اهمیت رنگ‌ها در بازاریابی و تبلیغات

اهمیت رنگ‌ها در بازاریابی و تبلیغات

اهمیت رنگ‌ها در بازاریابی و تبلیغات به قدری قدرتمند است که باعث فروش بیشتر و در نهایت کسب درآمد و سودآوری بیشتر خواهد شد.

ماهیت فرهنگی برای انتخاب رنگ‌ها در تبلیغات

برای طراحی یک برنامه‌ریزی دقیق و موفق لازم است که تفاوت‌های فرهنگی را در تبلیغات در نظر بگیرید؛ به این دلیل که یک رنگ هماهنگ احتمال دارد که در فرهنگ‌های مختلف معانی و مفاهیم مختلفی را القاء کند.

به عنوان مثال: رنگ زد در کشورهای آمریکا و اروپا نشان نشاط و شادی و روشنایی است در حالی که در کشورهایی مانند: آلمان زرد نماد حسادت است. در کشورهای آسیایی زرد رنگ مقدس است؛ اما در کشور ژاپن زرد نماد شجاعت است.

مدیران کسب و کار به عنوان بازاریابان موظف هستند که طراحی و رنگ محصولات و خدمات خود را با توجه به فرهنگ کاربران خود در نظر بگیرند تا از این طریق بتواند سود بیشتری کسب کنند.

استفاده درست از رنگ‌ها به منظور رسیدن به اهداف تبلیغاتی و بازاریابی

صاحبان کسب و کار علاقمند هستند که در حوزه تبلیغات حضور پررنگ و محسوسی داشته باشند. از طریق روش‌های جدید بازاریابی و تبلیغات می‌توانند منجر به ایجاد هویت بصری برای برند یا کسب و کار خود شوند.

یکی از بهترین رش‌های موفقیت برای جذب مشتری انتخاب صحیح رنگ‌ها است که باید در تبلیغات اینترنتی طرح گرافیکی محصولات به ساختار و رنگ آن‌ها توجه کنید.

طرح باید به شکلی باشد که همان نگاه اول مشتری جذاب و متمایزتر از سایر طرح‌های رقبا نشان داده شود. بعضی از رنگ‌ها نگاه عمیق‌تری دارند که با توجه به معانی آن‌ها باید بتوانید بهترین و مناسب‌ترین انتخاب را داشته باشید.

اهمیت رنگ‌ها در بازاریابی و تبلیغات

رنگ‌های سرد

رنگ‌های سرد شامل: سبز، آبی و بنفش می‌باشند که نسبت به سایر رنگ‌های گرم حرفه‌ای تر، عمیق‌تر و آرامش بخش‌تر هستند.

رنگ‌های گرم

رنگ‌های گرم مانند: قرمز، زرد، نارنجی و ترکیباتی از این رنگ‌ها می‌باشند که بسیار انرژی بخش، شادی‌آور و مثبت هستند. اغلب افراد با دیدن رنگ قرمز احساس گرما، راحتی، اعتماد به نفس، هیجان می‌کنند. لذا احساسات منفی از جمله: خشونت، خطر، آتش سوزی، جنگ، خشم و غیره. احتمالا با دید این رنگ‌ها احساس شود.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید رنگ قرمز بر روی بدن نیز تاثیراتی می‌گذارد که باعث افزایش تنفس و متابولیسم بدن می‌گردد. ترکیباتی که در ساختار رنگ قرمز به کار رفته شده است در برخی از مواقع بسیار منحصر به فرد است مثل ترکیب قرمز با طوسی و آبی یا ترکیب قرمز با سفید و مشکی و غیره.

رنگ‌های خنثی

این نوع رنگ‌ها نسبت به سایر رنگ‌های دیگر کمتر باعث جذب مشتری می‌شود؛ اما در حوزه برندسازی بسیار مهم و پررنگ هستند. رنگ‌های خنثی با برقراری تعامل میان رنگ‌های اصلی باعث می‌شوند تا بین آن‌ها تعادل برقرار کنند و احساسات طرف مقابل را برانگیزند. هر کدام از رنگ‌های خنثی دارای معانی خاصی هستند که باید در تبلیغات و بازاریابی نسبت به آن‌ها مطلع باشید.

انتخاب بهترین رنگ‌ها برای انواع محصولات

با توجه به اهمیت رنگ‌ها در بازاریابی و تبلیغات می‌بایستی با توجه به نوع بازاریابی اعم از: بازاریابی اینترنتی، شبکه‌ای و غیره. عوامل مختلفی همچون: شکل، سایز، رنگ، صدا به میزان زیادی بر روی احساسات افراد تاثیر می‌گذارد و منجر به جلب توجه افراد می‌شود.

مهم‌ترین معیار انتخاب رنگ مناسب برای انواع محصولات است که در فروش محصولات بسیار موثر و اثربخش است. بازاریابی یک پدیده واکنش‌پذیر است که با توجه به جمع آوری و پردازش اطلاعات از خرید مشتریان مطابق با پاسخ آن‌ها به انواع رنگ‌ها صورت می‌گیرد.

اهمیت رنگ‌ها در بازاریابی و تبلیغات

در روانشناسی رنگ‌ها به خلوص رنگ اهمیت زیادی داده می‌شود. توصیه می‌شود که برای تبلیغات طیف میانی رنگ را در نظر بگیرید. براساس اصول تبلیغات طیف خیلی روشن یا خیلی تیره مرسوم نیست برخی از تولیدات صنعتی با در نظر داشتن اصول طراحی و فرم کلی و نوع رنگ انتخابی در تلاش هستند تا از محصولات هم خانواده و هم رده خود پیروی کنید.

این مسئله موجب خواهد شد تا میل به خرید در بین مشتریان برای این دست از محصولات به عنوان یک کالای تکمیلی که قبل از تبلیغات در مورد آن‌ها شده است بالا برود. در این شرایط بازاریابان رنگی را پیشنهاد می‌دهند؛ به نظر می‌آید که مشتری می‌توان به آسانی آن را درک کند. تاثیرپذیری از رنگ‌ها بر روی محصولات مختلف؛ متفاوت خواهد بود.

تبلیغات رنگی تله‌ای برای افزایش فروش

رنگ‌ها یک نوع راهنمای قدرتمند برای تبلیغات و بازاریابی به شمار می‌روند. در واقع تبلیغات رنگ تله‌ای برای فروش بیشتر است. با آگاهی و شناخت کامل در خصوص تاثیرات رنگ‌ها بر روی مشتریان در زمان تبلیغات و بازاریابی که کدام رنگ‌ها می‌تواند بیشترین اثربخشی را در جذب مشتری و خرید آن‌ها داشته باشد.

قدرت رنگ در تبلیغات به نحوی است که باعث فروش بیشتر و در نهایت سودآوری بیشتر خواهد شد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.