ارزیابی بازاریابی اینترنتی و تاثیر آن بر روی کسب و کارها

ارزیابی دیگری از بازاریابی اینترنتی

یکی از نکات دیگری که در رابطه با بازاریابی اینترنتی باید بیان کرد این مطلب می‌باشد که بتوان از آن میزان هزینه‌هایی که به وجود می‌آیند را کم کرد در این رابطه باید این مطلب را در نظر داشت که هر چه درصد هزینه کمتر باشد موفقیت در نوع کسب و کار بیشتر می‌شود.

معایب تبلیغات سنتی

مطلب دیگری که در رابطه با تبلیغات به صورت سنتی باید بیان نمود این است که هر چه میزان تبلیغاتی که به شکل سنتی انجام می‌شدند البته که هزینه‌های زیادی را به خود اختصاص می‌دادند.
بیشتر هزینه‌ها نیز به صورت مالی و همین طور هزینه‌هایی در رابطه با زمان می‌باشد در این رابطه باید گفت که هزینه‌های مالی و زمان هر دو آن‌ها بسیار مهم می‌باشند و این که بتوان هر یک از آن‌ها را کاهش داد خود یکی از فرایند‌های مهمی است که در بازاریابی باید در نظر داشت.
با این حال تبلیغات در بازاریابی سنتی گستره بسیار زیادی را به خود داشته است و هزینه‌های بسیاری را می‌طلبیده است.
با این حال تبلیغاتی که به صورت سنتی شکل می‌گرفتند غالبا به صورت بروشور‌ها و یا تراکت بودند که هزینه‌های زیادی را برای ایجاد آن‌ها و زمان زیادی را برای به دست رساند آن به افراد به خود اختصاص می‌داد.

ارزیابی دیگری از بازاریابی اینترنتی
با این حال افراد استقبال خوبی از این روش از تبلیغات را نداشتند و این که امکان داشت که تراکت و بروشور‌ها به خوبی خوانده نشوند و اصل مطلبی که برای تبلیغ محصول در نظر گرفته شده بود به شدت رنگ ببازد و تنها هزینه زیادی در این رابطه ایجاد شده بود.
باید گفت که هر چه بتوان از تبلیغات به درستی بهره‌مند شد باید این نکته را نیز در نظر داشت که شکل تبلیغات در روش سنتی به این شکل تنها نبود بلکه ساختار‌های دیگری را به خود نیز اختصاص می‌داد.
یکی از ساختار‌های دیگری که برای تبلیغات سنتی وجود داشت و هزینه‌های زیادی را نیز ایجاد می‌کرد تبلیغات با استفاده از ویدئو و ساختار تصویر و فیلم بود.
ساختاری که به کار برده می‌شد زمان و هزینه زیادی را به خود اختصاص می‌داد و از جمله تبلیغات تلویزیونی و رسانه‌های جمعی بود که می‌توانست به شکل بهتری محصولات را معرفی نماید.
البته تبلیغات هزینه‌های زیادی را به خود اختصاص می‌دادند که این هزینه‌ها ناشی از این بود که میزان تبلیغات در نوع و شکل خود بسیار کم بودند و گزینه‌های زیادی برای آن‌ها وجود نداشت.
با این حال تبلیغات برای رسانه‌های جمعی یکی از گزینه‌های منبع درآمد به شمار می‌آمد که می‌توان به این نکته نیز اشاره کرد که این منبع درآمد باعث شده بود که هزینه‌هایی که برای هر تبلیغ به کار برده می‌شد به نسبت زمان و دقیقه در نظر گرفته شود که برای هر ویدئو و یا فیلم تبلیغاتی به شدت مشخص بود.
با توجه به این نکته باید در نظر داشت که تبلیغات و همین روش‌هایی که به صورت سنتی به کار برده می‌شدند نمی‌توانستند گزینه خوبی برای این باشند که همه کسب و کار‌ها از آن بهره ببرند.
بنابراین درصد کسب و کار‌هایی که می‌توانستند از تبلیغات به این شکل بهره‌مند شوند کسب و کار‌های بزرگی بودند که در حیطه کار و فعالیت خود از نظر مالی قدرتمند بودند.
به هر حال کسب و کار‌های کوچک جای مانور دادن زیادی در زمینه تبلیغات به این شکل نداشتند و در بیشتر موارد محصولات و خدماتی که می‌توانستند آن را ارائه دهند به شکل مهجور باقی می‌ماند و بیشتر افراد از آن‌ها اطلاعی نداشتند و محدود به بازه زمانی و مکانی خود بود.
بنابراین بازاریابی اینترنتی توانست این همه محدودیت را که در تبلیغات و برای کسب و کار‌ها به وجود آمده بود را به شدت بشکند و حالت بهتری را برای آن ایجاد نماید که این خود یکی از موهبت‌هایی بود که برای کسب و کار‌های کوچک نیز به وجود آمد که توانستند با کمترین هزینه خود را به سمت بازار‌های جهانی بکشانند و از رقبای خود به دور نمانند و شکل درستی از فعالیت را برای خود داشته باشند.

دیده شدن کسب و کار و محصول

فاکتور دیگری که برای بازاریابی آنلاین وجود دارد میزان دیده شدن و همین طور مطرح شدن نوع محصول و کسب و کار است.
این فرایند خود یکی از بزرگ‌ترین نکاتی است که برای هر کسب و کاری بسیار مهم است و می‌تواند آینده بسیار روشنی را برای آن به وجود بیاورد زیرا به راحتی دیده می‌شود و مطرح شدن آن به صورت جهانی و بین المللی یکی از فاکتور‌های ارزشمندی است که باید آن را در نظر داشت و به آن دقت کرد تا به هدف والای سود آوری دست یافت.

رتبه بندی در اینترنت

یکی از مطالب مهم و ارزشمند دیگری که در رابطه با بازاریابی اینترنتی باید آن را در نظر داشت و بیان کرد این نکته می‌باشد که هر چه درصد بالایی از درجه بندی و رتبه کسب و کار در اینترنت بیشتر باشد جایگاه کسب و کار در این فضا به خوبی نمایان می‌باشد.

رتبه بندی در اینترنت
میزان معروفیت و محبوبیت برای هر سایت و هر کسب و کاری می‌تواند باعث شود که افراد بیشتری با توجه به شهرتی که برای کسب و کار در این محیط به دست آمده است میزان رغبت و تمایل بیشتری به استفاده از خدمات و محصولات آن را داشته باشند.
بنابراین باید این مطلب را نیز در نظر داشت که هر چه میزان معروف شدن در فضا اینترنت و مجازی و به دست آوردن رتبه بندی است.
رتبه بندی در فضا مجازی درصد افزایش تعداد کاربران را امکان پذیر خواهد کرد.
در این مرحله باید گفت که هر چه میزان رتبه بندی افزایش یابد می‌توان بخش‌های بهتری از سود دست یافت و این که میزان مقبولیت بیشتری را در میان کسب و کار‌های دیگر و رقبای دیگر به دست آورد و این که رقبا نیز فعالیت‌های زیادی را برای این که رتبه بهتری را در میان کسب و کار‌های مشابه خود داشته باشند انجام می‌دهند و نباید این مطلب را نادیده گرفت و باید به درستی آن را در نظر داشت و از این فرایند به شکل مطلوبی بهره‌مند شد در غیر این صورت نمی‌توان گفت که این ارزشمندی برای تمامی کسب و کار‌ها اتفاق می‌افتد و تنها کسب و کار‌هایی می‌توانند از این فرایند به درستی استفاده کنند که به سمت آینده‌ای روشن تمرکز دارند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.