فراز و نشیب بازاریابی‌ های سنتی و آنلاین

بازاریابی‌ های سنتی

زمانی که محصول و میزان فروش آن یکی از نکاتی بود که بیشتر صاحبان مشاغل به آن به شدت اهمیت می‌دادند روش‌هایی به دست آنان ایجاد می‌شد تا بتوان فروش خوبی را برای خود رقم بزنند، در این راستا بود که بیشتر کار‌های که آن‌ها انجام می‌دادند به این صورت بود که کار بیشتر به شکل تبلیغات انجام می‌شد البته این حالت به صورت ناخواسته انجام می‌شد و برنامه ریزی‌هایی را از قبل برای خود نداشت.

بازاریابی‌ های سنتی و آنلاین

یکی از نکاتی که می‌توان در رابطه با بازاریابی بیان کرد این است که در زمان‌های گذشته نیز این بازاریابی وجود داشت با این حال تحولات زیادی نیز برای این روش ایجاد شد که این تحولات توانست تاثیر زیادی را بر روی بازاریابی‌هایی که به صورت سنتی انجام می‌شدند داشته باشد.

ویژگی‌های بازاریابی‌ های سنتی

زمانی که از بازاریابی‌ های سنتی استفاده می‌شد، هزینه‌هایی که برای این کار انجام می‌شد به شدت بیشتر بود در این صورت به خوبی می‌توان این نکته را در نظر داشت که هزینه‌های زیاد باعث می‌شد که کمتر کسی بخواهد دست به بازاریابی بزند.

  • نکته

زمانی که از بازاریابی اینترنتی استفاده می‌شود میزان هزینه‌هایی که برای این کار انجام می‌شود به شدت کمتر خواهد بود، در این صورت است که می‌توان این نکته را نیز در نظر داشت که بازاریابی‌های آنلاین به خوبی می‌توانند از هزینه‌هایی که ایجاد می‌شود به شدت کم کند در این حالت است که بهتر خواهد بود که از روش‌های نوین به خوبی استفاده کرد تا بتوان نتایج خوبی را به دست آورد و از میزان هزینه‌هایی که برای این کار انجام می‌شود به شدت کم کرد.

بازاریابی

مزیت‌هایی برای بازاریابی آنلاین

یکی از نکاتی که می‌توان برای بازاریابی آنلاین به کار برد این است که مزیت‌هایی در استفاده از این بازاریابی می‌تواند وجود داشته باشد در این صورت است که باید این نکته را مورد بررسی قرار داد که بازاریابی‌هایی که به صورت آنلاین انجام می‌شوند می‌توانند مفید باشند. مزیت بازاریابی اینترنتی برای کسب و کارهای مختلف بسیار زیاد است.

میزان مقایسه کالا

یکی از مزیت‌هایی که برای این کار وجود دارد به این صورت خواهد بود که کالا‌ها با یکدیگر به شدت مقایسه می‌شوند، بنابراین به راحتی می‌توان بدون جا به جایی‌های هزینه بر از یک روش راحت و آسان این مقایسه را به راحتی انجام داد.
مخصوصا برای افرادی که در انتخاب محصولات و خدماتی که به آن نیاز دارند کمی وسواس به خرج می‌دهند این روش می‌تواند مناسب باشد. بنابراین میزان دسترسی به محصولات بیشتر و همین طور عمل مقایسه کردن برای محصولات به خوبی می‌تواند موثر و کمک کننده باشد.

تعامل بیشتر کاربران

زمانی که در این روش از نظر سنجی استفاده می‌شود تعاملی نیز بین کاربران ایجاد می‌شود که این تعامل به شدت می‌تواند برای این روش موثر باشد. در این صورت است که حتی در بین این تعاملات می‌توان ایده‌هایی را نیز برای کار به دست آورد و حتی نظرسنجی‌های خوبی را نیز در آن به دست آورد در این شرایط است که به خوبی می‌توان از این روش استفاده کرد.
این روش به شدت می‌تواند نقاط ضعف و قوتی را که در این روش وجود دارد را به خوبی بیان کند، زیرا هر کاربری از دید متفاوتی برخوردار است و زمانی که از محصولات در این روش دیدن می‌کند به راحتی می‌تواند نقاط ضعف و قوت خود را به خوبی پیدا کند و آن را به دست آورد.

بازاریابی

در هر حال به راحتی می‌توان کارامد بودن سایت‌ها را نیز به خوبی به دست آورد و میزان مفید بودن آن‌ها را نیز مورد بررسی قرار داد. بنابراین این روش به خوبی می‌تواند بازدهی‌هایی را که در آخر کار باید به دست آید را نشان می‌دهد و این نیز یکی از نکات مهمی است که در این کار وجود دارد.
کاربران نیز از این فاکتور به شدت پیروی می‌کنند و هر سایتی که میزان فروش بیشتری را برای محصول و خدمات خود داشته باشد را بیشتر مورد استفاده قرار می‌دهند، زیرا میزان فروش بیشتر را معادل با بهتر و با کیفیت بودن کالا‌ها و خدماتی می‌دانند که این سایت توانسته است به خوبی آن را به کاربران خود ارائه دهد.
در این شرایط است که در هر دو حالت می‌توان از این روش استفاده کرد.

خرید‌های مستمر

یکی از نکاتی که می‌تواند اهمیت زیادی را به خود اختصاص دهد این است که بتوان به خوبی خرید‌هایی را به صورت مستمر انجام داد. بنابراین اگر سایتی به صورت مستمر توانست کار خود را انجام دهد می‌تواند به میزان زیادی نیز در به دست آوردن مشتری و همین طور مشتریانی که به صورت ثابت قرار داده می‌شوند نیز استفاده کند. بنابراین با به دست آوردن مشتری دیگر تمامی روند کار تمام نشده است بلکه بهتر است که این نکته را نیز به دست آورد که نگه داشتن مشتری به شدت در این مسیر می‌توانند تعیین کننده باشد.

در این صورت است که مشتری‌هایی که به دست می‌آیند باید به صورت مداوم و مستمر بمانند و از محصولات استفاده کنند. در این صورت است که هدف نهایی در این روش به خوبی ایجاد شده است و خرید‌های انجام شده به صورت مستمر باعث می‌شود که میزان فروش نیز به شدت بالا برود.
مشتریان نیز به شدت به این سایت‌ها و محصولات اعتماد می‌‌کنند و دیگر به سراغ سایت‌های دیگر نخواهند رفت.
البته در این روش نیز رقابت‌هایی صورت می‌گیرد و رقبایی نیز وجود خواهند داشت در این زمان است که بهتر خواهد بود که بتوان مشتریان به دست آمده را به صورت مشتریان ثابت و دائم قرار داد و از آن‌ها بیشتر استفاده کرد. بنابراین این خود به نوعی به شکل یک تبلیغ نیز در خواهد آمد بنابراین زمانی که مشتریان به صورت مستمر خرید خود را انجام می‌دهند به صورت ناخواسته نیز تبلیغاتی را در این زمینه انجام می‌دهند که ناخودآگاه انجام می‌شود.

بنابراین بهتر خواهد بود که بتوان مشتریان بیشتری را برای سایت و یا محصول ایجاد شده به صورت دائم قرار داد. به دست آوردن مشتری فاکتور مهمی در بازاریابی آنلاین است در هر صورت برای داد و ستد در زمان‌های‌ گذشته نیز وجود طرفین معامله یکی از ارکان اصلی کار بوده است. به این شکل که در بازاریابی آنلاین نیز معامله و رفتاری که برای آن صورت می‌گیرد به نوعی از شاخص‌های‌ سنتی خود پیروی می‌کند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.