افیلیت مارکتینگ یا بازاریابی پورسانتی چیست؟

افیلیت مارکتینگ یا بازاریابی پورسانتی چیست؟

ممکن است که اصطلاح افیلیت مارکتینگ به گوش‌تان نخورده باشد. اما با مفهوم بازاریابی پورسانتی یا همکاری در فروش را می‌دانید.

شما توسط این نوع از روش بازاریابی می‌توانید به سودآوری خوبی برسید، اما موضوعی که وجود دارد این است که چطور می‌تواند درآمد خود را افزایش داد؟

بازاریابی پورسانتی یا همکاری در فروش به این معنا است که شما می‌توانید درآمد خودتان را مجزا از زمان و مکان کنید. به این مفهوم که شما در هر کجای این سرزمین خاکی که حضور داشته باشید قادر خواهید بود که درآمد خود را افزایش دهید. شاید در ابتدای کار این تصور را داشته باشید که چطور می‌توان درآمد کافی و لازم به دست آورید یا اینکه چطور می‌توان از این طریق درآمد کسب کرد؟

یکی از روش‌‌های کسب و کار در اینترنت همکاری در فروش است که فروشنده و همکاری در فروش را به سود می‌رساند که در واقع می‌توان گفت که این یک رابطه‌ی برد برد است.

مفهوم همکاری در فروش چیست؟

همکاری در فروش در اصطلاح به  افیلیت مارکتینگ گفته می‌شود. در این نوع از بازاریابی، مدیر کسب و کار بعد از عقد قرارداد یک پورسانتی را برای بازاریاب و همکار خود در فروش در نظر می‌گیرد.

در این شیوه از بازاریابی آنلاین برای افرادی که صاحب وب سایت هستند بسیار مناسب و مطلوب است و همچنین در شرایطی که شخص وبسایت ندارد نیز قابل اجرا است.

زمانی که بازاریاب شروع به تبلیغ محصول و کالایی می‌کند و آن را به مشتری ارائه می‌کند بعد از این که کالا از طریق مشتری خریداری شد، سود بازاریاب به حساب آن واریز می‌گردد.

این روش از بازاریابی قدمت و سابقه‌ی دیرینه دارد که در بیرون از مرز‌‌های ایران انجام می‌شود اما در حال حاضر در ایران نیز چنین کسب و کارهایی رونق بسیار زیادی پیدا کرده‌اند و صاحبان کسب و کار و هم بازاریابان نیز از این راه توانسته‌اند که درآمد‌‌های میلیونی یا حتی میلیاردی نیز کسب نمایند.

در این نوع از بازاریابی چهار عامل نقش اصلی را ایفا می‌کنند از جمله:

صاحب کسب و کار

بازاریاب یا همکاری در فروش

مشتری یا خریدار

کانال بین فروشنده و بازاریابی که امورات مالی را در این میان انجام می‌دهد.

مفهوم همکاری در فروش چیست؟

نقش بازاریاب در سیستم همکاری در فروش

بهتر است پیش از این که با نقش و تاثیر بازاریاب در سیستم همکاری در فروش بیشتر آشنا شوید. خوب است بدانید که بازاریاب به شخصی گفته می‌شود که در وب سایت خود از سیستم همکاری در فروش استفاده می‌کند. تفاوتی هم ندارد که محصولات آن شامل چه چیزهایی باشد. حتی ممکن است که به هیچ عنوان خبری از محصول نباشد و تنها یک اکانت یا همان اشتراک خاص یک سایت، به عنوان محصول باشد.

انواع سیستم‌‌های بازاریابی پورسانتی

عملکرد سیستم‌‌های همکاری در فروش به این نحوه است که صاحب کسب و کار درصدد است که فروش خود را افزایش دهد بر همین اساس بازاریاب‌ها برای ایجاد فروش و دنبال کردن مشتری کمک می‌گیرند. بازاریاب نیز با ورود به سایت کسب و کار مشخص، آدرس مخصوص خود را برای کالا می‌گیرد و آن را به هر شیوه‌ای که می‌تواند انتشار می‌دهد.

نحوه‌ی موفقیت در بازاریابی پورسانتی

داشتن روحیه‌ی همکاری در فروش کار چندان سخت و دشواری نیست، اما برای افزایش درآمد نیاز به دانش و اطلاعات کافی و همچنین برنامه ریزی و تلاش مستمر است. شما می‌توانید با انجام یک سری از فرایندها و کارها اقداماتی را انجام دهید تا بتوانید در این نوع از بازاریابی موفق شوید از جمله:

شما می‌توانید با فراگیری دانش همکاری در فروش گام‌‌های لازم و کافی برای رسیدن به موفقیت کسب نمایید.

تنها در فروش کالاها و خدمات مرغوب و استاندارد همکاری کنید. بهترین و مناسب‌ترین کار این است که نخست باید خودتان آن‌ها را بخرید تا از کیفیت آن‌ها مطمئن شوید. همچنین شما با توجه به محصول یا خدماتی که منتشر می‌کنید، قضاوت می‌کنید. در نهایت تنها بر روی کسب درآمد تمرکز نکنید. بلکه مسئله‌ی مهم‌تری نیز وجود دارد این است که شما باید کیفیت کار خود را نیز ارتقا دهید.

در خصوص برنامه‌ای که در آن همکاری می‌کنید تحقیق نماید تا متوجه شوید که چه زمانی و این که چگونه به شما پول پرداخت می‌شود. در ضمن نیز به موضوعات مهم مالی که به شما کمک می‌کند تا از برنامه مطمئن شوید توجه ویژه داشته باشید.

در فروش اجسامی همکاری کنید که به جایگاه شما یا محتوایی که در وب سایت یا وبلاگ شما وجود دارد مرتبط است به عنوان مثال شما در خصوص اسکیت نمایشی محتوایی تولید می‌کنید و به اشتراک می‌گذارید لینک‌‌های مرتبط با موتورسیکلت یا کیف‌‌های خورجینی جدید نمی تواند مناسب باشد.

تبلیغات را با یکدیگر ترکیب و متناسب کید تا با لینک‌‌های مختلف بازدیدکننده‌هایتان را آزرده خاطر نکنید. لینک‌‌های همکاری که با تصویر همراه هستند بهترین میزان کلیک را به همراه دارند.

همیشه رابطه‌ی خود را برای بازدیدکننده‌ها آشکار کنید. اغلب بازدیدکننده‌ها هم متوجه خواهند شد که با تبلیغات گرافیکی که برای شما سودآوری ایجاد می‌کند. چنانچه که در مورد کالایی مطلبی بنویسید و آن را نیز به سایرین پیشنهاد دهید به مخاطبان این پیام را انتقال خواهید داد که شما اگر مطلبی بارگذار کنید در عوض آن پول دریافت می‌کنید این کار به شما این اطمینان را می‌دهد که با مخاطبان خود شفاف و صادق بوده‌اید.

نحوه‌ی موفقیت در بازاریابی پورسانتی

برای اینکه با مزیت‌‌های همکاری در فروش بهتر آشنا شوید و آن‌ها را به کار بگیرید و افراد بیشتری را جذب وب سایت و یا وبلاگ خود کنید می‌توانید از سایر ابزار‌‌های کمکی مانند سئو و رسانه‌‌های اجتماعی استفاده کنید اما بدانید که این دو به تنهایی کافی نخواهند بود. تمامی تلاش خود را به کار بگیرید تا متوجه شوید که بازار هدف شما چه کسانی هستند، شما در کجاها می‌توانید آن را جستجو کنید و این که چطور قادر خواهید بود که آن‌ها را جذب سایت‌تان کنید.

یک لیست از کلیه ایمیل‌‌های افراد آماده کنید. افراد موفق در این شیوه از فروش از ایمیل استفاده می‌کنند. به این موضوع دقت و توجه لازم را داشته باشید. شاید باورتان نشود اما در بازاریابی ایمیلی شما می‌توانید سودآوری بیشتری داشته باشید.

خوب است از یک صفحه اصلی و سیستم قیفی برای بازاریابی کسب و کار خود استفاده کنید.

می توانید با اراده پیشنهاد‌‌های وسوسه انگیز به مشتریان آن‌ها را به فهرست ایمیل‌تان اضافه کنید. از طریق این شیوه می‌توانید صفحه‌ی محصولاتی را که در فروش آن‌ها همکاری می‌کنید برای آن‌ها بفرستید. در سیستم ایمیلی‌تان با دادن پیشنهاد‌‌های رایگان فروش بیشتری انجام دهید.

با بررسی کردن میزان فروش موفقیت خود را بسنجید به خصوص اگر برنامه‌‌های زیادی دارند. در بعضی از مواقع دیده می‌شود که با انجام یک سری تبلیغات گسترده‌تر وب سایت‌تان را به صورت سطحی جلوه می‌کند و منجر به آزار خواننده می‌شود؛ حاصل آن منجر به کاهش کارایی شما می‌گردد.

قبل از این که کسب و کار را با این نوع روش بازاریابی شروع کنید باید گفت که عواملی که باعث رشد و موفقیت بازاریابی می‌شود را فرا بگیرید. همچنین همکاری در فروش می‌تواند فروش شما را به عنوان یک کسب و کار دنبال کند یا این که می‌خواهید همکاری در فروش را به کسب و کار فعلی خود اضافه کنید؛ همانطور که می‌دانید رسیدن به موفقیت در کسب و کاری به هیچ عنوان کار ساده‌ای نیست یا اینکه شما هم قصد دارید از این شیوه بازاریابی یعنی همکاری در فروش برای کسب و کار امروزی خود استفاده کنید بهتر است بدانید که در این نوع بازاریابی به دنبال چه هستید و چه چیزهایی می‌تواند به موفقیت بازاریابی شما کمک کند یاد بگیرید.

مهم‌ترین نکته‌ای که وجود دارد این است باید بدانید که برای رسیدن به موفقیت از این طریق اصلاً کار ساده‌ای نخواهد بود و باید تلاش لازم و کافی در این راستا داشته باشید تا بتوانید به نتایج مطلوب خود دست پیدا کنید. این شیوه از کسب و کار نیز همانند سایر مشاغل خانگی دیگر نیاز به یک طرح و فعالیتی دارد که تا این که بتوانید یک همکاری آنلاین در فروش داشته باشید و پول به دست آورید.

به صورت کلی می‌توان گفت که شانس شما برای کسب درآمد و پول و برنامه‌‌های همکاری در فروش نسبت به سایر کسب و کار‌‌های اینترنتی خانگی دیگر کمتر یا بیشتر نیست. میزان موفقیت شما به این بستگی دارد که تا چه میزانی می‌توانید برنامه‌ی همکاری در فروش‌تان را اجرا کنید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.