انواع تکنیک‌های موبایل مارکتینگ

موبایل مارکتینگ

کلیدواژه کانونی: انواع تکنیک‌های موبایل مارکتینگ

توضیحات متا: در این گفتار قصد داریم در مورد انواع تکنیک‌های موبایل مارکتینگ که شامل ارسال پیام کوتاه ساده، تبلیغات کلیکی، بازاریابی موبایلی در بازی، بازاریابی اپلیکیشن موبایل، تبلیغات در استوری‌های مارکت پلیس‌ها، بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی موبایل از طریق کدهای QR، ارسال پیام‌رسانی چندرسانه‌ای و بازاریابی موبایلی از طریق موقعیت مکانی کاربران می‌باشد. برای آنکه این نوع استراتژی‌ها بهترین کارایی را برای شما داشته باشند بستگی به نوع کسب‌وکار شما، سرمایه و مخاطبین هدفتان دارد که می‌توانید هر کدام از انواع تکنیک‌های موبایل مارکتینگ را که بخواهید برگزینید.

روش‌های مختلف بازاریابی موبایلی

  • ارسال پیام کوتاه ساده یا اس ام اس
  • بازاریابی اپلیکیشن موبایل
  • ارسال پیام‌رسانی چندرسانه‌ای
  • تبلیغات کلیکی
  • بازاریابی موبایلی در بازی
  • بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی
  • بازاریابی موبایل از طریق کدهای QR
  • بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی
  • اطلاع‌رسانی‌های ارسالی
  • تبلیغات در استوری‌های مارکت پلیس‌ها
  • بازاریابی موبایلی از طریق موقعیت مکانی کاربران
  • ارسال پیام کوتاه ساده یا اس ام اس

یکی از ابتدایی‌ترین و در عین حال قدیمی‌ترین روش‌های بازاریابی ارسال پیام کوتاه به کاربران توسط موبایل است. به این شکل که هر شرکتی یا شخصی که قصد داشته باشد خدمات یا کالاهای خود را با استفاده از موبایل به دیگران معرفی کند یک پیام سفارشی توسط شرکت‌هایی که در این حوزه کار می‌کنند برای تعدادی از مشتریان ارسال می‌کند.

با استفاده از بازاریابی پیامکی می‌توان از اطلاعات مصرف‌کننده از یک اتفاق خاص در یک فروشگاه و یا نشانه‌گذاری یک روز خاص استفاده نمود. بعضی از برندها به منظور راهکاری برای برقراری ارتباط، پیام تبریک تولد و تخفیف با استفاده از پیام کوتاه به مصرف‌کننده ارسال می‌کنند. با استفاده از این تکنیک‌ها می‌توان احساسات شخصی افراد را تحریک کرد. همچنین موجب ایجاد حس وفاداری به برند خواهند شد و جز مشتریان همیشگی محصولات باقی خواهند ماند.

  • بازاریابی اپلیکیشن موبایل

از دیگر تکنیک‌های موبایل مارکتینگ، وجود اپلیکیشن‌های موبایل است که تقریبا 80 درصد تلفن همراه صرف برنامه‌ها می‌شود؛ نیازی نیست که خودتان یک برنامه‌ایجاد کنید تا وارد عمل شوید. خدماتی همانند Google Admob برای کمک به تبلیغ دهندگان است تا بتوانند از تبلیغات موبایلی استفاده کنند و در برنامه‌های تلفن همراه شخص ثالث نمایش داده می‌شود.

بازاریابی اپلیکیشن موبایل

فیسبوک از جمله شبکه‌های اجتماعی است که این اجازه را به تبلیغ‌کنندگان می‌دهند که تبلیغ کنند. این برنامه با برنامه فیسبوک ادغام شده است. آگهی‌های تبلیغاتی ارسال شده موبایل فیسبوک به صورت یکدست با فیسبوک ادغام شده است به نحوی که بیشتر کاربران متوجه تبلیغات نخواهند شد.

  • ارسال پیام‌رسانی چندرسانه‌ای

از دیگر انواع تکنیک‌های موبایل مارکتینگ که البته بسیار قدیمی است استفاده از رسانه یا تصویر با حجم کم و از پیش تعیین‌شده که به شکل پیامک و بدون اتصال به اینترنت می‌توان ارسال کرد. البته این نوع استراتژی بازاریابی موبایلی در ایران در میان کاربران و مدیران کسب‌وکار مورد توجه قرار نگرفت.

  • تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی یکی از انواع تکنیک‌های موبایل مارکتینگ است. تبلیغات کلیکی به این نحوه است که شما تبلیغات خودتان را از طریق سرویس‌دهنده این نوع تبلیغات مانند گوگل ادوردز در مرورگر یا اپلیکیشن‌های موبایل کاربران قرار می‌دهید سپس در برابر هر کلیکی که کاربران بر روی محصولات یا تبلیغات شما انجام می‌دهند یک مبلغ مشخصی برای سرویس‌دهنده‌ها در نظر گرفته می‌شود.

  • بازاریابی موبایلی در بازی

بازاریابی موبایلی در بازی به نوعی تبلیغات موبایلی است. بازی موبایل به شکل پاپ آپ‌های بنری است که تبلیغات تصویری تمام صفحه یا حتی تبلیغات ویدیوی که در میان صفحات دانلود نشان داده می‌شوند نمایان می‌شوند. از نمونه از موبایل مارکتینگ از بروزترین و جدیدترین تکنیک‌هایی است که شرکت‌ها می‌توانند با استفاده از خدمات و محصولات خود تبلیغات انجام دهند.

  • بازاریابی موبایل از طریق کدهای QR

در واقع شما به عنوان یک مدیر کسب‌وکار می‌توانید اطلاعات محصولات یا شرکت و خدماتی را ارائه کنید که به شکل کیو آر کد به کاربران نشان می‌دهد. در واقع سایت‌ها و ابزارهای مختلفی برای این کار وجود دارند. کاربران با استفاده از اپلیکیشن‌هایی این کدها را اسکن می‌کنند و اطلاعاتی را درباره محصولات و خدمات ثبت کرده‌اید را می‌توانید مشاهده کنید مانند آدرس سایت یا شماره تلفن که بتوانند با شما ارتباط برقرار کنند.

  • بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی

در فید های اجتماعی موبایل هم تبلیغات ارگانیک و تبلیغات پولی وجود دارند که محرک بسیار خوبی برای بازدید از محصولات و خدمات شما هستند. سایت‌های رسانه‌های اجتماعی مثل فیسبوک، اینستاگرام و توییتر بیشتر دارای بزرگ‌ترین پایگاه‌های کاربر می‌باشند که کمک خواهند کرد که دنبال کنندگان و مشتریان برند شما هر چه سریع‌تر افزایش یابند.

بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی

  • اطلاع‌رسانی‌های ارسالی

یک تکنیک بازاریابی موبایلی، اطلاع‌رسانی ارسالی است که توسط اعلان‌های مرورگر در مجموعه‌ای از دستگاه‌ها، مخاطبان هدف را در خصوص خدمات و محصولات مطلع می‌کند یا اینکه به تشویق و ترغیب آن‌ها برای خرید می‌پردازد. این نوع پیام‌های متنی که از طریق سرور ارسال می‌شوند نیاز به برنامه‌ای خاص برای باز شدن در گوشی همراه ندارند بلکه کاربران می‌توانند به راحتی می‌توانند اطلاع‌رسانی را هر زمانی که هر سرویسی را نصب می‌کنند انتخاب کنند سپس این پنجره‌ها را با توجه به راحتی خود و قابل دسترس بودن خود مدیریت کنند.

  • تبلیغات در استوری‌های مارکت پلیس‌ها

قرار دادن تبلیغ در استورهایی مانند گوگل پلی و اپ استوری کمک می‌کند که کاربران بیشتری بتوانند از اپلیکیشن‌های شما دیدن کنند و میزان دانلود آن را به میزان قابل توجهی بالا ببرند.

  • بازاریابی موبایلی از طریق موقعیت مکانی کاربران

در واقع کاربران برای کارهایی که قصد دارند در لحظه انجام شود در گوگل سرچ می‌کنند؛ مانند نزدیک‌ترین پمپ بنزین کجا است؟ از طریق GPS گوشی می‌توانید مکان‌هایی که کاربران موبایل آن را شناسایی می‌کنند. سپس با توجه به مکان اقامت آن‌ها، آدرس‌ها را برای آن‌ها ارسال کنید.

شما می‌توانید با استفاده از GPS مکان‌های کاربران موبایل را شناسایی کنید و پیام‌هایی که مختص به مکان اقامت آن‌ها است را برای آن‌ها ارسال نمایید.

یک ابزاری که در زمینه اپلیکیشن‌ها به کار می‌رود تحت عنوان Yelp است. زمانی این اپلیکیشن را باز می‌کنید چند گزینه اصلی مقابل شما است که شامل: رستوران‌ها، مکان‌های جدید، کافه‌ها و غیره می‌باشد. هر چه بیشتر این اپلیکیشن را جستجو کنید متوجه سایر مکان‌هایی که در مجاورت آن هستند خواهید شد. یک نقشه کوچک به شما نمایش داده می‌شود که به شما می‌گوید که مکان مورد نظرتان کجا واقع شده است.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.