مهم‌ترین هدف بازاریابی محتوا

هدف بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا یکی از مدل‌های بازاریابی است که امروزه بسیار از کسب و کارها از آن استفاده می‌کنند، اما برخی از افراد هستند که هنوز اطلاعات کافی و لازم در این باره ندارند و به اهمیت این موضوع پی نبرده‌اند باید گفت که بازاریابی محتوا یکی از بهترین و موثرترین شیوه‌های بازاریابی است که می‌تواند شما به سود و درآمد بسیار زیادی برساند. اما متاسفانه برخی از افراد هستند که به دلیل نداشتن آگاهی و دانش فکر می‌کنند که خرج کردن در مورد بازاریابی محتوا یک کار تشریفاتی و بیهوده است که هیچ نتیجه‌ای ندارد، باید گفت که این طرز تفکر کاملاً اشتباه است. همانطور که قبلا به آن اشاره شد بازاریابی و تولید محتوا یکی از شیوه‌های بازاریابی است که در میان مدت و بلند مدت باعث به وجود آمدن ارزش برای یک شخص و کار یا فروشگاه اینترنتی می‌شود.
تحقیقاتی که در این خصوص انجام شده است کاملاً مشخص می‌کند که درصد قابل قبولی از بازاریان از بازاریابی محتوا به کار می‌برند؛ به همین علت این نوع بازاریابی مانند یک استراتژی بلند مدت عمل می‌کند که برای این که بتوانید یک رابطه قوی و موثری با مخاطبین خود برقرار نمایید باید بر روی یک هدف مشخص متمرکز شوید و آن را دنبال کنید بر همین اساس با استفاده از بازاریابی محتوا می‌توان محتواهای سبز و نوشته‌های با کیفیت روی سایت قرار داد تا به این وسیله مخاطبان زیادی را بتوان به سمت خود جذب نمایید.
بازاریابی محتوا سالیان درازی است که به وجود آمده است و توانسته است که مخاطبان زیادی را مشتاق خود نماید. سازمان‌های بزرگ و معتبر مانند شرکت مایکروسافت و سیسکو بیشتر از این نوع بازاریابی برای جذب مشتریان خود و کسب سود و درآمد استفاده می‌کنند.

ظهور و پیدایش بازاریابی محتو

بازاریابی محتوا معمولا بین سال ‌های 50 الی 70 و یا حداکثر به 90 سال می‌رسد. اما زمانی که صحبت از بازاریابی محتوا می‌شود تنها مدنظر یادداشت و نوشته‌های نیستند که محتوا محسوب می‌شوند بلکه نقاشی‌ها، خطوط، عکس‌ها و غیره که می‌تواند محتوایی را به شما انتقال دهد.
از گذشته‌های دور نقاشی‌هایی که مردم بر روی غارها می‌کشیدند دال به این بود که این نوع یکی از نمونه‌های بازاریابی محتوا است که شما می‌توانید نمونه‌های آن را در دهه‌های 1730 میلادی مشاهده کنید. هنگامی که بنجامین فرانکلین سالنامه‌ای را انتشار نمود که بتواند از این طریق مردم را با محتوای مورد نظر خود آشنا کند او تصور می‌کرد که از این طریق می‌تواند نگرش مردم را تغییر دهد و حتی با کمک گرفتن از این روش می‌تواند فعالیت‌های خود را به دیگران ترویج کند. این رویداد را می‌توان نخستین اتفاق در تاریخچه‌ی بازاریابی محتوا دانست.

5 دلیل برای استفاده نمودن از بازاریابی محتوا

بر همین اساس است که بازاریابی محتوا قدمتی 300 ساله دارد و می‌توان گفت که با توجه به ضرورت این نوع از بازاریابی که یک نوع فرایند مدرن و جدید است سال‌های زیادی است که افراد برای رونق و گسترش کسب و کار خود از این نوع بازاریابی استفاده می‌کنند و و به تولید محتوای رایگان و ارزان قیمت می‌پردازند. همچنین تلاش در این زمینه در این چند سال اخیر انجام شده است. از آنجایی که در طول این سال‌ها است که بازاریابی محتوا تغییر پیدا کرده است لیکن فرمول‌هایی برای تولید محتوای با کیفیت و اثربخش نیز به وجود آمده است که باعث صف گرفتن مردم برای خرید محصولات یک کسب و کار می‌شود با گذر از تاریخچه بازاریابی محتوا می‌توان گفت که در دنیای مدرن این نوع بازاریابی از سه بخش کلی تشکیل شده است که در بخش اول نقاط حساس مشتری است که به آن در اصطلاح نقاط درد گفته می‌شود در بخش دوم به این نقاط درد با مطرح کردن سوالاتی که انجام می‌شود و در مرحله پایانی نیز باعث توسعه و گسترش کسب و کار می‌شود. موثر‌ترین روش‌های بازاریابی محتوا را با توجه به نوع کسب و کار باید اجرا کرد.

مهم‌ترین هدف بازاریابی محتوا

مهم‌ترین هدف بازاریابی محتوا عبارت است از:

  1. ایجاد ارتباط بین اولین بخش از زنجیره و اعتمادسازی برندها
  2. بولد کردن برندها
  3. جذب کردن مخاطبان با بازاریابی محتوا
  4. ایجاد یکدستی و یکپارچگی بین مخاطبان
  5. نیاز مشتریان به بازاریابی محتوا
  6. ایجاد یکدستی و یکپارچگی بین مخاطبان

در ادامه مهم‌ترین موارد فوق را توضیح خواهیم داد.

5 دلیل برای استفاده نمودن از بازاریابی محتوا

روش‌های گوناگونی برای ارتباط با مشتریان وجود دارد و بازاریابی محتوایی هم یکی از این روش‌ها محسوب می‌شود که می‌توان گفت که کاملاً درست و صحیح است. بازاریابی محتوایی از روش‌های ایجاد ارتباط با سایر مشتریان است لذا باید دانست که لزوماً تمامی اطلاعات به اعتماد ختم نمی‌شود. از مهم‌ترین اهداف بازاریابی محتوایی مشخص کردن استراتژی‌ها و تکنیک‌های صحیح برای تولید و منتشر کردن محتوا در شبکه‌های مختلف به صورت یکپارچه است که این یکدست و هماهنگ بودن و یک زبان مشترک اعتماد مشتریان را به خود جلب می‌نماید.

بازاریابی برای جواب دادن به سوالات مشتریان تا بتواند آن‌ها را جذب کند و علاوه بر آن مشتریان را ماندگار کند این مسئله یکی از مهم‌ترین تکنیک‌های بازاریابی موفق و کارا است.
زمانی که شما برای مشتریان قصه سر هم می‌کنید در بخش مهمی از ذهن او را به مختص خود اختصاص می‌دهید. این موضوع دو حالت دارد اگر او از مطلبی که به او گفتید لذت برده باشد آن را با سایر دوستان خود نیز به اشتراک می‌گذارد و از این طریق دوستان او نیز به شما می‌پیوندد.

1. ایجاد ارتباط بین اولین بخش از زنجیره و اعتمادسازی برندها

پیش از هر اقدامی با محتوا می‌توانید برند خود را به مخاطبان خود انتقال دهید و با آن‌ها ارتباط برقرار کنید در صورتی که بتوانید ارتباط خود را در به سمت خوبی هدایت کنید باعث می‌شود که به مخاطبان شما اعتماد بیشتری کنند. امروزه بشر پیشرفت‌هایی انجام داده است و دیگر آن زمان نیست که با تعداد شعار یا شعر گول بخورد، برای این که مشتریان بتوانند با شما ارتباط برقرار کنند و باید شفافیت و ارزش آفرینی ایجاد نمایید و بهترین شیوه برای تولید آن‌ها مشخص نمودن استراتژی‌های و تولید محتوای کاملاً ً مناسب است. اهمیت استراتژی محتوا در بازاریابی آنلاین بسیار زیاد است.

2. بولد کردن برندها

با بررسی‌های انجام شده توسط شرکت تحقیقات بازار نیلس انجام شده است حالی از آن است که مردم با انجام تکنیک‌های بازاریابی سنتی و تبلیغاتی که هدفمند نباشند اطمینان نمی‌‌کنند و از آن‌ها نیز متنفر نیز می‌شوند این تحقیقات و بررسی‌ها که از طریق شرکت تحقیقات بازار انجام شده است باعث گسترش و پیشرفت و تغییر کردن نیازها و خواسته‌های افراد شده است که در مورد فوق مطرح کردیم.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.