6 روش برای بهبود فروش تجارت الکترونیک

فروش تجارت الکترونیک

مهم‌ترین جنبه فروش استراتژی، به کار گیری مهارت‌های قوی است که می‌توانید به صورت مدام آن‌ها را بهبود دهید. اگر روند فروش، بخشی اساسی از هر شغل باشد، بخش چالش برانگیز آن غیرقابل انکار است. در کنار فروش مواردی مانند پشتکار، استراتژی، درک و روانشناسی نیز مورد نیاز است، به این دلیل که وجود آن‌ها می‌تواند تعیین کننده رشد و پیشرفت شما باشد.

نکات کلیدی برای مدیران فروش

تفاوتی ندارد که در زمینه‌ی فروش تجارت الکترونیک مشغول به کار هستید و یا به روش سنتی این کار را انجام می‌دهید. لازم است به نکاتی که در این زمینه وجود دارد، توجه داشته باشید.
این نکات عبارتند از:

  1. ایجاد استراتژی فروش
  2. تغییر برنامه در صورت بروز خطا
  3. مدیریت موثر کارکنان فروش

در ادامه هر یک از موارد فوق را توضیح خواهیم داد.

تجارت الکترونیک

1. ایجاد استراتژی فروش

اگر صاحب یک کسب و کار هستید و یا به عنوان مدیر فروش فعالیت می‌کنید، مهم‌ترین و اولین کاری که لازم است انجام دهید، این است که بدانید برای تعیین و بهبود فروش چه انجام دهید. تدوین یک برنامه مناسب در استراتژی فروش شما موثر خواهد بود، به ویژه اگر در زمینه‌ی فروش تجارت الکترونیک فعالیت نمایید. برای فروش یک محصول و یا ارائه خدمات، لازم است به بازار هدفی که تعیین کرده‌اید، متمرکز باشید.
یک برنامه فروش خوب می‌تواند نحوه دستیابی به مشتریان جدید، چگونگی ایجاد و یا گسترش روابط برای جذب افراد جدید را ارائه دهد.
علاوه بر آن به کمک این برنامه قادر خواهید بود تا نحوه ادامه فروش محصولات و ارائه خدمات را تعیین نمایید.
در زمان ایجاد استراتژی لازم است به این موارد توجه داشته باشید:
– مخاطب مورد نظر خود را تعیین کرده و اطلاعات مورد نیاز درباره هر کدام را جمع آوری کنید.
– اهداف موثر و درآمدزا ایجاد کنید.
– نرخ تبدیل هدف خود را تعیین نمایید.
– موقعیت کسب و کار خود را در بازار تعیین کنید.
– روند را تجزیه و تحلیل کنید تا به درک مناسبی از بازخوردها دست یابید.
به منظور ایجاد یک استراتژی کامل، لازم است درک کافی از “قیف فروش” داشته باشید.
این اصطلاحی است که برای توصیف روند خرید به کار می‌رود.
قیف فروش دارای دو مرحله اصلی است. به طور معمول در مرحله اول که به آن آگاهی گفته می‌شود، می‌توانید محصولات یا خدمات خود را به مشتریان بالقوه معرفی نمایید. این گام موجب آگاهی آن‌ها از کسب و کار شما خواهد شد.
پس از آن لازم است تا وارد مرحله میانه و فروش شوید.

تجارت الکترونیک

جایی که برنامه استراتژی فروش خود را به مرحله اجرا گذاشته و می‌توانید نقطه قوت و تمایز خود را به دیگران نشان دهید، به شکلی که از رقبا یک سر و گردن بالاتر باشید، در نتیجه فروش محصول شما با موفقیت انجام خواهد شد.
استراتژی فروش به مانند نقشه‌ای است که تیم فروش را هدایت می‌کند تا از مسیر گمراه نشود. به همین دلیل وجود آن به صورت دقیق و همراه با تمام جزئیات بسیار مهم و ضروری است.
۵ مورد از مبانی شروع تجارت الکترونیک اهمیت زیادی دارد، برای موفقیت در فروش تجارت الکترونیک بهتر است از این مبانی اطلاعات کافی داشته باشید.

2. تغییر برنامه در صورت بروز خطا

هنگامی که یک استراتژی برای فروش اولیه خود ایجاد می‌کنید، لازم است در کنار آن طرحی را پیاده کنید که جزئیات آن را مشخص کند، به شکلی که اگر موردی اشتباه پیش برود، بتوانید در زمان درست، اقدامات لازم را انجام دهید.
بهتر است برنامه احتمالی شما مشخص کننده این باشد که چه کسی و چگونه می‌تواند برای رفع مشکل اقدام کند، این باعث می‌شود که از انجام اشتباهات مشابه در آینده جلوگیری شود.
هنگامی که تیم شما به یک مانع روبرو می‌شود، شما به برنامه اقدامات خود، روی می‌آورید، در این زمان دقیقا می‌دانید که لازم است چه کاری انجام دهید تا مشکلاتی که سر راه شما قرار گرفته است را برطرف کنید، به عبارت دیگر نیازی به تهیه یک برنامه جدید برای بهبود عملکرد فروش نخواهید داشت، به این دلیل که زمان خود را هدر می‌دهید.
 طراحی سایت کاربر پسند از عوامل مهم برای بهبود فروش تجارت الکترونیک است که لازم است یک مدیر، برای موفقیت در زمینه‌ی فروش تجارت الکترونیک طراحی سایت را در برنامه‌های خود قرار دهد.

تجارت الکترونیک

3. مدیریت موثر کارکنان فروش

بدون مدیریت موثر ممکن است تیم شما تکنیک‌های نامناسبی در فروش پیش بگیرد، در نتیجه اهداف فروش شما دچار مشکل و ضعف خواهد شد.
به کمک آموزش مناسب قادر خواهید بود تا مهارت و توانایی‌های آن‌ها را افزایش دهید و همواره عملکرد آن‌ها را بهبود دهید.

نکات کلیدی برای تیم فروش

برای موفقیت در فروش تجارت الکترونیک نه تنها مدیران، بلکه تیم فروش موظف است تا نکاتی که در این راستا وجود دارد را انجام دهد.
این نکات عبارتند از:

  1. تجزیه اهداف فروش
  2. قیف فروش را معکوس کنید
  3.  استفاده از هوش هیجانی برای ایجاد روابط با مشتریان

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خو.اهیم کرد.

1. تجزیه اهداف فروش

بررسی چشم انداز و اهداف فروش به صورت ماهیانه و یا سالیانه به یکباره موجب می‌شود تا خسته و دلزده شوید.
به همین دلیل کافی است که اهداف بزرگ‌تر را در بخش‌های کوچک و قابل کنترل تجزیه کرده و زمانی را به بررسی آن‌ها اختصاص دهید.
به عنوان مثال ممکن است تصمیم بگیرید که پنج تماس تلفنی در روز برقرار کنید، برای این کار می‌توانید دو هدف تجاری جدید را در نظر بگیرید و یا یک قرار ملاقات جدید تنظیم کنید.
بازاریابی شبکه‎های اجتماعی برای رسیدن به اهداف فروش را هرگز دست کم نگیرید.

تجارت الکترونیک

2. قیف فروش را معکوس کنید

هر چند که قیف فروش یک روش سنتی است و در تجارت الکترونیک مانند گذشته تاثیر چندانی ندارد، با این حال می‌توانید از آن به عنوان بخشی از استراتژی خود پیروی کنید، با این حال هر گاه متوجه شدید چیزی درست پیش نمی‌رود، سعی کنید بررسی مجددی انجام دهید.
به عبارت بهتر می‌توانید به جای تمرکز بر روی اهداف درآمدی خود، بر روی خدماتی که مشتریان به آن نیاز دارند تمرکز کنید.
با دسترسی به مشتریان و درک این مسئله که آن‌ها به چه چیزهایی نیاز دارند، قادر خواهید بود تا استراتژی فروش خود را توسعه دهید و هر کدام از مراحل را به وظایف روزانه قابل کنترل تقسیم کنید.

3. استفاده از هوش هیجانی برای ایجاد روابط با مشتریان

فروش زمانی درست است که می‌دانید به چه کسی آن را می‌فروشید.
ارتباطی که با مشتریان خود برقرار می‌کنید، می‌تواند تعیین کننده این مسئله باشد.
هوش هیجانی به این معنی است که از احساسات خود و دیگران آگاه باشید و آن را با محیط خود تطبیق دهید.
هوش هیجانی کلید اصلی ایجاد رابطه با دیگران خواهد بود.
حفظ آرامش، لبخند زدن، گوش دادن و توجه به مشتری از جمله نکاتی است که لازم است در هنگام ایجاد ارتباط آن را به یاد داشته باشید.
همدلی داشته باشید و سوالات متداولی از مشتریان خود بپرسید، در این صورت این امکان را خواهند داشت که نگرانی‌ها و افکار خود را با شما در میان بگذارند.
علاوه بر این موارد به کمک یافتن اهداف مشترک قادر خواهید بود تا با آن‌ها ارتباط موثری برقرار نمایید و آن‌ها را به مشتریان وفادار خود تبدیل کنید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.