مارکت پلیس بهترین مدل کسب و کار اینترنتی

مارکت پلیس بهترین مدل کسب و کار اینترنتی

مارکت پیس بهترین مدل کسب و کار اینترنتی است. در این نوع تجارت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به یکدیگر لینک می‌شوند. البته دلیل عملکرد بالایی مارکت پلیس از بین بردن واسطه‌ها نیست بلکه یک تعامل دو سر سود است که در نهایت به سود مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ختم خواهد شد.

مارکت پلیس چیست؟

احتمالا برای شما هم اتفاق افتاده است که بخواهید از طریق اینترنت به صورت آنلاین محصولی را خریداری کنید. ممکن است برخی سایت‌ها را دیده باشید که برای یک محصول چند تامین کننده و گارانتی‌های متعددی معرفی می‌شوند. این دست از وب سایت‌ها مصرف کنندگان را به تولیدکنندگان لینک می‌کنند.

در بازار آنلاین ایران؛ فروشگاه‌های مختلفی با مدل مارکت پلیس فعالیت می‌کنند:

  • بامیلو
  • شیپور
  • دیوار
  • اسنپ و تپسی
  • و غیره.

برای ایجاد ارتباط بین مصرف کننده و تولیدکننده باید صاحبان هر بخش به بهترین و سریع‌ترین شکل ممکن رفتار کنند. به این صورت که در ابتدا باید پنل‌های سایت قابل دسترس برای مشتریان و مصرف کنندگان باشد.

مزیت‌های مارکت پلیس بهترین مدل کسب و کار اینترنتی

فروشگاه‌های آنلاین نیاز به سرمایه کلان و انبار بزرگی ندارد. برای شروع کردن پروژه انتخاب مناسبی است. اساس کار مدل مارکت پلیس یک سایت قدرتمند و کارآمد است که بعد از استارت زدن کار نیاز چندانی به دفتر کار نخواهید داشت؛ اما با گسترش شرکت، تعداد کارمندان بیشتر می‌شود باید دفتر کار در نظر گرفته شود.

مهم‌ترین مزیتی که مارکت پلیس بهترین مدل کسب و کار اینترنتی برای افراد به همراه دارد این است که با مصرف کنندگان تلاش می‌کنند تا محصولاتی که معرفی می‌کنند در بین رقبا هزینه کمتر و ویژگی‌های بهتری داشته باشد. برهمین اساس در نهایت امر محصولاتی که به دست می‌آید با کیفیت و با ارزان‌ترین قیمت ممکن است.

مدیریت وبسایت، صاحب هیچ محصولی نیست. نیازی نیست که نگران مشکلات انبارداری یا فروش کالاهای قدیمی شوید تنها کافی نیست که محصولات و خدمات مصرف کنندگان را به مصرف کنندگان معرفی کنند و محصولات را به مشتریان برسانید.

مارکت پلیس بهترین مدل کسب و کار اینترنتی

از دیگر مزیت‌های مارکت پلیس بهترین مدل کسب و کار اینترنتی که تامین کنندگان یا تولیدکنندگان محصولات هستند که نیازی نیست نگران تبلیغات، بازاریابی محصولات خود باشند؛ به این دلیل که کارها مربوط به سایت فروشگاه آنلاین است. در فروشگاه‌های مارکت پلیس برای محصولات موجود و غیر موجود اطلاعات کافی و جامعی منتشر شده است و فروشگاه‌های آنلاین بزرگ و مهم دارای یک گروه تولید محتوا برای معرفی محصولات خود هستند.

وجود رقابت بینی که بین تولیدکنندگان وجود دارد با مناسب‌ترین قیمت به دست مصرف کنندگان می‌رسد. در واقع فروشگاه‌های آنلاین برای کاربران امکاناتی را ایجاد می‌کنند که می‌توانند نظرات و تجربیات خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. زمانی که محصولی خریداری می‌کنید با بررسی و مطالعه کامنت‌ها می‌توانید بدون هیچ گونه نگرانی این کار را انجام دهید.

در شهرهای بزرگ و پرجمعیت ترافیک زیاد است از همین رو خرید از مارکت پلیس یا هر فروشگاه آنلاین دیگر مورد استقبال و توجه قرار گرفته است.

معایب فروشگاه مارکت پلیس بهترین مدل کسب و کار اینترنتی

  • اساس کار فروشگاه‌های مارکت پلیس برای یک معادله به این صورت است: سود کمتر، سود بیشتر برابر با فروش بیشتر و سود بیشتر است. به این معنا که در این فروشگاه آنلاین محصولات پرفروش نسبت به سایر محصولات دیگر ارزان‌تر هستند. در نتیجه باعث سودآوری بیشتری به دنبال خواهد داشت.
  • از دیگر معایب مارکت پلیس می‌توان به متنوع بودن آن اشاره کرد که با توجه به تقاضای موجودی دینامیک انبار، کاملا منطقی است. ممکن است برای شما هم اتفاق افتاده باشد که زمانی به مارکت پلیس مراجعه کرده باشید و محصولی را انتخاب کرده باشید سپس مشاهده کنید موجود نیست در این زمان متوجه خواهید شد که اداره مارکت پلیس بسیار حساس است.
  • وجود یک وب سایت مارکت پلیس صددرصد قوی‌تر از انواع E-commerce معمولی است. این وب سایت باید پنل‌هایی به مشتریان، کارمندان و مدیران خود ارائه دهد. سپس هزینه ساخت، نگهداری وب سایت به مراتب امر بیشتر خواهد بود.
  • از نکات منفی مارکت پلیس این است مشتری ساعات زیادی را باید منتظر بماند تا کالایی را دریافت کند. در حالی که در ایران این نوع کسب و کارها جدید هستند و برای اینکه مشتریان خود را از دست ندهند باید تمامی برنامه‌های مناسب را پیاده کنند تا کالای مشتری در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دستش برسد.

انواع فروشگاه‌های مارکت پلیس بهترین مدل کسب و کار اینترنتی

  • مارکت پلیس افقی
  • مارکت پلیس عمودی
  • مارکت پلیس جهانی

انواع فروشگاه‌های مارکت پلیس بهترین مدل کسب و کار اینترنتی

  • مارکت پلیس افقی، بهترین مدل کسب و کار اینترنتی

در مارکت پلیس افقی انواع محصولات مرتبط به هم یا متنوع از قبیل: فروشگاه آنلاین به فروش می‌رسد کاملا مشابه یک سوپر مارکت آنلاین می‌توانید از آن خرید کنید.

  • مارکت پلیس عمودی

وب سایت مربوط به مارکت پلیس عمودی صرفا یک محصول به فروش می‌رسد. به عنوان مثال: تلفن همراه در واقع این نوع فروشگاه تنها کالاهای خاصی که نیاز به تخصص و اطلاعات دقیق و کاملی دارد را به فروش می‌رسانند.

  • مارکت پلیس جهانی

این نوع فروشگاه کاملا جدید و بروز است. هر چیزی که نیاز داشته باشید در این فروشگاه می‌توانید به راحتی پیدا کنید همچنین در سطح بین المللی به صورت گسترده فعالیت می‌کند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.