نحوه استفاده از وبلاگ برای افزایش ترافیک فروشگاه تجارت الکترونیک

فروشگاه تجارت الکترونیک

در حال حاضر وبلاگ نویسی یک ابزار با ارزش برای کلیه مشاغل آنلاین است و شامل فروشگاه تجارت الکترونیک نیز می‌شود. از طریق وبلاگ نویسی می‌توانید میزان مراجعه به وبسایت خود را به صورت ارگانیک یعنی جستجو گرافیکی از طریق شبکه‌های اجتماعی افزایش دهید. این مسئله برای شناخته شدن برند و افزایش مخاطب هدف یک روش عالی است و اگر به خوبی انجام شود به بالا بردن رتبه شما در گوگل و افزایش نرخ تبدیل کمک می‌کند.

چرا وبسایت‌های تجارت الکترونیک باید دارای یک وبلاگ باشد؟

دلایل زیادی وجود دارد که بیان می‌کند چرا امروزه همه وبسایت‌های تجارت الکترونیکی باید یک وبلاگ اختصاصی داشته باشند. بسیاری از افرادی که در زمینه تجارت الکترونیک مشغول به کار هستند بر این باورند که این کار اتلاف وقت است، اما تجربه نشان داده است که یک وبلاگ موفق می‌تواند به رشد فروشگاه تجارت الکترونیک شما کمک کند و از بسیاری از جنبه‌ها موفقیت طولانی مدت شما را تضمین نماید.

برخی از این دلایل عبارتند از:

  1. وابستگی کمتر به تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک
  2. صفحات با کیفیت در موتورهای جستجو
  3. توجه به پیوند‌های خارجی
  4. پیوند داخلی
  5. بازاریابی از طریق رسانه اجتماعی
  6. ارائه خدمات به مشتریان
  7. افزایش آگاهی و اعتماد به برند

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

چرا وبسایت‌های تجارت الکترونیک باید دارای یک وبلاگ باشد؟

1. وابستگی کمتر به تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک

در حال حاضر اکثر استارت آپ‌های تجارت الکترونیک از یک برنامه مشخص تجاری پیروی می‌کنند که از سه مرحله اصلی وبسایت، اضافه کردن محصولات و اجرای کمپین‌های گوگل ادز برای دریافت ترافیک و فروش تشکیل شده است. رعایت ۸ نکته برای افزایش ترافیک وب‌سایت تجارت الکترونیک در این مسیر به شما کمک می‌کند. اگرچه این یک برنامه مناسب و مشخص است اما ممکن است هزینه‌های تبلیغاتی به مرور افزایش پیدا کند، اما کمپین‌ها سود آور نباشد. در نتیجه افت فروش و مشکلات افزایش می‌یابد. این همان نقطه‌ای است که صاحبان وبسایت تجارت الکترونیک به این نتیجه می‌رسند که از راه‌های جایگزین برای افزایش ترافیک استفاده کرده و نباید تمام تخم مرغ‌های خود را در یک سبد قرار دهند.
اینجاست که بازاریابی و تولید محتوا به کمک شما می‌آید و می‌تواند به اندازه کمپین‌های تبلیغاتی گوگل موثر باشد. با این حال برای وبلاگ نویسی لازم است که برنامه‌ریزی مشخصی داشته باشید.

2. صفحات با کیفیت در موتورهای جستجو

سایت‌های تجارت الکترونیک دارای صفحات زیادی هستند، اما ممکن است بسیاری از آن‌ها دارای مطلب تکراری باشند. این مسئله می‌تواند در سئوی شما تاثیرگذار باشد. اگر صفحات دارای محتوا و برچسب‌های یکسانی باشند که در وبسایت‌های دیگر با محصولات مشابه نیز یافت می‌شوند، محتوای تکراری در سئو سایت شما تاثیرگذار خواهد بود. به همین دلیل تولید محتوای موثر و متمایز یکی از روش‌هایی است که می‌تواند به معنای رتبه‌بندی بهتر و افزایش ترافیک وبسایت تجارت الکترونیکی شما باشد.

صفحات با کیفیت در موتورهای جستجو

3. توجه به پیوند‌های خارجی

هنگامی که برای بهبود رتبه‌بندی فروشگاه تجارت الکترونیک خود اقدام به ساخت پیوند می‌کنید متوجه خواهید شد که برخی از سایت‌ها از وبسایت‌های معتبر به عنوان پیوند در سایت و مقالات خود استفاده می‌کنند، بنابراین اگر می‌خواهید محصول شما به صورت رایگان تبلیغ شود پیوندهای طبیعی ایجاد کنید. لازم است که یک وبلاگ معتبر و مناسب ایجاد کنید تا در حوزه کسب و کار خود به یک منبع معتبر تبدیل شوید و سایت‌های دیگر از مقالات و محتوای شما به عنوان پیوند استفاده کنند.
این مسئله نه تنها به اقتدار وبسایت شما می‌افزاید بلکه باعث افزایش رتبه‌بندی و ترافیک وبلاگ می‌شود.

4. پیوند داخلی

یکی دیگر از روش‌هایی که در وبلاگ نویسی وبسایت‌های تجارت الکترونیک به سئوی شما کمک می‌کند این است که از پیوندهای داخلی استفاده کنید. این نه تنها برای کاربران مفید است بلکه به خزنده‌های وب نیز کمک می‌کند تا صفحات بیشتری از وبسایت شما را کشف کرده و فهرست‌بندی کنند. وجود وبلاگ با محتوای عالی راهی برای ساختن پیوندهای داخلی خواهد بود.

5. بازاریابی از طریق رسانه اجتماعی

بازاریابی شبکه های اجتماعی برای وبسایت‌های تجارت الکترونیک ضروری به شمار می‌آید، چرا که حضور پررنگ در این رسانه‌ها راه خوبی برای تبلیغ برند شما و آگاهی مخاطبان از محصولات و خدماتی است که ارائه می‌دهید. با این حال برای موفقیت در رسانه اجتماعی نیاز به محتوای تازه و باکیفیت دارید که همراه با تصاویر و فیلم‌ها توجه کاربران را جلب کنند.

6. ارائه خدمات به مشتریان

وبلاگ‌های فعال می‌توانند به صورت فعال نیاز مشتریان را در مورد محصولات و خدماتی که ارائه می‌دهید برطرف کنند. به بیان بهتر شما می‌توانید با تولید محتوایی که سوالات مشتریان را پاسخ می‌دهد و درباره مشکلات آن‌ها صحبت می‌کند به صفحات محصول وبسایت تجارت الکترونیک خود کمک کنید و با یک تیر دو نشان بزنید.

7. افزایش آگاهی و اعتماد به برند

قبل از خرید آنلاین بسیار مهم است که کاربران احساس اطمینان داشته باشد که پول خود را به حساب یک سازمان معتبر واریز می‌کنند، بنابراین در پست‌های وبلاگ می‌توانید در مورد محصولات تجاری و اینکه چرا باید به شما اعتماد کنند به صورت غیرمستقیم صحبت کنید.

چگونه وبلاگ تجارت الکترونیک خود را تنظیم کنید؟

چگونه وبلاگ تجارت الکترونیک خود را تنظیم کنید؟

بسته به پلتفرم تجارت الکترونیکی که از آن استفاده می‌کنید برای راه‌اندازی یک وبلاگ راه‌های زیادی وجود دارد. امروزه وردپرس یکی از گزینه‌های مناسب برای ایجاد یک بستر ایده آل در تولید محتوا می‌باشد.

در راه‌اندازی وبلاگ تجارت الکترونیک به این نکات توجه کنید:

1- حتماً باید اطمینان حاصل کنید که وبسایت تجارت الکترونیک شما دارای گواهینامه‌های SSL باشد تا مخاطب راحت‌تر به آن اعتماد کند.

2- لازم نیست همه مقولاتی که در وبسایت به آن می‌پردازید را به عنوان دسته در وبلاگ بگنجانید به خاطر اینکه تعدد دسته‌ها می‌تواند باعث سردرگمی مخاطب شود.

3- صفحات وبلاگ را بهینه‌سازی کنید به این دلیل که برای سئو مهم است.

4- در صفحه اصلی سایت تجارت الکترونیک و در منوی راهنما کلید وبلاگ یا مقالات را اضافه کنید تا مردم به صفحه وبلاگ شما هدایت شوند.

پس از این که وبلاگ شما رشد کرد و ترافیک بیشتری جذب کردید، می‌توانید با اضافه کردن چندین فرم از مخاطبان بخواهید تا در خبرنامه‌های شما مشترک شوند. این توضیحات مربوط به بازاریابی ایمیل است که به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر با مخاطب تماس برقرار کنید.

توجه به این مسئله تا حد زیادی در موفقیت وبسایت تجارت الکترونیک شما تاثیر خواهد داشت، بنابراین با تحقیق و مطالعه بیشتر درباره بازاریابی تولید محتوا و راه‌اندازی وبلاگ به کسب و کار خود کمک کنید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.