7 اشتباه رایج در بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا

در عصر جدید‌ یکی از مهم‌ترین پیش نیازهای اصلی برای تبلیغ کالاها و محصولات بازاریابی و تولید محتوا است. در این روش نیز‌ یک سری اشتباهاتی ممکن است رخ دهد برای که از این بروز آن‌ها اجتناب کنیم باید چه اقداماتی انجام دهیم؟ اگر علاقه دارید که جواب این سوالات را بیابید در ادامه‌ی این گفتار با ما همراه باشید. بازاریابی محتوا از لحاظ نرخ تبدیل، شش برابر سودمندتر و موثرتر از روش‌های دیگر است. یکی از بهترین روش‌ها برای قبول اعتماد، جذب کاربران و بهبود خدمات مشتری، بازاریابی محتوا است.

7 اشتباه رایج در بازاریابی محتوا

نقش تولید محتوا در بازاریابی دیجیتال بسیار پر رنگ و حساس است، در صورتی که قصد دارید از طریق بازاریابی محتوا فروش خود را افزایش دهید لازم است از این اشتباهات خودداری کنید.

  1. به کار بردن الگوهای ‌یکسان برای همه
  2. تاکید مستمر بر روی فروش
  3. بی توجهی بر روی کیفیت و بهبود محتوا
  4. عدم CTA
  5. عدم توجه به توصیه‌ها
  6. درک نکردن چهار گام چرخه خرید
  7. خودخواه بودن

1. به کار بردن الگوهای‌ یکسان برای همه

اهمیت استراتژی محتوا در سایت‌های تجارت الکترونیک بر کسی پوشیده نیست، یکی از اشتباهات مرسوم و رایجی که اغلب افراد از طریق بازاریابی محتوا برای افزایش فروش انجام می‌گیرد این است که نباید‌یک دستورالعمل‌ یا‌ یک الگو را برای تمامی افراد به کار برد. به عنوان مثال اگر شما نیاز به تولید محتوا برای جذب مشتری و افزایش فروش دارید این عامل نمی‌تواند برای تمامی مخاطبان شما مفید باشد ممکن است تنها برای برخی از افراد شما مفید باشد.

بازاریابی محتوا

2. تاکید مستمر بر روی فروش

بازاریابی محتوا را نباید نوعی دستورالعمل فروش دانست. بلکه تنها به منظور اشتراک‌گذاری اطلاعات مفید و موثر است که بتواند به سوالات مخاطبان پاسخ دهند‌ یا اینکه مشکلات آن‌ها را برطرف نماید. مهم‌ترین هدف بازاریابی محتوا افزایش فروش و جذب کاربران به سایت است.

3. بی توجهی بر روی کیفیت و بهبود محتوا

تعادل‌ یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای تولید محتوا است. راه‌اندازی وبلاگ وبسایت تجارت الکترونیک نیاز به تخصص و مهارت دارد، تنها با منتشر کردن سالیانه پست‌ها نمی‌تواند تاثیری بر روی بهبود محصولات‌ یا خدمات شما بگذارد. از سوی دیگر انتشار و توزیع مقاله‌های غیر آموزنده و پر از اشتباه و خطا در طول روز می‌تواند تاثیرات مخربی بر جای بگذارد.

بهترین کار این است که بیشتر وقت خود را صرف تولید محتواهای جذاب و کاربر پسند نمایید. چرا که از قدیم تا به امروز گفته می‌شود که کیفیت بهتر از کمیت است حتی اگر تنها در هفته‌ یکبار آن را انتشار می‌دهید.

چنانچه که محتوایی جذاب باشد می‌تواند تا به مدت 5 سال از آن به عنوان منبع مفید استفاده کرد. اگر می‌خواهید از طریق محتوا به سودآوری دست پیدا کنید می‌توانید از طریق اینفوگرافیک‌ یا فصلی از کتاب الکترونیکی آن را نشر دهید.

از دیگر مزایای بازاریابی محتوای سبز و با کیفیت، انتشار آن به صورت انبوه و گسترده است. چنانچه که شخصی محتوای شما را مفید بداند، علاقه‌ی بیشتری پیدا می‌کند تا مطالب و نوشته‌های شما را برای سایرین به اشتراک بگذارد به همین علت نباید از کیفیت محتوا و تاثیر آن بر روی سئو سایت غافل شد. البته باید بدانید که محتوا خود به خود ساخته نمی‌شود.

 بی توجهی بر روی کیفیت و بهبود محتوا

 4. عدم CTA

هدف فراخوان عمل‌ یا CTA راهنمایی کاربران خود برای رسیدن به انتظارات آینده است. این نوع فراخون در قالب‌ یک پست، برای به روز رسانی شبکه‌های اجتماعی‌ یا ایمیل می‌باشد. CTA قوی باعث می‌شود گزینه‌ی «اضافه نمودن به کارت»‌ یا « تست سی روزه‌ی رایگان» باشد. همچنین به مخاطبان برای ادامه راه انگیزه می‌دهد.

5. عدم توجه به توصیه‌ها

با نوشتن محتواهای کاربردی از قبیل نقد و توصیه، به هیچ عنوان نباید آن‌ها را نادیده گرفت و نسبت به آن‌ها بی توجهی کرد. از مزیت‌های محتوای کاربردی این است که می‌تواند به تولید محتوای بیشتر کمک کند و همچنین باعث افزایش اعتماد مشتریان و مخاطبان نیز می‌شود.

به کار بردن این توصیه‌ها نیز می‌تواند خدمات، محصولات و مزایای آن را توصیف کند. در ضمن نیز می‌توانند شما را نسبت به رقبا برتر جلوه دهند و از مطالب شما در محتواهای قبلی حمایت می‌کنند. ‌یکی از هدایای ارزشمند در بازاریابی محتوا، تایید شدن از سوی دیگران است.

6. درک نکردن چهار گام چرخه خرید

در چرخه‌ی خرید چهار مرحله وجود دارد از جمله:

  1. آگاهی
  2. پژوهش
  3. درک
  4. خرید

ایجاد آگاهی

زمانی است که مشتری نمی‌داند که چطور می‌تواند برای مشکل خود راهکاری بیندیشد.

بازاریابی محتوا

پژوهش

در این مرحله مشتری راهکار مشکل خود را کاملاً می‌داند برای افزایش اطلاعات و آگاهی خود به دنبال آن می‌رود.

درک

در این مرحله محصولات و خدمات را با هم مقایسه می‌کند.

خرید

منظور تصمیم گیری برای سرمایه گذاری بر روی راهکار است. تمامی افرادی که در زمینه‌ی بازاریابی محتوایی فعالیت می‌کنند بایستی  اطلاعات کامل و جامعی از چرخه خرید داشته باشند همچنین دارای مهارت و توانایی خلق محتوایی با کیفیت برای بازاریابی و خرید داشته باشند. محتواهایی که شما تولید می‌کنید می‌توانند مشتری‌های مناسب و سودآوری را مشخص کنند و علاوه بر آن نیز می‌توانند سطح آن را نیز بسنجند.

7. خودخواه بودن

در صورتی که توانسته‌اید روش مناسبی برای بازاریابی محتوا دست پیدا کنید، برای کسب نتایج و مشاهده‌ی میزان عملکرد موثر خود را بررسی کنید. چنانچه که مطابق میل و انتظارات شما رخ نداد، می‌بایستی کل دوره را تغییر دهید و مجدد بر روی بهبود کار خود تمرکز کنید. بایستی همیشه خود را با جدیدترین اخبار و اطلاعات در این حوزه به روز رسانی کنید. چنانچه که هنوز از روش‌های قدیمی استفاده می‌کنید و محتواها را روی پلتفرم‌هایی که طرفدار چندانی ندارند انتشار می‌دهید، پیشرفت زیادی نخواهید داشت. ارتباطات علاوه بر ایده‌ها در محتوا و روش‌ها نیز بسیار پر رنگ است.

یکی از روش‌های موثر برای بهبود کسب و کار، بازاریابی محتوا است، لذا تنها در صورتی می‌توانید از این طریق به نتایج مطلوبی دست پیدا کنید که از اشتباهاتی که در بالا ذکر شد بپرهیزید. در صورتی که به این نکات توجه نکنید حتی اگر در این راستا نیز پشتکار فراوانی داشته باشید باعث شکست شما در فروش می‌شود. در نهایت خروجی ضعیفی نیز خواهید داشت و به منظور اتلاف وقت شما خواهد بود حتی اگر بهترین و مناسب‌ترین روش‌ها را به کار برده باشید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.