۵ اشتباه در تجارت الکترونیک و نحوه رفع آن‌ها

اشتباه در تجارت الکترونیک

اشتباهات سئو سایت در وبسایت‌های تجارت الکترونیک تاثیر بسیار زیادی بر روی آن‌ها دارد. از این رو روند سئوی نامناسب می‌تواند بر درآمد تجارت الکترونیک تاثیر منفی داشته باشد. با شناخت دقیق این موارد قادر خواهید بود از آن‌ها بر حذر باشید تا دچار چالش در این حوزه نشوید. معمولا اشتباهات رایج در سئو وجود دارد که اگر به عنوان مدیر دیجیتال مارکتینگ بتوانید از بروز آن‌ها جلوگیری کنید می‌توانید به موفقیت در فروش دست پیدا کنید.

۵ اشتباه در تجارت الکترونیک

۵ اشتباه در تجارت الکترونیک عبارت است از:

  1. محتوای تکراری
  2. بی توجهی به تاثیر محتوا
  3. عدم بهینه‌سازی عناوین و توضیحات
  4. عدم بهینه‌سازی وبسایت برای موبایل
  5. پیکربندی نادرست ابزارهای وب مستر

در ادامه هر یک از موارد فوق را توضیح خواهیم داد.

1. محتوای تکراری

اگر می‌خواهید وبسایت تجارت الکترونیک شما در گوگل و موتورهای جستجو رتبه بالایی داشته باشد لازم است که محتوای منحصر به فرد و متمایزی داشته باشید.  مهم‌ترین کاری که می‌توانید برای برطرف کردن این مشکل انجام دهید این است که در تولید محتوا از مطالب غیر تکراری و ترجیحاً آنچه که توسط شما نوشته شده است استفاده کنید تا به کمک آن بتوانید به یک منبع معتبر در کسب و کار خود تبدیل شوید. نقش تولید محتوا در بازاریابی دیجیتال بسیار حساس و مهم است.
به عنوان مثال برای محصولات تجارت الکترونیک خود توضیحات کوتاه و در عین حال با جزئیاتی بنویسید و با مقایسه محصولات مشابه در دیگر وبسایت‌های تجارت الکترونیک، مزایای محصولات و خدمات خود را به مخاطبان نشان دهید. این کار سبب بهبود تجربه مشتریان در کسب و کار تجارت الکترونیک می‌شود.

طبیعی است که وبسایت تجارت الکترونیک دارای تعدادی دسته از کالاهایی باشد که بخشی از آن‌ها قبلا در صفحه جزئیات محصولات دیگر وبسایت‌ها در گوگل منتشر شده است. بهترین راه برای جلوگیری از انتشار محتوای تکراری این است که متن‌های منحصر به فردی را در صفحات دسته‌بندی محصول اضافه کنید. این کار نه تنها به شما کمک می‌کند بلکه برای مخاطبان جذاب خواهد بود.

4. عدم بهینه‌سازی وبسایت برای موبایل

2. بی توجهی به تاثیر محتوا

بهتر است بدانید که عدم توجه به راه‌اندازی وبلاگ وبسایت تجارت الکترونیک به اندازه متن‌های تکراری می‌تواند تاثیر داشته باشد. بنابراین برای اینکه روند سئوی شما به خوبی مسیر تعریف شده را طی کند، نیاز به محتوای کافی برای کمک به خزنده‌های موتور جستجو دارید تا آن‌ها بدانند که صفحه شما درباره چه چیزی است. به همین دلیل تنها تصویر و محتوای ویدیویی برای دستیابی به رتبه‌های بالا در تجارت الکترونیک کافی نیست، مهم‌ترین راه حلی که به شما کمک می‌کند بازاریابی و تولید محتوا است که با تولید محتوای با کیفیت و مرتبط با محصولات و خدمات تجارت الکترونیک خود به رتبه‌های بالا در نتایج موتورهای جستجو دست پیدا کنید تا مخاطبان بتوانند نام تجاری شما را بهتر بشناسند.

3. عدم بهینه‌سازی عناوین و توضیحات

در فروشگاه اینترنتی تجارت الکترونیک بسیار مهم است که وبسایت شما آدرس بهینه شده‌ای داشته باشد. علاوه بر آن از عناوین و توضیحات مربوط به کلمات کلیدی در معرفی محصولات در هر صفحه از وبسایت استفاده کنید تا خزنده‌های وب راحت‌تر وبسایت شما را شناسایی کنند.
برای برطرف کردن این مشکل لازم است که قابلیت‌های وبسایت تجارت الکترونیک خود را شناسایی کنید. برای این کار شاید نیاز داشته باشید تا از متخصصان و کارشناسانی که در زمینه دیجیتال مارکتینگ متبحر هستند کمک بگیرید.

4. عدم بهینه‌سازی وبسایت برای موبایل

در حال حاضر اکثر کاربران با استفاده از دستگاه‌های تلفن همراه خود از اینترنت استفاده می‌کنند و از وبسایت‌های تجارت الکترونیک خرید می‌کنند. به عبارت بهتر آمار حاکی از آن است که اکنون بیش از ۵۰ درصد از ترافیک تجارت الکترونیک از طریق تلفن‌های هوشمند اتفاق می‌افتد. این عدد بزرگی است که نمی‌توانید آن را نادیده بگیرید، حتی اگر محصولات و خرید در مورد شما کالاهای معمولی نیستند، هنوز هم باید یک وبسایت سازگار با تلفن همراه داشته باشید، زیرا جستجوهای خرید اکثرا از طریق تلفن همراه اتفاق می‌افتد. گوگل وبسایت‌های سازگار با موبایل را شناسایی کرده و اگر شما به این مسئله بی توجه باشید نیاز به صرف زمان و هزینه بیشتر برای بهبود رتبه سئوی خود خواهید داشت.

بدیهی است که برای رفع این مشکل لازم است به پاسخگویی وبسایت خود در تلفن همراه توجه کنید. برای این کار ابتدا باید سیستم عامل‌های تجارت الکترونیک خود را بررسی کنید تا اطمینان یابید که از نسخه‌های مدرن استفاده می‌کنید. برای نتیجه بهتر می‌توانید از توسعه دهندگان وب کمک بگیرید تا با تنظیم وبسایت شما برای پاسخگویی در موبایل به روند سئوی شما کمک کنند.

4. عدم بهینه‌سازی وبسایت برای موبایل

5. پیکربندی نادرست ابزارهای وب مستر

امروزه بسیاری از موتورهای جستجو از جمله گوگل ابزار‌هایی دارند که می‌توانید با استفاده از آن‌ها به بهینه‌سازی وبسایت تجارت الکترونیک خود کمک کنید. از این رو با دنبال کردن این روش‌ها و دستیابی به ابزارها قادر خواهید بود پیکربندی‌های نادرستی که در ابزار وب مستر ایجاد شده است را برطرف کنید. یک اشتباه رایج که بسیاری از دارندگان وبسایت به آن بی توجه هستند این مسئله است. که روی سئوی آن‌ها تاثیر می‌گذارد بی توجهی به این مسئله باعث می‌شود موتورهای جستجو قادر به فهرست‌بندی درست وب سایت آن‌ها نباشد.

برای اطمینان از اینکه این مشکل برطرف شده است می‌توانید از متخصصان وب کمک بگیرید تا آن‌ها با بررسی دامنه وبسایت و بررسی صفحات محصول اطمینان حاصل کنند که هیچ خطایی ایجاد نمی‌شود. همچنین آن‌ها پس از اینکه از عدم وجود محتوای کپی شده در سایت شما اطمینان حاصل کنند، با بهینه‌سازی آن خزنده‌های موتور جستجو می‌توانند وبسایت شما را راحت‌تر شناسایی کنند. این موارد بسیار فنی هستند و برای پیکربندی صحیح به مهارت‌های پیشرفته نیاز است. در نتیجه با رعایت آن‌ها می‌توانید به سئوی وبسایت تجارت الکترونیک خود کمک کنید.

موارد عنوان شده از معمولی‌ترین اشتباهات وبسایت‌های تجارت الکترونیک هستند. هر چند موارد دیگری نیز وجود دارد که تکرار آن‌ها می‌تواند در سئوی شما موثر باشد. به همین دلیل بسیار مهم است برای نتیجه مطلوب از وبسایت تجارت الکترونیک اشتباهات را برطرف کنید و پس از آن به دنبال راه‌هایی برای افزایش فروش و تبلیغ فروشگاه آنلاین خود باشید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.