چه چیزی در انتظار بازاریابی دیجیتال خواهد بود؟

بازاریابی دیجیتال

بازاریابی دیجیتال به طور مداوم در حال تغییر است. برخلاف بازاریابی سنتی، اگر نتوانید موقعیت خود را در بازاریابی اینترنتی ارتقا دهید، ممکن است در یک چشم بر هم زدن از رقبا عقب بیفتید. به همین دلیل شناخت تغییرات و روندی که در انتظار بازاریابی وب است، به شما کمک می‌کند تا هوشمندانه عمل کنید.

آینده بازاریابی دیجیتال

برخی از تغییراتی که ممکن است در آینده بازاریابی دیجیتال ایجاد شود، به احتمال زیاد در اثر این موارد به وجود می‌آید.

  1. هوش مصنوعی و اتوماسیون
  2. تجارت اجتماعی
  3. اینفلوئنسرها
  4. رسانه‌های اجتماعی هدف
  5. تجربه‌های یک بلاگر
  6. شخصی‌سازی
  7. جستجوی صوتی
  8. چت بات
  9. جستجوی بصری
  10. بازاریابی عصبی

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. هوش مصنوعی و اتوماسیون

هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتال چه کاربردی دارد؟ هوش مصنوعی به سرعت در بسیاری از صنایع به ویژه بازاریابی آنلاین حاکم می‌شود. در حال حاضر از این سیستم تنها در بخش‌های ساده مثل ارتباطات، بخش ایمیل قطره‌ای و یا موارد دیگر استفاده می‌شود، با این حال احتمال بیشتری وجود دارد که در آینده نزدیک ادامه یافته و گسترش یابد.
بسیاری از محققان بر این باورند که هوش مصنوعی بزرگ‌ترین فرصت تجاری برای شرکت‌ها و صنایع بزرگ در دهه آینده است. به همین دلیل برای بسیاری از تجارت‌ها به خصوص کسانی که از بازاریابی دیجیتال استفاده می‌کنند، مهم است که با هوش مصنوعی آشنا شوند و برای اجرای فعالیت‌های روزانه برخی از آن‌ها را به کار بگیرند.

به طور کلی هوش مصنوعی در آینده گزینه‌ای خواهد بود که مشاغل نمی‌توانند در عملکرد روزانه خود آن را نادیده بگیرند. از این رو اگر در صدد یادگیری و استفاده از آن باشید، می‌توانید سریع‌تر حرکت کنید، هزینه‌های خود را به صورت قابل توجهی کاهش دهید و نسبت به رقبا جلوتر حرکت کنید.
اتوماسیون نیز در بازاریابی وب مورد تازه‌ای نیست. نکته اصلی این است که بدانید چه زمانی از آن استفاده کنید و چه زمانی آن را کنار بگذارید. شکی نیست که در دراز مدت اتوماسیون می‌تواند مزایای قابل توجهی را در بخش بازاریابی به همراه داشته باشد.

دیجیتال مارکتینگ

2. تجارت اجتماعی

در ابتدا رسانه‌های اجتماعی تنها مکانی به منظور برقراری ارتباط مشاغل با مصرف‌کنندگان بود. معرفی محصولات و یا خدمات بر پایه تصویر و مفاهیم بصری از این کانال‌ها انجام می‌گرفت. با این حال امروزه شرایطی پیش آمده است که می‌توان پست محصولات خود را به اشتراک بگذارید و از طریق همان پست مخاطب را به سمت درگاه پرداخت هدایت کنید.

به عبارت بهتر در تجارت اجتماعی، مصرف‌کنندگان بدون نیاز به ترک برنامه و یا کلیک کردن روی لینک خرید، می‌توانند محصولات شما را مستقیما از طریق پست‌ها و تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی خریداری کنند. این کار باعث کاهش مراحل خرید و بهینه‌سازی آن برای مصرف‌کنندگان خواهد بود.

3. اینفلوئنسرها

بازاریابی اینفلوئنسرها مفهوم جدیدی در بازاریابی وب نیست. اکثرا می‌دانید که این یک روش عالی برای فروش محصولات شما به مصرف‌کنندگان از طریق فردی است که مخاطبان او را می‌شناسند و اعتماد دارند.

این مفهوم باعث شده تا میکرو اینفلوئنسرها نیز وارد میدان شوند. به این معنی که اگر افرادی دارای دنبال‌کنندگان متوسط (حدود 30000 دنبال کننده) داشته باشند، به اندازه کافی محبوب هستند تا معرفی محصولات و خدمات خود را به آن‌ها بسپارید.

یکی از مهم‌ترین مزایای بهره‌مندی از میکرو اینفلوئنسرها این است که آن‌ها از میزان تعامل بهتری برخوردار هستند. شاید عجیب به نظر برسد، با این حال اگرچه دنبال‌کنندگان کمتری دارند، اما به دلیل اینکه ممکن است بازار هدف شما در همان جا باشند، تعامل با این افراد به تقویت بازاریابی آنلاین شما کمک می‌کند.

4. رسانه‌های اجتماعی هدف

هر روز کانال‌های اجتماعی جدید مثل اسنپ چت یا پینترست، جایگزین سیستم عامل‌های قدیمی‌تر می‌شوند. این در حالی است که برخی از این پلتفرم‌ها مثل فیس بوک، توییتر و اینستاگرام هنوز هم مورد توجه کاربران هستند. به همین دلیل است که باید آینده این سیستم عامل‌ها را در نظر بگیرید تا بتوانید روی مناسب‌ترین آن‌ها سرمایه‌گذاری کنید. آن‌ها می‌توانند به شما در رسیدن به مخاطبان هدف کمک کنند.

5. تجربه‌های یک بلاگر

بلاگرها در آینده محبوب‌تر از هر زمان دیگری خواهد بود. این امر به این دلیل است که یک شخص به صورت مستقیم با مخاطبان خود در تعامل خواهد بود و می‌تواند تجربیات و دانش خود را به شکل موثری با آن‌ها در میان بگذارد. این کار روابط شما را با مشتریان تقویت می‌کند و می‌تواند در استراتژی بازاریابی آنلاین به شکل موثر عمل کند.

دیجیتال مارکتینگ

6. شخصی‌سازی

شخصی‌سازی همواره می‌تواند به شما کمک کند. گاهی بسیاری از کسب و کارها از این دانش به شکل مناسب بهره‌مند نمی‌شوند. از این رو اگر می‌خواهید در بازاریابی آنلاین موفق شوید، بهتر است با ارائه فرایند شخصی‌سازی به آن‌ها کمک کنید.

7. جستجوی صوتی

هر چند جستجوی صوتی به مدت 9 سال وجود داشته است، با این حال امروزه افراد کمتری از آن استفاده می‌کنند، اما این احتمال وجود دارد که در سال‌های آینده بیشتر فرایند جستجو از طریق سیستم عامل‌های صوتی انجام شود.
جستجوی صوتی مزیتی است که می‌توانید در تمام بخش‌های کمپین بازاریابی آنلاین خود آن را به کار بگیرید. از آنجایی که هوش مصنوعی روز به روز بهتر می‌شود، به طور قابل توجهی می‌توانید خطاهای خود را کاهش دهید.

8. چت بات

چت بات‌ها نقش مهمی در دیجیتال مارکتینگ دارند و در آینده نیز بالغ بر 80% از مشاغل به دنبال آن خواهند بود. از آنجایی که فناوری‌های آن مبتنی بر هوش مصنوعی است، می‌توانید تعامل خود با مشتریان را به مراتب آسان‌تر از گذشته پیش ببرید.

9. جستجوی بصری

یکی دیگر از مواردی که در آینده بازاریابی آنلاین نقش مهمی را ایفا خواهد کرد، جستجوی تصویری است. ابزار بصری به کاربران این امکان را می‌دهد تا برای یافتن چیزی که توضیح آن سخت است، عکس بگیرند و شروع به جستجو و تحقیق درباره آن کنند.

10. بازاریابی عصبی

هر چند این روند هنوز در بازاریابی آنلاین به شکل گسترده مورد استفاده قرار نگرفته است، با این حال به نظر می‌رسد که به سرعت به ابزاری برای بازاریاب‌ها تبدیل می‌شود تا در آینده‌ای نه چندان دور از آن استفاده کنند. اساسا بازاریابی عصبی کمک می‌کند تا فعالیت‌های مغزی کاربران و مخاطبان هدف قابل اندازه‌گیری باشد، در نتیجه شما درک خواهید کرد که چه نوع محتوایی برای آن‌ها جذاب‌تر است.

اطلاعات مربوط به احساسات مخاطبان و پاسخ یا واکنش ایشان نسبت به هر استراتژی باعث می‌شود که روند بازاریابی شما بهبود یابد. به همین دلیل است که شناخت آینده بازاریابی دیجیتال منجر به درک بهتر شما نسبت به مخاطبان، پیشرفت تجارت و پیشی گرفتن از رقبا خواهد شد.

 

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.