ایجاد یک صفحه فرود موثر برای بهبود بازاریابی آنلاین

صفحه وبسایت

زمانی که کمپین بازاریابی آنلاین شما به این سمت می‌رود که می‌خواهید برای ارتقا محصول و یا خدمات جدید خود یک صفحه فرود ایجاد کنید، نیاز به تکنیک‌هایی دارید که بازدیدکنندگان را به مشتری تبدیل کنید.

با این حال قبل از هر چیز ابتدا لازم است با مفهوم صفحه فرود مخاطب در سایت آشنا شوید.

منظور از صفحه فرود چیست؟

صفحه فرود (landing page) یک صفحه اختصاصی وبسایت است که وجود آن بسیار مهم است. هدف این است که بازدیدکننده پس از فرود آمدن در این صفحه، مایل به سپری کردن زمان در آن باشد و همچنین تشویق شود تا از صفحات دیگر سایت نیز بازدید نماید.

به عنوان مثال ممکن است شما در ازای ثبت نام مخاطبان خود در لیست ایمیل، از یک صفحه فرود استفاده کنید تا یک کتاب الکترونیک یا دوره آموزشی رایگان به آن‌ها ارائه دهید.

از طرفی زمانی که مخاطب با جستجوی یک کلمه خاص به صفحه‌ای از سایت شما هدایت می‌شود، به آن صفحه فرود می‌گویند. به همین دلیل است که وجود آن در بازاریابی آنلاین و تکنیک‌های دیگر آن مثل سئو اهمیت دارد.

یک صفحه خوب شما را قادر می‌سازد تا مخاطبان خاصی را مورد هدف قرار دهید، پیام قانع کننده‌ای ایجاد کنید و نرخ تبدیل سایت را افزایش دهید.

اینکه چگونه می‌توانید از طریق آن استراتژی بازاریابی آنلاین خود را پیش ببرید، به این موضوع بستگی دارد که مخاطبان خود را می‌شناسید یا خیر؟

کسانی که مخاطبان خود را می‌شناسند قادر هستند تا پیام صحیحی ایجاد کنند، توجه بازار هدف را به سمت خود جلب کنند و صفحه فرود سایت خود را توسعه دهند.

برای بهتر انجام شدن آن، لازم است این نکات را رعایت نمایید:

1. ایجاد شخصیت

همه چیز با ایجاد شخصیت در برند شروع می‌شود. هنگامی که به خوبی می‌دانید چه کسانی را مورد هدف قرار دهید، این امکان را خواهید داشت تا صفحه فرود را متناسب با علایق آن‌ها ایجاد کنید.

لازم است که مخاطبان هدف را مورد توجه قرار دهید. این کار به کمک ایجاد یک پرسونای مخاطب ممکن می‌شود. آنگاه احتمال اینکه بتوانید ایشان را به مشتری تبدیل کنید، بیشتر خواهد بود. به کمک این کار می‌توانید نظرات و نحوه احساس هر یک از افراد در بازار هدف را نسبت به ایده‌های خاص درک کنید.

صفحات وبسایت

زمانی که این کار را کردید، می‌توانید پیشنهادی به ایشان ارائه دهید که نتوانند در برابر آن مقاومت کنند.

بسیار مهم است که از داده‌های موجود در پرسونای مخاطب برای ایجاد صفحات فرود هدفمند استفاده کنید و با گروه خاصی از افراد صحبت کنید. شما تنها چند ثانیه وقت دارید تا توجه بازدیدکنندگان را جلب کنید و در همان چند لحظه کوتاه آن‌ها تصمیم می‌گیرند که در سایت باقی بمانند و یا خیر.

2. پیشنهاد خوبی ارائه دهید

دلیل اینکه صفحات فرود در بازاریابی دیجیتال موثر هستند، این است که به عنوان ویترین وبسایت شما عمل می‌کنند و معمولا اولین چیزی هستند که مخاطبان با آن مواجه می‌باشند.

در صفحه فرود معمولا منو و پیوندهای دیگر وجود ندارد تا بازدیدکننده را به سمت عملی که شما می‌خواهید انجام دهند، هدایت کند. منحرف کردن مخاطبان با گزینه‌های مختلف، روشی مناسب برای سرگرم کردن آن‌ها و سپری کردن زمان بیشتر در سایت است که به احتمال زیاد به افزایش نرخ تبدیل منجر می‌شود.

اینکه صفحه فرود شما واضح و مشخص هدف را بیان کند، اهمیت دارد. به عنوان مثال اگر هر کسی که در آن قرار دارد، تنها با یک گزینه مواجه باشد، با کلیک کردن و یا وارد کردن اطلاعات می‌تواند به مراحل بعدی منتقل شود.

گاهی تنها روشن کردن گزینه برای اطمینان از تبدیل بازدیدکنندگان کافی نیست، نیاز است که یک پیشنهاد جذاب ایجاد کنید تا به اندازه کافی باعث درگیر کردن آن‌ها شود.

در این بخش انگیزه دادن به مخاطب بسیار مهم است. بازدیدکننده زمانی کاری که شما می‌خواهید را در صفحه فرود انجام می‌دهد که در عوض چیزی به دست آورد. از این رو ایجاد یک پیشنهاد قانع کننده کار پیچیده‌ای نیست، تنها چیزی که مخاطب می‌خواهد را در اختیار او قرار دهید.

به طور کلی در هر بخش از بازاریابی آنلاین، شناخت مخاطبان هدف، اهمیت دارید. اگر در حال بهینه‌سازی صفحه فرود سایت هستید، بهتر است از خودتان بپرسید که آیا به عنوان یک بازدیدکننده اقدام مورد نظر را انجام خواهید داد و یا خیر؟

اگر جواب مثبت نیست، بهتر است تغییراتی که باید انجام دهید را شناسایی کنید.

3. عنوان نویسی جذاب

پس از آنکه پیشنهاد خوبی برای ارائه به مخاطبان پیدا کردید، لازم است که روی عنوان آن کار کنید. اینکه عنوان برای جلب توجه بازدیدکنندگان به اندازه کافی جذاب باشد، بسیار مهم است. این اولین چیزی است که کاربر آن را مشاهده می‌کند، از این رو لازم است که آن را به شکلی مناسب تکمیل نمایید.

صفحه فرود

تیتر عامل اصلی تصمیم‌گیری در تبدیل شدن و یا نشدن مخاطبان است و شما تنها یک فرصت برای عملی کردن آن دارید.

برای اینکه عنوان به اندازه کافی جذاب باشد، بهتر است دقیقا داخل آن مشخص کنید که پس از انجام اقدام مورد نظر شما توسط کاربر، چه اتفاق خوبی انتظار او را می‌کشد؟

4. استفاده از جذابیت‌های بصری

همانطور که به آن اشاره کردیم، صفحه فرود در بازاریابی اینترنتی بسیار اهمیت دارد. به همین دلیل تمام عناصری که در آن هستند، باید یک هدف را دنبال کنند. این قانون درباره هر تصویر و ویدیویی که استفاده می‌کنید، صادق است.

استفاده از عناصر بصری برای جلب توجه بازدیدکنندگان بسیار اهمیت دارد. با این حال زمانی که می‌خواهید از آن استفاده کنید، لازم است مواردی را به کار ببرید که با توجه به سلیقه مخاطب طراحی شده است.

تصاویر می‌توانند بر روی فراخوان اقدام به عمل (CTA) تاثیر قابل توجهی داشته باشند. مخاطبان نمی‌توانند محصولات و خدماتی که از طریق بازاریابی دیجیتال ارائه می‌دهید را لمس کنند، به همین دلیل تصاویر به تجسم آن‌ها کمک می‌کند.

پس از انجام این موارد، وقت آن رسیده است که نتایج را اندازه‌گیری کنید. با این کار به خوبی متوجه خواهید شد که آیا روش شما برای دستیابی به اهداف و افزایش نرخ تبدیل پاسخگو بوده است و یا خیر؟

گوگل آنالیتیکس به شما کمک می‌کند تا این نتایج را تجزیه و تحلیل کنید. هنگام بررسی اثربخشی صفحه فرود، می‌توانید نرخ پرش را نیز در نظر بگیرید. این نرخ تعداد افرادی را نشان می‌دهد که در صفحه فرود شما آمده‌اند اما تبدیل نشده‌اند.

در نهایت می‌توانید با بررسی نقاط ضعف، به بهبود عملکرد خود کمک کنید تا از این طریق به اهدافی که در نظر دارید، دست پیدا کنید.

 

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.