی مانند محتوای بصری من جمله فیلم، انیمیشن، گرافیک را در شبکه‌های اجتماعی اشتراک‌گذاری کنید. با آگاهی از این نوع شبکه‌های اجتماعی که هر روز در حال به‌روزرسانی و تغییر می‌باشند. برای محتوای بصری خود برنامه‌ریزی کنید، سپس با توجه به انواع محتوای بصری را در نظر بگیرید.

مشخص کردن نوع محتوای بصری و میزان آن

یک راهکار مؤثر برای اعضای تیم‌تان که در اینستاگرام کار می‌کنند در نظر بگیرید

با رعایت پروتکل‌های یکپارچه هویت برند در کلیه پست‌ها که در هر کدام از شبکه‌های اجتماعی باعث افزایش هویت برند و بلد کردن نام برند و ماندگار کردن برند در ذهن مخاطبان می‌گردد. در صورتی که فقط یک نفر مسئول رسانه اینستاگرام است. با انتخاب یک راهکار صحیح در حوزه تم محتوای بصری، از واژه‌هایی استفاده کنید که پیام برند باعث بالا رفتن یکپارچگی در تمام ویژگی‌های برند می‌شود.

استفاده کردن از Photo map

با تگ کردن مکان یا همان Geo-tagging از دیگر روش‌های engagement با جذب مخاطبین و آشنا کردن آن‌ها با رسانه‌های اینستاگرام برند شما است. در پست‌هایی که در آن‌ها موقعیت مشخص می‌شود 79 درصد engagement بیشتری دارند.

اشتراک‌گذاری در دیگر رسانه‌های اجتماعی

شما می‌توانید با استفاده از اکانت اینستاگرام با دیگر اکانت‌های خود به رسانه‌های اجتماعی وصل شوید و به صورت خودکار، محتوای بصری برند خود را در دیگر شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

گسترش Bio و لینک‌ها

در شبکه Bio اینستاگرام حداکثر 130 حرف این امکان را به شما می‌دهند که بتوانید با مزیت‌های رقابتی برند خود در تعامل باشید و برند خود را با سایر راهکارهای بازاریابی سازمانتان برای مخاطبین خود مطرح کنید. یکی از اهدافی که باید در این نوع از شبکه‌های اجتماعی که موجب بالا رفتن ترافیک برای وب سایت‌تان است می‌بایست لینک وبسایت را در بخش Bio در نظر بگیرید و در caption‌ها به آن‌ها توجه داشته باشید.

آنالیز فعالیت‌های اینستاگرام

برخی از برندها، برای نمایش دادن تعداد کثیری از فالوورها، اقدام به خرید می‌کنند. در حال حاضر رسانه‌های اجتماعی اینستاگرام در مقایسه با سایر شبکه‌های اجتماعی نقش بسزایی در افزایش برند و بهبود کسب و کارها به خصوص در کشور ایران دارد. از طریق الگوریتم‌های بازاریابی اینترنتی واضح و دقیق به عنوان فعال بودن در اینستاگرام به شما کمک می‌کند تا به طور پیوسته به برندسازی و گسترش کسب و کار خود ادامه دهید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.