انواع بازاریابی ویدیویی چیست؟

انواع بازاریابی ویدیویی

در حال حاضر یکی از ضروری‌ترین و مهم‌ترین نکات در هر نوع بازاریابی، استفاده درست و صحیح از ویدیوها و شناخت علایق کاربران در جهت افزایش فروش است. این موضوع بخشی از فرایند بازاریابی شما نیست بلکه برای دستیابی به استراتژی اجتماعی کسب‌وکار شما است.
انواع بازاریابی ویدیویی یا video marketing، با استفاده از ویدئو مارکتینگ برای تبلیغ و بازاریابی کالاها و خدمات شما، بالا رفتن تعامل در شبکه‌های اجتماعی، آموزش مشتریان و جذب کردن کاربران با رسانه جدید است.

دلیل تمرکز بر روی بازاریابی ویدیویی چیست؟

در سال‌های کنونی، می‌توان شاهد محبوبیت ویدئو تحت عنوان قالب‌های مهمی در بازاریابی محتوا بوده و هستیم. به صورت ویژه در سال 2017 ویدئو در بالاترین نقطه از لیست روش‌های بازاریابی قرارگرفته است. در سال‌های 2018 و 2019 ویدئو از یک روش خاص بازاریابی به یک استراتژی تجاری تبدیل گردید.

در حال حاضر ویدئو یک رویکرد کلی تجاری است که مطابق با گزارشی که از Hubspot Research، بیشتر از 50 درصد از مشتریان بیش از هر نوع محتوای دیگر تمایل به تماشای فیلم‌ها در مورد برندها دارند.

ویدئو در صفحات فرود، منجر به بالا رفتن نرخ تبدیل بیش از 80 درصد است و تنها با ذکر کلمه ویدئو در موضوع ایمیل شما 19 درصد نرخ بازدید را بالا می‌برد. در ضمن 90 درصد از مشتریان می‌گویند که ویدیوها به آن‌ها کمک می‌کنند تا بتوانند بهترین تصمیم را در خرید بگیرند.

فیلم‌ها علاوه بر اینکه منجر به تغییر نحوه خرید و فروش کسب‌ و کارها و مشتریان گردیده است بلکه انقلابی نیز ایجاد کرده است تا فروشندگان بدانند که چگونه می‌توانند با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند و از این طریق مشتریان وفادار خود و راه‌های گسترش خدمات خود را راحت‌تر کنند.

انواع بازاریابی ویدیویی

انواع بازاریابی ویدیویی عبارت است از:

  1. فیلم‌های آزمایشی
  2. فیلم‌های تجاری
  3. فیلم‌های رویداد
  4. فیلم‌های واقعیت افزوده
  5. مصاحبه‌های تخصصی
  6. فیلم‌های آموزشی
  7. فیلم‌های متحرک
  8. فیلم‌های توضیح‌دهنده
  9. مطالعه موردی و فیلم‌های توصیف مشتری
  10. ویدیوهای زنده
  11. فیلم‌های 360 درجه و واقعیت مجازی
  12. پیام‌های شخصی شده

پیش از شروع فیلم‌برداری نخست بایستی نوع ویدیوهای مورد نظر را مشخص نمایید. برای اینکه درک بهتری داشته باشید می‌بایستی گزینه‌های خود را در این لیست مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید.

12 نوع ویدئو بازاریابی

1. فیلم‌های آزمایشی

فیلم‌های آزمایشی شیوه عملکرد محصول شما را نشان می‌دهد که منجر می‌شود تا بینندگان به جستجوی و بازدید از نرم‌افزار شما بپردازند همچنین به آن‌ها بیاموزند که چگونه می‌توانند از محصول معرفی شده، استفاده کنند.

2. فیلم‌های تجاری

فیلم‌های تجاری بخشی از یک کمپین تبلیغاتی بزرگ‌تر می‌باشند که سطح گسترده‌ای از محصولات و خدمات سطح بالای شرکت را به نمایش می‌گذارند. هدف اصلی از بازاریابی ویدیوهای تجاری ایجاد آگاهی درباره شرکت شما و جذب مخاطب مورد نظر شما است.

3. فیلم‌های رویداد

آیا کسب‌وکار شما میزبان یک کنفرانس، جمع‌آوری کمک مالی، میزگرد یا نمونه‌های دیگری از رویدادها است؟ یک محصول برجسته در این حوزه از کار خود تولید کنید یا مصاحبه‌ها و سخنرانی‌های جذاب از این مجموعه را توزیع کنید.

فیلم‌های رویداد

4. فیلم‌های واقعیت افزوده

در این نمونه از فیلم‌ها یک لایه دیجیتال در مورد آنچه تاکنون در جهان پیرامون خود مشاهده کرده‌اید اضافه می‌شود. به عنوان نمونه شما می‌توانید دوربین تلفن همراه خود را به جهت اتاق نشیمن خود هدایت کنید ویدیوهای واقعیت افزوده برای شما این امکان را فراهم می‌کنند تا ببینید که یک کاناپه در فضا چگونه به نظر می‌رسد. برنامه ikea place بهترین نمونه در این خصوص است.

5. مصاحبه‌های تخصصی

مصاحبه کردن با متخصصان داخلی یا رهبران اندیشه در صنعت شما روشی موثر و مطلوب برای ایجاد اعتماد و افزایش با مخاطبان هدف شما است.

6. فیلم‌های آموزشی

با کمک گرفتن از فیلم‌های آموزشی می‌توان به آموزش چیزهای جدید به کاربران یا ایجاد دانش بنیادی مورد نیاز برای درک بهتر کسب‌وکار و روش‌های شما استفاده کرد. در هنگام کار کردن با مشتریان فیلم‌های آموزشی می‌تواند از طریق تیم‌های فروش و خدمات شما مورد استفاده قرار بگیرند.

7. فیلم‌های متحرک

یکی از فیلم‌هایی که دارای قالب مناسبی برای درک صحیح از مفاهیم است که نیاز به تجسم بسیار قوی دارد یا برای توضیح یک خدمات یا محصول انتزاعی مناسب‌ترین راه‌حل است.

8. فیلم‌های توضیح‌دهنده

این نمونه از ویدیوها برای کمک به مخاطبان شما برای درک هرچه بهتر و به دلیل نیازی که به محصول یا خدمات شما است مورد استفاده قرار می‌گیرند. بیشتر فیلم‌های توضیح‌دهنده بر سفر خیالی شخصیت اصلی خریدار شرکت که با مشکلی دست‌وپنجه نرم می‌کند، تمرکز دارند. این شخص با تکیه‌بر راه‌حل کسب‌وکار، بر مسئله غلبه می‌کند.

ویدیوهای زنده

9. مطالعه موردی و فیلم‌های توصیف مشتری

مشتریان شما تمایل دارند که بدانند محصول شما چه کاربردی دارد. یکی از موثرترین روش‌ها برای اثبات این نکته تولید فیلم‌های موردی است که مشتریان راضی و وفادار شما را دربر می‌گیرد. این افراد از بهترین و عالی‌ترین طرفداران شما محسوب می‌شوند. آن‌ها را در دوربین توصیف کنید و مشکلاتشان را بازگو کنید و اینکه شرکت شما چگونه در حل آن‌ها کمک کرده است را با سایرین به اشتراک بگذارید.

10. ویدیوهای زنده

فیلم‌های زنده به مخاطبان شما نگاه خاصی دارد. کلیه مصاحبه‌ها، رویدادها و سخنرانی‌ها را به صورت مستقیم پخش کنید همچنین مخاطبان را به سوالات و اظهارنظر در خصوص محصول خود تشویق نماید.

11. فیلم‌های 360 درجه و واقعیت مجازی

با کمک گرفتن از فیلم‌های 360 درجه بینندگان پیمایش می‌کنند تا از هر زاویه‌ای محتوا را مشاهده کنند؛ مانند اینکه از لحاظ جسمی درون محتوا هستند. این سبک و شیوه ویدئویی کروی به مخاطبان این اجازه را می‌دهد تا مکان یا رویدادی مشابه کاوش در قطب جنوب یا ملاقات با کوسه سرچکشی را تجربه کنند.

12. پیام‌های شخصی شده

فیلم‌های این قابلیت را دارند که با استفاده از یک روش خلاقانه برای ادامه مکالمه یا پاسخ‌دهی به شخصی توسط ایمیل یا متن استفاده کند. این نمونه از فیلم‌ها لحظات لذت‌بخش و خاصی را برای چشم‌انداز شما به وجود می‌آورند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.