تاکتیک‌های شگفت‌انگیز بازاریابی آنلاین برای مشاغل کوچک

طراحی سایت

تبلیغات هدفمند در دنیای رقابتی امروز جای خود را دارند، با این حال روش‌های رایگان زیادی در بازاریابی آنلاین وجود دارد که می‌توانید به خوبی از آن‌ها به نفع برند خود استفاده کنید. اگر مالک یک کسب و کار کوچک هستید، روش‌های مختلفی وجود دارد که به کمک شما می‌آیند. برای رقابت آنلاین، نیازی به بودجه عظیمی در شرکت نیست، می‌توانید این روش‌ها را به کار ببرید.

1. سئو خود را محکم کنید

اولین کاری که در برنامه بازاریابی آنلاین باید انجام دهید، این است که وضعیت فعلی سئوی سایت را تجزیه و تحلیل کنید. ابزارهای مختلفی در این زمینه وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید تا آنالیز سئو را به خوبی انجام دهید. همچنین می‌توانید وبسایت خود را با سایت رقبا مقایسه نمایید. بسیاری از این ابزارها رایگان هستند و به شما نشان می‌دهند که برای رتبه‌بندی بهتر در گوگل، نیاز به چه کلمات کلیدی دارید.

2. انجام بیشتر تحقیقات واژه‌های کلیدی

کسانی که کمپین بازاریابی اینترنتی خود را آغاز کرده‌اند، می‌دانند که تحقیقات کلمات کلیدی تا چه اندازه اهمیت دارد. به کمک انتخاب صحیح آن‌ها می‌توانید در صدر نتایج جستجو قرار بگیرید.

گوگل ادز یک ابزار برنامه ریز عالی برای کلمات کلیدی است که می‌توانید به خوبی از آن استفاده کنید. به کمک امکانات این ابزار، می‌توانید هر اصطلاح جستجویی که قبلا به کار رفته است را مشاهده کنید. در نتیجه قادر خواهید بود تا از فرصت ایجاد شده برای پیشی گرفتن از رقبا بهره‌مند شوید.

از طرفی برای استفاده از این کلمات کلیدی، نیاز به ایجاد وبلاگ دارید.

3. وبلاگ خود را راه‌اندازی کنید

با توجه به اینکه محتوا همواره مورد توجه مخاطبان است، برای جلب توجه آن‌ها به سمت سایت خود، نیاز به یک وبلاگ با کیفیت دارید. بازاریابی محتوا یکی از تکنیک‌های بازاریابی آنلاین به شمار می‌آید که با به کار بردن صحیح کلمات کلیدی در متن، قادر خواهید بود به نتایج خوبی برسید.

سئو

یک وبلاگ خوب، پایه و اساس چندین تاکتیک دیگر است که اگر به درستی به کار رود، بازخورد مثبتی به همراه خواهد داشت.

4. شرکت در رسانه‌های اجتماعی

فیس‌بوک، اینستاگرام، لینکدین و بسیاری از شبکه‌های اجتماعی دیگر، بستر مناسبی هستند که می‌توانید از آن‌ها به صورت رایگان برای افزایش آگاهی مخاطبان از برندتان استفاده کنید.

برندسازی در این شبکه‌ها به مخاطبان هدف کمک می‌کند تا شما را به عنوان یک رهبر خلاق در صنعتی که فعالیت می‌کنید، ببینند.

این یک استراتژی بازاریابی عالی برای کسب اعتماد مخاطبان است. البته زمانی به موفقیت بیشتری می‌رسید که بدانید مخاطبان هدف شما بیشتر از کدام یک از پلتفرم‌ها استفاده می‌کنند. این کار باعث می‌شود تا تمرکز خود را روی همان سیستم عامل قرار دهید و نتایج بهتری دریافت کنید. به عنوان مثال اینستاگرام در ایران، اخیرا بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است و به یک پلتفرم مناسب برای بسیاری از برندهای شخصی و تجاری تبدیل شده است.

5. دریافت بک لینک

پس از انتشار پست‌های وبلاگ، یک راه موثر برای گرفتن بک لینک از سایت‌های معتبر، این است که از مقالات آن‌ها با ذکر منبع در سایت خود استفاده کنید. حتی می‌توانید نظرات خود را پایین پست‌های آن‌ها ارسال نمایید. این کار فرصت بیشتری برای برقراری ارتباط با افراد و وبسایت‌های معتبر مختلف می‌دهد.

هر چقدر که بیشتر اظهار نظر کنید، می‌توانید آگاهی بیشتری نسبت به برند خود ایجاد کنید. در این صورت مردم شروع به شناخت نام و تجارت شما می‌کنند.

6. ایجاد یک لیست از مشترکین

تهیه یک لیست از مخاطبانی که حاضر به ارائه ایمیل خود به شما هستند، باعث می‌شود تا یک پایگاه داده معتبر داشته باشید. بازاریابی ایمیل یکی از تکنیک‌های بازاریابی آنلاین است که به شما کمک می‌کند تا در زمان مناسب با مشتریان بالقوه خود در ارتباط باشید.

اکثر بازاریابان دیجیتال می‌دانند که بازاریابی ایمیلی یک کانال ارتباطی برتر در تولید مخاطبان سرنخ است.

ایمیل‌ها نسبت به بازاریابی رسانه‌های اجتماعی نرخ بازگشت سرمایه بالاتری دارند و نرخ کلیک در آن‌ها شگفت‌انگیز است.

7. ارسال پست‌های مهمان

نه تنها ایجاد یک وبلاگ با کیفیت در وبسایت خودتان ضروری است، بلکه ارسال پست مهمان در دیگر وبلاگ‌های معتبر نیز موثر خواهد بود.

این یک روش عالی برای ایجاد بک لینک و جلب توجه مخاطبان هدفتان است. به همین دلیل است که گاهی نیاز دارید وقت کافی برای این بخش صرف کنید.

8. استفاده از محتوای ویدیویی

بازاریابی ویدیویی، یکی از روندهای مهم در بازاریابی دیجیتال است. این روزها تقریبا 75% از کل ترافیک اینترنت، مربوط به محتوای ویدیویی می‌باشد. به عنوان مثال یوتیوب، دومین موتور جستجوی بزرگ آنلاین پس از گوگل به شمار می‌آید. به همین دلیل استفاده موثر از آن، می‌تواند نقش مهمی در رشد کسب و کار شما داشته باشد.

محتوای خود را در یوتیوب در معرض دید مخاطبان قرار دهید. حتی می‌توانید به این بخش به عنوان یک راه برای کسب درآمد جدید استفاده کنید. به این معنی که با تولید محتوای ویدیویی، قادر خواهید بود از آن‌ها کسب درآمد کنید. وجود ویدیوها در صفحه فرود سایت، به افزایش 80% تبدیل‌ها کمک می‌کند.

میزبانی ویدیوها در سرورهای سایت شما می‌تواند سرعت آن را کاهش دهد که این مورد خوبی نیست. با توجه به اینکه سرعت سایت یک عنصر مهم در رتبه‌بندی جستجو است، بهتر است که برای محتوای ویدیویی خود میزبان نباشید. یوتیوب تنها یکی از چندین سیستم عامل اجتماعی است که می‌توانید از آن استفاده نمایید.

بازاریابی ویدیو

9. اتوماسیون بازاریابی

اتوماسیون‌سازی فرایندهای بازاریابی دیجیتال، راهی به سوی آینده است. به جای اینکه برای هر یک از کارها یک نیروی انسانی اختصاص دهید، اتوماتیک کردن فرایند باعث می‌شود که آن‌ها را سریع‌تر، دقیق‌تر و ارزان‌تر انجام دهید.

می توانید ارسال پست‌ها را در رسانه‌های اجتماعی به صورت خودکار برنامه‌ریزی کنید. ابزارهای هوشمند زیادی برای فعالیت‌های شما در رسانه‌های اجتماعی وجود دارند.

10. پاسخ به نظرات آنلاین

مردم امروزه بیش از پیش، قبل از خرید و یا استفاده از خدمات یک تجارت درباره آن‌ها در اینترنت تحقیق می‌کنند تا با مطالعه نظرات سایر کاربران، تصمیم بهتری اتخاذ کنند. به همین دلیل است که شما به عنوان یک کسب و کار موظف هستید تا پاسخ انتقادات و پیشنهاداتی که در وبسایت شما یا در زیر هر پست در شبکه‌های اجتماعی تان وجود دارد را بدهید.

این بحث مربوط به اعتماد‌سازی است و اعتماد یک عنصر مهم برای برقراری ارتباط موثر شما با مخاطبان هدف و نگه داشتن مشتریان قبلی است.

 

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.